Příspěvek
od wolf138 » 02.04.2010 20:00
Mám za sebou úspěšně vymontovaný filtr částic - focus 1,6 80kw r. v. 2005. Je s tím hodně práce - naprostý nesmysl je, že práce trvá cca 2 hodiny - v tom případě jenom sundají kryt motoru, rozříznou zespoda filtr (ano, rozřínou - bez ohledu na prostor...), a buď ho vymlátí nebo do něj provrtají díry - tedy do vnitřní filtrové vložky). Spodek filtru zůstává nezavařený, jen se přes něj přetáhne kovový pás s těsněním. Úpravu jsem viděl na vlasní oči, ale za 10 000,- mi přišla dost drahá. Součástí je samozřejmě softwarová úprava. Ta je v podstatě to nejjednodušší, do ŘJ motoru se nahraje software pro vozy bez DPF. Následuje odpojení čidel. Já jsem se vydal složitější cestou vyjmutí filtru ven z vozu - to je min. 2 hod. práce, spíš 3. Většina spojů je na fordech oproti např. VW zkorodovaných - opět vysledováno na cca 30 vozech... Dále následuje rozříznutí filtru, vysekání samotné vnitřní filtrační vložky a nasazení zpět. Celkem mechanická práce min. na 5 hodin. Odpojení čidel a nahrání softwaru je otázkou chvíle. Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV. To je samozřejmě nesmysl. Pokud to firma tvrdí, tak při měření upraví vstupní údaje. Zbytek je samozřejmě OK - katalyzátor zůstává. Vůz se celkově projeví větší akcelerací a všechny přechodové režimy po přeřazení jsou jakoby ostřejší - vůz se chová hbitěji. Možná ale jen subjektivní dojem. Pro naprosto perfektní vyřešení i aktustické stránky věci by se ale musela část filtru pod katalyzátorem odstranit (a dále vhodně napojit na výfukové potrubí), protože pod katalyzátorem vznikne jakýsi kotlík, který samozřejmě rezonuje - v určitých režimech je auto prostě hlučnější. Ale to je dotaz pro odporníky zde na fóru. Jak vypadá katalyzátorový díl vozů bez DPF? Nemohu posoudit. Celková cena za odstranění - pod mým osobním dohledem 8 000,- Kč.