ballu jen tě poupravím ten rébus není jen u 2.0 toto nešťastné řešení je i u 1.0 DurateC HE koukni do mojí galerky a zjistíš proč to tak dobře vím, jo a sání které teď mám je z 1.8
Nevíte někdo, slyšel jsem, že 2.0 Duratec jede do cca 3700 otáček na 8 ventilů a až pak připojí další? Prý se může stát, že pokud dlouhodobě nevytáčíte motor nad tyto otáčky můžou se ty nepoužívané ventily "zaseknout" ?
Já teda občas vytáčím víc než je zdravé ,ale stejně mě to zajímá.
tomv :a nemáš na mysli klapky, které dělají dvojí sání, jedno do 3500ot a při otevření klapek podtlakem nad druhé sání. Kdo jezdí kolem tohoto rozhraní, tomu se vymlátí uložení klapek, ten kdo do 3500ot, tomu zase zatuhnou klapky v uložení a pak může šlapat jak chce, podtlak s něma nepohne. V obou případech oprava sacího paroží.
jelikoz na dalnici pri 130km/h tacho toci 1.8 125hp a 2.0 cca 3500ot/min, rekl bych, ze je to fakt vychytany
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
junior píše:a hele v seznamu na první straně chybí můůůj motůrek 1.8.16V 92Kw(125HP)
jojo, ja uz je sprdnul na prvni strane
a jak ti to jezdi? neni to tak hrozny, ne?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
to mart: mě se to líbí jak to jezdí, žádnej závodník nejsu, takže to bohatě stačí
to Rumcísek: to ani ne, ani jsem nějak ignoroval tohle vlákno a teď jsem si ho všim, a hned mě ruplo do očí že tam ani nejsu v tom seznamu, nechápu proč to tam pan ředitel ještě nedoplnil!!!!
Tak jsem to našel je to z nějakýho časopisu,trošku jsem to domotal, tak tady to je snad už správně:
"Přibližně do 3200 - 3500 otáček je plnění realizováno jen jedním sacím ventilem,takže v tu chvíli se na chodu jednotky podílí pouze 18 ventilů. Od zmíněné chvíle se otevřou klapky IMRC v potrubí vedoucímu k druhému ventilu a od této chvíle je motor plně čtyřvetilový. Tento přechod je patrný při jízdě,kdy v uvedený moment dojde ke skokovému zvýšení točivého momentu. "
dál se mě to nechtělo přepisovat,ale píše se, že je to ovládáno podtlakově pomocí klapek a tady jsem to taky trochu popletl - zatuhnout můžou ty klapky (ne ventily).
Takže klapky zatuhnou - při vyšších otáčkách nedojde k otevření dalších ventilů a auto má nižší výkon (jede stále na 18 ventilů).