Vortex Generatory
- k0n0p
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Vortex Generatory
Ahoj,
Jentak jsem brouzdal netem, když jsem hledal něco do práce a narazil na toto a celkem by mně zajímal váš názor a případný zkušenosti. Už jsem viděl na cizích forech STčko, co to má a vypadá to zajímavě. Jen by mně zajímala funkčnost z po pohledu uživatele.
Co vím ze školy, mělo by to oživovat proudění, zmenšovat mezní vrstvu a tím snižovat odpor auta. V případě posazení na koncovou hranu auta, by to mělo usměrňovat proudění dolů za záď, zmenšovat úplav za autem a tudíž opět zmenšovat odpor. V případě sedanů, navádět lépe proud vzduchu na přítlačný křídlo.
Jentak jsem brouzdal netem, když jsem hledal něco do práce a narazil na toto a celkem by mně zajímal váš názor a případný zkušenosti. Už jsem viděl na cizích forech STčko, co to má a vypadá to zajímavě. Jen by mně zajímala funkčnost z po pohledu uživatele.
Co vím ze školy, mělo by to oživovat proudění, zmenšovat mezní vrstvu a tím snižovat odpor auta. V případě posazení na koncovou hranu auta, by to mělo usměrňovat proudění dolů za záď, zmenšovat úplav za autem a tudíž opět zmenšovat odpor. V případě sedanů, navádět lépe proud vzduchu na přítlačný křídlo.
Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vortex Generatory
Preboha a to je co
To mi pripada ako z WS shopu od Horsta/nie od toho z Jicina
/



- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
já ti řeknu co to je, je to chujovina
, někdo nemá vytížení na vstřikolisech a nebo to někdo produkuje jako odpad, je to uplně stejný jak nasávací průduchy, teda ty imitace 


Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- viperk
- Zkušený
- Příspěvky: 1966
- Registrován: 23.06.2008 18:23
- Bydliště: Hodonín, work in Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
Jako tuzingový doplněk, proč ne 

Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust


- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Vortex Generatory
no preco nie, pokial bezne jazdis na hrane, cez zakruty 250 bokom a viac tak to treba, ale inac... 
a mozno on len chce mat cistejsie zadne sklo aby to lepsie prudilo a vyhanalo prach

pouzivaju sa najme v letectve pre separaciu prudenia vzduchu nad kridlom pri velkych nabehovych uhloch aby to nerobilo sarapatu (ale tam sa bavime o inych rychlostiach a celkovej aerodynamike)
http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_generator

a mozno on len chce mat cistejsie zadne sklo aby to lepsie prudilo a vyhanalo prach



pouzivaju sa najme v letectve pre separaciu prudenia vzduchu nad kridlom pri velkych nabehovych uhloch aby to nerobilo sarapatu (ale tam sa bavime o inych rychlostiach a celkovej aerodynamike)
http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_generator
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- k0n0p
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Vortex Generatory
Ajaj.. Narazil jsem podobně, jako jinej muj anglický kolega na jiném foru
Klid, zas taková blbost to neni:) Vim, že se to přednostně používá na letadla, ale to, co se začalo používat na letadla se časem dostalo i na auto. Jsou teda i případy, kdy se aerodynamika z auta užila nebo zkouší na letadlech (guerneyho klapka).
Pro všechny posměváčky, že je to úplná blbost doplňuji fotografii Mitsubishi EVO
a přidávám jednu šikézní z http://www.focusfanatics.com fóra http://www.focusfanatics.com/forum/show ... ght=vortex
Je fakt, že pro běžný ježdění to moc neni, ale komu to jede 250km/h a rád by ještě víc, tak by mu to mohlo 5-10km/h přihodit

Pro všechny posměváčky, že je to úplná blbost doplňuji fotografii Mitsubishi EVO

a přidávám jednu šikézní z http://www.focusfanatics.com fóra http://www.focusfanatics.com/forum/show ... ght=vortex
Je fakt, že pro běžný ježdění to moc neni, ale komu to jede 250km/h a rád by ještě víc, tak by mu to mohlo 5-10km/h přihodit

Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
- munch
- Junior
- Příspěvky: 216
- Registrován: 22.05.2008 12:41
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
na tom rs to vypada šileně, co vidam jednoho borce s oranžovym evem 8 na nábřeží v praze tak ten to tam má a tam to vypadá docela slušně ale na fofo se to fakt nehodí 

Ford Focus 1.8 TDCI 150PS 3Dveř
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Vortex Generatory
tak ten majitel zrejme nepochopil vyznam vortexov... usmerňovať prudenie chaotickeho vzduchu do jednotlivych lamiel...
lenze on ho nema kam usmernit,... keby tam mal to velke kridlo, tak to vyznam ma, nakolko sa chaoticky prudiaci vzduch zjednoti do peknych prudnic a tak bude na kridlo vytvarať vačši pritlak, čo by už vyznam malo... ale aj tak len pri vysokych rychlostiach...
skor by som urobil vyraznejsi zadny difuzor to by pomohlo aerodynamike ovela viac a aj vzhladu...
lenze on ho nema kam usmernit,... keby tam mal to velke kridlo, tak to vyznam ma, nakolko sa chaoticky prudiaci vzduch zjednoti do peknych prudnic a tak bude na kridlo vytvarať vačši pritlak, čo by už vyznam malo... ale aj tak len pri vysokych rychlostiach...
skor by som urobil vyraznejsi zadny difuzor to by pomohlo aerodynamike ovela viac a aj vzhladu...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Vortex Generatory
Pokud to není již z výroby, nebo nějaký paket přímo pro konkrétní model tak si myslím, že tyto dodělávky nemohou mít žádný pozitivní účinek. Vše se musí pečlivě zkoušet v aerodynamickém tunelu s "mlhou" a podle toho se to dělá přímo pro konkretní auto. To že si koupím tyhle malé "mrchy" nějak je tam přilepím, nebo dám difuzor tak mi to vůbec k ničemu nepomůže 

Ex ST220 model 2004
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
fuuuu to musi pridavat aspon 300 kg pritlaku
super vec ! to ked dokladne rozmiestnis po aute, tak mozes regulovat rozlozenie hmotnosti ! ak chces viac na predok, treba nalepit zo 20 na kapotu, ak dozadu koli pretacavym driftom a podobne, tak nalepis taku stovku na strechu a je to !

PS: este sa chcem opytat, nedalo by sa toto namontovat na focusa ? moc by som to tam chcel mat !!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06-07 ... ccessories



PS: este sa chcem opytat, nedalo by sa toto namontovat na focusa ? moc by som to tam chcel mat !!

-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vortex Generatory
Supiiis
Podla mna bez problemov a idealne jeden kus spredu a druhy zozadu. 


- k0n0p
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Vortex Generatory
Chjo... Už se nebudu pouštět do podobných debat. Je to bohužel moje deformace, jelikož mám něco podobnýho vystudovaný a jen jsem chtěl vědět, co na to řikáte.
to madbugie: řiká ti něco pojem úplav? To je prostor za tělesem, které je obtékané vzduchem, či jiným mediem, kde se tvoří divoké víry a mimojiné podtlak. A podtlak má za následek, že ti (ač málo, tak přesto) brzdí auto vůči okolnímu vzduchu. Pomyslim, proč asi letecký křídlo je takový, jako je, proč pokusy aut a co nejmenší odpor mají šikmou záď.
A právě ten vortex generátor usměrňuje proud směrem dolu a zmenšuje úplav. (vzduch déle kopíruje tvar auta)
Btw: jedno z nejaerodynamičtějších sériových aut na světě vzniklo v tatrovce. http://www.tatraplan.co.uk/
to maximus: ta mlha je jen pěkná vizualizace, která ti řekne akorát to, co předpokládáš. Důležitější je měřit síly, jaký to působí na auto směrem k vozovce a směrem a proti autu anebo rozložení tlaku okolo vozu (pro ty, co neví to přibližně vypadá: velký tlak=pomalé proudění, nízký tlak=rychlé proudění). Ale jinak souhlasim, že je k ničemu, jentak něco koupit. Je třeba koupit sadu vytvořenou pro konkrétní model, což se v případě tuningových společností dá udělat.
to misoo: Nejde anitak o přítlak, jako o snížení odporu (viz to madbugie) btw. skvělej tunning
Kdyžtak mrkněte na pdfko http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... 16E_03.pdf. Asi nejlepší studie, co jsem zatim viděl.
to madbugie: řiká ti něco pojem úplav? To je prostor za tělesem, které je obtékané vzduchem, či jiným mediem, kde se tvoří divoké víry a mimojiné podtlak. A podtlak má za následek, že ti (ač málo, tak přesto) brzdí auto vůči okolnímu vzduchu. Pomyslim, proč asi letecký křídlo je takový, jako je, proč pokusy aut a co nejmenší odpor mají šikmou záď.
A právě ten vortex generátor usměrňuje proud směrem dolu a zmenšuje úplav. (vzduch déle kopíruje tvar auta)
Btw: jedno z nejaerodynamičtějších sériových aut na světě vzniklo v tatrovce. http://www.tatraplan.co.uk/
to maximus: ta mlha je jen pěkná vizualizace, která ti řekne akorát to, co předpokládáš. Důležitější je měřit síly, jaký to působí na auto směrem k vozovce a směrem a proti autu anebo rozložení tlaku okolo vozu (pro ty, co neví to přibližně vypadá: velký tlak=pomalé proudění, nízký tlak=rychlé proudění). Ale jinak souhlasim, že je k ničemu, jentak něco koupit. Je třeba koupit sadu vytvořenou pro konkrétní model, což se v případě tuningových společností dá udělat.
to misoo: Nejde anitak o přítlak, jako o snížení odporu (viz to madbugie) btw. skvělej tunning

Kdyžtak mrkněte na pdfko http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... 16E_03.pdf. Asi nejlepší studie, co jsem zatim viděl.
Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vortex Generatory
podla mna taketo veci sa nedaju len tak kupit a nalepit.
tu treba testovat v aero tuneli spravny tvar a velkost a umiestnenie na kazde auto zvlast. pochybujem ze budu fungovat tieto univerzalne cudliky na hocijakom aute.
ale ak to kupis a otestujes, a vykazes meratelne uspory na spotrebe, pripadne na zvyseni vykonu - mas moju velku gratulaciu !

tu treba testovat v aero tuneli spravny tvar a velkost a umiestnenie na kazde auto zvlast. pochybujem ze budu fungovat tieto univerzalne cudliky na hocijakom aute.

ale ak to kupis a otestujes, a vykazes meratelne uspory na spotrebe, pripadne na zvyseni vykonu - mas moju velku gratulaciu !


- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Vortex Generatory
konop (ja mam rad lietadielka, aj ked teoriu aerodynamiky som podrobne nestudoval, to je tazka alchymia - http://www.letka13.sk/forum )
ved ta tvoja studia presne potvrdzuje moje slova,... na 5 strane obrazok hore
usmernia to hlavne pre to aby na zadne kridlo zmenili pritlak
- este je tam aj sipka ako zrychlili tok vzduchu pod kridlom, tym padom sa musi upravit aj tok vzduchu nad kridlom...(a pisu tam ze sa tym zvysi pritlak na kridlo obrazok 10 a obrazok 11 hovori o zvyseni pritlaku na celu zadnu cast, tak ako som uz v predoslom prispevku vravel...
)
a ten focus co tu bol ako priklad obrazok ziadne kridlo nemal.... a pri rychlostiach 100 - 150 km to bude uplne jedno na "seriovom" aute a v "seriovych" podmienkach, ci ho ten zvyreny vzduch brzdi alebo nie
...
sak si rozumieme snad... cize ako tunungovu seriovu ftakovinu eee, ako vylepsovadlo u topspeed specialov ano...
ved ta tvoja studia presne potvrdzuje moje slova,... na 5 strane obrazok hore
usmernia to hlavne pre to aby na zadne kridlo zmenili pritlak






a ten focus co tu bol ako priklad obrazok ziadne kridlo nemal.... a pri rychlostiach 100 - 150 km to bude uplne jedno na "seriovom" aute a v "seriovych" podmienkach, ci ho ten zvyreny vzduch brzdi alebo nie



sak si rozumieme snad... cize ako tunungovu seriovu ftakovinu eee, ako vylepsovadlo u topspeed specialov ano...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Vortex Generatory
madbugie: Myslím si, že to není potřeba pro vysoké rychlosti jako stále předpokládáš a opakuješ...
U Porsche se spoiler automaticky vysouvá pří 120km/hod a Evo je dělané na jiné věci než dálnice a jeho vysoké rychlosti. Pokud máš dobrý přítlak tak to auto i líp sedí v zatáčce a nemá tendence uskočit z toho důvodu je to určeno i pro menší rychlosti.
Ale stále si stojím u toho co jsme napsal a misoo zopakoval, že pokud to není doplněk výrobený přímo na ono auto tak je to na nic.
U Porsche se spoiler automaticky vysouvá pří 120km/hod a Evo je dělané na jiné věci než dálnice a jeho vysoké rychlosti. Pokud máš dobrý přítlak tak to auto i líp sedí v zatáčce a nemá tendence uskočit z toho důvodu je to určeno i pro menší rychlosti.
Ale stále si stojím u toho co jsme napsal a misoo zopakoval, že pokud to není doplněk výrobený přímo na ono auto tak je to na nic.
Ex ST220 model 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host