Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Nicco » 17.02.2010 23:18

Zaujimavy clanok.
Zopar citacii:

"jsou právě emisní předpisy platné v USA nejpřísnější na světě. Především pak kalifornské předpisy jsou v mnohaletém náskoku před ostatním světem a přejímá je stále větší počet států USA. A právě přísné emisní limity jsou největší brzdou masovému zavedení dieselových motorů v osobních vozech v USA, kde normy nerozlišují druh paliva a benzínovým i dieselovým motorům měří stejným metrem. A automobilky mají těžké problémy s diesely tyto normy splnit."

"U dieselu se poměr paliva a vzduchu výrazně mění se zatížením, tím se také mění poměr škodlivých složek a třícestný katalyzátor tedy nemůže fungovat. Diesel tak vyžaduje poněkud komplexnější přístup. Kouřivost se snižuje montáží turbodmychadla a používáním stále vyšších vstřikovacích tlaků. Oxidy dusíku pomáhá redukovat recirkulace výfukových plynů EGR. S tímto zařízením motor většinou projde normou Euro III. Na Euro IV už je potřeba také chladiče EGR plynů a pro Euro V je již potřeba filtr pevných částic pro další redukci kouřivosti. Někdy se též používá oxidační katalyzátor pro snížení CO a HC a aby toho nebylo málo, NOx může též likvidovat speciální filtr (NOx trap). Na pročištění výfukových plynů je tak potřeba doslova malá chemická továrna. To samozřejmě zvyšuje cenu motoru, ale hlavně to snižuje jeho spolehlivost.
Už takové EGR dokáže nadělat v motoru pěknou paseku. No uvažte, že z výfuku vedete spaliny zpět do sání, včetně sazí. To se pramálo líbí třeba pístním kroužkům. A čím více spalin recirkulujete, tím sice snižujete emise NOx, ale zvyšujete kouřivost."


"Samostatnou kapitolou je filtr pevných částic. Nemálo motoristů již navštívilo servis s ucpaným filtrem, který se zoufale dožadoval regenerace"

"můžeme očekávat neutuchající snahu automobilek o úspornější benzínové motory a čistší diesely. Dokonce může dojít k určitému splynutí obou koncepcí: přeplňovaný, přímovstřikový benzínový motor schopný spalovat chudou směs."

http://www.tipcar.cz/je-ekologictejsi-d ... -4432.html
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 21.02.2010 09:39

Komi píše:chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !
Tak jsem to vyhrabal. Je to 2,0TDCi:
kouřivost dovolená 1,76
kouřivost naměřená 0,66

Ale já tam s tím nebyl, udělal to dovozce hned po dovozu, takže jak to vzniklo nemůžu zaručit.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 21.02.2010 09:47

Tak jsem to našel ješte pro 407 2,0HDI
Povolená 1,01
naměřené 0,00

Ale s tím zase byl na TK a EK náš známý mechanik, takže taky bez záruky :(
Každopádně by to měly být stejný motory, ne?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomason » 21.02.2010 10:41

1.8TDCI Dovolená 2,2 naměřená 0,47 ,ale na kartičce je 1,7 povolená
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od foki » 21.02.2010 11:41

1,8 nema DPF
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomason » 21.02.2010 13:19

Komi píše:chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !
Opravdu nemá shade :lol:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 21.02.2010 16:23

to ze nema DPF je vporiadku, tomasonovi dik za ochotu, z jeho udajov je vidiet ze plati predpis ze na EK treba splnit dymivost z papierov - 1,7 zvysenu o 0,5 cize 2,2...sobulove udaje su bez hodnot z technicaku - len limit a namerana hodnota z EK a dost sa lisia-vyzera to ako by jeden motor bol s DPF a druhy bez....skoda ze nepridal aj hodnotu z TP dalo by to viac informacii
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 21.02.2010 16:50

Myslíš z velkýho techničáku? Tam vidím jen korigovaný součinitel absorbce. Je to ono?
Pokud jo, tak to jak FF tak 407 mají 0,51.
Což mě vede k tomu, že prostě dovozci ty auta tam ani nedávají, mají známé nebo kdoví co na EK a jen se tisknou nějaký už hotový papíry...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 21.02.2010 17:20

ano je to ten koef.absorcie a sedi to, ze udaj z TP 0,51 plus 0,5 cize 1,01 je limit pre EK...
z toho co tu doteraz mame sa da povedat ze je to typ s DPF...
pre ten TDCI by si to nenasiel ? tam to vyzera bez DPF...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2759
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 21.02.2010 20:48

Prikladam protokol z emisi. Tohle je protokol, ktery byl udelan poctive, byl jsem tam osobne pritomen a tyto hodnoty byly skutecne namereny. Je to stav zanovniho auta, ale musel jsem je udelat kvuli dovozove TK.
emise.jpg

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 22.02.2010 06:37

Komi: Však jsem psal... HDI i TDCi mají v tecničáku 0,51. HDI to má i na protokolu, TDCi tam má 1,26. takže z toho usuzuju, že to auto tam nikdy nebylo a je to udělaný kdoví jak, protože nevím o tom, že by filtr nemělo... Dá se to najít i jinde než v techničáku? Na protokolu je napsáno "hodnota ze štítku". Jakého?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 22.02.2010 07:47

Sobull suhlasim s tebou ze to vyzera na vycucane z prsta...ten stitek - to by ma tiez zaujimalo, co tym myslia...
ako pise Raada(diky za protokol) - 1,6TDCI v TP 0,600 plus 0,5 dava limit 1,1 - presne ako u mna , takze 1,76 alebo 1,77 su hodnoty fakt neviem odkial - 2 liter ma 0,51 plus 0,5 cize 1,01 ako pises a 1,8 ako pise Tomason ma 1,7 plus 0,5 cize limit na EK je 2,2
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 23.02.2010 11:12

Užijí si to nově i škodovkáři
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Nicco » 23.02.2010 11:20

martasak píše:Užijí si to nově i škodovkáři
Skodovaci si to uz uzivaju v 2.0TDI napr v OctaviiRS alebo Audi A4.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

venousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 23.02.2010 14:15

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od venousek » 23.02.2010 14:21

Dobrý den, v průběhu cca jednoho měsíce plánuji nákup FFII 1.6TDCi 80 kW z Německa, vybavený DPF. Bude se jednat o vůz po faceliftu (konec roklu 2008) s najetými cca 30 tis km. Nevíte prosím, jestli i vozy po faceliftu mají tento "problémový" filtr, nebo už nějaký jiný, bezúdržbový. Co jsem pročetl tento thread, tak všichni mluví o vozech cca 2004 - 2007... Díky za odpověď.

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host