Citace ze stejného tématu z jiné sekce.
Jinak to přesunout do jednoho tématu nejde.
Takže pokračujem pouze tady.
Skubi píše:zásadně dojíždím ke křižovatce se zařazenou rychlostí a jindy při jízdě taky nevyřazuji

miro píše:tym ze vyradis rychlost nesetris prave naopak lebo motor ide na volnobeh a spotrebuva palivo. ale niekde pri cca 1200 ot. uz sa oplati vyradit lebo vtedy zacina pridavat palivo aj ked nepridavas plyn
Ferino píše:Šetřím benzín tím, že nechávám kvalt dokud to jde (tak do 1300 ot).
Nevíte při kolika otáčkách se vypne (zapne) úplně přívod paliva, když jedu třeba z kopce s kvaltem?
Jiri02 píše:Rekl bych, ze pokud poklesnou otacky pod ty, kterym odpovida poloha padalu plynu, regulator zacne pridavat. A naopak: pokud jsou otacky vetsi, nez odpovida poloze plynu, regulator zavre privod.
Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
pelen píše:Skubi píše:zásadně dojíždím ke křižovatce se zařazenou rychlostí a jindy při jízdě taky nevyřazuji

Zarazenou rychlost mam nekdy az tesne pred krizovatkou. Nekdy k ni dojizdim na volnobeh a rychlost zarazuji tesne pred ni, zalezi na momentalni situaci. Treba u nas v meste jsou krizovatky hodne nahustene, tak nema smysl vyrazovat rychlost.

Fordik píše:Jak kdy, ale vím že třeba u Feldy s palubním počítačem mi to z kopce při zařazené rychlosti a bez doteku plynu ukazovalo spotřebu 0.0l Kdežto na neutrál 0.8l
U Focuse většinou nechávám rychlost, ale oprav du jak kdy.Z kopce určitě vždy.