
Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem
- Maverick_cz
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 26.06.2008 10:03
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
no jo ale mluvil si o tom, kdo si asi koupi tridvirko s timhle motorem a to je stejne tak muj pripad jako toho co to koupil novy predemnou. Proste kazdej chceme od auta neco jinyho a neznamena to ze ja jezdim jako prase a ty jako pohodovej ridic 

Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi


- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Takže na autosalóne v NR som sa zastavil v stánku firmy na turbá http://www.turbo-tec.eu - s chlapíkom sme hodili reč.
O turbe 1.6TDCI s VGT - teda variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turbíny.
Vravel že ak budem mať nedajbože problémy - a ozvem sa..robia výmenným spôsobom a záruka na ich turbá je /ako u jediných čo som doteraz videl/ 24mesiacov.
Takže turbo od nich máte repasované, ale s protokolom a ak si pozriete ich web - tak vyvážené asi na naj stroji pre výrobcov turbodúchadiel.
A že k tomuto Garret turbu je prípis na jednu A4-ku čo treba pri výmene urobiť - jedna z tých vecí je že ODSTRÁNIŤ!!! TO SÍTKO V SKRUTKE PRÍVODU OLEJA NA BLOKU MOTORA.
Takže mi potvrdil to čo povedal p.Reckziegel pri práci na DPF.
Tak to sem zavesím - ale musí ísť naozaj dolu výfukové potrubie za turbom - DPF/podľa toho či DPF má alebo nie - je to to isté potrubie.
Hmmm každopádne by som po výmene turba urobil aj také čosi - že kúpim olej (samozrejme aj s filtrom)aký je predpísaný - ale lacnejší/trebárs VAT/ a vymenil ho povedzme po 200-500km veľmi šetrného jazdenia. Ide o to že nový olej má látky na rozpúšťanie karbónu - preto v dieseli sčernie olej po zopár dňoch ako sviňa
- a potom sa postupne karbón usadzuje viac a viac...
A potom by som dal ten predpísaný a naozaj kvalitný olej...
Napokon rozmýšľam či to neurobím i tak.
Inak olej mením naozaj - už na jar som menil - po 12tkm - a myslím si že je to tak racionálne.
POznám zopár ľudí, čo si mysleli že na výmene oleja - teda "pretiahnutí" jeho intervalu niečo ušetria... Realita ale vždy ukázala - že ten interval čo zvolili - "pretiahol" ich a ich peňaženku...
Uvidíme čo prinesie čas - ale kamarát zvykne hovoriť: - "Veď je to IBA vec."
Faktom je že p.Reckziegel spomínal nejaký servis čo k nim prišiel keď sa im zadrelo hneď po výmene 4-té(áno číslovka je správna) turbo...
Zufalí a nešťastní sa prišli dať vymeniť motor/nejaký z búračky/ a spojazdniť teda oživiť elektroniku a sprevádzkovať ho- a ten "zlý" mu nechali. On vyhodil to sítko, dal tam repas a ten motor s tým istým turbom vraj jazdí dodnes...hmm?

Ak napríklad máte DPF - máte "nábeh" - teoreticky vyššiu percentuálnu šancu, že turbo sa poručí do večných lovíšť skôr ako by "mohlo"...
Regenerácia DPF je robená umelo vyvolanou "poruchou" vstrekovania a nafta/zvýšená dávka/ horí v potrubí výfuku - takže plamene šlahajú aj cez výfukovú zbernicu, turbo až do DPF - ktorý musia rozpáliť až na 650°C aby došlo k spáleniu zachytených sadzí....
OKrem toho dochádza k narieďovaniu oleja naftou /na Peugeoťáckom fóre je toho viac ako dosť - najmä P407/ a taký olej potom nezvláda dobre mazať nič - tobôž hriadeľ turba...ktorý teda má "nejaké" otáčky... V galérii na stránke http://www.turbo-tec.eu je aj taká foto.
O turbe 1.6TDCI s VGT - teda variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turbíny.
Vravel že ak budem mať nedajbože problémy - a ozvem sa..robia výmenným spôsobom a záruka na ich turbá je /ako u jediných čo som doteraz videl/ 24mesiacov.
Takže turbo od nich máte repasované, ale s protokolom a ak si pozriete ich web - tak vyvážené asi na naj stroji pre výrobcov turbodúchadiel.
A že k tomuto Garret turbu je prípis na jednu A4-ku čo treba pri výmene urobiť - jedna z tých vecí je že ODSTRÁNIŤ!!! TO SÍTKO V SKRUTKE PRÍVODU OLEJA NA BLOKU MOTORA.
Takže mi potvrdil to čo povedal p.Reckziegel pri práci na DPF.
Tak to sem zavesím - ale musí ísť naozaj dolu výfukové potrubie za turbom - DPF/podľa toho či DPF má alebo nie - je to to isté potrubie.
Hmmm každopádne by som po výmene turba urobil aj také čosi - že kúpim olej (samozrejme aj s filtrom)aký je predpísaný - ale lacnejší/trebárs VAT/ a vymenil ho povedzme po 200-500km veľmi šetrného jazdenia. Ide o to že nový olej má látky na rozpúšťanie karbónu - preto v dieseli sčernie olej po zopár dňoch ako sviňa

A potom by som dal ten predpísaný a naozaj kvalitný olej...
Napokon rozmýšľam či to neurobím i tak.
Inak olej mením naozaj - už na jar som menil - po 12tkm - a myslím si že je to tak racionálne.
POznám zopár ľudí, čo si mysleli že na výmene oleja - teda "pretiahnutí" jeho intervalu niečo ušetria... Realita ale vždy ukázala - že ten interval čo zvolili - "pretiahol" ich a ich peňaženku...
Uvidíme čo prinesie čas - ale kamarát zvykne hovoriť: - "Veď je to IBA vec."




Faktom je že p.Reckziegel spomínal nejaký servis čo k nim prišiel keď sa im zadrelo hneď po výmene 4-té(áno číslovka je správna) turbo...





Ak napríklad máte DPF - máte "nábeh" - teoreticky vyššiu percentuálnu šancu, že turbo sa poručí do večných lovíšť skôr ako by "mohlo"...
Regenerácia DPF je robená umelo vyvolanou "poruchou" vstrekovania a nafta/zvýšená dávka/ horí v potrubí výfuku - takže plamene šlahajú aj cez výfukovú zbernicu, turbo až do DPF - ktorý musia rozpáliť až na 650°C aby došlo k spáleniu zachytených sadzí....
OKrem toho dochádza k narieďovaniu oleja naftou /na Peugeoťáckom fóre je toho viac ako dosť - najmä P407/ a taký olej potom nezvláda dobre mazať nič - tobôž hriadeľ turba...ktorý teda má "nejaké" otáčky... V galérii na stránke http://www.turbo-tec.eu je aj taká foto.
- Přílohy
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Tohle si opravdu myslíš ano
Tvoje turbo je ten důkaz .Nesmíš brát osobně ,ale důchodce si nebude kupovat 3dveře se 100KW fak teda ne


Maverick_cz píše:no jo ale mluvil si o tom, kdo si asi koupi tridvirko s timhle motorem a to je stejne tak muj pripad jako toho co to koupil novy predemnou. Proste kazdej chceme od auta neco jinyho a neznamena to ze ja jezdim jako prase a ty jako pohodovej ridic
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Dit to řikam ten motor do 100 a pak ádie to je past na prachy ,hlavně že bere 5litrů megalol .Ekologie hadr
Ty Skopčáci vědí ,kdy se toho zbavit 


byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech
K tomu DPF a turbu: Urcite nedochazi pri vypalovani DPF k zaslehum az do turba, je dost daleko a privody jsou z plastu a gumy, muze tam byt zvysena teplota, ale ta urcite neovlivni turbo
To spise odejde turbo, tim, jak dochazi k redeni toho oleje naftou, coz se opravdu deje, ale na druhou stranu, nafta taky dobre maze
Opet je lepsi mazat turbo cimkoliv, tedy i smesi s naftou nez nicim pri ucpanem sitku 

Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech

K tomu DPF a turbu: Urcite nedochazi pri vypalovani DPF k zaslehum az do turba, je dost daleko a privody jsou z plastu a gumy, muze tam byt zvysena teplota, ale ta urcite neovlivni turbo

To spise odejde turbo, tim, jak dochazi k redeni toho oleje naftou, coz se opravdu deje, ale na druhou stranu, nafta taky dobre maze


- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
No ono je to trochu inak - nie do turba na strane vzduchu/teda kompresor/ - ale cez výfukovú zbernicu do turba na strane výfukových plynov - čo krútia rotorom turba a poháňajú práve rotor na kompresiu vzduchu do sania....inak by predsa nenahriali vnútornú teplotu keramiky DPF na 600-650°C - čo je teplota spaľovacieho procesu sadzí zachytených na keramike DPF - teda jeho regeneráciu.Dav píše:To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne![]()
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech![]()
K tomu DPF a turbu: Urcite nedochazi pri vypalovani DPF k zaslehum az do turba, je dost daleko a privody jsou z plastu a gumy, muze tam byt zvysena teplota, ale ta urcite neovlivni turbo![]()
To spise odejde turbo, tim, jak dochazi k redeni toho oleje naftou, coz se opravdu deje, ale na druhou stranu, nafta taky dobre mazeOpet je lepsi mazat turbo cimkoliv, tedy i smesi s naftou nez nicim pri ucpanem sitku

Na to aby tam toho karbónu nebolo veľa - sme tu my - ustriehnuť si km od výmeny do výmeny. Aj tak to robím vždy skôr ako mám /na každom aute/ a nechcem mať pocit, že miesto olej tam mám napoly sajrajt.


A myslím si že práve najhoršia alternatíva /okrem upchatého sitka pred turbom/ je nariedený olej naftou - čím je to odrazu celkom iné mazivo s inou viskozitou a inými mazacími vlastnosťami, ako malo byť - a tým pádom lepšia "pôda" pre mikrokryštáliky karbónu v tenšom olejovonaftovom filme a omnoho lepšie sa vtedy karbónu "kreslí" na trecie plochy ložísk i rotora.





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbem
No nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd....


Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd....

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Ja som teraz nedávno čítal, práve že teplota regenerácie DPF u Fofo je 600-650°C - len si neviem spomenúť kde to bolo - ale ak mi to zasa príde pod ruku - tak to sem prilepím.Dav píše:Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbemNo nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises
![]()
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd....
Ford robí aj RJ a soft pre motory 1.6TDCi iné ako 1.6HDi v PSA. Tak asi aj toto - veď aj samotný DPF je iný a inde....hmmm? Ak by nechcel a bolo by to totožné tak by to bolo unifikované..




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.11.2008 22:33
Hvízdanie turba
Ahojte, viem, že táto téma tu už zrejme je, ale mám iný problém. Mám motor 1,8 TDCi a turbo mi výrazne píska, keď sa rozbieham na jednotke alebo na dvojke a uberiem plyn - keď auto spomaluje, alebo keď ho držím rovnomerne na nízkych otáčkach - turbo vydáva zvuky, ktoré sú podobné prievanu a sú dosť hlasné. Inokedy turbo nepočujem. Treba ísť na prehliadku do servisu? auto mám ešte v záruke... Ďakujem veľmi pekne za radu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Hvízdanie turba
Hvizdanie turba pri rozbehu mi pride normalne.Zalezi vsak aj na intenzite,ktoru asi len slovom nevystihnes.Chcelo by to nahrat zvokove video a supnut ho sem.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Hvízdanie turba
KDYŽ JE TO STUDENÝ TAK TO DĚLÁ

Doktor Bartollo píše:Ahojte, viem, že táto téma tu už zrejme je, ale mám iný problém. Mám motor 1,8 TDCi a turbo mi výrazne píska, keď sa rozbieham na jednotke alebo na dvojke a uberiem plyn - keď auto spomaluje, alebo keď ho držím rovnomerne na nízkych otáčkach - turbo vydáva zvuky, ktoré sú podobné prievanu a sú dosť hlasné. Inokedy turbo nepočujem. Treba ísť na prehliadku do servisu? auto mám ešte v záruke... Ďakujem veľmi pekne za radu.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Hvízdanie turba
menil som turbo pred cca 7000km lebo pistalo pri rozbiehani ako sanitka, a po vymene nepocut ani ň...v ziadnom rezime, vsimam si to a mam to s cim porovnat...takze komu to robi trebars za studena tak ho ma nacate - zvacsene vuole atd...co je horsie - pistanie nie je duovod na vymenu a to ani v Nemecku kde sa sa spravaju k zakaznikom inac ako v mnohych nasich servisoch...pokial nema vuolu a nepusta olej, tak ho nemenia...ale nahlasit by si to mal pokial si v zaruke
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 28.09.2009 11:28
- Bydliště: Ceske Budejovice
2.0TDCi - turbo hvizdani
Zdravim,
poridil jsem FF 2.0TDCi, 2006 a trochu mne prekvapilo co jsem pri testovacich jizdach neslysel. Kdyz tomu trochu vic slapnete tak pri prechodu resp. trochu nad 2tis. otackama prohvizdne "turbo". Je to u toho motoru bezny, nebo je to chyba a je nutny to resit? Tah myslim, ze ma slusnej a turbo fakticky funguje.
Diky za radu
ZN
poridil jsem FF 2.0TDCi, 2006 a trochu mne prekvapilo co jsem pri testovacich jizdach neslysel. Kdyz tomu trochu vic slapnete tak pri prechodu resp. trochu nad 2tis. otackama prohvizdne "turbo". Je to u toho motoru bezny, nebo je to chyba a je nutny to resit? Tah myslim, ze ma slusnej a turbo fakticky funguje.
Diky za radu
ZN
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0TDCi - turbo hvizdani
cau, tazko povedat, turbo vo vseobecnosti pocut, ale u 2,0tdci ide len o akesi sycanie v oblasti cca pred lavou nohou sofera. to je urcite normalne. tazko posudit pokial sem nedas mp3 
ale si z ceskych budejovic, neni jednoduchsej veci ako sa objednat u fokiho na testovaciu jazdu nech sa ti na to kukne


ale si z ceskych budejovic, neni jednoduchsej veci ako sa objednat u fokiho na testovaciu jazdu nech sa ti na to kukne


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů