dobíjení

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
AdsBot [Google]
Junior
Junior
Příspěvky: 401
Registrován: 02.02.2008 03:47

dobíjení

Příspěvek od AdsBot [Google] » 13.07.2005 07:36

Ahoj, pøed mìsícem jsem koupil Ford Fokus 1,8 TD najeto 90 tis.km, rok 01. Ujel jsem asi 2 tis. km a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Nechal jsem opravit alternátor (diodový mùstek + relé) po ujetí asi 10 km ze servisu se kontrolka opìt rozsvítila. Poradíte nìkdo? Díky. Honza.

jami22@seznam.cz

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.05.2006 21:33

Zkus změřit napětí na baterce při zvýšených otáčkách. Mělo by být 13,5-14,4V. 14,4V je hranice, při které se začíná tvořit při nabíjení více plynu. Když jsem opravoval elektronická relé pro škodovky, tak jsem nastavoval napětí na 14,3V. Zkus také zapnout světla a měření opakovat.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 02.05.2006 22:27

focus ma trochu slozitejsi system , pokud to nedobiji tak to da pokyn ridici jednotce a ta da pokyn aby se rozsvitila kontrolka , proto to chvili trva nez se rozsviti . pokud se ti rozsvecuje tak jste neco udelali spatne .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
PILOT007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA

Dobíjení-problém

Příspěvek od PILOT007 » 25.11.2006 15:12

Zdravím všechny.Hezký den všem...
Prohledával jsem fórum a našel jsem něco k mému současnému problému právě tady:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 0fe9da2c65

Po více než roce mě můj FoFo zklamal :cry: .
Přestal dobíjet.Po výměně alternátoru konečně dobíjí všechno OK.Je tam dána nyní náhrada BOSCH 14V/90A .Ale asi po cca 10min jízdy se mi teď rozsvítí kontrolka dobíjení a svítí a svítí… :( .Po vypnutí motoru vše OK,ale opět po cca 10min. rozsvítí.Netušíte,prosím někdo,kde by mohl být problém?
Dík za odpovědi.Na ÚT jsem objednán k jednomu šikovnému autoelektrikářovi.Tak jsem zvědavý. :?: :idea:
:?: :?:
FORD FOCUS kombi 1,8TDDi r.v.2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 25.11.2006 19:11

Ja bych kontroloval napětí v palubni siti, napriklad v autozasuvce (po vytahnuti cigaretoveho zapalovace). Pokud je napeti vyssi jak 14,8V nebo o neco vyse (muj odhad), tak asi zacne svitit kontrolka. Chce to merit a sledovat po tu dobu 10 minut. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 26.11.2006 00:42

Dobíjecí napětí je u fofo větší, než je obvyklé a jeho velikost není řízena mechanickým regulátorem, ale datově řídící jednotkou. Jeho hodnota je asi 14,6V bez zatížení. Se zatížením samozřejmě klesá.

Kontrolka může svítit ze dvou důvodů. 1. nedobíjí. 2. přebíjí. Oba stavy vyhodnocuje elektronika. Takže teoreticky jsou závady v uvedeném pořadí - baterie, relé alternátoru, cokoliv dalšího v alternátoru (uhlíky, kotva rotoru), řídící jednotka.

Nedobíjí - pod cca 13,8V (po správném zapojení viz. níže jsem si to vyzkoušel)
Přebíjí - od cca 15,2V (moje prvopočáteční anabáze), obvykle se ukáže při vyšších otáčkách, kdy nabíjecí napětí kvůli nefungujícímu regulátoru roste

Měl jsem sám potíže s přebíjením - výměna regulátoru to spravila. Bohužel mezitím maník přehodil drátky k řízení regulátoru. Kontrolka byla OK, jenže to ze sítě "trochu" probíjelo, trvalý odběr byl 4A. Naštěstí jsem na to přišel dřív, než něco odešlo. (Ty 4A musely někudy jít, že...). Po správném nastavení kablíků byl už regulátor v háji (reklamace dopadla dobře, byl prý skutečně vadný a nezpůsobilo to špatné zapojení). A mimochodem, při těch přehozených kablíkách to se starou baterkou ukazovalo chybu v dobíjení, s novou ne. Po opravě jsem novou vrátil, na starou jezdím dodnes...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 26.11.2006 20:49

Ja tam mivam az 14,8V, asi zalezi, jak se to auto vyspi, nekdy je tam 14,2V a se zatizenim klesa, nekdy tam je 14,6-14,8V a pevne jako skala, regler mam pul roku :)
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
PILOT007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA

dobíjení-kontrolka

Příspěvek od PILOT007 » 30.11.2006 18:36

Tak nakonec mi na to mrkli až dneska.Proč se ta kontrolka dobíjení po cca 3-10min rozsvítí a svítí a svítí… fakt těžko říct.
Měřili mi napětí na baterce při vyp. motoru pak při nastartovaném bez spotřebičů a i se zatížením a to stejné při zvýšených otáčkách vše OK.
Pak diagnostika ukázala nějaké 2 chyby nahrané v řídící jednotce /něco ve smyslu/: ...snímač polohy pedálu… a druhá ...zatížení regulátoru…. .Smazání registru závad a pak při jízdě opět po cca 4-5km se kontr. rozsvítila a svítila znovu. :(
Opět přišla na řadu diagnostika a byla tam nahraná chyba: ...zatížení regulátoru… /přesně nevím jak dál/.
Tak až v PO se na tom bude pokračovat, bude se hledat dál… .
Baterka je OK a že by byl ten nový alternátor v p*****/popř. ten regulátor na něm … ???/ se mi nechce věřit.
Náhodou ještě,nenapadá Vás někoho ještě něco.Chápu buď to přebíjí nebo nedobíjí proto se rozsvítí ta červená kontrolka.
Nebude to asi sranda... . :roll:
Nechám to odborníkům… .Uvidím…
Pak dám vědět jak jsem dopadl.
Jinak moc dík za rady všem. :wink:
FORD FOCUS kombi 1,8TDDi r.v.2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 30.11.2006 18:52

to PILOT007:
Vysledek diagnostiky a opravy tve chyby bude pro vsechny dulezity. Takova chyba tu vubec neni jeste popsana.
Ja tipuji na vadu v altiku, konkretne v regulatoru. Nabijeni si ridi ridici jednotka, jak tu pasl Foki a tato zvlastni chyba se objevila az po oprave altiku. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
cray
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladno

dobíjecí proud

Příspěvek od cray » 01.12.2006 17:23

Mám takový dotaz.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.
Ford Focus 1,8 TDCI 115PS 2002, combi - futura
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjecí proud

Příspěvek od pelen » 01.12.2006 17:44

cray píše:Mám takový dotaz.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.
Zmerene to nemam, ale mohu zmerit, mam ss klestovy ampermetr. Nebude to vsak vybita baterie - altik, ale nabita baterie - altik. Mnohem vetsi proud to vsak urcite nebude, protoze by zacal elektrolyt v baterii vrit. Zkus si nekdy zmerit napeti na svorkach baterky pri zapojene nabijecce, tam bude urcite vice jak 14,6V. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 01.12.2006 23:11

Ja jsem mel pujceny klestak, ale k mereni jsem se bohuzel nedostal a pri takovem pripojeni se to moc dobre zmerit neda, protoze jeden kabel jde z altiku a z oka na baterce jdou hned dalsi ke spotrebicum, takze bych jedine musel odpojit baterku :roll: Ale meril jsem to ze srandy v praci na multikare, kde je baterka oddelena a vede k ni jenom jeden kabel. Zhaveni 75A a postupne klesa, start 300A, po nastartovani do baterky 20A a klesa behem par minutek na 14, 10, 5, 1A. Baterka samozrejme vre jak diva. Je to ale srot na urovni Favoritu, Focus by to mohl mit regulovane, ale kdyz je baterka slabsi nebo vybita, tak se muze nabijet mnohem vetsim proudem, nez je 1/10 a pri nabijeni napetovou char. by to tak moc vadit nemuselo, protoze pri zvysujicim se napeti baterie klesa odebirany proud.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
PILOT007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA

Záhadná porucha asi odstraněna...

Příspěvek od PILOT007 » 06.12.2006 13:39

Zdravím,´´PORUCHA´´ záhada té svítící kontrolky nejspíš je vyřešena.
Ještě to musím pořádně otestovat.
Jen těch peněz co to stálo-hrůza. :roll:

1.nejprve to přestalo dobíjet 22.11.2006
2.výměna alternátoru /nyní zn. BOSCH/- alternátor dobíjí
3.Auto po vým. OK po cca 40km se rozsvítí kontr. dobíjení
po vypnutí motoru a nastartovaní se kontr. rozsvítí opět po cca 3-10min. jízdy
4.SERVIS-kontor. dobíjení,diagnostika,podrobnější hledání…
nespíš za všechno mohla špatná kostra na alternátoru /uvolněná svorka – asi málo utáhnuto nebo se to povolilo/-ptákovina ale najít to… .
5.Ještě mi tam dali nový ploch. drážkovaný řemen.
Snad už bude vše OK. Ale ještě jednou moc Ď... všem… .
FORD FOCUS kombi 1,8TDDi r.v.2002

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 06.12.2006 13:56

tak to je pech..dufam, že už to budeš mat OK..

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.12.2006 21:00

to PILOT007:
Podle mne za to muze ten, kdo ti menil altik, ten nezajistil spravnou zem. S takovou chybou jsme nemohli pocitat ani ve snu. Spravne uzemneni altiku se bere jako 100% samozrejmost.:cry:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti