Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od Komi » 25.10.2009 14:39

2tomason
dal som nove z nemecka kupene v servise v BA namontovane
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od tomason » 25.10.2009 14:44

aha price :?:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od Komi » 26.10.2009 07:40

cena - vydrazene na ebay.de - okolo 200€ plus zhruba tolko v servise za vymenu (skoro 100 uctovali za olej )
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od speedy » 04.11.2009 12:07

Dav píše:To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne :wink:
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech :!:
Záleží asi jaký typ toho sítka v tom "banžo" šroubu máš. Můžeš tam mít asi dvě varianty. Jedna je že sítko je vyjímatelné a druhá nevyjímatelné ocelové, které v případě vyjmutí poničíš a nedáš zpět. Ta druhá varianta je hlavně ještě víc náchylnější na ucpání. Má na vstupu toho "banžo" šroubu tvar košíčku v průměru cca 5mm, takže jakoukoliv sebemenší nečistotou je ihned ucpán a snížen průtok.
Ta první varianta vyndavatelného sítka je lepší, sítko je z plastu, vyjímatelné a je hlavně v celé dutince šroubu, s menším průměrem než má dutina šroubu, tudíš lepší obtok oleje v případě zanášení. Asi to bylo ze strany Fordu takové vylepšení dané provozem motoru...tzv. bulletin :-)
Ono pokud máš originál turbo, olej s filtrem byl měněn v pravidelných intervalech, tak bys toto asi ani nemusel řešit. Ale pokud máš auto z bazáče, nikdy nevíš, jak se před tím k tomu chovali, to se ti po čase samozřejmě projeví.
Ale kdo mění olej po 3 letech a nebo po 20 tis si zahrává nejen s turbem, ale hlavně se svojí peněženkou... :!:
V autorizovaném servisu počítej 35 tis. + nějaký odtah. Nové věci: Turbodmychadlo, olejová trubka, odpadová hadice, vzduchová trubka turba, těsnění, pásky, klema. Vyčištění vany, precooleru, katalyzátoru, airboxu s hadicemi. 2x až 3x výměna oleje (průplachy) s filtry + PRÁCE.
V neautorizovaném servisu by tě to přišlo laciněji, když by vše vyčistili a ne měnili.
To píšu jen tak, kdo by chtěl šetřit na výměně oleje :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
KTM
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 24.12.2008 16:31
Bydliště: Nový Jičín

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od KTM » 07.11.2009 16:19

Taky mi to hvízdá okolo 2300 otáček. Začalo to PO rychlé jízdě po 4 proudovce ,kdy jsem jel asi 160km/h .Sjel jsem a pokračoval po vedlejší cestě a po dvou kilometrech kdy motor byl v tahu to začlo hvízda-úplně jsem se lekl co se děje. Nezastavil jsem nikde a tou jízdou po té vedlejší cestě byla rychlost na tachometru 90km/h -tudíž se normálně chladilo ??? Kamarád mi říkal ,že tou rychlou jízdou se mohl uvolnit karbon v prostoru výfukového potrubí a narazit do vrtulky turba . Na té vrtulce se udělaly na hraně malé zoubky (nebo se ohl konec té vrtulky ) a to brutálně hvízdá. Taky to může být přidřeno na osce ? Neměl jsem tolik času se mrknout jestli to třeba není prasklá hadice-viz víše. Jenom tak zběžně jsem zkoumal trh a STARŠÍ turbo bez záruky by mě stálo 4000,- a nebo REPASE v ČR a ta začíná na 7000,- a víše podle toho co tam je všechno špatné . Další varianta je repase z POLSKA 6000,- jenomže jeden říká že od nich pískají druhý zase že má spolehlivý zdroj-tak se vtom vyznejte. Já osobně polákům moc nevěřím. :cry: Ten kamarád se mě ptal jestli to turbo žere olej a já mu řekl,že ani kapičku a on na to ,tak to neřeš !!!!!!!
Tak a teď poraďte ???????????????????????????????????????????????????????????????
Martin,Ford Focus kombi 1.8 TDDI, 115PS, 4/2000, WOLF

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od tomason » 07.11.2009 16:49

Tohle se mi taky stalo ve 150 píšťala sanitka či co :?: a pak nic a už niky se to neopakovalo píská jen studený už 20000km a jezdí to pořád :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od BobTDCi » 07.11.2009 22:29

speedy píše:Záleží asi jaký typ toho sítka v tom "banžo" šroubu máš. Můžeš tam mít asi dvě varianty. Jedna je že sítko je vyjímatelné a druhá nevyjímatelné ocelové, které v případě vyjmutí poničíš a nedáš zpět. Ta druhá varianta je hlavně ještě víc náchylnější na ucpání. Má na vstupu toho "banžo" šroubu tvar košíčku v průměru cca 5mm, takže jakoukoliv sebemenší nečistotou je ihned ucpán a snížen průtok.
Ta první varianta vyndavatelného sítka je lepší, sítko je z plastu, vyjímatelné a je hlavně v celé dutince šroubu, s menším průměrem než má dutina šroubu, tudíš lepší obtok oleje v případě zanášení. Asi to bylo ze strany Fordu takové vylepšení dané provozem motoru...tzv. bulletin :-)
Ono pokud máš originál turbo, olej s filtrem byl měněn v pravidelných intervalech, tak bys toto asi ani nemusel řešit. Ale pokud máš auto z bazáče, nikdy nevíš, jak se před tím k tomu chovali, to se ti po čase samozřejmě projeví.
Ale kdo mění olej po 3 letech a nebo po 20 tis si zahrává nejen s turbem, ale hlavně se svojí peněženkou... :!:
V autorizovaném servisu počítej 35 tis. + nějaký odtah. Nové věci: Turbodmychadlo, olejová trubka, odpadová hadice, vzduchová trubka turba, těsnění, pásky, klema. Vyčištění vany, precooleru, katalyzátoru, airboxu s hadicemi. 2x až 3x výměna oleje (průplachy) s filtry + PRÁCE.
V neautorizovaném servisu by tě to přišlo laciněji, když by vše vyčistili a ne měnili.
To píšu jen tak, kdo by chtěl šetřit na výměně oleje :lol:
Nuž mal som tam to kovové....
Všetky tie trubky a hadice naokolo turba, EGR....sa "ľúbia" zanášať - mali by sa kontrolovať vizuálne a vyčistiť ak už "kôrnatejú"...a zhoršuje sa prietok v nich...
Tiež preplachovať prívodné dutiny oleja k turbu...
Každopádne sa ale oplatí ak už sa turbo menilo aj urobiť preplach olejom - lacnejším ale rovnakej špecifikácie - no oba na zopár km(kým "krásne" sčernie) a s maximálne šetrnou nohou na plyne...
:roll: 8) :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od fplisek » 08.11.2009 19:09

KTM že by důsledek načipovaného auta?
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
KTM
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 24.12.2008 16:31
Bydliště: Nový Jičín

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od KTM » 09.11.2009 18:50

To si nemyslím.
V neděli bylo pěkně ,tak jsem se mrknul na žhavičky před zimou-jestli jsou OK .
Vyčistil kontakty atd.
Pak jsem se mrknul jestli teda nejsou ty hadice turba prasklé-taky OK.
Nakonec TURBO je OK a podfuklo mi těsnění mezi hlavou a výfukem.
Šel tam kouř. Jsem rád že to není to tubro. Sice vyměnit to těsnění bude asi fuška ?????????
Martin,Ford Focus kombi 1.8 TDDI, 115PS, 4/2000, WOLF

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od fplisek » 10.11.2009 18:16

Tak to je dobrá zpráva, vyměnit to nebude takovej problém, taky jsem to už dělal na svým, ale to byl motor venku :roll:
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

pupekd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 04.11.2009 16:46

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od pupekd » 24.11.2009 16:36

Ahoj pročítal jsem to tu, ale na můj problém jsem nenarazil nebo jsem míň chápavej :P .
Tak popíšu můj problém: podle mechanika turbo v pořádku, hadičky se nafukují,nic nehvízdá, ale netáhneto.
Před problémem při 2000ot něco seplo a motor začal táhnout teď né. Nikde není vidět něco víc zašpiněný.
Ještě malí dopsání, stalo se to po výměně motoru kus za kus, starý motor měl špatný tlaky.
Ford Focus II 2009 1,6 TDCi + Ford Focus 1999 1,8 TDdi

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od BobTDCi » 02.12.2009 21:33

BobTDCi píše:
Dav píše:Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbem :) No nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises :wink:
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd.... :roll:
Tak tu je niečo - z manuálu Fofo2, ale čítal som aj viac...teda myslím na teplotu regenerácie.
Přílohy
500°C
500°C
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Vewehr » 07.12.2009 15:10

Tak jsem na tom s pískáním taky blbě. Při normální jízdě nic, ale teď jsem byl 150 km daleko a při cestě domů, když na to šlápnu do kopce, tak mi to kolem 2000 - 2200 ot. začne dost znatelně pískat. Když to udělám na rovině (i s rychlejší akcelerací), tak nic (nebo to alespoň nevnímám). Proto jsem si toho okolo HK asi nikdy nevšiml :-). Ale ani v Krkonoších jsem to nevnímal. Na 1 to navíc nedělá vůbec, na 2 možná slaboučko, na 3 když na to fakt šlápnu a na 4 se to celkem ozývá. Na 5 jsem to nezkoušel :-). Není to nějak ohlušující, ale dost na to, aby to o dost přeřvalo motor. Začínající turbo? To snad ne... Zkusím ještě hadice, ale nevím moc jak. Kdyby to dělalo alespoň i na volnoběh či bez rychlosti...
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
Rumbo
Junior
Junior
Příspěvky: 204
Registrován: 08.01.2009 16:17
Bydliště: Zemianske Sady, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena turba

Příspěvek od Rumbo » 27.12.2009 14:01

foki píše:no pokud jsi to nikdy nedelal tak bych to nechal na servis , a dalsi pokud si ho nechas nekde zrepasovat sam tak te natahnou na práci . a nove turbo jsem ted prodaval za cca 17000kc zadny repas .
Foki ozaj by si mohol dat nejaky navod ako postupovat pri vymene (alebo aspon ako ho vybrat) turba.. :) Ako som pisal v inej teme asi sa mi rozsypalo lozisko a rad by som ho vytiahol a aspon laicky pozrel co je zle, popr. dal si ho zrepasovat kedze vacsina specializovanych firiem chce poslat iba turbo nie cele auto. Nove/repasovane by som dal uz nahodit do servisu.

Vdaka
FF 1 1.8 TDCi, r.v.11/2002, X-Trend, Černá Panther (met) + Red Harlequin Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena turba

Příspěvek od foki » 27.12.2009 14:57

1/ navod je docela jednoduchy
a/povolí se katalyzator na vyfuku a oddeli se od paroží
b/povoli se sani + vsechny hadice vcetne egr ventilu a to se sunda
c/povoli se vyfukove potrubi vcetne turba a tim mas turbo venku

2/ pokud si to sundas sam tak s tim uz nikam nedojedes
3/pokud si to sundas sam a nechas zrepasovat tak se ti muze stat se se na tebe v servisu vykaslou nebo te natahnou na praci a nedaji ti zaruku , pokud se ti turbo vysere tak ti v turboservisu reknou ze byla spatna montaz a v servisu ti reknou ze praci jsi mel bez zaruky . a pro par usetrenejch tisic prijdes o desitky tisic za nove turbo .
ja osobne bych donesene turbo se zarukou nemontoval .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host