Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 20.03.2010 17:32

No aj tak je to trošku lepšie - ako som si myslel. Hoci v niečom horšie - ak kľakne aj repas - budeš asi ty tým, komu servis povie, že bol odfláknutý repas a repasníci povedia, že pochybil servis.
Ale: Ak si si repasiu zadával sám - tak ti podľa mňa v najhoršom prípade ten posudok dajú.
Ak by to bola ich "dvorná" repasnícka firma - aj keby tam bol miesto oleja "džem" - tak by nepriznali chybu servisu - ak by im pohrozili, že si ten servis nájde iných repasníkov...
:idea: :idea: :idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomzan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 10.03.2010 13:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomzan » 20.03.2010 17:47

No právě. Pokud zase klekne i ten repas, pak jsem v pytli. To se pak bez posudku soudního znalce už neobejdu. Proto se snažím sehnat maximum informací, abych si to pohlídal. No zatím vyčkávám a v pondělí budu zjišťovat další informace. Kdyžtak budu informovat o dalším vývoji událostí.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 20.03.2010 18:14

Prepáč - fakt ťa nechcem strašiť - ale ja som rád informovaný a pripravený/vždy, ke´d je to možné aspoň trochu/...
Je lepšie vedieť čo sa môže stať a potmo primerane reagovať..ako lapať podychu a nevedieť "kam z konopí" - to je metafora, nie tráva... :mrgreen: :idea: :roll: 8) :lol:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomzan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 10.03.2010 13:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomzan » 20.03.2010 18:21

Jen straš. Taky mám rád maximum informací, i když v tomto případě jde spíš o zpětné sbírání infa a snahy řešení vzniklé situace a pak třeba tyto zkušenosti poskytnout jiným, když se dostanou do podobné situace jak já.
Měl jsem jen samé benzínové jednoduché motory, kde se nemělo skoro co pokazit a kdyžtak pomohl kalibrovaný poklep :-) Tohle je už o poznání složitější motor a auto ůbec, takže je tím pádem více věcí, co se můžou pokazit a další náklady při opravě. Ale to je holt riziko moderních aut vůbec.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 20.03.2010 18:42

Tak držím palce - nech peripetie rýchlo skončia a tak či tak - nenechaj so sebou zametať tými, ktorí si nerobia dobre svoju prácu - aby z nekvality nemali ešte synergický efekt...to by bolo naozaj hrozné.
Väčšinou sa im to zrejme ešte aj vypláca - a to nie je správne.
NIekomu ublížiť a ešte mať z toho zisk.
Každopádne by som kontaktoval aj importéra - a organizáciu čo obhajuje práva spotrebiteľov.
Nech ti poradia - majú skúsenosti určite aj v takejto oblasti...
Napríklad dosť krát som videl - absolútnu zmenu chovania ak príde na miesto činu kamera ČT z "černých ovcí"...
:idea: :idea: :idea: :roll: :|
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Nicco » 20.03.2010 18:50

Mam otazku.
Moze turbo odist naraz, bez syndromov, ako je piskanie, alebo strata tlaku v urcitych otackach, alebo rozsvietenie kontrolky?
Alebo je to loteria a moze prdnut kedykolvek. Pred kazdou velkou cestou, by som sa bal. Nepomohlo by ani prekontrolovanie auta v servise pred cestou k moru?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 20.03.2010 18:55

PS: Väčšina nečestných podnikateľov má nacvičené správanie voči nespokojným klientom, zákazníkom - zopár sebavedomých fráz, ak nepochodia príde akoby nedbanlivosť v "istotou"v chovaní, že si zbytočne nespokojník vytiahne ďalšie peniaze za súd...
Ak nezaberie prichádza občas hrubosť, až vyhrážanie(teda ak sa jedná o väčšie sumy)...
v tvojom prípade takéto myslím si nehrozí - aspoň v servise to tretie štádium nie.
U bazárnika - som si nie istý - to sú prazvláštne absurdní "pseudo-intelektuáli" dosť často, žiaľ.
Ale odhodlanie a schopnosť zastáť si svoje práva - obvykle dokážu veľa... :idea: :roll: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 20.03.2010 19:02

Nicco píše:Mam otazku.
Moze turbo odist naraz, bez syndromov, ako je piskanie, alebo strata tlaku v urcitych otackach, alebo rozsvietenie kontrolky?
Alebo je to loteria a moze prdnut kedykolvek. Pred kazdou velkou cestou, by som sa bal. Nepomohlo by ani prekontrolovanie auta v servise pred cestou k moru?
Môže - ale skúsený človek vie predpovedať aspoň približne, či je turbo v dobrom stave.
Jasné ale je - že nik nepredpovie - kedy sa upchá sací koš olejového čerpadla, či sítko na olej pod čerpadlom na jeho výtlaku tuším ba ani sítko v tzv. banjo skrutke prívodu oleja do turba.
Vedia posúdiť "iba" momentálny stav turba - vizuálne a rozsah mechanických vôlí...
Nothin else... :idea: :idea: :|
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomzan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 10.03.2010 13:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomzan » 20.03.2010 19:40

Velmi často se předpokládá, že nebudeš mít na soudní znalce, na právníky a soudy. Ale pro tohle jsou tzv. právní pojistky, které toto kryjí a ty se pak nemusíš bát se ozvat, protože víš, že máš za sebou oporu. Já naštěstí tohle mám, proto se nebojím se ozvat. Jenže to bych nemusel udělat blbost, viz ta repase.
Co se týče chování poskytovatelů šlužeb (servis, prodej), tak se vyskytují všechny prvky. Dělání ze sebe blbce, nevědoucnost, arogance, nacvičené fráze až po urážky apod. Pokud si toto nechají lidi líbit, pak se budeme odsouvat zpět a pak to bude opravdu mazec... Platit za blbost a neschopnost je nesmysl a nechat si kálet na hlavu ještě větší. Ale znám taky lidi, kteří se neumí ozvat, protože se bojí.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 20.03.2010 19:53

No oni to robia - celkom logicky zo zištných dôvodov - lebo sa im to väčšinou oplatí...
Dovolím si odhadnúť, že 50% sa neozve, ďalších 20% po prvotnom "divadelnom predstavení" - rôzneho repertoáru rezignuje.
Ďalších 10 až 15% rezignuje po niekoľkých návštevách, prosbách i hádkach a vysvetľovaní - kedy tá druhá strana má výrazne "zaseknutý kábel" a nie a nie pochopiť poškodeného.
Tipujem si, že tak 5% maximálne 10% ide do toho s odhodlaním dobojovať to do konca...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 21.03.2010 11:52

Jen bych doplnil k původnímu tématu:
Zjistil jsem o Peugeoťáků, že motor s FAP má povolenou kouřivost 1,01 a naměřená 0,12 z poctivého protokolu. Z výroby bez FAP má povoleno 3,11 a naměřeno 0,26 taky poctivě. Takže sem byl docela překvapen, že i auto bez má celkem rezervu i pro Euro4. Bohužel ale pořád visí ve vzduchu ta možná změna měření a kontrola částic, pak je otázka co by následovalo. Já sem se na základě tohohle rozhodl tak, že až mi FAP odejde, vykuchám ho. Na emisích s tím projdu a když pak někdy v budoucnu bude změna, tak holt koupim novej. Otázkou zůstává jestli čekat nebo vykuchat preventivně, ta řízená likvidace motoru mě taky pije krev.

PS: jsou to hodnoty pro 2,0HDI. Ale myslím že 1,6 na tom bude podobně
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 21.03.2010 12:16

BobTDCi píše: Vo Forde NR mi povedali, že 30-45minút ak si to dobre pamätám.
Ale nikdy mi ju nerobili - iba sme sa o tom hypoteticky bavili.
A predstavte si, že sa z oleja stane ten najnechutnejší "peelingový mazací" prostriedok...
keby sa mu potom urobil rozbor na obsah mechanických nečistôt - tzv. "NAS" - tak by nás tá predstava bolela ešte viac.
Tiež by sme asi boli prekvapení, ako mu stúpla viskozita - ale pritom vôbec nie kvôli tomu, že by sa mu zlepšili mazacie schopnosti - skôr naopak!!!
:cry: :oops: :o 8O
Kokos, ked iba polovicu z toho casu by to turbo malo byt mazane sajrajtom a nie olejom, dakujem pekne. A ako dakuje turbo, na to nechcem ani pomysliet. Tento postup by som normalne zakazal. Pre servis je to ale vyhoda - aspon sa u nich zakaznik ukaze skor na vymenu turba. Smrt DPF !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 21.03.2010 12:33

A myslíte si,že když nechám odstranit DPF,tak to turbo bude v pohodě a vydrží mnohem déle???
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
hora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 27.02.2010 18:22
Bydliště: Česká lípa

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od hora » 26.03.2010 23:07

pavel28 píše:A myslíte si,že když nechám odstranit DPF,tak to turbo bude v pohodě a vydrží mnohem déle???
Jsem přesvědčený, že je to podmíněný spoustou úprav včetně řídící jednotky. Měl by to provést skutečný odborník přes tuto problematiku. Pak turbo bude v pohodě i po odstranění DPF.
Já ho raději koupil nové a teď trnu, kdy mi odejde turbo, doufám, že vydrží.
Ford Focus kombi 1.6 TDCi 80kw 06/2006

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 29.03.2010 12:06

Neboj sa - ak DPF vymenili korektne a dodržuješ intervaly výmeny - tzn. nemáš upchaté sítko za ol.čerpadlom a v prívode oleja k turbu - tak si v pohode.
Čiastočnou indikáciou je doba svietenia kontrolky mazania po naštartovaní - jak studeného i teplého motora.
Ak svieti do 1 max. 1.5sekundy tak by nemal byť žiaden problém.
Ak dlhšie...je racionálne sa na to pozrieť.
:idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti