Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od chillik » 05.02.2010 09:34

Cavte chladi.som sa dopocul ze 1.6 tdci maju nejake nestastne turbo uz od vyrob.ze sa nejak viac zanasa a tym padom sa dokaze skor zadrat.ze je tam nejake sitko ktr je zsrate od pilin ktr vznikli pocas prevadzky.ze po cca 150k km je dobre ho dat von a cele ho precistit a nejak preplachnu ci co.to zanesenie ze ani diagnostika ani nic nezisti,jednoducho sa to turbo zadre zo dna na den.pocul o tom niekto nieco?robil to niekto resp daval to robit?tyka sa to len 1.6 tdci.ostatne tdcicka mali uz tie turba ze vraj nejak lepsie riesene.

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od zirafak » 05.02.2010 09:49

Pocul som o tom vo Forde u Koisa v Banovciach.
U 1,6 tdci tieto sitka vyhadzovali,lebo prave ich zanesenie sposobovalo,ze sa k turbu nedostal olej a zadrelo sa.
Vraj...lepsi spinavy olej na turbe,ako ziadny :wink:

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od chillik » 05.02.2010 09:55

Presno to iste o tom sitku som cital aj ja.hmm.cize je dobre ho dat asi von.hm.spinavy olej nemoze dodrbkat turbo?

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od zirafak » 05.02.2010 10:03

Ako mi bolo povedane....lepsi spinavy/samozrejme to je myslene obrazne,lebo ak ho pravidelne menis,nema dovod byt znecisteny/,ako ziadny,ktory cez ucpate sitko vobec k turbu nedorazi.
Mali auta,na ktorych to vyhodili a maju odjazdene 10 000 km bez problemov.Boli take,na ktorych sitka nechali a odchadzaju turba ako na beziacom pase.

Uživatelský avatar
P2M
Junior
Junior
Příspěvky: 478
Registrován: 16.05.2008 14:11
Bydliště: Praha

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od P2M » 05.02.2010 11:52

No pokud olej měníš a není teda nijak znečištěnej, tak snad ani nemá jak ucpat to sítko, ne? Nebude tam mít to sítko spíše takovou pojistnou funkci?
je: 2010 Mondeo MKIV Hatch Titanium X 2.0 EcoBoost 149kW PowerShift Black Panter bez podložek
bylo: 2007 FFII Combi Style 1.6TDCi 80kW DPF Aquamarine bez podložek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od zirafak » 05.02.2010 12:26

Ja s tym skusenost ani problem nemam.Posuvam len to,co mi bolo povedane.Zbytocne o tom teda budem polemizovat.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od tomason » 05.02.2010 15:33

Nejvíc sou na to háklivé první motory s DPF ročník 05 největší problém měli HDI natáhli interval na 30000km a motory oleje to nevydrží pokud odejde turbo v důsledku toho,že nemaže je doporučeno sejmout olejovou vanu a vyčistit i sací koš pak teprve dát nové turbo,sítko vyhodit.Vše nepochybně spojené s regeneracemi DPF zřejmě se tam dostává karbon.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od chillik » 05.02.2010 18:01

Ja mam 1.6 tdci z 2005 ale nemam dpfko.mam skoro 160k km.tak rozmyslam nad tym precistenim.

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od BobTDCi » 05.02.2010 20:44

To Chillik: Pri riešení môjho DPF som si dal to sítko odstrániť - inak bolo čisté - ale i tak.
Už som tu dakde spomínal, že aj v stánku http://www.turbo-tec.sk mi povedali, že pred výmenou zadretého turba sa to sítko MUSÍ vyhodiť, okrem viacerých iných podmienok...
Veď preto vravím, že teraz vymenený olej, tam nechám iba kratšiu dobu...a do mesiaca dvoch tam dám opäť nový - aby so modstránil zakarbónovanie motora/nový olej má prísady na rozpúšťanie karbónu v priestoroch motora - aj preto nový olej tak rýchlo stmavne/.
Fotky kde to sítko je sú tu:
Kto mení olej včas - ideál do 15tkm vrátane - by sa nemal čoho báť.
Ak nejazdí iba krátke trasy v meste - akoby auto, čo rozváža chlieb po predajniach vo veľkom meste....
To je ideálny príklad na podstatne skrátený interval výmeny oleja v motore...
:idea:
Přílohy
Detail skrutky - volajú sa tzv. "banjo" skrutky - v tejto je to sítko...
Detail skrutky - volajú sa tzv. "banjo" skrutky - v tejto je to sítko...
Keď sa vyberie DPF - či v autách bez neho oxidačný kat. tak je to krásne prístupné.
Keď sa vyberie DPF - či v autách bez neho oxidačný kat. tak je to krásne prístupné.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od chillik » 06.02.2010 18:06

robo ty si mal tak rozobrate turbo??.co si s nim mal???....ale keby som si to dal precisistit tak to sitko tam mozem dat nove alebo vycistene nie???...sak nejaku ulohu tam predsa musi plnit ked tam je....

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od BobTDCi » 06.02.2010 19:20

S turbom nič - to sa riešil DPF - ten tam chýba.../ty tam máš oxikatalyzátor/.
Vidím, že si nečítal vlákno o DPF - tam tie fotky sú... :roll: 8) :wink:
No môžeš to tam dať aj naspäť samozrejme po vyčistení v nejakom riedidle....ale ak pravidelne "čistíš motorové dutiny" - včasnou výmenou oleja, tak ti tam nemá čo vliezť...
Opakujem, že v stánku firmy http://www.turbo-tec.sk mi občan prízvukoval, že pred montážou ich turba je povinné to sítko dať preč! :idea: :idea: :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od chillik » 06.02.2010 19:25

nie necital....nemam ho tak sa o to nezaujimam....dost mam co riesim svoje cukanie .o))

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od zirafak » 08.02.2010 07:45


chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od chillik » 08.02.2010 09:06

Jaj zirafak.obrazky som kukol ale ja neviem holandsky :(

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od zirafak » 08.02.2010 09:26

Treba skustit translator :idea:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host