Motory Ford Mondeo MKIII

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od ballu » 27.01.2010 21:23

http://www.fce.vutbr.cz/PKO/0M2/VykMom/ ... hlSila.xls

Pánové, zde můžete kouzlit, výkon na kolech při výměně rozměru gum, porovnat sílu nafty a benzínu krouťáku na kolech.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Ma.rt » 27.01.2010 21:57

je to hezky, akorat nepocitas se ztratami, ze?
to mas jen na tdci?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od ballu » 27.01.2010 23:01

To je na naftu i benál, musí se jen dosadit hodnoty otáček , výkonu a převodů .Dosadil jsem do jedné tabulky 2,0 benál a do druhé 2,0 naftu. Krom jedničky a dvojky na naftě má na ostatních zbývajících kvaltech benzín na kolech větší sílu , jak nafta. A toto je již neokecatelná fyzika 8O 8O 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Ma.rt » 28.01.2010 18:00

to je jasny, 107 a 96 kw je rozdil. ona i moje 1.8 benzin bude mit kroutak na kolech skoro jako 2.0 tdci 96kw, jenze kde musim mit otacky....
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
iggyrock
Junior
Junior
Příspěvky: 255
Registrován: 13.05.2009 19:19
Bydliště: Šumava

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od iggyrock » 29.01.2010 09:04

Jak může mít 1.8 nebo 2.0 atmos. benzín větší krouťák než 2.0TDCi??? To si děláte srandu, né? Maximální moment 1.8i je 170Nm(4500ot/min) a u 2.0TDCi 96kW je to 330Nm(1800ot/min). Je úplně jedno jestli to měříš na kolech nebo na klikovce - tohle je neokecatelná fyzika!!! Jen stačí si uvědomit co je to 1 Newtonmetr :-). Iggyrock
Mondeo VIVA X 2.0TDCi 96kW 2005 Combi
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Boban » 29.01.2010 10:34

taky mě to připadlo divný :idea: co bych za ten krouťák u atmosféry dal :idea: :lol:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od ballu » 29.01.2010 11:06

Jen si to tam zadejte, nikde nepíši o stejném kvaltu. I při těch 330Nm na naftě mně to vezme dvojka , což nafta tam musí mít za tři a to mám krouťák na kolech větší.A o točené trojce a čtverce nemusím psát. Jen si porovnejte při rychlosti 50, 90 a 130 km/hod . Na jaký kvalt může jet nafta a na jaký benzin. U benzínu mám na výběr jaký kvalt, což nafta si moc vybírat nemůže rozsahem otáček. Samozřejmě nepíši o spotřebě. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Ma.rt » 29.01.2010 17:04

ja to nestudoval podrobne ty vypocty, ale principielne dieselu zmensi kroutak na kolech tezsi prevody. ale 330 nm je fakt hodne...
ballu, napis pri jake rychlosti a otackach
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Ma.rt » 29.01.2010 18:16

tak nechci dieselakum brat usmev ze rtu, ale ballu ma pravdu, pokud pouzil spravny data. coz si nejsem uplne jist,protoze uvadi 300Nm pri 2000ot. a vy rikate 330.
ale kdyby 300 byla pravda, mate je pri 2000 a 2.0 benzin ma nejvice Nm pri 4500, muze si tedy dovolit 4500/2000 krat lehci prevod. takze diesel by musel mit 427Nm, aby se benzinu vyrovnal, dokonce 300Nm nestaci papirove na moji linou lemru se 170Nm pri 4500 ot. :mrgreen: ... vypada to hruzostrasne, ale porovnavam jedny otacky, ve skutecnosti diesel ma plossi Nm krivku, takze v praxi je na tom lip nez tady na papire.
a pak benzin ze 4500 ot uz moc nezrychli, cca o 30% a tam uz je to s Nm na stiru, kdezto diesel ze 2000ot. raketove zrychluje na dvojnas, rychlost nekam ke 4000, kdy benzin uz ma davno prerazeno na dalsi kvalt a tedy tezsi prevod a tedy s nizsimi Nm na kolech

ale rozhodne ballu spravne naznacil, ze tocak neni sam o sobe tak dulezity, jako kdy nastava a na jak dlouho
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od canndale » 29.01.2010 19:31

ma.rt.. neviem, ale mne to od 4500 taha a zrychluje velmi pekne az do 6500 rpm resp. az po obmedzovac :mrgreen:
zatial co diesel ked sa preradi neskoro, zacne vyrazne stracat dych pri 4000-4500

samozrejme sa nebavime teraz o tom vire v nadrzi ked tomu dupnem :D
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Ma.rt » 29.01.2010 20:17

musis to brat relativne... tak dejme tedy, ze benzin tahne do 6500, ale furt je to narust rychlosti o 6500/4500, tj. o pouhych 44% z mista nejvyssiho toc. momentu
kdezto diesel jede od 2000 do 4000 a to je narust rychlosti o 100%.
nechci rikat, ze to nebo ono je lepsi, chci jen rict, ze 330nm v dieselu netahne 2x vic nez 165nm v benzinu. proste diesel je ma v nizkych otackach a musi byt prevodovka do rychla a tim se to castecne zabije.
jinak ja za sebe muzu rici,ze s nicim jinym jsem si tak paradne nezajezdil jako s TD. ale domu se mi TD jaksi nehodi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od ballu » 29.01.2010 20:57

Benzin 2,0L , 190 Nm Nafta 2,0L, 330 Nm


50km/hod

1kvalt - 2365 Nm 2kvalt - 2133 Nm
2 - 1571 Nm 3 - 1799 Nm
3 - 1015 Nm 4 - 1374 Nm
4 - 660 Nm 5 - 730 Nm



90 km/hod
2 - 1400 Nm 3 - 1170 Nm
3 - 1024 Nm 4 - 1060 Nm
4 - 736 Nm 5 - 1000 Nm
5 - 575 Nm 6 - 700 Nm


130 km/hod
3 - 960Nm 4 - 850 Nm
4 - 736 Nm 5 - 790 Nm
5 - 590 Nm 6 - 680 Nm


160 km/hod
4 - 735 Nm 5 - 680 Nm
5 - 628 Nm 6 - 606 Nm


Na krouťáku benzin 4500 ot = 628 NM, rychlost na 5 kvalt 162 km/hod
nafta 2000 ot = 748 Nm , rychlost na 6 kvalt 106 km/hod
Naposledy upravil(a) ballu dne 30.01.2010 06:39, celkem upraveno 3 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
ghostx5844
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 867
Registrován: 30.10.2008 22:34
Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od ghostx5844 » 29.01.2010 20:58

Ked sa nad tym zamyslim, tak mate pravdu :idea:
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od ballu » 29.01.2010 21:21

canndale píše:ma.rt.. neviem, ale mne to od 4500 taha a zrychluje velmi pekne az do 6500 rpm resp. az po obmedzovac :mrgreen:
zatial co diesel ked sa preradi neskoro, zacne vyrazne stracat dych pri 4000-4500

samozrejme sa nebavime teraz o tom vire v nadrzi ked tomu dupnem :D
Přesně tak , benzín začíná řádit od 4500ot výše, přitom od 2500 ot do 4500ot má taky slušný zátah. 8O
A nafta , která má v těch 1800 ot 330 Nm, tak v těch 3800 ot /max výkon/ ma jen 241 Nm, což benzin klesne maximálně ze 190 Nm na 170 Nm což je sakra znát v rozmezí 4000 ot. 8O 8O 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Motory Ford Mondeo MKIII

Příspěvek od Ma.rt » 29.01.2010 22:32

ballu, nektera cisla se mi nezdaji, nerikej, ze na petku mas pri 130 km/h mensi kroutak nez pri 90km/h
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů