Teprve s klimou mě přijde že auto trochu jede. Když je vypnutá, je to takové "slaboučké" a třeba mít hodně citu na pedálu plynu abych "vystihl" záběr turba. Divné co....
Způsob a styl jízdy s klimou
- Milinko
- Zkušený

- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
Chlapi, já mám úplně jiné zkušenosti......když zapnu klimu tak cítím, že auto jede lépe, 2.,3.,4. krásně, plynule a hlavně déle táhne. Fakt nekecám. Poznal jsem to jak jsem jel z Chorvatska a měl zaplou klimu.
Teprve s klimou mě přijde že auto trochu jede. Když je vypnutá, je to takové "slaboučké" a třeba mít hodně citu na pedálu plynu abych "vystihl" záběr turba. Divné co....

Teprve s klimou mě přijde že auto trochu jede. Když je vypnutá, je to takové "slaboučké" a třeba mít hodně citu na pedálu plynu abych "vystihl" záběr turba. Divné co....
- viperk
- Zkušený

- Příspěvky: 1966
- Registrován: 23.06.2008 18:23
- Bydliště: Hodonín, work in Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
nemačkáš náhodou tlačítko NOS

Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust
-
PeS
- Pokročilý

- Příspěvky: 836
- Registrován: 01.08.2008 20:07
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
Možná ti uteklo chladivoMilinko píše:Chlapi, já mám úplně jiné zkušenosti......když zapnu klimu tak cítím, že auto jede lépe, 2.,3.,4. krásně, plynule a hlavně déle táhne. Fakt nekecám. Poznal jsem to jak jsem jel z Chorvatska a měl zaplou klimu.
Teprve s klimou mě přijde že auto trochu jede. Když je vypnutá, je to takové "slaboučké" a třeba mít hodně citu na pedálu plynu abych "vystihl" záběr turba. Divné co....![]()
- Milinko
- Zkušený

- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
ani NOS ani me neuteklo chladivo
...ja fakt nevim proc je to tak. Bud mam bez klimy nejaky nizky vykon a po zapnuti klimy "to neco" co ten vykon snizuje "odpojim" nebo nevim..jsem z toho jelen dvanacterak... 
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
Ja nemám pocit, že by klíma mala tak evidentný vplyv na vykon pri rozbehu. Resp., že by mala vôbec nejaký vplyv na vykon.
A to ja na motore cítim kde-čo.
A to ja na motore cítim kde-čo.
-
rva
- Nováček

- Příspěvky: 17
- Registrován: 17.07.2009 19:39
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
No já poznám jak klima bere výkon nejlépe tak, že na rovině bez klimy brzdím motorem a jak zapnu klimu, tak cítím, že auto začne víc zpomalovat. Pro jízdu na optimální spotřebu proto doporučuji zapínat klimu jenom tehdy, když je potřeba brzdit 
- panther7
- Test driver

- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
Já abych řekl pravdu, tak sem se tomu nějak moc nevěnoval, ale musím vyzkoušet, jinak klimu pouštím jen když tj nutné jinak mám puštěný klas. větrák. Mám autom. klimu
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
ja tiez klimu pustam iba ak je moc dusno, alebno teplota prevysuje 23°C.Aj to nie vzdy - rano do prace to netreba este. tiez mam dualnu auto klimu. Alebo na vychladenie auta - otvorim okna, a zapnem klimu nech sa to vychaldi. Inak pred cielom tak 3-5min. vypinam - potom nesmrdi.
- martasak
- Junior

- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
Přesně tak. Dělám to občas taky, je otázka, jak dlouho to ten čudlík vydrží.rva píše:No já poznám jak klima bere výkon nejlépe tak, že na rovině bez klimy brzdím motorem a jak zapnu klimu, tak cítím, že auto začne víc zpomalovat. Pro jízdu na optimální spotřebu proto doporučuji zapínat klimu jenom tehdy, když je potřeba brzdit
JInak obecně automatická klima by snad měla fungovat jinak, (na základě co jsem o tom četl, ne na základě technické znalosti), nejen, že se spouští dle teploty, ale snad by měl klást "proměnný" odpor motoru.
Co je zvláštní, u benzínového Focusu co jsem měl záleželo, jak moc jsem nastavil větrák (1-4) - podle toho se měnila na volnoběh spotřeba (místo 0,8 1,2-1,7), u nafty místo 0,4 to jede na 0,7-0,8 ať dám větrák na jedničku nebo na čtyřku.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
Inak je zaujimave aj to, ze samotny vetrak na plne otacky (bez klimy) berie asi najviac energie z beznych spotrebicov v aute. Ten kludne urobi 3-4 dcl na spotrebe benzinu (podla PP) pri volnobehu.
Inak vetrak len tak jemne pusteny (na druhej ciarke pri auto klime) s vypnutou klimou - tak motor na volnobehu "papa" (podla pp) 0.7-0.8l a ked pustim klimu na Lo (najnizsia teplota), auto rezim (vetraky idu naplno) vonku je 31°C auto ma asi tolko vonvutri, tak spotreba je aj o liter vyssia.
Len tak pre zajimavost
.
Inak vetrak len tak jemne pusteny (na druhej ciarke pri auto klime) s vypnutou klimou - tak motor na volnobehu "papa" (podla pp) 0.7-0.8l a ked pustim klimu na Lo (najnizsia teplota), auto rezim (vetraky idu naplno) vonku je 31°C auto ma asi tolko vonvutri, tak spotreba je aj o liter vyssia.
Len tak pre zajimavost
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Způsob a styl jízdy s klimou
milinko, tak to cumim
toto som este nikdy nepocul...
len pre istotu :
ACC ON - zapnuta
ACC OFF - vypnuta
nemas to naopak ?
ACC ON - zapnuta
ACC OFF - vypnuta
nemas to naopak ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů




