Ak hej pískalo by to podľa mňa/fučalo/ ešte viac ke´d je vonku teplo...
Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Hmm - stále si nemyslím, že by to bolo hadicami...
Ak hej pískalo by to podľa mňa/fučalo/ ešte viac ke´d je vonku teplo...

Ak hej pískalo by to podľa mňa/fučalo/ ešte viac ke´d je vonku teplo...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- wilder01
- Junior

- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
myslim ze sme OT... ale logika mi vravi ze cim je teplejsie, tym su hadice poddajnejsie, roztiahnutejsie a utesnuju pripadne netesnosti sposobene zlym dosadnutim do seba.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Nedavno ma na dialnici pred Nitrou obiehali Policajti v 130kmh na Ceedovi/85kwCRDi a piskalo im to, ze nepotrebovali ani hukacku
Cesky maju benzinove Octavie aj dialnicne Passaty, lebo uz zistili, ze sa k tomu nevedia spravat. (V skutocnosti asi ide o to, ze na policajne ucely diesel nie je vhodny)
Cesky maju benzinove Octavie aj dialnicne Passaty, lebo uz zistili, ze sa k tomu nevedia spravat. (V skutocnosti asi ide o to, ze na policajne ucely diesel nie je vhodny)
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Je to síce OT - ale asi tak nejako sa má realita.
POlicajti(sorry výnimkám) - jazdia na nich poväčšine - akoby ich autá boli trestanci z románu Bedári - na celoživotných galejách v kameňolome...
A to diesle - akosi fakt nemusia...logicky.
Ve´d aj opravy platia daňoví poplatníci - teda "nikto"...
Keď dostali nové CEED-y a obzeral som si to auto a opýtal sa policajta čo v ňom sedel, že ako to ide - jeho odpoveď znela: "Super, keď sme ich viezli z hromadného odovzdávania v BA - tak na diaľnici to šlo aj cez dvesto!" - no comment.
Nový surový motor....jasné že sa pretekali...
Keby tak kľukovka mohla tak vylezie von a prefacká ich v aute.

POlicajti(sorry výnimkám) - jazdia na nich poväčšine - akoby ich autá boli trestanci z románu Bedári - na celoživotných galejách v kameňolome...
A to diesle - akosi fakt nemusia...logicky.
Ve´d aj opravy platia daňoví poplatníci - teda "nikto"...
Keď dostali nové CEED-y a obzeral som si to auto a opýtal sa policajta čo v ňom sedel, že ako to ide - jeho odpoveď znela: "Super, keď sme ich viezli z hromadného odovzdávania v BA - tak na diaľnici to šlo aj cez dvesto!" - no comment.
Nový surový motor....jasné že sa pretekali...
Keby tak kľukovka mohla tak vylezie von a prefacká ich v aute.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomzan
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
S těmi "odborníky" je to bohužel tak jak to je. Někde najdete lidi, co se v tom fakt vyznají a v jiných "značkových" servisech najdete kolikrát amatéry. Když jsem se ve Ford servise ptal po zadření turba proč neprovedli výměnu oleje po regeneraci DPF přes WDS (následně jsem to tady dočetl), tak že se to nemá měnit, že je to nesmysl. No a po cca 1200 najetých km se zadřelo turbo (viz výše a jiné vlákno). Doufám, že najdou příčinu co to způsobilo a ne že to navrtaj zpátky a za chvilu znova. By mě asi odvezli...BobTDCi píše: Ale môžu!!! Žiaľ...
Aj tu nájdeš chlápka, čo mu robili regeneráciu DPF cez WDS vo Forde a nemenili po nej olej.
Keď sme mu to vraveli, že je to potrebné - tak nesúhlasil, že veď to bol značkový servis a že čo sa robíme múdri...
No a o asi dva tri týždne mal nové turbo...
A takých vecí sa v servisoch napočúvaš...
![]()
![]()
![]()
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Skontaktuj sa na importéra Ford v ČR- napíš im presne čo a kde ti robili a čo neurobili - číslo zákazky a podobne - nech ich d0yebú...ako "kan tekvicu"... Ja by som s tým šiel ďalej...

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomzan
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Dobrej tip.BobTDCi píše:Skontaktuj sa na importéra Ford v ČR- napíš im presne čo a kde ti robili a čo neurobili - číslo zákazky a podobne - nech ich d0yebú...ako "kan tekvicu"... Ja by som s tým šiel ďalej...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Prozatím jsem do toho zapojil právníky DAS (jestli to lze uplatnit u prodejce), takže třeba se doberou vady. Ale rozhodně FMC nebude špatnej nápad. Možná zatím pláču na špatným hrobě a viník je někde jinde.
No uvidíme. Dokaj je jen vymontovaný turbo, tak tam je furt ten olej.
Každopádně budu informovat, jak to dopadlo.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
BobTDCi :
Nechcem velmi odbacat od temy, ale ked si to uz nacal s tymi policajtami - ked som bol pred 15 rokmi na vojne, dostali sme na utvar dve tatrovky. A sef techniky ich chcel vratit, pretoze to boli biturba V12, pricom mali rovnaku normu spotreby (80l/100km) ako atmosfericke, takze by sa dalo ulievat viac nafty. No na radost soferov ich nevratili a tak sa gumy opotrebovavali zhruba 2x rychlejsie, nez na starych atmosferickych...
Nechcem velmi odbacat od temy, ale ked si to uz nacal s tymi policajtami - ked som bol pred 15 rokmi na vojne, dostali sme na utvar dve tatrovky. A sef techniky ich chcel vratit, pretoze to boli biturba V12, pricom mali rovnaku normu spotreby (80l/100km) ako atmosfericke, takze by sa dalo ulievat viac nafty. No na radost soferov ich nevratili a tak sa gumy opotrebovavali zhruba 2x rychlejsie, nez na starych atmosferickych...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- tomzan
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Takže v pátek jsem volal na FMC a odpoledne mi volali, že sice je po regeneraci DPF dopuručená výměna oleje, ale tento neudělaný úkon nemohl mít vliv na zadření ložisek turba. Takže jsem z toho poněkud rozčarovaný.tomzan píše:Dobrej tip.BobTDCi píše:Skontaktuj sa na importéra Ford v ČR- napíš im presne čo a kde ti robili a čo neurobili - číslo zákazky a podobne - nech ich d0yebú...ako "kan tekvicu"... Ja by som s tým šiel ďalej...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Prozatím jsem do toho zapojil právníky DAS (jestli to lze uplatnit u prodejce), takže třeba se doberou vady. Ale rozhodně FMC nebude špatnej nápad. Možná zatím pláču na špatným hrobě a viník je někde jinde.
No uvidíme. Dokaj je jen vymontovaný turbo, tak tam je furt ten olej.
Každopádně budu informovat, jak to dopadlo.
Turbo jsem dal na repasi, ale jaksi mi nedali nějaký rozbor důvodu poruchy turba a teď už je žeprý turbo hotové a nelze již dát tuto analýzu. Žeprý jich dělaj x za den a už si asi nebude ten člověk pamatovat co s tím bylo (ten co to dělal). Takže jsem v loju a zřejmě budu muset zacálovat celou opravu sám.
Nevím v tomto případě čemu věřit. Logika mi říká, že po regeneraci DPF přes WDS se do oleje dostane nějakej sajrajt a olej už nemá takové mazací schopnosti jaké by měl mít. Obdobně to platí o sítku přívodu oleje z motoru do turba, které se může zanést.
Už bych měl rád auto hotové a mohl zase jezdit. V servise odstavené je mi k ničemu.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Aj moj Fofo je v potupnej polohe na zdvihaku s kolesami vo vzduchu kvoli vymene turba. Tiez sa neviem dockat, kedy sa posadim za volant a budem moct vypadnut zo servisu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- tomzan
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Taky se těším, jak nechám nazout 16" papuče, proženu myčkou, vyčistím interiér, načepuju plnou nádž nafty, stáhnu šíbr a pofrčím...V12 píše:Aj moj Fofo je v potupnej polohe na zdvihaku s kolesami vo vzduchu kvoli vymene turba. Tiez sa neviem dockat, kedy sa posadim za volant a budem moct vypadnut zo servisu.
Nechť brzy vyrazíš zase na silnice
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No spomínal si právnikov DAS - toto im nemôžeš zožrať - už len vyjadrenia typu: - "Kto by si to pamätal!" - či: - "Robíme ich x za deň" - sú čisté kraviny!!!tomzan píše: Takže v pátek jsem volal na FMC a odpoledne mi volali, že sice je po regeneraci DPF dopuručená výměna oleje, ale tento neudělaný úkon nemohl mít vliv na zadření ložisek turba. Takže jsem z toho poněkud rozčarovaný.
Turbo jsem dal na repasi, ale jaksi mi nedali nějaký rozbor důvodu poruchy turba a teď už je žeprý turbo hotové a nelze již dát tuto analýzu. Žeprý jich dělaj x za den a už si asi nebude ten člověk pamatovat co s tím bylo (ten co to dělal). Takže jsem v loju a zřejmě budu muset zacálovat celou opravu sám.
Nevím v tomto případě čemu věřit. Logika mi říká, že po regeneraci DPF přes WDS se do oleje dostane nějakej sajrajt a olej už nemá takové mazací schopnosti jaké by měl mít. Obdobně to platí o sítku přívodu oleje z motoru do turba, které se může zanést.
Už bych měl rád auto hotové a mohl zase jezdit. V servise odstavené je mi k ničemu.
Regenerácií DPF nerobia možno ani dve za týždeň - ešte tak veľký nemecký servis, ale u nás je DPF iba na dovezených autách!
Sú to rýchle ututlávačky - máš fakturáciu a zákazkový list, z tej regenerácie?
Dajú ti zákazkový list teraz o demontáži a montáži turba - tam musia byť napríklad popisy, či čistili či menili sací koš čerpadla i sítko pod čerpadlom(okrem toho v banjo skrutke pred turbom) Počkaj si na ten zákazkový list a máš ich v hrsti - (dúfam, že regeneráciu DPF si im nezaplatil bez papiera, či že si ho nezahodil???)!
Ak na zákazkovom liste máš regeneráciu DPF a nie výmenu oleja - môžeš sa obrátiť na spotrebiteľské združenie, alebo ČOI - že nepreviedli službu ako mali(čo ty ako zákazník nemôžeš vedieť , či niečo treba alebo nie - ale oni MUSIA - majú na to postupy, manuály!
Každý súdny znalec ti povie, že turbo neznáša - /okrem nedostatku oleja na mazanie, čo je logické pri jeho cca 180.000 otáčkach za minútu/ - SADZE!!!!! Ničia mu upchávky a ložiská!!!
To bol dôvod, prečo to tak "rýchlo" odlifrovali na repas! Keď ti vystavia účet žiadal by som od nich prácu zadarmo - a ty zaplatíš repas - to ako ich minimálnu spoluúčasť.
Veď ty by si to turbo nebyť ich "ODBORNÉHO REGENEROVANIA DPF" s najväčšou pravdepodobnosťou nepotreboval!!!
Porušili predpis - aj ak by bol vo forme odporúčania - tak ho mali vykonať, preto to odporúčanie je - ale myslím si že zahmlievajú... Skúsim niečo zohnať - reálny manuál na repas DPF.
Ja by som to tak rozhodne nenechal - už len to, že oni ZANEDBALI niečo zo svojich povinností!
Vo Forde v NR - ke´d som sa potenciálne bavili o regenerácii DPF, tak vraveli - "Musí vymeniť olej okamžite!". Prosil som ich či by som nemohol aspoň domov a že olej si mením sám - že 30km a bude vymenený a oni, že nie!
Že auto bez výmeny oleja po regenerácii DPF cez WDS ani nepustia zo servisu, lebo by sa mi zadrelo turbo!!!!
Čo viac mám k tomu dodať????
Ak na terajšom zákazkovom liste - nebudú nejaké ďalšie výmeny - napríklad nové čerpadlo oleja, či sítko za ním a sací koš čerpadla oleja - tak zjavne nenašli žiadnu inú relevantnú príčinu na "úmrtie" turba. Tým vlastne PRIZNAJÚ vinu! Teda ak nebudú tak nenažraní a arogantní, že ti aj popri tom nenaúčtujú výmenu "pol motora" - ale aspoň pocit viny a snahu urobiť čo najnižšiu faktúru, keď ti to oni spôsobili!
Každopádne si pýtaj zákazku k bloku z pokladne - ak ti "kľakne" aj repasované turbo/sorry, že zasa straším - ale je to v tvojom záujme a v záujme veci/ - aby ťa to už ďalej nestálo ani korunu - ale nech si to uhradia oni za to čo spackali!
Prepáč ale neveril by som ľuďom, ktorí mi nevymenili olej po regen. DPF - že urobia všetky úkony a v požadovanej kvalite - pred výmenou turba.
PS: Vyznávam princíp "sklamaného pesimistu": Pesimista je vlastne človek čo čaká, že sa všetko dodrbe.
Ak sa to dodrbe - je to tak, ako čakal a predpokladal - teda tak ako to po dľa neho byť malo a nemôže si sťažovať.
Ale ak niečo dopadne dobre, hoci on čakal - že sa to dokydá - tak je vlastne sklamaným, ale zároveň spokojným.
Sklamaný pesimista je teda šťastný človek...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ako dlho trva ta regeneracia ? Ak viac ako 15 minut, tak to turbo dostane po papuli (vlastne po hriadeli) teda poriadne uz pocas procesu. Brrrrrrr. Este ze to ku*vitko v aute nemam.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Vo Forde NR mi povedali, že 30-45minút ak si to dobre pamätám.V12 píše:Ako dlho trva ta regeneracia ? Ak viac ako 15 minut, tak to turbo dostane po papuli (vlastne po hriadeli) teda poriadne uz pocas procesu. Brrrrrrr. Este ze to ku*vitko v aute nemam.
Ale nikdy mi ju nerobili - iba sme sa o tom hypoteticky bavili.
A predstavte si, že sa z oleja stane ten najnechutnejší "peelingový mazací" prostriedok...
keby sa mu potom urobil rozbor na obsah mechanických nečistôt - tzv. "NAS" - tak by nás tá predstava bolela ešte viac.
Tiež by sme asi boli prekvapení, ako mu stúpla viskozita - ale pritom vôbec nie kvôli tomu, že by sa mu zlepšili mazacie schopnosti - skôr naopak!!!
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomzan
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
S tím, že s DPF tady nemají praxi mohu jen potvrdit. Jen ví, že je to "zlá věc" a toť asi vše.
Co se týče této regenerace, tak samozřejmě, že mám veškeré doklady. Jak zakázkové listy, tak vyúčtování.
Na samotném vyúčtování ohledně regenerace DPF jsou tyto položky (bez DPH):
- Diagnostika IDS, vynulování DTC 800.-Kč
- regenerace DPF, jízdní zkouška 150.-Kč
Nic víc. O oleji ani zmínka. Tady jsem si vyžádal, že chci být přítomný u auta. Tam jsem byl u technika a koukal mu přes rameno co dělá. Tam mu to vyhodilo "jen" chybu turba a DPF. Všichni tam jen kroutili hlavama a pak řekli, že se udělá regenerace DPF. Takže to dali na dvorek a pak započala ta regenerace. To jsem ale už čekal v salonu a pak mi řekli, že to je hotový. Pochopitelně výměna oleje ani nic jiného se nedělalo. Celou dobu jsem měl auto na očích.
Vytiskli mi doklad, já zaplatil a jel do práce. Hnedka se auto chovalo trochu jinak. Reakce na pokyny plynového pedálu mi přišly jemnější, tak jsem nabyl dojmu, že to je asi tím vyčištěným filtrem. No a pak po cca 1200km přišlo oný osudný okamžik a následný odtah a ortel.
Do telefonu mi pak říkal technik, že nové turbo od nich je za 33tis., ale doporučil mi repasi. Takže jsem si našel firmu, co dělá repase a tady na foru byla zmíněná a doporučená. Turbo jsem nechal vymontovat a osobně jsem ho odvezl do té firmy na repasi s tím, že jak bude hotové, že mi zavolají a já pak určím kam bude s pokyny k namontování doručeno. Při převzetí ho prohlídl a říkal cosi, že jsou ložiska v háji (radiální a axiální... ????). Lopatky a zbytek byl na první pohled v pořádku. Zatím ještě není hotovo, ale repase započala (celý proces 5-7 dní).
Ještě v ten den poruchy jsem kontaktoval prodejce auta (bazar a není to ještě 6 měsíců od prodeje), ale ten argumentoval tím, že turbo NENÍ součástí motoru a nevztahuje se na to záruka. Ihned jsem kontaktoval právníky, aby mi řekli, zda to je pravda či blbost. Myslím si, že B) je správně. Zatím jsem jim jen předal podklady co si vyžádali i s vyúčtováními a kupní smlouvou. I když chyba je podle mě na straně servisu a ne prodejce.
Tady však jsem udělal asi základní blbost, že jsem dal samotné turbo na repasi a tím, že mi neudělali tu analýzu, tak jsem asi přišel o důkaz, kde se dá říct, co se přesně stalo. Za tohle si nadávám sám, tak snad mi zbydou nějaké vlasy
Každopádně se budu snažit tuto záležitost dotáhnout do konce i za cenu delšího odstavení auta (snad ne zas moc dlouhého
).
Co se týče této regenerace, tak samozřejmě, že mám veškeré doklady. Jak zakázkové listy, tak vyúčtování.
Na samotném vyúčtování ohledně regenerace DPF jsou tyto položky (bez DPH):
- Diagnostika IDS, vynulování DTC 800.-Kč
- regenerace DPF, jízdní zkouška 150.-Kč
Nic víc. O oleji ani zmínka. Tady jsem si vyžádal, že chci být přítomný u auta. Tam jsem byl u technika a koukal mu přes rameno co dělá. Tam mu to vyhodilo "jen" chybu turba a DPF. Všichni tam jen kroutili hlavama a pak řekli, že se udělá regenerace DPF. Takže to dali na dvorek a pak započala ta regenerace. To jsem ale už čekal v salonu a pak mi řekli, že to je hotový. Pochopitelně výměna oleje ani nic jiného se nedělalo. Celou dobu jsem měl auto na očích.
Vytiskli mi doklad, já zaplatil a jel do práce. Hnedka se auto chovalo trochu jinak. Reakce na pokyny plynového pedálu mi přišly jemnější, tak jsem nabyl dojmu, že to je asi tím vyčištěným filtrem. No a pak po cca 1200km přišlo oný osudný okamžik a následný odtah a ortel.
Do telefonu mi pak říkal technik, že nové turbo od nich je za 33tis., ale doporučil mi repasi. Takže jsem si našel firmu, co dělá repase a tady na foru byla zmíněná a doporučená. Turbo jsem nechal vymontovat a osobně jsem ho odvezl do té firmy na repasi s tím, že jak bude hotové, že mi zavolají a já pak určím kam bude s pokyny k namontování doručeno. Při převzetí ho prohlídl a říkal cosi, že jsou ložiska v háji (radiální a axiální... ????). Lopatky a zbytek byl na první pohled v pořádku. Zatím ještě není hotovo, ale repase započala (celý proces 5-7 dní).
Ještě v ten den poruchy jsem kontaktoval prodejce auta (bazar a není to ještě 6 měsíců od prodeje), ale ten argumentoval tím, že turbo NENÍ součástí motoru a nevztahuje se na to záruka. Ihned jsem kontaktoval právníky, aby mi řekli, zda to je pravda či blbost. Myslím si, že B) je správně. Zatím jsem jim jen předal podklady co si vyžádali i s vyúčtováními a kupní smlouvou. I když chyba je podle mě na straně servisu a ne prodejce.
Tady však jsem udělal asi základní blbost, že jsem dal samotné turbo na repasi a tím, že mi neudělali tu analýzu, tak jsem asi přišel o důkaz, kde se dá říct, co se přesně stalo. Za tohle si nadávám sám, tak snad mi zbydou nějaké vlasy
Každopádně se budu snažit tuto záležitost dotáhnout do konce i za cenu delšího odstavení auta (snad ne zas moc dlouhého
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

