Vnitřní cirkulace vzduchu při vypnutém ventilátoru
- Hurvajs
- Pokročilý

- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Vnitřní cirkulace vzduchu při vypnutém ventilátoru
Dnes jsem si poprvé všiml, že když nemám zapnutý ventilátor, nebo když ho mám zapnutý a vypnu ho tak se mi aktivuje automaticky vnitřní cirkulace vzduchu. To ale platí pouze v případě, že nemám vzduch puštěný na přední okno, protože při ofuku předního skla nejde vnitřní cirkulace aktivovat. Všiml jsem si toho ráno, když jsem před startováním vypnul ventilátor abych ušetřil baterku a rozsvítila se mi kontrolka. Pak jsem to zkoušel i při jízdě a prostě jakmile vypnu úplně ventilátor, zapne se mi vnitřní cirkulace. Co to má znamenat, ví to někdo? Je to tak v pořádku a co by to mělo za význam?
Díky všem za zkušenosti 
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
-
Ferino
- Pokročilý

- Příspěvky: 635
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hodonínsko
- Hurvajs
- Pokročilý

- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Jo, zase se zapne. Asi je to myšlený tak, že když vypínáš ventilátor tak nechceš aby ti foukal venkovní vzduch dovnitř, proto se asi zapne ta recirkulace. Ale můžu si jí přece zapnout sám ne? A navíc někdo třeba chce, aby mu šel do auta jen vzduch náporově, bez ventilátoru a pak musí pokaždé recirkulaci ručně vypnout. No to je jedno, hlavně že to není závada. Jo a jinak když už jsme u té recirkulace, nakolik je účinná při zapnutém ventilátoru třeba na 1 stupeň? Mně proniká do auta stejně pach zvenku, asi tu klapku ten ventilátor "přesaje" (třeba když jedu za Avií)Ahmed píše:A kdyz ji vypnes tlacitkem, zapnes a vypnes ventilator, tak se ti recirkulace zase zapne? O tom jsem neslyselAle kdyz neni recirkulace, tak profukuje vzduch z venku, takze to mozna k necemu je
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- bofi
- Zkušený

- Příspěvky: 1837
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vendryně
- Kontaktovat uživatele:
Mně se to přepíná úplně stejně.A mám takový pocit , že pokuď zapínáš vnitřní okruh tak by ventilátor snad ani neměl být zapnutý.Někde sem to slyšel.Každopádně když zapínám vnitřní okruh tak automaticky a okamžitě vypínám ventilátor.Nevím co je na tom pravdy. 
Byl - Focus Kombi 2001, 1.8 TDdi, Byla - Fiesta 1,25 16V 55kW, 1998
Opel Zafira 1.6 74kW + LPG
Opel Zafira 1.6 74kW + LPG
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Hurvajs
- Pokročilý

- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
No pokud by to bylo kvůli tomu, aby ten ventilátor nepřetahoval tu klapku, tak je to logický, ale na druhou stranu by se ti při zapnuté recirkulaci vůbec nehýbal vzduch v autě, kdyby jsi nemohl zapnout ventilátor.bofi píše:Mně se to přepíná úplně stejně.A mám takový pocit , že pokuď zapínáš vnitřní okruh tak by ventilátor snad ani neměl být zapnutý.Někde sem to slyšel.Každopádně když zapínám vnitřní okruh tak automaticky a okamžitě vypínám ventilátor.Nevím co je na tom pravdy.
To Pelen: No vždyť jsem to psal, to vím.
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Tad
- Zkušený

- Příspěvky: 1062
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 3D u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Já taky když vypnu ventilátor tak se automaticky spustí vnitřní cirkulace a zase po zapnutí ventilátoru vypne. Ovšem když jedu a ventilátor mám třeba na 2 a před ssebou vidím nějakou pěkně čoudící Avii a zapnu jenom tu vnitřní cirkulace tak se zvíší jakoby otáčky ventilátoru a fouká víc a bez smradu z okolí.
- Hurvajs
- Pokročilý

- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
No to mně se ty otáčky taky zvýší, to je kvůli tomu, že ten ventilátor nemá odkud tahat, jako když přicpeš sání vysavače. Jenže smrad zvenku je sice od hodně slabší, ale prosákne to i přes tu klapku.Tad píše:Já taky když vypnu ventilátor tak se automaticky spustí vnitřní cirkulace a zase po zapnutí ventilátoru vypne. Ovšem když jedu a ventilátor mám třeba na 2 a před ssebou vidím nějakou pěkně čoudící Avii a zapnu jenom tu vnitřní cirkulace tak se zvíší jakoby otáčky ventilátoru a fouká víc a bez smradu z okolí.
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
To byla nejaka blbost asibofi píše:Mně se to přepíná úplně stejně.A mám takový pocit , že pokuď zapínáš vnitřní okruh tak by ventilátor snad ani neměl být zapnutý.Někde sem to slyšel.Každopádně když zapínám vnitřní okruh tak automaticky a okamžitě vypínám ventilátor.Nevím co je na tom pravdy.
- Peta
- Nováček

- Příspěvky: 112
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vnitřní cirkulace vzduchu při vypnutém ventilátoru
u 99 TDDi mi to dělá tak nějak jak to popisuješHurvajs píše:Dnes jsem si poprvé všiml, že když nemám zapnutý ventilátor, nebo když ho mám zapnutý a vypnu ho tak se mi aktivuje automaticky vnitřní cirkulace vzduchu. To ale platí pouze v případě, že nemám vzduch puštěný na přední okno, protože při ofuku předního skla nejde vnitřní cirkulace aktivovat. Všiml jsem si toho ráno, když jsem před startováním vypnul ventilátor abych ušetřil baterku a rozsvítila se mi kontrolka. Pak jsem to zkoušel i při jízdě a prostě jakmile vypnu úplně ventilátor, zapne se mi vnitřní cirkulace. Co to má znamenat, ví to někdo? Je to tak v pořádku a co by to mělo za význam?![]()
Díky všem za zkušenosti
u 01 TDDi mi vnitřní cirkulace funguje pouze když jí ručně zapnu
osobně jsem prostě přestal řešit otázku proč a smířil jsem se s tím
"Fíkus" 1.8 TDDi Combi 01, State Blue, Trend+...
"Fofík" 1.8.TDDi Combi 99, State Blue, Ambient+...

"Fofík" 1.8.TDDi Combi 99, State Blue, Ambient+...

- Krtho
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Beri
- Junior

- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vše mi funguje, tak jak píše Hurvajs.
Ale zjistil jsem, že když večer jdu od auta, tak na 100% mám vnitřní cirkulaci vypnutou (klapka otevřená) a ventilátor na 1. Když jdu druhý den do auta, a zapnu zapalování, tak slyším jak se tato klapka otevírá. To znamená že se po určité době sama zavře když je auto určitou dobu v klidu zamčený? Neumím si to vysvětlit, proč se mi vždy otevírá. Když opět vypnu klíčky a opět zapnu tak už to nědělá (už je klapka otevřená).
Asi s tím nic nenadělám, ale zajímalo by mě jestli to dělá i někomu jinému.
Ale zjistil jsem, že když večer jdu od auta, tak na 100% mám vnitřní cirkulaci vypnutou (klapka otevřená) a ventilátor na 1. Když jdu druhý den do auta, a zapnu zapalování, tak slyším jak se tato klapka otevírá. To znamená že se po určité době sama zavře když je auto určitou dobu v klidu zamčený? Neumím si to vysvětlit, proč se mi vždy otevírá. Když opět vypnu klíčky a opět zapnu tak už to nědělá (už je klapka otevřená).
Asi s tím nic nenadělám, ale zajímalo by mě jestli to dělá i někomu jinému.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- Skubi
- Test driver

- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
přesně tak to mám i jáTad píše:....... Ovšem když jedu a ventilátor mám třeba na 2 a před ssebou vidím nějakou pěkně čoudící Avii a zapnu jenom tu vnitřní cirkulace tak se zvíší jakoby otáčky ventilátoru a fouká víc a bez smradu z okolí.
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů






