Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Zaujimavy clanok.
Zopar citacii:
"jsou právě emisní předpisy platné v USA nejpřísnější na světě. Především pak kalifornské předpisy jsou v mnohaletém náskoku před ostatním světem a přejímá je stále větší počet států USA. A právě přísné emisní limity jsou největší brzdou masovému zavedení dieselových motorů v osobních vozech v USA, kde normy nerozlišují druh paliva a benzínovým i dieselovým motorům měří stejným metrem. A automobilky mají těžké problémy s diesely tyto normy splnit."
"U dieselu se poměr paliva a vzduchu výrazně mění se zatížením, tím se také mění poměr škodlivých složek a třícestný katalyzátor tedy nemůže fungovat. Diesel tak vyžaduje poněkud komplexnější přístup. Kouřivost se snižuje montáží turbodmychadla a používáním stále vyšších vstřikovacích tlaků. Oxidy dusíku pomáhá redukovat recirkulace výfukových plynů EGR. S tímto zařízením motor většinou projde normou Euro III. Na Euro IV už je potřeba také chladiče EGR plynů a pro Euro V je již potřeba filtr pevných částic pro další redukci kouřivosti. Někdy se též používá oxidační katalyzátor pro snížení CO a HC a aby toho nebylo málo, NOx může též likvidovat speciální filtr (NOx trap). Na pročištění výfukových plynů je tak potřeba doslova malá chemická továrna. To samozřejmě zvyšuje cenu motoru, ale hlavně to snižuje jeho spolehlivost.
Už takové EGR dokáže nadělat v motoru pěknou paseku. No uvažte, že z výfuku vedete spaliny zpět do sání, včetně sazí. To se pramálo líbí třeba pístním kroužkům. A čím více spalin recirkulujete, tím sice snižujete emise NOx, ale zvyšujete kouřivost."
"Samostatnou kapitolou je filtr pevných částic. Nemálo motoristů již navštívilo servis s ucpaným filtrem, který se zoufale dožadoval regenerace"
"můžeme očekávat neutuchající snahu automobilek o úspornější benzínové motory a čistší diesely. Dokonce může dojít k určitému splynutí obou koncepcí: přeplňovaný, přímovstřikový benzínový motor schopný spalovat chudou směs."
http://www.tipcar.cz/je-ekologictejsi-d ... -4432.html
Zopar citacii:
"jsou právě emisní předpisy platné v USA nejpřísnější na světě. Především pak kalifornské předpisy jsou v mnohaletém náskoku před ostatním světem a přejímá je stále větší počet států USA. A právě přísné emisní limity jsou největší brzdou masovému zavedení dieselových motorů v osobních vozech v USA, kde normy nerozlišují druh paliva a benzínovým i dieselovým motorům měří stejným metrem. A automobilky mají těžké problémy s diesely tyto normy splnit."
"U dieselu se poměr paliva a vzduchu výrazně mění se zatížením, tím se také mění poměr škodlivých složek a třícestný katalyzátor tedy nemůže fungovat. Diesel tak vyžaduje poněkud komplexnější přístup. Kouřivost se snižuje montáží turbodmychadla a používáním stále vyšších vstřikovacích tlaků. Oxidy dusíku pomáhá redukovat recirkulace výfukových plynů EGR. S tímto zařízením motor většinou projde normou Euro III. Na Euro IV už je potřeba také chladiče EGR plynů a pro Euro V je již potřeba filtr pevných částic pro další redukci kouřivosti. Někdy se též používá oxidační katalyzátor pro snížení CO a HC a aby toho nebylo málo, NOx může též likvidovat speciální filtr (NOx trap). Na pročištění výfukových plynů je tak potřeba doslova malá chemická továrna. To samozřejmě zvyšuje cenu motoru, ale hlavně to snižuje jeho spolehlivost.
Už takové EGR dokáže nadělat v motoru pěknou paseku. No uvažte, že z výfuku vedete spaliny zpět do sání, včetně sazí. To se pramálo líbí třeba pístním kroužkům. A čím více spalin recirkulujete, tím sice snižujete emise NOx, ale zvyšujete kouřivost."
"Samostatnou kapitolou je filtr pevných částic. Nemálo motoristů již navštívilo servis s ucpaným filtrem, který se zoufale dožadoval regenerace"
"můžeme očekávat neutuchající snahu automobilek o úspornější benzínové motory a čistší diesely. Dokonce může dojít k určitému splynutí obou koncepcí: přeplňovaný, přímovstřikový benzínový motor schopný spalovat chudou směs."
http://www.tipcar.cz/je-ekologictejsi-d ... -4432.html
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak jsem to vyhrabal. Je to 2,0TDCi:Komi píše:chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !
kouřivost dovolená 1,76
kouřivost naměřená 0,66
Ale já tam s tím nebyl, udělal to dovozce hned po dovozu, takže jak to vzniklo nemůžu zaručit.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak jsem to našel ješte pro 407 2,0HDI
Povolená 1,01
naměřené 0,00
Ale s tím zase byl na TK a EK náš známý mechanik, takže taky bez záruky
Každopádně by to měly být stejný motory, ne?
Povolená 1,01
naměřené 0,00
Ale s tím zase byl na TK a EK náš známý mechanik, takže taky bez záruky

Každopádně by to měly být stejný motory, ne?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
1.8TDCI Dovolená 2,2 naměřená 0,47 ,ale na kartičce je 1,7 povolená
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
1,8 nema DPF
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Opravdu nemá shadeKomi píše:chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
to ze nema DPF je vporiadku, tomasonovi dik za ochotu, z jeho udajov je vidiet ze plati predpis ze na EK treba splnit dymivost z papierov - 1,7 zvysenu o 0,5 cize 2,2...sobulove udaje su bez hodnot z technicaku - len limit a namerana hodnota z EK a dost sa lisia-vyzera to ako by jeden motor bol s DPF a druhy bez....skoda ze nepridal aj hodnotu z TP dalo by to viac informacii
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Myslíš z velkýho techničáku? Tam vidím jen korigovaný součinitel absorbce. Je to ono?
Pokud jo, tak to jak FF tak 407 mají 0,51.
Což mě vede k tomu, že prostě dovozci ty auta tam ani nedávají, mají známé nebo kdoví co na EK a jen se tisknou nějaký už hotový papíry...
Pokud jo, tak to jak FF tak 407 mají 0,51.
Což mě vede k tomu, že prostě dovozci ty auta tam ani nedávají, mají známé nebo kdoví co na EK a jen se tisknou nějaký už hotový papíry...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
ano je to ten koef.absorcie a sedi to, ze udaj z TP 0,51 plus 0,5 cize 1,01 je limit pre EK...
z toho co tu doteraz mame sa da povedat ze je to typ s DPF...
pre ten TDCI by si to nenasiel ? tam to vyzera bez DPF...
z toho co tu doteraz mame sa da povedat ze je to typ s DPF...
pre ten TDCI by si to nenasiel ? tam to vyzera bez DPF...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2759
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Prikladam protokol z emisi. Tohle je protokol, ktery byl udelan poctive, byl jsem tam osobne pritomen a tyto hodnoty byly skutecne namereny. Je to stav zanovniho auta, ale musel jsem je udelat kvuli dovozove TK.
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Komi: Však jsem psal... HDI i TDCi mají v tecničáku 0,51. HDI to má i na protokolu, TDCi tam má 1,26. takže z toho usuzuju, že to auto tam nikdy nebylo a je to udělaný kdoví jak, protože nevím o tom, že by filtr nemělo... Dá se to najít i jinde než v techničáku? Na protokolu je napsáno "hodnota ze štítku". Jakého?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Sobull suhlasim s tebou ze to vyzera na vycucane z prsta...ten stitek - to by ma tiez zaujimalo, co tym myslia...
ako pise Raada(diky za protokol) - 1,6TDCI v TP 0,600 plus 0,5 dava limit 1,1 - presne ako u mna , takze 1,76 alebo 1,77 su hodnoty fakt neviem odkial - 2 liter ma 0,51 plus 0,5 cize 1,01 ako pises a 1,8 ako pise Tomason ma 1,7 plus 0,5 cize limit na EK je 2,2
ako pise Raada(diky za protokol) - 1,6TDCI v TP 0,600 plus 0,5 dava limit 1,1 - presne ako u mna , takze 1,76 alebo 1,77 su hodnoty fakt neviem odkial - 2 liter ma 0,51 plus 0,5 cize 1,01 ako pises a 1,8 ako pise Tomason ma 1,7 plus 0,5 cize limit na EK je 2,2
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Užijí si to nově i škodovkáři
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Skodovaci si to uz uzivaju v 2.0TDI napr v OctaviiRS alebo Audi A4.martasak píše:Užijí si to nově i škodovkáři
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23.02.2010 14:15
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Dobrý den, v průběhu cca jednoho měsíce plánuji nákup FFII 1.6TDCi 80 kW z Německa, vybavený DPF. Bude se jednat o vůz po faceliftu (konec roklu 2008) s najetými cca 30 tis km. Nevíte prosím, jestli i vozy po faceliftu mají tento "problémový" filtr, nebo už nějaký jiný, bezúdržbový. Co jsem pročetl tento thread, tak všichni mluví o vozech cca 2004 - 2007... Díky za odpověď.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů