dobíjení
-
- Junior
- Příspěvky: 401
- Registrován: 02.02.2008 03:47
dobíjení
Ahoj, pøed mìsícem jsem koupil Ford Fokus 1,8 TD najeto 90 tis.km, rok 01. Ujel jsem asi 2 tis. km a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Nechal jsem opravit alternátor (diodový mùstek + relé) po ujetí asi 10 km ze servisu se kontrolka opìt rozsvítila. Poradíte nìkdo? Díky. Honza.
jami22@seznam.cz
jami22@seznam.cz
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
focus ma trochu slozitejsi system , pokud to nedobiji tak to da pokyn ridici jednotce a ta da pokyn aby se rozsvitila kontrolka , proto to chvili trva nez se rozsviti . pokud se ti rozsvecuje tak jste neco udelali spatne .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- PILOT007
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA
Dobíjení-problém
Zdravím všechny.Hezký den všem...
Prohledával jsem fórum a našel jsem něco k mému současnému problému právě tady:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 0fe9da2c65
Po více než roce mě můj FoFo zklamal
.
Přestal dobíjet.Po výměně alternátoru konečně dobíjí všechno OK.Je tam dána nyní náhrada BOSCH 14V/90A .Ale asi po cca 10min jízdy se mi teď rozsvítí kontrolka dobíjení a svítí a svítí…
.Po vypnutí motoru vše OK,ale opět po cca 10min. rozsvítí.Netušíte,prosím někdo,kde by mohl být problém?
Dík za odpovědi.Na ÚT jsem objednán k jednomu šikovnému autoelektrikářovi.Tak jsem zvědavý.

Prohledával jsem fórum a našel jsem něco k mému současnému problému právě tady:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 0fe9da2c65
Po více než roce mě můj FoFo zklamal

Přestal dobíjet.Po výměně alternátoru konečně dobíjí všechno OK.Je tam dána nyní náhrada BOSCH 14V/90A .Ale asi po cca 10min jízdy se mi teď rozsvítí kontrolka dobíjení a svítí a svítí…

Dík za odpovědi.Na ÚT jsem objednán k jednomu šikovnému autoelektrikářovi.Tak jsem zvědavý.




FORD FOCUS kombi 1,8TDDi r.v.2002
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Dobíjecí napětí je u fofo větší, než je obvyklé a jeho velikost není řízena mechanickým regulátorem, ale datově řídící jednotkou. Jeho hodnota je asi 14,6V bez zatížení. Se zatížením samozřejmě klesá.
Kontrolka může svítit ze dvou důvodů. 1. nedobíjí. 2. přebíjí. Oba stavy vyhodnocuje elektronika. Takže teoreticky jsou závady v uvedeném pořadí - baterie, relé alternátoru, cokoliv dalšího v alternátoru (uhlíky, kotva rotoru), řídící jednotka.
Nedobíjí - pod cca 13,8V (po správném zapojení viz. níže jsem si to vyzkoušel)
Přebíjí - od cca 15,2V (moje prvopočáteční anabáze), obvykle se ukáže při vyšších otáčkách, kdy nabíjecí napětí kvůli nefungujícímu regulátoru roste
Měl jsem sám potíže s přebíjením - výměna regulátoru to spravila. Bohužel mezitím maník přehodil drátky k řízení regulátoru. Kontrolka byla OK, jenže to ze sítě "trochu" probíjelo, trvalý odběr byl 4A. Naštěstí jsem na to přišel dřív, než něco odešlo. (Ty 4A musely někudy jít, že...). Po správném nastavení kablíků byl už regulátor v háji (reklamace dopadla dobře, byl prý skutečně vadný a nezpůsobilo to špatné zapojení). A mimochodem, při těch přehozených kablíkách to se starou baterkou ukazovalo chybu v dobíjení, s novou ne. Po opravě jsem novou vrátil, na starou jezdím dodnes...
Kontrolka může svítit ze dvou důvodů. 1. nedobíjí. 2. přebíjí. Oba stavy vyhodnocuje elektronika. Takže teoreticky jsou závady v uvedeném pořadí - baterie, relé alternátoru, cokoliv dalšího v alternátoru (uhlíky, kotva rotoru), řídící jednotka.
Nedobíjí - pod cca 13,8V (po správném zapojení viz. níže jsem si to vyzkoušel)
Přebíjí - od cca 15,2V (moje prvopočáteční anabáze), obvykle se ukáže při vyšších otáčkách, kdy nabíjecí napětí kvůli nefungujícímu regulátoru roste
Měl jsem sám potíže s přebíjením - výměna regulátoru to spravila. Bohužel mezitím maník přehodil drátky k řízení regulátoru. Kontrolka byla OK, jenže to ze sítě "trochu" probíjelo, trvalý odběr byl 4A. Naštěstí jsem na to přišel dřív, než něco odešlo. (Ty 4A musely někudy jít, že...). Po správném nastavení kablíků byl už regulátor v háji (reklamace dopadla dobře, byl prý skutečně vadný a nezpůsobilo to špatné zapojení). A mimochodem, při těch přehozených kablíkách to se starou baterkou ukazovalo chybu v dobíjení, s novou ne. Po opravě jsem novou vrátil, na starou jezdím dodnes...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- PILOT007
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA
dobíjení-kontrolka
Tak nakonec mi na to mrkli až dneska.Proč se ta kontrolka dobíjení po cca 3-10min rozsvítí a svítí a svítí… fakt těžko říct.
Měřili mi napětí na baterce při vyp. motoru pak při nastartovaném bez spotřebičů a i se zatížením a to stejné při zvýšených otáčkách vše OK.
Pak diagnostika ukázala nějaké 2 chyby nahrané v řídící jednotce /něco ve smyslu/: ...snímač polohy pedálu… a druhá ...zatížení regulátoru…. .Smazání registru závad a pak při jízdě opět po cca 4-5km se kontr. rozsvítila a svítila znovu.
Opět přišla na řadu diagnostika a byla tam nahraná chyba: ...zatížení regulátoru… /přesně nevím jak dál/.
Tak až v PO se na tom bude pokračovat, bude se hledat dál… .
Baterka je OK a že by byl ten nový alternátor v p*****/popř. ten regulátor na něm … ???/ se mi nechce věřit.
Náhodou ještě,nenapadá Vás někoho ještě něco.Chápu buď to přebíjí nebo nedobíjí proto se rozsvítí ta červená kontrolka.
Nebude to asi sranda... .
Nechám to odborníkům… .Uvidím…
Pak dám vědět jak jsem dopadl.
Jinak moc dík za rady všem.
Měřili mi napětí na baterce při vyp. motoru pak při nastartovaném bez spotřebičů a i se zatížením a to stejné při zvýšených otáčkách vše OK.
Pak diagnostika ukázala nějaké 2 chyby nahrané v řídící jednotce /něco ve smyslu/: ...snímač polohy pedálu… a druhá ...zatížení regulátoru…. .Smazání registru závad a pak při jízdě opět po cca 4-5km se kontr. rozsvítila a svítila znovu.

Opět přišla na řadu diagnostika a byla tam nahraná chyba: ...zatížení regulátoru… /přesně nevím jak dál/.
Tak až v PO se na tom bude pokračovat, bude se hledat dál… .
Baterka je OK a že by byl ten nový alternátor v p*****/popř. ten regulátor na něm … ???/ se mi nechce věřit.
Náhodou ještě,nenapadá Vás někoho ještě něco.Chápu buď to přebíjí nebo nedobíjí proto se rozsvítí ta červená kontrolka.
Nebude to asi sranda... .

Nechám to odborníkům… .Uvidím…
Pak dám vědět jak jsem dopadl.
Jinak moc dík za rady všem.

FORD FOCUS kombi 1,8TDDi r.v.2002
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- cray
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kladno
dobíjecí proud
Mám takový dotaz.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjecí proud
Zmerene to nemam, ale mohu zmerit, mam ss klestovy ampermetr. Nebude to vsak vybita baterie - altik, ale nabita baterie - altik. Mnohem vetsi proud to vsak urcite nebude, protoze by zacal elektrolyt v baterii vrit. Zkus si nekdy zmerit napeti na svorkach baterky pri zapojene nabijecce, tam bude urcite vice jak 14,6V.cray píše:Mám takový dotaz.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.

- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Ja jsem mel pujceny klestak, ale k mereni jsem se bohuzel nedostal a pri takovem pripojeni se to moc dobre zmerit neda, protoze jeden kabel jde z altiku a z oka na baterce jdou hned dalsi ke spotrebicum, takze bych jedine musel odpojit baterku
Ale meril jsem to ze srandy v praci na multikare, kde je baterka oddelena a vede k ni jenom jeden kabel. Zhaveni 75A a postupne klesa, start 300A, po nastartovani do baterky 20A a klesa behem par minutek na 14, 10, 5, 1A. Baterka samozrejme vre jak diva. Je to ale srot na urovni Favoritu, Focus by to mohl mit regulovane, ale kdyz je baterka slabsi nebo vybita, tak se muze nabijet mnohem vetsim proudem, nez je 1/10 a pri nabijeni napetovou char. by to tak moc vadit nemuselo, protoze pri zvysujicim se napeti baterie klesa odebirany proud.

- PILOT007
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA
Záhadná porucha asi odstraněna...
Zdravím,´´PORUCHA´´ záhada té svítící kontrolky nejspíš je vyřešena.
Ještě to musím pořádně otestovat.
Jen těch peněz co to stálo-hrůza.
1.nejprve to přestalo dobíjet 22.11.2006
2.výměna alternátoru /nyní zn. BOSCH/- alternátor dobíjí
3.Auto po vým. OK po cca 40km se rozsvítí kontr. dobíjení
po vypnutí motoru a nastartovaní se kontr. rozsvítí opět po cca 3-10min. jízdy
4.SERVIS-kontor. dobíjení,diagnostika,podrobnější hledání…
nespíš za všechno mohla špatná kostra na alternátoru /uvolněná svorka – asi málo utáhnuto nebo se to povolilo/-ptákovina ale najít to… .
5.Ještě mi tam dali nový ploch. drážkovaný řemen.
Snad už bude vše OK. Ale ještě jednou moc Ď... všem… .
Ještě to musím pořádně otestovat.
Jen těch peněz co to stálo-hrůza.

1.nejprve to přestalo dobíjet 22.11.2006
2.výměna alternátoru /nyní zn. BOSCH/- alternátor dobíjí
3.Auto po vým. OK po cca 40km se rozsvítí kontr. dobíjení
po vypnutí motoru a nastartovaní se kontr. rozsvítí opět po cca 3-10min. jízdy
4.SERVIS-kontor. dobíjení,diagnostika,podrobnější hledání…
nespíš za všechno mohla špatná kostra na alternátoru /uvolněná svorka – asi málo utáhnuto nebo se to povolilo/-ptákovina ale najít to… .
5.Ještě mi tam dali nový ploch. drážkovaný řemen.
Snad už bude vše OK. Ale ještě jednou moc Ď... všem… .
FORD FOCUS kombi 1,8TDDi r.v.2002
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti