victor píše:V pneuservise povedali, ze tomu nic neni

Uz som prezuty na zimne, bol to des jazdit na 3 letnych gumach + jedna z bicykla, ked je vonku 1^C, dnes si idem pre tu letnu co mi chlapik doviezol z jeho rezervy. Tak snad koniec dobry, vsetko dobre.

Tak trochu po funuse ale:
Ak povedali, že je tá trhlina OK - musí to znamenať, že nie je hlbšia ako tá povrchová vrstva gumy a nesmie byť odhalená samotná kostra bočnice. Ak ju tam pri jej roztvorení (skrutkovačom napr.) vidíš skôr alebo neskôr sa tá kostra-výztuha-textúra bočnice vplyvom prachu a trenia naruší.
Tak máš celú zimu na to, aby si si ju dal v pneuservise zavulkanizovať surovou gumou.
Ale to naozaj iba ak nie je narušená ani najvrchnejšia vrstva konštrukcie výztuhy bočnice.
Ale to asi nie je, lebo inak by ti jasne v pneuservise povedali aby si si u nich kúpil novú...
Vulkanizáciu nerobia v každom pneuservise - ale ak pobeháš zopár tak taký nájdeš...
PS: Tvrdosť (pevnosť) bočnice pneu je závislá najviac od rýchlostného indexu pneu, ale ak si v pneuservise pozrieš tri štyri nové pneu rovnakého rýchl. indexu a od rôznych výrobcov - tak zistíš dosť veľké rozdiely.
Mal som doma naraz zimné Michelin A2, Pirelli Snowsport a Kléber Krisalp všetky kategórie "T"(do 190km/h) a napríklad Klébery mali neporovnateľne mäkkšie (jemnejšie) bočnice.
Ale inak ak sú nad 190km/h tak je to naozaj v poho.
