Ale já jsem se ptal,jestli se dá zjistit poslední regenerace,bohužel,na ty další jsem se neptalSobull píše:BobTDCi: No to sem si myslel, ale moc to nehraje s tímhle:Tak nevímpavel28 píše:že se dá na diagnostice vyvolat kdy byla pravedena poslední regenerace.Ale vyvolat jsem si ji nenechal.
Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- martasak
- Junior

- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
trochu OT: všiml jsem si, že české zastoupení Fordu (nevím odkdy, ale nemůže to být tak stará záležitost) nabízí už i 1.6ku 80kW s DPF a akční nabídce. Je to stejný filtr, co máme my a který se mění po 120k a dolévá se aditivum ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
...priprava na Euro5. 1.8TDCi zomrie a budu iba 1.6/66DPF/80DPF a 2.0DPFmartasak píše:trochu OT: všiml jsem si, že české zastoupení Fordu (nevím odkdy, ale nemůže to být tak stará záležitost) nabízí už i 1.6ku 80kW s DPF a akční nabídce. Je to stejný filtr, co máme my a který se mění po 120k a dolévá se aditivum ?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
pavel28: Aha, tak to dává určitou naději 
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Nebojte sa, AdBlue a SCR to riesi, mozno aj bez DPF filtra...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
..ale AdBlue je práve tiež kvôli časticovému filtru trochu inej konštrukcie - nie?V12 píše:Nebojte sa, AdBlue a SCR to riesi, mozno aj bez DPF filtra...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Moze byt, neviem uplne do detailov, ako to je, no problemy s povodnymi filtrami by vraj mali skoncit. Na detaily sa musim spytat kamionakov s EURO V motormi...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Kamionaci pouzivaju AdBlue aka Mocovina aka NH4 na system katalytickej redukcie, ked sa ohriate plyny zmiesavaju s aditivom, ktore viaze na seba dusik / NOx
Eolys sami viete lepsie, ako funguje. Ked si dobre pamatam, tak zvysuje teplotu horenia a vtedy sa lepsie spaluju uhlikove sadze v DPF, ktore vznikli nedokonalym spalovanim.
Su to 2 rozne principy, niektore kamiony maju DPF ine maju SCR, ale predpoklada sa, ze Euro5 sposobi, ze sa budu pouzivat obidva sucasne. V MHD a kamionoch si myslym, ze je to bude mat velky vplyv.
Asi prve osobne auto s AdBlue je nove Q7 3.0TDI, ako som uz pisal. Je potreba elektrickeho ohrevu nadrzky, lebo aditivum mrzne. Tak ze celkom pekny zrut baterky a dalsie podobne veci to ma, dalsie cerpadlo, ...
Eolys sami viete lepsie, ako funguje. Ked si dobre pamatam, tak zvysuje teplotu horenia a vtedy sa lepsie spaluju uhlikove sadze v DPF, ktore vznikli nedokonalym spalovanim.
Su to 2 rozne principy, niektore kamiony maju DPF ine maju SCR, ale predpoklada sa, ze Euro5 sposobi, ze sa budu pouzivat obidva sucasne. V MHD a kamionoch si myslym, ze je to bude mat velky vplyv.
Asi prve osobne auto s AdBlue je nove Q7 3.0TDI, ako som uz pisal. Je potreba elektrickeho ohrevu nadrzky, lebo aditivum mrzne. Tak ze celkom pekny zrut baterky a dalsie podobne veci to ma, dalsie cerpadlo, ...
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Nicco : diki za vysvetlenie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Nejako takto:
Eolys teplotu horenia nafty naopak znižuje:
Protože kapacita ukládání částic sazí ve filtru je však omezena, musí se v pravidelných intervalech
regenerovat.
Pro řešení tohoto způsobu, jsou částice shromažďovány ve filtru a zde jsou odpovídajícím
způsobem spáleny při vyšší teplotě výfukových plynů. Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem
teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450
°C.
Protože teplota výfukových plynů během předepsaného evropského jízdního cyklu vzhledem k
nepatrnému zatížení motoru jen zřídka překračuje 270 °C, musí být proveden zásah řízením
motoru, aby tato teplota byla uměle zvýšena.

Aspoň podľa týchto údajov - aby nezhorela v turbe, či ešte skôr na ventiloch - ak to správne chápem - ale horieť začna až za určitých špecifických podmienok, ktoré navodia cielene sumárnou súčinnosťou viacerých aktívnych prvkov manažmentu motora...
Eolys teplotu horenia nafty naopak znižuje:
Protože kapacita ukládání částic sazí ve filtru je však omezena, musí se v pravidelných intervalech
regenerovat.
Pro řešení tohoto způsobu, jsou částice shromažďovány ve filtru a zde jsou odpovídajícím
způsobem spáleny při vyšší teplotě výfukových plynů. Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem
teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450
°C.
Protože teplota výfukových plynů během předepsaného evropského jízdního cyklu vzhledem k
nepatrnému zatížení motoru jen zřídka překračuje 270 °C, musí být proveden zásah řízením
motoru, aby tato teplota byla uměle zvýšena.
Aspoň podľa týchto údajov - aby nezhorela v turbe, či ešte skôr na ventiloch - ak to správne chápem - ale horieť začna až za určitých špecifických podmienok, ktoré navodia cielene sumárnou súčinnosťou viacerých aktívnych prvkov manažmentu motora...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Následný vstřik (vozidla se systémem filtrace sazí)
U vozidel se systémem filtrace sazí jsou použity přídavně k pilotnímu a
hlavnímu vstřiku podle potřeby dva následné vstřiky během
regeneračního procesu.
Dřívější následný vstřik je používán v určitých rozsazích
výkonu/otáček bezprostředně po hlavním vstřiku. Vstřikování nastává
tedy v ještě trvajícím spalování.
Tento dřívější následný vstřik slouží v první řadě pro zvýšení teploty
výfukových plynů během regenerační procesu filtru částic sazí. Kromě
toho je část vzniklých sazí během regenerace spálena.
Pozdější následný vstřik nastává teprve krátce před spodní úvratí a
slouží rovněž pro zvýšení teploty výfukových plynů.
Oproti předchozím vstřikům není palivo pozdějšího následného vstřiku
spáleno, nýbrž vypařeno zbytkovým teplem ve výfuku. Tato směs
výfuku a paliva je odváděna výfukovým taktem do výfukového systému.
Páry paliva reagují v oxidačním katalyzátoru se zbytkovým kyslíkem
(nad určitou teplotou) a shoří. Tím je oxidační katalyzátor dodatečně
ohříván, čímž je podporována regenerace filtru částic sazí.

Zásahy do řízení motoru:
Během regenerace jsou v systému řízení motoru aktivovány mnohé regulační obvody v závislosti
na různých teplotách a tlacích. Tím se asi zdvojnásobuje regulační a řídicí úsilí systému řízení
motoru.
Aby se dosáhlo potřebné teploty pro regeneraci, jsou prováděny různé zásahy (např. škrcení
nasávaného vzduchu, obtok chladiče plnicího vzduchu, následné vstřiky).
Tato zásahy slouží k tomu, aby se dosáhlo zvýšení teploty výfukových plynů a aby přitom současně
bylo zvýšení spotřeby paliva co nejmenší.
U vozidel se systémem filtrace sazí jsou použity přídavně k pilotnímu a
hlavnímu vstřiku podle potřeby dva následné vstřiky během
regeneračního procesu.
Dřívější následný vstřik je používán v určitých rozsazích
výkonu/otáček bezprostředně po hlavním vstřiku. Vstřikování nastává
tedy v ještě trvajícím spalování.
Tento dřívější následný vstřik slouží v první řadě pro zvýšení teploty
výfukových plynů během regenerační procesu filtru částic sazí. Kromě
toho je část vzniklých sazí během regenerace spálena.
Pozdější následný vstřik nastává teprve krátce před spodní úvratí a
slouží rovněž pro zvýšení teploty výfukových plynů.
Oproti předchozím vstřikům není palivo pozdějšího následného vstřiku
spáleno, nýbrž vypařeno zbytkovým teplem ve výfuku. Tato směs
výfuku a paliva je odváděna výfukovým taktem do výfukového systému.
Páry paliva reagují v oxidačním katalyzátoru se zbytkovým kyslíkem
(nad určitou teplotou) a shoří. Tím je oxidační katalyzátor dodatečně
ohříván, čímž je podporována regenerace filtru částic sazí.
Zásahy do řízení motoru:
Během regenerace jsou v systému řízení motoru aktivovány mnohé regulační obvody v závislosti
na různých teplotách a tlacích. Tím se asi zdvojnásobuje regulační a řídicí úsilí systému řízení
motoru.
Aby se dosáhlo potřebné teploty pro regeneraci, jsou prováděny různé zásahy (např. škrcení
nasávaného vzduchu, obtok chladiče plnicího vzduchu, následné vstřiky).
Tato zásahy slouží k tomu, aby se dosáhlo zvýšení teploty výfukových plynů a aby přitom současně
bylo zvýšení spotřeby paliva co nejmenší.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ze vraj PSA predava repasovane PDF za 7000czk:
http://www.auto.cz/diskuse/4618a80ad2b0 ... 8f008d463c
http://www.auto.cz/diskuse/4618a80ad2b0 ... 8f008d463c
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Komi
- Junior

- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
to je stara znama vec bavili sme sa tu o tom cca pred 2 rokmi s konstatovanim ze PSA sa stara, ale Ford na nas ser.. uz konstrukcne je u PSA na tom istom motore filter iny - rozoberatelny....dodnes sa nic nezmenilo pre nas k lepsiemu zo strany fabriky...na SK uz ale ponukaju cistenie so zarukou za 300€, v Aglicku novy DPF za este menej...ale Ford si svoju vysoku cenu (tj zrejme s poriadnou marzou statocne drzi ) 
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Takze klasika, Ford v motoroch zaostava aj nadalej
Teraz asi riesia EcoBoosty, takze im nezostava cas na TDCi
Problem je v tom, ze napr taky VW uz male benzinove turbomotory ma davno, najnovsie vypusta nove Commonraily s DPF bez Eolysu a uz sa pripravuje na elektricku buducnost. Ale to uz je ina tema... 
Teraz asi riesia EcoBoosty, takze im nezostava cas na TDCi
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak ty posra.. filtry necháme vykuchat
a bude pokoj.Přece nebudu platit také prachy za takové hovadiny.Ford by se měl nad sebou zamyslet
a ne takhle okrádat lidi

Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

