dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fireice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fireice » 15.01.2007 19:57

zirafak píše:
Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor :wink:
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal..... :idea:
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik :wink:
:D Jsi mi pobavil... No já sem se o tom nechtěl vůbec zmiňovat. Asi takhle.Počítač vyhodnocuje data které dostane a ty máš pak zobrazené na BC.ŘÍdící jednotka, vyhodnocuje informace které dostává od horkýho drátu,nebo chceteli váhy vzduchu a akcelerátoru,chceteli plynu. S těmito ůdaji jěště vyhodnocuje otáčky motoru atd.Při volnoběhu cca 600ot,min Do motoru proudí množství vzduchu převedené na hmotnost, a data jdou do řj.odeslána také ze senzoru otáček motoru+akcelerátoru-řj.dá pokyn injectorum aby vstříkli tolik a tolik paliva (píšu zjednodušeně je tam toho víc) To samé se děje při zařazeném rychlostnim stupni při jízdě z kopce a bez plynu.Vše je stejné až na otáčky motoru.Ty jsou několika násobně vyšší než volnoběh.A v tom je podstata té "nulové"spotřeby.Řj. prostě posuzuje rozdíl otáčky-akcelerátor-hmotnost vzduchu.Proto to zobrazuje nulu.Ty jedeš na 2000 ot/min a nemáš sešláplej plyn. Ale minimum paliva se do válců i nadále vstřikuje.Na podobném principu "ošálení" řídící jednotky se dělá i takzvaný chip tuning.Je to zjednodušeně,ale snad to bude stačit. Já nevyřazuju z kopce kuli spotřebě, ale kuli motoru. Ty když nevyřadíš z dlouhého kopce který se sjíždí cca 1min,a budeš mít ot 2000/min Tak tvůj motor ,bude mít natočeno za 60 vteřin o 1500ot.víc než ten můj když vyřadím. Tohle je jen příklad-aby mi někdo hned nebral za slovo. Spočti si kolik to může bejt asi tak zarok-za pět let... A tobě "odborníku" dopručuju,abys z kopce sjížděl na pětku, a když by kopec měl končit,podřazuj až na dvojku abys tam měl co nejdýl zobrazenou nulu.Myslím že kdyby tě tam BC psal že ti tam benzín při zařazeném kvaltu přibejvá,tak bys tomu taky věřil :D :lol:
Ford Focus Combi 1,6 16V ZETEC 2001 Dark True Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 15.01.2007 20:17

to Fireice:
Ty jezdis z kopce "susem" ve stylu co to da?
To ja radeji z kopce pribrzduji motorem, nez brzdama.
Nezapomnel jsi na cidlo polohy plynoveho pedalu?
Nevim, zda u focusu je, ale u nekterych aut bylo a blokovalo prisun paliva pri zvysenych otackach a nezmacknutem pedalu. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

fokina
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fokina » 15.01.2007 20:27

Já většinou před křižovatkou podřazuji a brzdím motorem, ale když jedu třeba po dálnici a je klesání, tak skoro vždy vyřazuji a nechávám motor odpočinout, někde jsem četla, že není dobré držet plyn při dlouhé jízdě zmačknutý....má se občas vyřadit. Také jsem četla o dieslech, že když se jede déle rychleji, třeba po dálnici, tak se má pak na chvíli zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, nemá se hned zastavit a vypnout, na něco je to prý špatné, ale už si nepamatuji na co...každopádně to tak dělám.. :) :)
FF 1,8TDDI 2000 sedan ghia modrá met.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 15.01.2007 21:08

fokina píše:Já většinou před křižovatkou podřazuji a brzdím motorem, ale když jedu třeba po dálnici a je klesání, tak skoro vždy vyřazuji a nechávám motor odpočinout, někde jsem četla, že není dobré držet plyn při dlouhé jízdě zmačknutý....má se občas vyřadit. Také jsem četla o dieslech, že když se jede déle rychleji, třeba po dálnici, tak se má pak na chvíli zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, nemá se hned zastavit a vypnout, na něco je to prý špatné, ale už si nepamatuji na co...každopádně to tak dělám.. :) :)
Je to spatne pro motor a taky turbo, protoze to se zahriva a proudenim vzduchu a chladici kapaliny ochlazuje, ale kdyz zastavis a vypnes motor, tak se tam to teplo hromadi a nema se to jak chladit. Pak obcas neco praskne :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 15.01.2007 21:11

Proc by se melo palivo do valcu vstrikovat, kdyz neni potreba nijak udrzovat otacky? Palivo to tam tlaci, az kdyz jsou otacky nekde na urovni volnobeznych, pak to zacina pridavat. Tvoje teorie se trosku blizi tomu, jako by mi nekdo rekl, ze to auto bude zrat, i kdyz pojedu s vyplym zapalovanim se zarazenou rychlosti z kopce.
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 15.01.2007 21:50, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10354
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 15.01.2007 21:15

Citace ze stejného tématu z jiné sekce.
Jinak to přesunout do jednoho tématu nejde.
Takže pokračujem pouze tady.

Skubi píše:zásadně dojíždím ke křižovatce se zařazenou rychlostí a jindy při jízdě taky nevyřazuji :wink:
miro píše:tym ze vyradis rychlost nesetris prave naopak lebo motor ide na volnobeh a spotrebuva palivo. ale niekde pri cca 1200 ot. uz sa oplati vyradit lebo vtedy zacina pridavat palivo aj ked nepridavas plyn
Ferino píše:Šetřím benzín tím, že nechávám kvalt dokud to jde (tak do 1300 ot).
Nevíte při kolika otáčkách se vypne (zapne) úplně přívod paliva, když jedu třeba z kopce s kvaltem?
Jiri02 píše:Rekl bych, ze pokud poklesnou otacky pod ty, kterym odpovida poloha padalu plynu, regulator zacne pridavat. A naopak: pokud jsou otacky vetsi, nez odpovida poloze plynu, regulator zavre privod.
Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
pelen píše:
Skubi píše:zásadně dojíždím ke křižovatce se zařazenou rychlostí a jindy při jízdě taky nevyřazuji :wink:
Zarazenou rychlost mam nekdy az tesne pred krizovatkou. Nekdy k ni dojizdim na volnobeh a rychlost zarazuji tesne pred ni, zalezi na momentalni situaci. Treba u nas v meste jsou krizovatky hodne nahustene, tak nema smysl vyrazovat rychlost. :lol:
Fordik píše:Jak kdy, ale vím že třeba u Feldy s palubním počítačem mi to z kopce při zařazené rychlosti a bez doteku plynu ukazovalo spotřebu 0.0l Kdežto na neutrál 0.8l

U Focuse většinou nechávám rychlost, ale oprav du jak kdy.Z kopce určitě vždy.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
Beri
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beri » 15.01.2007 21:57

Toto je citace za stránek http://www.fordfans.cz, více se dozvíte tam.

Zpomalování

Vozidlo jede a uvolníte nohu z plynového pedálu. Řídící jednotka zaznamenává změnu polohy pedálu a snížení rychlosti auta. Z tohoto stavu vychází několik problémů, které hravě překonáme. Zaprvé je nutné zabránit zhasnutí motoru, proto je omezovač přístupu vzduchu při volnoběhu otevřen jako opatření proti náhlému uzavření škrticí klapky. Po uzavření klapky se pomalu zavírá i přisávání vzduchu, které dále ovládá otáčky při volnoběhu a motor se pomalu dostává do provozní situace pro volnoběh se zahřátým motorem. Člověk ohleduplný k přírodě se neustále zaobírá emisemi vycházejícími z jeho automobilu a je upřímně zděšen při myšlence na obrovské plýtvání benzínem při zpomalování. Pokud jsou otáčky motoru vyšší než 1500 a teplota chladící kapaliny přesahuje 60 oC, EEC zcela vypíná injektory. Ty opět ožijí při poklesu otáček pod 1500 nebo pokud se dotknete pedálu. Pokud vaše vozidlo není vybaveno čidlem rychlosti, existuje teoretická možnost zhasnutí motoru pokud při zpomalování překračujete shora hranici 1500 ot/min. Přisávání spalin do válce je stále neaktivní, ale odtah benzínových výparů z nádrže do skříně katalyzátoru běží. Časování zážehu může být ze dvou důvodů posunuto dopředu: 1) při nízkém průtoku vzduchu je velmi výrazně sníženo riziko klepání, 2) předstih zážehu vytváří na pístech protitlak vůči smyslu setrvačnosti pohybu vozidla a pomáhá při tvorbě brzdícího účinku motoru.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 15.01.2007 22:49

fokina píše:Já většinou před křižovatkou podřazuji a brzdím motorem, ale když jedu třeba po dálnici a je klesání, tak skoro vždy vyřazuji a nechávám motor odpočinout, někde jsem četla, že není dobré držet plyn při dlouhé jízdě zmačknutý....má se občas vyřadit. Také jsem četla o dieslech, že když se jede déle rychleji, třeba po dálnici, tak se má pak na chvíli zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, nemá se hned zastavit a vypnout, na něco je to prý špatné, ale už si nepamatuji na co...každopádně to tak dělám.. :) :)
Delas to moc dobre, protoze tim snizujes teplotu turba. Foki tu nekde psal, ze ho videl rozpalane do cervena. Po ostre jizde, hlavne po dalnici, kdy jede turbo naplno se pred zastavenim motoru ma nechat motor chvili bezet naprazdno, teplota turba se snizi a nedostane po zastaveni motoru tepelny sok a nehrozi jeho zniceni. Myslim, ze neco o tom najdes i v manualu. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

fokina
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fokina » 16.01.2007 20:07

to pelen: V manuálu?? Jooo, něco takového jsem možná v autě našla a chvíli i prohlížela.... Koupila jsem si i knížku o fokim...ale študovala jsem jenom malinko...hlavně obrázky.. :P :P :P
FF 1,8TDDI 2000 sedan ghia modrá met.
Obrázek

Uživatelský avatar
Fireice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fireice » 16.01.2007 20:11

pelen píše:to Fireice:
Ty jezdis z kopce "susem" ve stylu co to da?
To ja radeji z kopce pribrzduji motorem, nez brzdama.
Nezapomnel jsi na cidlo polohy plynoveho pedalu?
Nevim, zda u focusu je, ale u nekterych aut bylo a blokovalo prisun paliva pri zvysenych otackach a nezmacknutem pedalu. :wink:
to pelen: Nezapoměl jsem :wink: Ale dobře žes to nadhodil.Jen upřesnim můj předchozí příspěvek. "Nulové" dávkování paliva je u většiny vozů nastaveno od 1300-2000ot/min.Záleží na typu motoru. Kolik má nastaveno fofo přesně nevím. A co se jak ty řikáš kopce dolu "šusem " týče,tak záleží na situaci.Ale většinou používám klasicky nožní brzdu.Šetřím motor. Na brzdy kašlu,ty jsou vyměněný za chviličku.Ale motor, to je srdce našich fofo, a já ho prostě šetřim :wink:
Upřesním ještě to zhasínání motorů ihned po jízdě po dálnici. Týká se to hlavně motorů vybavených turbem. Jde o to, že turbo má uhlíkové ložisko mazané tlakem oleje.(při otáčkách kolem 80 000ot/min tam nemůže bejt normální)Jakmile prijedeš z dálnice a chcípneš motor,může mít turbo třeba 20 000ot/min.To znamená že se tlakově přestane mazat ten uhlík,a než se dotočí,hrozí eventuální vydření toho ložiska.Ale pokud jedeš normální jízdu třeba z města a netočíš to jak cvok tak se nic neděje ;-)
Ford Focus Combi 1,6 16V ZETEC 2001 Dark True Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 16.01.2007 20:31

fokina píše:to pelen: V manuálu?? Jooo, něco takového jsem možná v autě našla a chvíli i prohlížela.... Koupila jsem si i knížku o fokim...ale študovala jsem jenom malinko...hlavně obrázky.. :P :P :P
Koukam, ze jsi se zaradila mezi tzv. Prectu si manual, az kdyz mi neco nefunguje. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 16.01.2007 20:33

to Fireice:
Presne tak to vyuzivam. Palim co to da a k bydlisti prijizdim v poklidu tak, abych turbo uklidnil. Pak normalne vypnu motor. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 16.01.2007 21:52

Fireice píše: Upřesním ještě to zhasínání motorů ihned po jízdě po dálnici. Týká se to hlavně motorů vybavených turbem. Jde o to, že turbo má uhlíkové ložisko mazané tlakem oleje.(při otáčkách kolem 80 000ot/min tam nemůže bejt normální)Jakmile prijedeš z dálnice a chcípneš motor,může mít turbo třeba 20 000ot/min.To znamená že se tlakově přestane mazat ten uhlík,a než se dotočí,hrozí eventuální vydření toho ložiska.
Moc dobrá připomínka!
To, že by měl motor běžet nějakou chvíli na volnoběh má také vliv na ochlazení turbíny. Tím, že se rozpálená turbína nenechá zchladnout, po zastavení se její teplo rozvede po celém rotoru a též na ložiska, kde se olej (nebo jeho zbytky) začne pálit a to není optimální. Za běhu turba se část rotoru chladí a olej cirkuluje, po zastavení už ne. Veliké turbodiesely (třeba ve velkém buldozeru) se mají před odstavením nechat bafat na volnoběh i několik minut.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 17.01.2007 00:51

nemam sice diesel, ale o chladnuti turbiny viem. vsetci ste sa tu zhodli, ze to treba po jazde chvilku nechat "chladit". ale ani raz som tusim nezaznamenal kolko ta chvilka znamena... ci 5s, 20s, alebo minuta, tri minuty...
:?: tak teda, kolko po zastaveni "chladite" :?:

Uživatelský avatar
Fireice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fireice » 17.01.2007 07:27

misoo píše:nemam sice diesel, ale o chladnuti turbiny viem. vsetci ste sa tu zhodli, ze to treba po jazde chvilku nechat "chladit". ale ani raz som tusim nezaznamenal kolko ta chvilka znamena... ci 5s, 20s, alebo minuta, tri minuty...
:?: tak teda, kolko po zastaveni "chladite" :?:
Přesné tabulky na to neexistují. Při normální jízdě kdy motor nevytáčíš, se to neřeší.Pakliže pojedeš sportovní jízdu (motor budeš točit k 5 000ot/min [diesel] ) až domů před barák,určitě bych ho nechal 30-60 vteřin klapat na volnoběh.Jak řikám,je to velice individuální, a někdo to dělá,někdo né. Obecně platí,nezhasínat motor ihned,pokud je hodně ohřatej :wink:
Ford Focus Combi 1,6 16V ZETEC 2001 Dark True Blue
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host