To asi jo, ale toho jsem si v tom okamžiku nevšimnul. Viděl jsem to až tehdy, když už ohledně motoru svítilo na palubce kdeco..gargulakj píše:Tak kdyby nedobíjel alternátor tak by se zase rožla červená kontrolka aspon na chvilku ne?
Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
- k0n0p
- Nováček

- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
-
JPC
- Nováček

- Příspěvky: 28
- Registrován: 04.02.2008 20:55
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Jaké máte na 1,6 benzín volnoběžné otáčky, resp. kde je ručička otáčkoměru, já ji mám na první čárce pod 1000 (jsou tam tři čárky, dál už jsou ta políčka rozdělená na 4 dílky). Takže ta první čárka by měla být něco kolem 670 ot., ale v servise mi tvrdí, že to je cca 720, takže je to normální. Jak to teda je, to neukazuje lineárně nebo co?
Ford Focus Combi, 2010, benzín 1,6, stříbrná metalíza
- maxo111
- Zkušený

- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Jo, prva palicka pod 1000 - a realne to kludne moze byt tych 720 otacok.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
- pete
- Nováček

- Příspěvky: 27
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Když si pustíš vnitřní diagnostiku přes nulovač kilometrů, tak ti to přesně ukáže jaké jsou otáčky.
-
Norman
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.11.2009 16:00
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Zdravim, mam porblem s otackami a nenasiel som vlakno kde sa riesilo presne to, co mam ja
tak pisem sem.
Zaciatok problemu bol povodne v neklesani otacok po vyradeni rychlosti, co sa vystupnovalo az zvysenim otacok na 3000 po vyradeni rychlosti a klesnuti na volnobeh az po zastaveni po cca 2-3 sekundach. Po precitani par vlakien na fore som dospel k zaveru ze sa kuknem na potenciometer skrtiacej klapky a volnobezny ventil. Potenciometer skrtiacej klapky som premeral, zistil ze priebehy su skokove a nie linearne ako by mali byt. Bingo, myslel som si. Objednal som teda z http://www.autosensorberlin.com potenciometer skrtiacej klapky a kedze cena bola ok tak rovno aj volnobezny ventil. Vymenil a teraz moj terajsi problem.
Po vymene som to skusil najprv bez resetu RJ. Na prve nastartovanie sa mi to pozdavalo o 100% lepsie, no otacky po vyradeni drzal motor aj tak zvysene na 2000, ale padli rychlejsie ako predtym cca po 1s, co by bolo hadam aj v norme.
Po vypnuti motora a znovunastarovani vsak zacala svietit kontrolka motora a povodne problemy sa vratili. Usudil som, ze RJ je asi zmetena z novych dat a teda som odpojil baterku pre reset.
Po pripojeni baterky a nastartovani nasledovala klasicka ucenliva procedura 3 min volnobeh na ustalenia a zohriatie. Otacky sa ustalili krasne na 750 bez kolisania. Pri pokuse drzat otacky dalsie 3 min. na cca 1200 som bol neuspesny ako po ostatnych X krat co som to robil aj na Focuse aj na Mondeu. Proste akonahle brnknem do plynu vyleti to na cca 3000. Samozrejme som sa to snazil ukocirovat ale ako vravim spravalo sa to normalne ako pri ostatnych uceniach co som robil.
No, po tejto procedure som vyrazil na okruznu jazdu, ale uz po prvom vyradeni otacky vyleteli na 4000, toto aj po dvojke, troje, proste stale. Brzdenie motorom je nemozne, pri zaradenej stvorke mam nechceny "tempomat" na 50ku
, proste ci mam alebo nemam stlaceny plyn RJ do motora laduje benzin ako najata. Ked mi predtym neklesali otacky, tak cca po 2-3 sekundach po uplnom zastaveni klesli z 2-3000 na volnobeh, teraz to ako sproste toci 4000 az 10 sekund. Auto stoji, reve ako besne a vsetci na mna kukaju
Nechapem to, uz som z toho zufaly. Po znovunastartovani sa zase zasvietila kontrolka motora.
Napada niekoho kde dalej ako za snimacom polohy skrtiacej klapky by mohol byt problem ? Alebo je niekto kto mal podobny problem a vymenou snimaca a volnobezneho ventilu sa to nezlepsilo, naopak este zhorsilo ? Fakt ma nic nenapada, inak by som sem nepisal.
vdaka za pomoc a sorry za dlhy prispevok
Zaciatok problemu bol povodne v neklesani otacok po vyradeni rychlosti, co sa vystupnovalo az zvysenim otacok na 3000 po vyradeni rychlosti a klesnuti na volnobeh az po zastaveni po cca 2-3 sekundach. Po precitani par vlakien na fore som dospel k zaveru ze sa kuknem na potenciometer skrtiacej klapky a volnobezny ventil. Potenciometer skrtiacej klapky som premeral, zistil ze priebehy su skokove a nie linearne ako by mali byt. Bingo, myslel som si. Objednal som teda z http://www.autosensorberlin.com potenciometer skrtiacej klapky a kedze cena bola ok tak rovno aj volnobezny ventil. Vymenil a teraz moj terajsi problem.
Po vymene som to skusil najprv bez resetu RJ. Na prve nastartovanie sa mi to pozdavalo o 100% lepsie, no otacky po vyradeni drzal motor aj tak zvysene na 2000, ale padli rychlejsie ako predtym cca po 1s, co by bolo hadam aj v norme.
Po vypnuti motora a znovunastarovani vsak zacala svietit kontrolka motora a povodne problemy sa vratili. Usudil som, ze RJ je asi zmetena z novych dat a teda som odpojil baterku pre reset.
Po pripojeni baterky a nastartovani nasledovala klasicka ucenliva procedura 3 min volnobeh na ustalenia a zohriatie. Otacky sa ustalili krasne na 750 bez kolisania. Pri pokuse drzat otacky dalsie 3 min. na cca 1200 som bol neuspesny ako po ostatnych X krat co som to robil aj na Focuse aj na Mondeu. Proste akonahle brnknem do plynu vyleti to na cca 3000. Samozrejme som sa to snazil ukocirovat ale ako vravim spravalo sa to normalne ako pri ostatnych uceniach co som robil.
No, po tejto procedure som vyrazil na okruznu jazdu, ale uz po prvom vyradeni otacky vyleteli na 4000, toto aj po dvojke, troje, proste stale. Brzdenie motorom je nemozne, pri zaradenej stvorke mam nechceny "tempomat" na 50ku
Napada niekoho kde dalej ako za snimacom polohy skrtiacej klapky by mohol byt problem ? Alebo je niekto kto mal podobny problem a vymenou snimaca a volnobezneho ventilu sa to nezlepsilo, naopak este zhorsilo ? Fakt ma nic nenapada, inak by som sem nepisal.
vdaka za pomoc a sorry za dlhy prispevok
FoFo kombi 1.6i 74 kW 2004
-
Pirát
- Nováček

- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Kolego jak píšeš,že jsi nemohl udržet 1200 ot a že hned vyletěly tak to vypadá na vysící škrtící klapku mrkni jak chodí,když se nebude chtít odlepit při šlápnutí na plyn tak to jde poladit šroubkem dorazu u té klapky,každopádně když to cely prostříkáš WDčkem tak nic nepokazíš.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
-
Norman
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.11.2009 16:00
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Skrtiaca klapka je OK, uplne cistucka a chodi ukazkovo, lanko aj vedenie tiez bez vad. V mechanike to podla mna nie je, je to nejaka zrada elektroniky alebo este niecoho zaludnejsieho.
Tych 1200 otacok sa mi nikdy nepodarilo dodrzat bez zataze. Ani na terajsom focuse ani na starsom mondeu, proste to nejako nedovoli RJ. Uz som to robil dokopy hadam dvadsat krat, furt nieco bastlim na elektrike tak baterku casto odpajam. Ale aj po takomto nezdarenom uceni som predtym nikdy problemy s chodom motora nemal, priemernu spotrebu mam teraz na focuse 6,9l po najazdenych 6000 km co je podla mna akurat.
Tych 1200 otacok sa mi nikdy nepodarilo dodrzat bez zataze. Ani na terajsom focuse ani na starsom mondeu, proste to nejako nedovoli RJ. Uz som to robil dokopy hadam dvadsat krat, furt nieco bastlim na elektrike tak baterku casto odpajam. Ale aj po takomto nezdarenom uceni som predtym nikdy problemy s chodom motora nemal, priemernu spotrebu mam teraz na focuse 6,9l po najazdenych 6000 km co je podla mna akurat.
FoFo kombi 1.6i 74 kW 2004
- pete
- Nováček

- Příspěvky: 27
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
začni od základu a nech si zkontrolovat nastavení rozvodů
-
Norman
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.11.2009 16:00
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Rozvody su OK, menene 2000km pred zaciatkom tychto problemov. Vymenene aj sviecky ak by niekoho napadla dalsia moznost 
FoFo kombi 1.6i 74 kW 2004
- pete
- Nováček

- Příspěvky: 27
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
To , že jsou měněné neznamená že jsou dobře nastavené. Já měl problémy po výměně, kolísání otáček, rozsvěcování kontrolky motoru, nemožnost udržet plyn v určitých otáčkách
( cca 1900-2400). Po přenastavení všechny problémy zmizely.
( cca 1900-2400). Po přenastavení všechny problémy zmizely.
-
Norman
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 08.11.2009 16:00
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Predpokladam, ze ked to bolo OK 2000 km tak by to nemalo byt rozvodmi. Hlavne ked sa stav po vymene potenciometra zhorsil. Neviem si predstavit ako by mohli rozvody ovplyvnit to, ze do valcov proste ide zmes aj ked by nemala.
V mojom probleme otacky nekolisu, proste stupnu na hodnotu 3-4000 a niekolko sekund tam drzia a klesnu az ked sa elektronika spameta ze je otvoreny volnobezny ventil a nema tam ladovat tolko benzinu.
V mojom probleme otacky nekolisu, proste stupnu na hodnotu 3-4000 a niekolko sekund tam drzia a klesnu az ked sa elektronika spameta ze je otvoreny volnobezny ventil a nema tam ladovat tolko benzinu.
FoFo kombi 1.6i 74 kW 2004
-
Pirát
- Nováček

- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
To norman,ještě skus odpojit čidlo rychlosti je na převodovce u levé poloosy přístup z mot. prostoru,vytáhni konektor a projed to akorát ti nebude ukazovat tacho a svítit kontrolka asr,ale po připojení zase bude vše ok a když otáčky po odpojení nebudou zlobit,tak je to to čidlo.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
- k0n0p
- Nováček

- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Schválně, jestli někdo pro mně má nějakej typ.
Nahodil jsem diagnostickej mód a jel.
Volnoběh kolem 800ot/min, dojezd na křižovatku zakolísalo až na 630ot/min.
Nevim, jestli to je dobře...
Kamarád radil, ať mrknu na klapku sání a na svíčky. Když to nepomůže,tak prej mám poštelovat volnoběh a zvednout drobně otáčky.
O víkendu omrknu a napíšu dál.
Nahodil jsem diagnostickej mód a jel.
Volnoběh kolem 800ot/min, dojezd na křižovatku zakolísalo až na 630ot/min.
Nevim, jestli to je dobře...
Kamarád radil, ať mrknu na klapku sání a na svíčky. Když to nepomůže,tak prej mám poštelovat volnoběh a zvednout drobně otáčky.
O víkendu omrknu a napíšu dál.
Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
- bee
- Zkušený

- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
tak sa mozem pridat do klubu
Kolisanie otacok som pozoroval prakticky od zaciatku - nezabehnut0ho motora.
prejavovalo sa to dvoma- troma kmitmi, potom sa ustalili na normalnej hodnote.
Ale v poslednej dobe sa mi par krat stalo, ze pri tom kmitani motor skapal a to uz bol zahriaty na prevadzkovu teplotu, teda min. teplomer vody tak ukazoval.
Zacina ma to nesie**t, lebo auto ma len 40 tisic km a to som pocital ze Duratec-HE bude bezproblemovy motor.
takisto ma stve skapinanie pri pokuse pohnut sa so studenym motorom, ked pri jemnom pridani plynu idu otacky najprv dole az po vacsom zosliapnuti zacnu stupat (pripojenie spojky = motor zdochne).
Neviete co s tym? Tusim to dam do servisu, je to v zaruke, ale ktovie ci s tym nieco urobia.
Kolisanie otacok som pozoroval prakticky od zaciatku - nezabehnut0ho motora.
prejavovalo sa to dvoma- troma kmitmi, potom sa ustalili na normalnej hodnote.
Ale v poslednej dobe sa mi par krat stalo, ze pri tom kmitani motor skapal a to uz bol zahriaty na prevadzkovu teplotu, teda min. teplomer vody tak ukazoval.
Zacina ma to nesie**t, lebo auto ma len 40 tisic km a to som pocital ze Duratec-HE bude bezproblemovy motor.
takisto ma stve skapinanie pri pokuse pohnut sa so studenym motorom, ked pri jemnom pridani plynu idu otacky najprv dole az po vacsom zosliapnuti zacnu stupat (pripojenie spojky = motor zdochne).
Neviete co s tym? Tusim to dam do servisu, je to v zaruke, ale ktovie ci s tym nieco urobia.
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Uz to riesime inde.Vraj to je vlastnost,s ktorou sa neda nic spravit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host




