
Formule 1 - F1
- kalimoco
- Pokročilý
- Příspěvky: 885
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rabštejnská Lhota,Chrudim
Re: F1
Já jsem to už psal,že se budou dít věci!!!!!! A už to začíná.

Ford Focus 1.5i Ecoboost ST-Line 110kW 2019 DESERT ISLAND BLUE
byl
Ford Focus 1.6i 16V 150 PS 2012 ECOBOOST - NAVI
FORD FOCUS 1,6 16V ghia 2002 smaragdově zelená
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1
hmmm zaujimaveeee
http://formule1.auto.cz/novinky/piquet- ... yslne.html
http://formule1.auto.cz/novinky/ecclest ... spelo.html
PS: nenasli ste niekto nahodou niekde na nete vyjadrenie Badoera k jeho mizernym jazdnym vykonom v pretekoch ?


http://formule1.auto.cz/novinky/piquet- ... yslne.html
http://formule1.auto.cz/novinky/ecclest ... spelo.html
PS: nenasli ste niekto nahodou niekde na nete vyjadrenie Badoera k jeho mizernym jazdnym vykonom v pretekoch ?
- Damon
- Test driver
- Příspěvky: 10357
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: F1
Já nevím co si o tom celém myslet, ale Flavia rád rozhodně nemám od té doby co v jednom závodě odpadl Alonso a on se sebral a šel do pr... a přitom měl na trati ještě Piqueta. To mě celkem naštvalo.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1
jj briatore je jeden sedlak a hulvat ! tiez ho nemam rad...
kludne by som veril piquetovi ze mu nakazal naburat. ved co by tym piquet ziskal ak by to nebola pravda ? ak by sa na to doslo ze by klamal, bol by odpisany a nikto by ho uz do teamu nevzal...
kludne by som veril piquetovi ze mu nakazal naburat. ved co by tym piquet ziskal ak by to nebola pravda ? ak by sa na to doslo ze by klamal, bol by odpisany a nikto by ho uz do teamu nevzal...
- Damon
- Test driver
- Příspěvky: 10357
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: F1
Sem koukal na výsledky tréninků a Sutilovi to jezdí. Vím že to nemusí nic znamenat ale teď nevím jestli si Fisichella pomohl. Asi jede v horším autě než před týdnem. 

Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1
podrobna Piquetova sprava :
Nelsinho Piquet potvrdil, že minuloročné preteky v Singapure boli zmanipulované. Vedenie tímu Renault ho totiž primälo k tomu, aby havaroval a nepriamo sa tak postaral o víťazstvo Fernanda Alonsa. Brazílčan to vo vlastnom vyhlásení, ktoré vám prinášame v kompletnom znení, dokonca odprisahal.
Ja, Nelson Angelo Piquet, narodený 25. júla 1985, v Heidelbergu, Nemecko, hovorím nasledovné:
1. fakty a vyhlásenia uvedené v tomto texte sú založené na pravde a na udalostiach, o ktorých viem. Všetko, čo je tu uvedené je pravdivé a správne. Ak existujú veci, o ktorých presne neviem, tak o nich informujem v mojom najlepšom vedomí.
2. toto vyhlásenie dobrovoľne poskytujem FIA, aby táto organizácia mohla uplatniť svoje dozorné a riadiace funkcie týkajúce sa majstrovstiev sveta F1.
3. viem o tom, že všetci účastníci majstrovstiev sveta F1 a všetci držitelia superlicencií sa musia postarať o férovosť a legitímnosť majstrovstiev. Viem aj o vážnych dôsledkoch, ktoré by ma mohli postihnúť v prípade nepravdivého a zavádzajúceho vyhlásenia.
4. viem o tom, že moje kompletné vyhlásenie bolo nahraté na audio-nosič a celý prepis tohto vyhlásenia poskytujem FIA.
5. do pozornosti FIA by som chcel uviesť nasledujúce fakty.
6. počas Veľkej ceny Singapuru F1, ktorá sa konala 28. septembra 2008, ma pán Flavio Briatore, ktorý je mojim manažérom a šéfom tímu ING Renault F1, spolu s pánom Patom Symondsom, technickým riaditeľom tímu Renault F1, požiadal, aby som úmyselne havaroval a pozitívne tak ovplyvnil výkon tímu ING Renault F1 na podujatí. S návrhom havarovať v trinástom alebo štrnástom kole pretekov som súhlasil.
7. O návrhu týkajúcom sa úmyselnej nehody som sa dozvedel krátko pred pretekmi, kedy si ma páni Briatore a Symonds zavolali do Briatoreho kancelárie. Pán Symonds sa ma za prítomnosti pána Briatoreho opýtal, či by som bol ochotný pre dobro tímu obetovať moje preteky a vyvolať fázu safety caru. Každý pretekársky pilot vie, že safety car príde na trať po nehode, kedy na trati ostane odpad alebo stojace auto, ktoré je ťažké odpratať, ako to bolo v tomto prípade.
8. V čase tejto konverzácie som bol veľmi ´krehký´ a emotívny. Bolo tomu tak preto, lebo pán Briatore ma stále neinformoval o tom, či bude predĺžený môj pretekársky kontrakt aj pre rok 2009, čo sa zvyčajne robí v priebehu roka (v júli alebo auguste). Namiesto toho ma pán Briatore viackrát žiadal o podpísanie opcie, pri čom by som však nemohol komunikovať so žiadnym iným tímom. Opakovane na mňa vyvíjal tlak a žiadal o podpis tejto opcie. Viackrát si ma zavolal do svojej kancelárie, kde sme o tom diskutovali - aj počas dní, kedy sa pretekalo a mal som sa skôr koncentrovať na preteky a oddychovať. Tento stres viedol k tomu, že na Veľkú cenu Singapuru som sa kvalifikoval až ako šestnásty, takže moja budúcnosť v tíme Renault bola veľmi neistá. Keď ma potom požiadali o haváriu a vyvolanie safety caru pre dobro tímu, tak som to akceptoval, pretože som dúfal, že to v tomto kritickom období zlepší moju situáciu. Nikto mi však nepovedal, že po tejto nehode budem mať garantované predĺženie môjho kontraktu a nebol som si vedomý ani žiadnych iných výhod. Myslel som si však, že mi to môže pomôcť a preto som s tým súhlasil.
9. po mítingu s pánmi Symondsom a Briatorem si ma pán Symonds povolal do tichého rohu, kde mi ukázal mapu a povedal, v ktorej zákrute mám havarovať. Táto zákruta bola vybraná tak, aby som s havarovaným autom nemohol ostať mimo trate a bezpečnostní maršáli ho nemohli rýchlo odstrániť z okruhu. Havária na tomto špecifickom mieste sa mala postarať o výjazd safety caru.
10. pán Symonds mi okrem toho povedal aj to, v ktorom kole má prísť k incidentu. Mal som tak pomôcť k stratégii môjho kolegu Fernanda Alonsa, ktorý šiel krátko pred výjazdom safety caru na dotankovanie, spravil tak v dvanástom kole. Keďže v trinástom či štrnástom kole malo prísť na trať safety car, pán Alonso mohol voliť agresívnu palivovú stratégiu. Mohol ísť s ľahkým autom, s ktorým vedel odjazdiť spomínaných dvanásť kôl, ale nie o veľa viac. To pánovi Alonsovi pomohlo predbehnúť viacero ťažších monopostov. Vedelo sa, že tieto autá sa s ním pre neskorší výjazd safety caru nebudú môcť pasovať. Stratégia bola úspešná a pán Alonso napokon vyhral Veľkú cenu Singapuru 2008.
11. počas týchto diskusií sa nespomenuli žiadne obavy týkajúce sa bezpečnosti tejto stratégie v spojitosti so mnou, verejnosťou alebo ostatnými pilotmi. Jediným komentárom, ktorý k tomu pán Pat Symonds vyslovil bolo to, aby som bol opatrný. Chápal som to tak, že sa nemám zraniť.
12. nehodu som vyvolal tak, že som pred relevantnou zákrutou stratil kontrolu nad autom. V záujme toho, aby som tak spravil v správnom kole, som môj tím viackrát cez vysielačku žiadal o potvrdenie správneho kola, čo by som inak nerobil. Pri nehode som sa nezranil a nezranil sa ani nikto iný.
13. potom som už s pánmi Briatorem ani Symondsom o tejto stratégii nehovoril. Pán Briatore mi po pretekoch diskrétne povedal "ďakujem" a to bolo všetko. Neviem, či o tejto stratégii vedel niekto iný.
14. po pretekoch som povedal rodinnému priateľovi a poradcovi, pánovi Felipemu Vargasovi, že nehoda bola úmyselná. Pán Vargas o tom neskôr informoval môjho otca, pána Nelsona Piqueta.
15. po pretekoch sa ma niekoľko novinárov pýtalo na nehodu a chceli vedieť, či som havaroval na požiadanie. Mali pocit, že to bolo veľmi podozrivé.
16. čo sa týka môjho tímu, môj pretekový inžinier sa ma pýtal na nehodu, pretože mu prišla nezvyčajná. Odvetil som, že som stratil kontrolu nad autom. Myslím si, že šikovný inžinier musel z telemetrie vyčítať, že táto nehoda bola úmyselná. Pokračoval som totiž v akcelerácii, aj keď normálnou reakciou by bolo čo najrýchlejšie šliapnuť na brzdu.
Čestné prehlásenie
Verím a prisahám, že všetky fakty uvedené v tomto vyhlásení sú pravdivé.
Toto vyhlásenie som spravil 30. júla 2009 v sídle FIA v Paríži za prítomnosti pána Alana Donnellyho, pána Martina Smitha a pána Jacoba Marsha. Poznámky evidovala slečna Dondnique Costesec.
Podpísaný:
Nelson Piquet ml.
Nelsinho Piquet potvrdil, že minuloročné preteky v Singapure boli zmanipulované. Vedenie tímu Renault ho totiž primälo k tomu, aby havaroval a nepriamo sa tak postaral o víťazstvo Fernanda Alonsa. Brazílčan to vo vlastnom vyhlásení, ktoré vám prinášame v kompletnom znení, dokonca odprisahal.
Ja, Nelson Angelo Piquet, narodený 25. júla 1985, v Heidelbergu, Nemecko, hovorím nasledovné:
1. fakty a vyhlásenia uvedené v tomto texte sú založené na pravde a na udalostiach, o ktorých viem. Všetko, čo je tu uvedené je pravdivé a správne. Ak existujú veci, o ktorých presne neviem, tak o nich informujem v mojom najlepšom vedomí.
2. toto vyhlásenie dobrovoľne poskytujem FIA, aby táto organizácia mohla uplatniť svoje dozorné a riadiace funkcie týkajúce sa majstrovstiev sveta F1.
3. viem o tom, že všetci účastníci majstrovstiev sveta F1 a všetci držitelia superlicencií sa musia postarať o férovosť a legitímnosť majstrovstiev. Viem aj o vážnych dôsledkoch, ktoré by ma mohli postihnúť v prípade nepravdivého a zavádzajúceho vyhlásenia.
4. viem o tom, že moje kompletné vyhlásenie bolo nahraté na audio-nosič a celý prepis tohto vyhlásenia poskytujem FIA.
5. do pozornosti FIA by som chcel uviesť nasledujúce fakty.
6. počas Veľkej ceny Singapuru F1, ktorá sa konala 28. septembra 2008, ma pán Flavio Briatore, ktorý je mojim manažérom a šéfom tímu ING Renault F1, spolu s pánom Patom Symondsom, technickým riaditeľom tímu Renault F1, požiadal, aby som úmyselne havaroval a pozitívne tak ovplyvnil výkon tímu ING Renault F1 na podujatí. S návrhom havarovať v trinástom alebo štrnástom kole pretekov som súhlasil.
7. O návrhu týkajúcom sa úmyselnej nehody som sa dozvedel krátko pred pretekmi, kedy si ma páni Briatore a Symonds zavolali do Briatoreho kancelárie. Pán Symonds sa ma za prítomnosti pána Briatoreho opýtal, či by som bol ochotný pre dobro tímu obetovať moje preteky a vyvolať fázu safety caru. Každý pretekársky pilot vie, že safety car príde na trať po nehode, kedy na trati ostane odpad alebo stojace auto, ktoré je ťažké odpratať, ako to bolo v tomto prípade.
8. V čase tejto konverzácie som bol veľmi ´krehký´ a emotívny. Bolo tomu tak preto, lebo pán Briatore ma stále neinformoval o tom, či bude predĺžený môj pretekársky kontrakt aj pre rok 2009, čo sa zvyčajne robí v priebehu roka (v júli alebo auguste). Namiesto toho ma pán Briatore viackrát žiadal o podpísanie opcie, pri čom by som však nemohol komunikovať so žiadnym iným tímom. Opakovane na mňa vyvíjal tlak a žiadal o podpis tejto opcie. Viackrát si ma zavolal do svojej kancelárie, kde sme o tom diskutovali - aj počas dní, kedy sa pretekalo a mal som sa skôr koncentrovať na preteky a oddychovať. Tento stres viedol k tomu, že na Veľkú cenu Singapuru som sa kvalifikoval až ako šestnásty, takže moja budúcnosť v tíme Renault bola veľmi neistá. Keď ma potom požiadali o haváriu a vyvolanie safety caru pre dobro tímu, tak som to akceptoval, pretože som dúfal, že to v tomto kritickom období zlepší moju situáciu. Nikto mi však nepovedal, že po tejto nehode budem mať garantované predĺženie môjho kontraktu a nebol som si vedomý ani žiadnych iných výhod. Myslel som si však, že mi to môže pomôcť a preto som s tým súhlasil.
9. po mítingu s pánmi Symondsom a Briatorem si ma pán Symonds povolal do tichého rohu, kde mi ukázal mapu a povedal, v ktorej zákrute mám havarovať. Táto zákruta bola vybraná tak, aby som s havarovaným autom nemohol ostať mimo trate a bezpečnostní maršáli ho nemohli rýchlo odstrániť z okruhu. Havária na tomto špecifickom mieste sa mala postarať o výjazd safety caru.
10. pán Symonds mi okrem toho povedal aj to, v ktorom kole má prísť k incidentu. Mal som tak pomôcť k stratégii môjho kolegu Fernanda Alonsa, ktorý šiel krátko pred výjazdom safety caru na dotankovanie, spravil tak v dvanástom kole. Keďže v trinástom či štrnástom kole malo prísť na trať safety car, pán Alonso mohol voliť agresívnu palivovú stratégiu. Mohol ísť s ľahkým autom, s ktorým vedel odjazdiť spomínaných dvanásť kôl, ale nie o veľa viac. To pánovi Alonsovi pomohlo predbehnúť viacero ťažších monopostov. Vedelo sa, že tieto autá sa s ním pre neskorší výjazd safety caru nebudú môcť pasovať. Stratégia bola úspešná a pán Alonso napokon vyhral Veľkú cenu Singapuru 2008.
11. počas týchto diskusií sa nespomenuli žiadne obavy týkajúce sa bezpečnosti tejto stratégie v spojitosti so mnou, verejnosťou alebo ostatnými pilotmi. Jediným komentárom, ktorý k tomu pán Pat Symonds vyslovil bolo to, aby som bol opatrný. Chápal som to tak, že sa nemám zraniť.
12. nehodu som vyvolal tak, že som pred relevantnou zákrutou stratil kontrolu nad autom. V záujme toho, aby som tak spravil v správnom kole, som môj tím viackrát cez vysielačku žiadal o potvrdenie správneho kola, čo by som inak nerobil. Pri nehode som sa nezranil a nezranil sa ani nikto iný.
13. potom som už s pánmi Briatorem ani Symondsom o tejto stratégii nehovoril. Pán Briatore mi po pretekoch diskrétne povedal "ďakujem" a to bolo všetko. Neviem, či o tejto stratégii vedel niekto iný.
14. po pretekoch som povedal rodinnému priateľovi a poradcovi, pánovi Felipemu Vargasovi, že nehoda bola úmyselná. Pán Vargas o tom neskôr informoval môjho otca, pána Nelsona Piqueta.
15. po pretekoch sa ma niekoľko novinárov pýtalo na nehodu a chceli vedieť, či som havaroval na požiadanie. Mali pocit, že to bolo veľmi podozrivé.
16. čo sa týka môjho tímu, môj pretekový inžinier sa ma pýtal na nehodu, pretože mu prišla nezvyčajná. Odvetil som, že som stratil kontrolu nad autom. Myslím si, že šikovný inžinier musel z telemetrie vyčítať, že táto nehoda bola úmyselná. Pokračoval som totiž v akcelerácii, aj keď normálnou reakciou by bolo čo najrýchlejšie šliapnuť na brzdu.
Čestné prehlásenie
Verím a prisahám, že všetky fakty uvedené v tomto vyhlásení sú pravdivé.
Toto vyhlásenie som spravil 30. júla 2009 v sídle FIA v Paríži za prítomnosti pána Alana Donnellyho, pána Martina Smitha a pána Jacoba Marsha. Poznámky evidovala slečna Dondnique Costesec.
Podpísaný:
Nelson Piquet ml.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 0 hostů