Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 29.03.2010 21:21

BobTDCi píše:Neboj sa - ak DPF vymenili korektne a dodržuješ intervaly výmeny - tzn. nemáš upchaté sítko za ol.čerpadlom a v prívode oleja k turbu - tak si v pohode.
Čiastočnou indikáciou je doba svietenia kontrolky mazania po naštartovaní - jak studeného i teplého motora.
Ak svieti do 1 max. 1.5sekundy tak by nemal byť žiaden problém.
Ak dlhšie...je racionálne sa na to pozrieť.
:idea: :roll:
Tak to jsou moudré skušenosti,DÍKY musím jít na to mrknout. :wink: :wink:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

wolf138
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13.05.2009 09:55

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od wolf138 » 02.04.2010 20:00

Mám za sebou úspěšně vymontovaný filtr částic - focus 1,6 80kw r. v. 2005. Je s tím hodně práce - naprostý nesmysl je, že práce trvá cca 2 hodiny - v tom případě jenom sundají kryt motoru, rozříznou zespoda filtr (ano, rozřínou - bez ohledu na prostor...), a buď ho vymlátí nebo do něj provrtají díry - tedy do vnitřní filtrové vložky). Spodek filtru zůstává nezavařený, jen se přes něj přetáhne kovový pás s těsněním. Úpravu jsem viděl na vlasní oči, ale za 10 000,- mi přišla dost drahá. Součástí je samozřejmě softwarová úprava. Ta je v podstatě to nejjednodušší, do ŘJ motoru se nahraje software pro vozy bez DPF. Následuje odpojení čidel. Já jsem se vydal složitější cestou vyjmutí filtru ven z vozu - to je min. 2 hod. práce, spíš 3. Většina spojů je na fordech oproti např. VW zkorodovaných - opět vysledováno na cca 30 vozech... Dále následuje rozříznutí filtru, vysekání samotné vnitřní filtrační vložky a nasazení zpět. Celkem mechanická práce min. na 5 hodin. Odpojení čidel a nahrání softwaru je otázkou chvíle. Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV. To je samozřejmě nesmysl. Pokud to firma tvrdí, tak při měření upraví vstupní údaje. Zbytek je samozřejmě OK - katalyzátor zůstává. Vůz se celkově projeví větší akcelerací a všechny přechodové režimy po přeřazení jsou jakoby ostřejší - vůz se chová hbitěji. Možná ale jen subjektivní dojem. Pro naprosto perfektní vyřešení i aktustické stránky věci by se ale musela část filtru pod katalyzátorem odstranit (a dále vhodně napojit na výfukové potrubí), protože pod katalyzátorem vznikne jakýsi kotlík, který samozřejmě rezonuje - v určitých režimech je auto prostě hlučnější. Ale to je dotaz pro odporníky zde na fóru. Jak vypadá katalyzátorový díl vozů bez DPF? Nemohu posoudit. Celková cena za odstranění - pod mým osobním dohledem 8 000,- Kč.

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 02.04.2010 20:22

wolf138 píše:Mám za sebou úspěšně vymontovaný filtr částic - focus 1,6 80kw r. v. 2005. Je s tím hodně práce - naprostý nesmysl je, že práce trvá cca 2 hodiny - v tom případě jenom sundají kryt motoru, rozříznou zespoda filtr (ano, rozřínou - bez ohledu na prostor...), a buď ho vymlátí nebo do něj provrtají díry - tedy do vnitřní filtrové vložky). Spodek filtru zůstává nezavařený, jen se přes něj přetáhne kovový pás s těsněním. Úpravu jsem viděl na vlasní oči, ale za 10 000,- mi přišla dost drahá. Součástí je samozřejmě softwarová úprava. Ta je v podstatě to nejjednodušší, do ŘJ motoru se nahraje software pro vozy bez DPF. Následuje odpojení čidel. Já jsem se vydal složitější cestou vyjmutí filtru ven z vozu - to je min. 2 hod. práce, spíš 3. Většina spojů je na fordech oproti např. VW zkorodovaných - opět vysledováno na cca 30 vozech... Dále následuje rozříznutí filtru, vysekání samotné vnitřní filtrační vložky a nasazení zpět. Celkem mechanická práce min. na 5 hodin. Odpojení čidel a nahrání softwaru je otázkou chvíle. Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV. To je samozřejmě nesmysl. Pokud to firma tvrdí, tak při měření upraví vstupní údaje. Zbytek je samozřejmě OK - katalyzátor zůstává. Vůz se celkově projeví větší akcelerací a všechny přechodové režimy po přeřazení jsou jakoby ostřejší - vůz se chová hbitěji. Možná ale jen subjektivní dojem. Pro naprosto perfektní vyřešení i aktustické stránky věci by se ale musela část filtru pod katalyzátorem odstranit (a dále vhodně napojit na výfukové potrubí), protože pod katalyzátorem vznikne jakýsi kotlík, který samozřejmě rezonuje - v určitých režimech je auto prostě hlučnější. Ale to je dotaz pro odporníky zde na fóru. Jak vypadá katalyzátorový díl vozů bez DPF? Nemohu posoudit. Celková cena za odstranění - pod mým osobním dohledem 8 000,- Kč.
Kde jsi s tim byl?Tady je to levnější.http://www.fapoff.cz/
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 03.04.2010 11:38, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 03.04.2010 09:59

wolf138 píše: Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV.
Jak to víš, máš změřeno? Psal jsem to někde na předchozí stránce, podle mě může. Je tam velká rezerva aspoň u 2,0, nevím jak 1,6.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 08.04.2010 11:56

Na nemeckom fore chlapik pise ako dosiel so zapchatym DPF do Forda - skonstatovali filter na 90percent zaneseny, navrhli vymenu za 1800€, tak sa otocil a isiel do svojho oblubeneho neznackoveho servisu a tam mu ponukli vycistenie, a po vycisteni je s tym spokojny...chcelo by to ale referencie po dlhsom case, zatial su najdlhsie len polrocne...dal aj link na ten sajrajt cistiaci:
http://www.tunap.com/de/bereiche/automo ... /p131.html
v nemcine , ale da sa tam aj anglicky
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 08.04.2010 13:05

Komi píše:Na nemeckom fore chlapik pise ako dosiel so zapchatym DPF do Forda - skonstatovali filter na 90percent zaneseny, navrhli vymenu za 1800€, tak sa otocil a isiel do svojho oblubeneho neznackoveho servisu a tam mu ponukli vycistenie, a po vycisteni je s tym spokojny...chcelo by to ale referencie po dlhsom case, zatial su najdlhsie len polrocne...dal aj link na ten sajrajt cistiaci:
http://www.tunap.com/de/bereiche/automo ... /p131.html
v nemcine , ale da sa tam aj anglicky
Tak Poláci už prodávají na Allegru celou soupravu:
http://moto.allegro.pl/item916353397_pr ... tunap.html

Co na to foki, že by měl kšeft 8O 8)
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 08.04.2010 20:10

Foki zatím pročítá forum "kolik máte najeto kilometrů" a kouká, kdy to bude obchodně zajímavé :D .
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Ford74
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.12.2009 15:55

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Ford74 » 12.04.2010 17:07

ahoj ,
mam C-maxe 1,6 tdci ,80kw ,2007 ,79000km , měl jsem problém s EGR ventilem ,který mi vyměnili a při tom v servise zjistili ,že mi došlo aditivum do filtru pevných částic , což asi způsobilo mé problémy . Ve Fordu mi provedli doplnění a regeneraci filtru . Chtěl jsem zkontrolovat ,že to opravdu doplnili pořádně ,ale nevím kde je umístěna nádržka . V servisním manuálu na C-maxe je uvedeno ,že je schována pod plastovým podběhem předního pravého kola . Tam jsem ji ale nenašel .Asi ta rada platila pro 2,0 tdci ..Neví někdo kde ta nádržka je?

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 12.04.2010 17:18

..ale mala by byť tam - pre obe motorizácie - tu ide o priestorové riešenie.
Dal si dolu plastový podblatník? Inak nebudeš môcť povedať, že tam nie je.
Napríklad v R. Mégane II. 1.5dCi som tam mal naftový filter - ale v pohode...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 12.04.2010 17:50

Ford74 :
Olej si po tej regeneracii uz vymenil ? Ak nie... Ale to je uz ina story.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 12.04.2010 18:16

Ozaj - vymenili ti olej hneď po regenerácii DPF cez WDS v servise?
Ak nie - NEJAZDI!!! Už ani naštartovanie - zabiješ si turbo - to hovorím s najväčšou vážnosťou!
Aj do predajne choď taxíkom, na biku, alebo busom - kúp olej a filter - a vymeň ho hneď.
Zatiaľ nič iné nerieš - myslíme to v dobrom...ale hlavne vážne. :idea: :idea: :idea: :!:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 12.04.2010 20:16

Ford74 píše:ahoj ,
mam C-maxe 1,6 tdci ,80kw ,2007 ,79000km , měl jsem problém s EGR ventilem ,který mi vyměnili a při tom v servise zjistili ,že mi došlo aditivum do filtru pevných částic , což asi způsobilo mé problémy . Ve Fordu mi provedli doplnění a regeneraci filtru . Chtěl jsem zkontrolovat ,že to opravdu doplnili pořádně ,ale nevím kde je umístěna nádržka . V servisním manuálu na C-maxe je uvedeno ,že je schována pod plastovým podběhem předního pravého kola . Tam jsem ji ale nenašel .Asi ta rada platila pro 2,0 tdci ..Neví někdo kde ta nádržka je?
Tak já mám taky C-Maxe,a ta nádržka na aditiva je vzadu,asi u prostřet zadní napravy,taká černá plastová nádobka a vedou do ní drátky a hadičky..Ale stejně nezjistíš,kolik ti tam toho doleli.A ten olej rychle vyměn,to je pravda pravdoucí :!: :!: :!:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 12.04.2010 20:22

Při doplnění aditiva,se musí vždy provéct regenerace :?: :?: To se mě nějak nezdá,nebo se pletu :?:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 13.04.2010 10:41

To, ci treba regenerovat neviem. Jedno je ale iste na viac ako 100% - po regeneracii treba IHNED VYMENIT OLEJ, inak prides o turbo a po dalsich kilometroch vylagrujes motor !

2 all s DPF a regeneraciou :
Ak vam regenerovali DPF, pozrite si, v akom stave je vypusteny olej - zriedeny naftou a zasvineny karbonom, vyzera ako nejaka brusna hmota.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 13.04.2010 12:40

Podľa mojich info sa regenerácia robí iba ak to poručí diagnostika - teda ak klasické regenerácie už nezvládnu to čo treba...a tlakový rozdiel "pred" versus "za" DPF naďalej indikujú zvýšený rozdiel - teda diferenciu. Vtedy ťa hodí do núdzového režimu a ideš na WDS/IDS/, kde mu to prikáže ich manuál urobiť...
:idea: 8) :roll: :?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů