Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od foki » 06.04.2010 23:28

mozna regulace turba , delalo mi na galaxy ze jsem jel do urcite doby to jelo normalne najednou v om skublo a jelo to jako diesel , byla to podtlakova regulace , turbo naplnilo a kdyz melo upustit tak to neslo a najake cislo vysokeho tlaku to odstavilo . stacilo vypnout klic a fungovalo to zase chvili normalne .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

1strakoss1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05.04.2010 11:19

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od 1strakoss1 » 07.04.2010 09:24

aky kluc? od zapalovania? skusal som a nepomohlo mi to ...skusi dnes ist k jednemu chlapikovi ..pvedal ze pred turbom je nejaka tycka alebo nieco take ,ktora sa posuva elektronicky a tym posuvom otvara turbu prietok a ze na 90% to bude zanesene ,alebo nejake mesiaciky v turbe budu od spalin zanesene .tak to mam doniest a on to vycisti ..je neviem .ozvem sa ako to dopadlo

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od Radekjo » 07.04.2010 09:45

Ahoj.
I když s turbem nemám problém bylo by možné provést tzv. G.O.? Vyčištění trubek filtrů nějakých těch lopatek atd?
Na kolik by to čištění vyšlo?
Díky
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od foki » 09.04.2010 00:40

1strakoss1 píše:.pvedal ze pred turbom je nejaka tycka alebo nieco take ,ktora sa posuva elektronicky a tym posuvom otvara turbu prietok a ze na 90% to bude zanesene
to je ono to je regulace a pokud nefunguje tak bud to plní hodne nebo nic .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

jistr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 12.10.2009 10:21

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od jistr » 15.04.2010 13:34

Zdravím,
mám stejný problém na 2,0 TDci, chvilku táhne a pak za mě asi někdo připojí vlečku hnoje a je po tahu :P . taky jsem prolezl kde co. Mám vyjetou diagnostiku - viz příloha, a nevím co s tím, do metody pokusu a omylu při výměně různých součástek se mi nechce. Tak třeba ještě někoho něco napadne.

http://img245.imageshack.us/i/list1g.jpg/
http://img442.imageshack.us/i/list2rd.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/list3q.jpg/

ovládání turba
http://img156.imageshack.us/i/ventilregulacevakua.jpg/
Přílohy
VENTIL REGULACE VAKUA.jpg
Naposledy upravil(a) jistr dne 17.04.2010 20:20, celkem upraveno 3 x.
Ford Focus C-Max,2004, 2,0 TDCi, 100kW, 6-ti kvalt, navigace DENSO

Uživatelský avatar
globe
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4985
Registrován: 23.03.2008 12:57
Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od globe » 15.04.2010 13:42

jistr: ahoj, jen co se tyce vkladani obrazku, zkus je priste vlozit podle tohohle navodu , je to lepsi :)

s tim problemem ti snad nekdo zkusenejsi poradi :?
Ford Focus 1.8 TDCi 74kw hatch, black edition 100 years Ford

Obrázek
__FOTOGALERIE__

jistr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 12.10.2009 10:21

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od jistr » 15.04.2010 14:09

OK, už je to vloženy
Ford Focus C-Max,2004, 2,0 TDCi, 100kW, 6-ti kvalt, navigace DENSO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od foki » 16.04.2010 22:01

neslo to by to pred vlozenim upravit abych si nemusel otacet monitor kdyz chci neco precist ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

jistr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 12.10.2009 10:21

Re: Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW

Příspěvek od jistr » 17.04.2010 20:15

Si připadám jak na hodině informatiky :) nebo nějakém školení
Ford Focus C-Max,2004, 2,0 TDCi, 100kW, 6-ti kvalt, navigace DENSO

Uživatelský avatar
johnustek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09.08.2008 22:40

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od johnustek » 20.04.2010 23:25

BobTDCi píše:To Chillik: Pri riešení môjho DPF som si dal to sítko odstrániť - inak bolo čisté - ale i tak.
Už som tu dakde spomínal, že aj v stánku http://www.turbo-tec.sk mi povedali, že pred výmenou zadretého turba sa to sítko MUSÍ vyhodiť, okrem viacerých iných podmienok...
Veď preto vravím, že teraz vymenený olej, tam nechám iba kratšiu dobu...a do mesiaca dvoch tam dám opäť nový - aby so modstránil zakarbónovanie motora/nový olej má prísady na rozpúšťanie karbónu v priestoroch motora - aj preto nový olej tak rýchlo stmavne/.
Fotky kde to sítko je sú tu:
Kto mení olej včas - ideál do 15tkm vrátane - by sa nemal čoho báť.
Ak nejazdí iba krátke trasy v meste - akoby auto, čo rozváža chlieb po predajniach vo veľkom meste....
To je ideálny príklad na podstatne skrátený interval výmeny oleja v motore...
:idea:
ja by som len dodal,že komu sa nechce rozoberať oxikatalyzátor,stačí odskrutkovať hornú imbusovú skrutku -hneď vedľa turba (po pravej strane na obrázku),a pozreť ,či je od oleja.ak áno,znamená to,že sýtko je o.k.,a ak nie je od oleja(suchá),treba spodnú skrutku odskrutkovať a sýtko vyčistiť ,alebo vyhodiť!! :palec_nahoru:
Přílohy
IMGP1961.JPG
FoFoII combi 2005 1.6TDCi 66kw

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od BobTDCi » 21.04.2010 14:44

Sorry - ale neviem si predstaviť, že by bola BEZ oleja...
Aj keby si ju rozobral na čerstvo zadretom turbe - tak toľko oleja, aby bola "od oleja" tam ešte vždy natlačí...
Tu ide o to, aby prietočné množstvo oleja bolo v rozmedzí nejakého tlaku a teda i prietoku/okrem čistoty oleja a jeho predpísaných vlastností/ - ak stačí aby toho bolo menej a turbu sa tiež významne a výrazne skracuje životnosť..bez toho, aby sme o tom vedeli...
Takže - vizuálna kontrola po rozobratí tohoto spoja - by s takýmto očakávaním vždy bola úspešná/teda na prítomnosť oleja/, ale nezmanenala by žiaden prínos.
To už zasa demontáž kompletná a aj jej prečistenie vrátane sítka z "banjo"skrutky - tam by už bolo možné trochu predpovedať stav podľa množstva nánosov na stene trubky...
:| :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
johnustek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09.08.2008 22:40

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od johnustek » 21.04.2010 19:05

BobTDCi píše:Sorry - ale neviem si predstaviť, že by bola BEZ oleja...
Aj keby si ju rozobral na čerstvo zadretom turbe - tak toľko oleja, aby bola "od oleja" tam ešte vždy natlačí...
Tu ide o to, aby prietočné množstvo oleja bolo v rozmedzí nejakého tlaku a teda i prietoku/okrem čistoty oleja a jeho predpísaných vlastností/ - ak stačí aby toho bolo menej a turbu sa tiež významne a výrazne skracuje životnosť..bez toho, aby sme o tom vedeli...
Takže - vizuálna kontrola po rozobratí tohoto spoja - by s takýmto očakávaním vždy bola úspešná/teda na prítomnosť oleja/, ale nezmanenala by žiaden prínos.
To už zasa demontáž kompletná a aj jej prečistenie vrátane sítka z "banjo"skrutky - tam by už bolo možné trochu predpovedať stav podľa množstva nánosov na stene trubky...
:| :roll:
o.k.!! :D ja len,že som to mal komplet rozobrané a sýtko bolo v poriadku.ale už pri tej ,,príležitosti,, som pozrel aj vrchnú skrutku,a tá bola pekne ,,zaliata,, od oleja. :lol: preto som myslel,že ak by bolo to sýtko zanesené , tak by až tolko oleja ,,hore,, asi nebolo???? 8O a aj turbo zo strany od skrutky,bolo od oleja.ved ja som to myslel v dobrom-po mojej osobnej skusenosti. :oops: ja nechcem nikomu nič vnucovať!!! :palec_nahoru:
FoFoII combi 2005 1.6TDCi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od V12 » 23.04.2010 20:17

Bez oleja je turbo mrtve po 2 kilometroch jazdy. Takze ak by tam bolo sucho, je uz na 100% po smrti... Kto neveri, nech vyskusa :D
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
wildhorse
Příspěvky: 1
Registrován: 11.03.2009 15:26
Bydliště: Bratislava

Nefunkčné turbo - vytiahnutá hadička?

Příspěvek od wildhorse » 29.04.2010 19:32

Zdar hoši.

Mám problém, pravdepodobne s turbom a potrebujem poradiť...

Focus II. 1.6 TDCi, 66kW

Auto prestalo ťahať, mám pocit, akoby som jazdil na hladkom diesly...
V okolí turba, resp. tesne po jeho pravej strane (pri pozeraní na motor pri otvorenej kapote) bol motor zasvinený od oleja. Všimol som si, že je tam nezapojená šedá pevná hadička (viď foto) a na nejakom mechanizme pred turbom zasa kovová trubička, na ktorú by tá hadička mohla pasovať.
Ibaže nepasuje.

Moje otátky:
1. má byť šedá hadička zapojená tam, kde má? :-) A je to príčinou "neťahania"?
2. ak hej, je prikrátka a priúzka - pod opletením je pevná plastová trubička, ktorá nepôjde navliecť na kovovú - majú približne rovnaký vonkajší priemer... okrem toho je fakt krátka - nechýba mi tam nejaký prechodový diel?

Inak - bol som v servise a technik vyšiel s diagnostikou, ale keď som mu ukázal, o čo ide, povedal, aby som si to tam nasadil, a že to "asi bude ok".

Linky na obrazky:
http://img222.imageshack.us/i/focus01.jpg/
http://img202.imageshack.us/i/focus02a.jpg/

Edit 30/04/2010
PROBLÉM VYRIEŠENÝ: bola to tá hadička - nasadila sa nová a dlhšia - všetko fachčí...

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od mickielli15 » 04.05.2010 16:06

Ahojte.
BobTDCi píše:jedným z povinných úkonov je i ODSTRÁNENIE!!! sítka v skrutke prívodu oleja pre turbo(na bloku motora)...
Má někdo zkušenost s tímto? Četl jsem z několika zdrojů, že toto sítko má zásadní vliv na turbo. Musí se měnit, nebo jenom čistit? A kdo z vás s 2.0TDCi má s tímto zkušenost? Problémy s turbem mívají i lidi, co koupili nové turbo, ale nevyměnili/nevyčistili toto sítko. To asi spousta servisů ani netuší. Teď nevím, kam pojedu na výměnu oleje.
Má někdo tedy zkušenost s výměnou oleje někde v okolí Brna, kde toto ví, nebo aspoň když jim to řeknu, budou vědět co s tím?
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host