Proste u auta sa po prekroceni hranice max. vykonu zacne znizovat akceleracia a to by som kludne nazval spomalenim
Meranie vykonu auta - Hlasovanie
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
sa hadate o sprostosti 
Proste u auta sa po prekroceni hranice max. vykonu zacne znizovat akceleracia a to by som kludne nazval spomalenim
.
Proste u auta sa po prekroceni hranice max. vykonu zacne znizovat akceleracia a to by som kludne nazval spomalenim
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
KH a hlavne to je R6 (radovy 6valec)
Do V ma BMW az od 8 valcov 
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
ok mozno nezacne spomalovat, to som mozno zadelil blbost, lepsie by bolo povedat ze zacina stracat voci preradeniu na vyssiu rychlost.
vo vseobecnosti by malo platit toto : auto zacne spomalovat vtedy, ak sila ktora ho tlaci dopredu (vykon motora) zacne byt mensia ako toto vsetko dokopy : gravitacia, odpor vzduchu, odpor pneu.,...
anndy : my sa nehadame, my diskutujeme !

vo vseobecnosti by malo platit toto : auto zacne spomalovat vtedy, ak sila ktora ho tlaci dopredu (vykon motora) zacne byt mensia ako toto vsetko dokopy : gravitacia, odpor vzduchu, odpor pneu.,...
anndy : my sa nehadame, my diskutujeme !
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
sak tak som to myslel 
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenie
Je to relativne
.
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenie
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
KH...debaty,teda vlastne handrkovacky s tebou stoja za to 
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
jj presne takAnndy píše:sak tak som to myslel
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenieJe to relativne
.
- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
misoo, podla tvojej teorie je potrebne na dieseli preradit uz pri 2000 ot, lebo dalej uz ide pomalsie ako ked preradis ?
Pozri si tie moje grafy motorov, co som robil. Preradit sa oplati az vtedy, ked motor uz skoro vobec netaha, pretoze sprevodovanie dalsieho stupna zasa len uberie z krutiaceho momentu na kolese.
Pozri si tie moje grafy motorov, co som robil. Preradit sa oplati az vtedy, ked motor uz skoro vobec netaha, pretoze sprevodovanie dalsieho stupna zasa len uberie z krutiaceho momentu na kolese.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
nemyslim ked klesa Nm, ale ked klesa krivka vykonu !! 
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Vlado, nie. Veď diesel tiež máva max. vykon okolo 3500 až 4000 ot. Čiže aj diesel kvôli max zrýchleniu treba točiť až po hranicu max výkonu.
- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
lenze krivka vykonu sa pocita z krivky Nm. Vykon je v podstate nepodstatny, dolezity je, ako som pisal, priebeh Nm, lebo Nm hovoria o tom, aka sila taha auto kupredu. Takze ked pri 5000 ot/min 250 Nm pri tahu 2000 Nm/koleso preradis z 2 na 3, tak sice motor tam moze mat tah 300 Nm a vyssi vykon, ale sprevodovanim to klesne na 1800 Nm/koleso a tym padom aj klesne akceleracia.
Priebeh vykonu je pre vypocet optimalnej akceleracie nevhodny. Vzdy je potrebne hadat spravne sprevodovanie motora (prevodovka) tak, aby si na kolesa prenasal neustale maximalny krutiaci moment. Pokles krivky Nm alebo vykonu nic neznamena, dolezite je vediet, ako je sprevodovany nasledujuci prevodovy stupen.
Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.
graf
cele vlakno (viac obrazkov
)
Priebeh vykonu je pre vypocet optimalnej akceleracie nevhodny. Vzdy je potrebne hadat spravne sprevodovanie motora (prevodovka) tak, aby si na kolesa prenasal neustale maximalny krutiaci moment. Pokles krivky Nm alebo vykonu nic neznamena, dolezite je vediet, ako je sprevodovany nasledujuci prevodovy stupen.
Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.
graf
cele vlakno (viac obrazkov
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Ondro
- Junior

- Příspěvky: 326
- Registrován: 24.04.2008 08:17
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
jj, Andy ma recht. Ked sme robili porovnanie tak najlespi vysledok bol vtedy ked som na dieseli radil pri max. vykone. Dalej tocit nemalo vobec zmysel lebo ako zase hovori Misoo krivka vykonu letela dole a u dieslelu leti sakra rychlo
. Inak ten motor od BMW klobuk dole. To musi tahat ako lokomotiva.
ja som vsak predsa len strihnuty viac na RS
aj ked ma BMW (mozno) lepsi motor. Fofo je proste Fofo.
ja som vsak predsa len strihnuty viac na RS
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW - kombi, tango metla, Trend X, pružiny Eibach

galeria - https://www.facebook.com/p.php?i=1652257 ... 5CAFTF6ZR3
pre otvorenie - 2 x klik na fotku

galeria - https://www.facebook.com/p.php?i=1652257 ... 5CAFTF6ZR3
pre otvorenie - 2 x klik na fotku
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Ja chapem ze BMW ma u vela ludi image taky ako ma, ale motory maju spickove a podvozky tiez, a co je mozno najdolezitejsie, tak 7/10 modelov ma rozlozenie hmotnosti 50:50 na napravy a zvysne 3/10 maju 55:45
A prave v tom tkvie ich orientacia na vodica a to ze vacsina motoristickych novinarov BMW uznava ako etalon jazdnych vlastnosti ktore su oproti Mercedesu ci Audi prave na ukor komfortu. A nie su to novinari z SK ci CZ, ale aj z DE a pre mna mienkotvornej UK. A po tychto info mam srdecne v pecku ze sa na ciernych BMW vyvazalo/-a xy mafianov, nech sa vyvazaju, kebyze na to mam, BMW by som si urcite kupil, teda 1-3. Pred 5 by som dal momentalne prednost Jaguaru XF.
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
triplejay presne moja rec, podpisujem sa do bodky pod tvoj prispevok ! bohuzial u nas je vela ludi, ktori si zakladaju viac na image ako na vlastnostiach auta... ! 
- georgi
- Zkušený

- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
vcedula píše:lenze krivka vykonu sa pocita z krivky Nm. Vykon je v podstate nepodstatny,
...
Super grafy Vlado! Toto som vzdy potreboval!vcedula píše: Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.
graf
cele vlakno (viac obrazkov)
Este jedna otazka k tomu momentu na kolese -> ten si vyratal, alebo su to merane hodnoty? Ak je pocitany, tak z parametrov na motore (vs. prevody), alebo na kolese (t.j. zohladnuje sa stratovy vykon)?
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
je to pocitane z ofiko udajov Fordu, takze z prevodovky. Stratovy vykon tam sice je, ale ten by mal ovplyvnit cisla linearne, takze by mali cele klesnut o rovnaky pomer.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


