Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
-
Nedbik
- Nováček

- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Tonda B: V tom případě je to zbytečné "plýtvání" a stejnou službu udělají klasické kotouče bez drážek, pokud jezdím "jako člově"
Pořád se rozmýšlím, jestli jít do Ate nebo do origo Ford (což jsou myslím Motorcraft), aby když už do toho zainvestuji, to bylo to pravé. Každopádně moc díky za rady a názory!!! 
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
-
Wolf2
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
podobný problém jsem měl na Fiestě XR2i ,nebrzdilo to dobře ,při dlouhodobém brzdění to přestalo brzdit, vyměnil jsem přední kotouče za Brembo Max ,desky Jurid ,pak ještě novou brzdovou kapalinu DOT 5.1 ,ještě utěsnění netěsnosti na podtlakovém vedení na posilovač a auto po této výměně pokaždý při sešlápnutí brzdového pedálu šlo na čumák ,prostě paráda

- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Dnes som to skusal a pedal sa ani nepoholTonda-B píše:No a funguje vůbec posilovač brzd?
Šlápni na brzdový pedál.
Pak nastartuj motor.
Pedál by měl tak o 1 cm slézt dolů, pokud je posilovač funkční.
-
Nedbik
- Nováček

- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
To richisan: A jak si to zkoušel? Nejprve musíš při vypnutém motoru několikrát sešlápnout brzd.pedál, až Ti úplně ztvrdne (ten pedál, samozřejmě
) a jde jen velice těžko sešlápnout. Poté teprve provedeš ten postup - šlápneš na pedál, držíš ho sešlápnutý a nastartuješ. Pedál by se měl o něco "pro¨padnout" a hlavně by měl jít mnohem lehčeji sešlápnout. Pokud při nastartovaném motoru jde pedál sešlápnout "lehce" na první sešlápnutí, ale na každé další jde hůře, znamená to buď nějakou netěsnost v podtlakové části posilovače (hadička od vývěvy, membrána v posilovači) nebo je samotná vývěva již natolik opotřebovaná, že nestačí vytvářet dostatečný podtlak. Tak to zkus... 
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Nedbik: No, nevyzera to dobre
. Presne takto som to skusal (bol tvrdy
) a nic. Vobec sa nepohol...Urcite ale funguje, len ucinok nie je dostatocny
Mam moznost robit s tym nieco, alebo ist do servisu? 
-
Nedbik
- Nováček

- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
No, jak jsem Ti psal - zkontroluj hadičku od vývěvy k posilovači, to Tě nic nestojí. Jestli není někde prodřená, nebo třeba napůl vypadlá. Pokud se Ti bude zdát OK, tak ji vytáhni z posilovače (součástí té hadičky bude plastové kolínko se zpětným ventilem, tak tento ventil musíš opatrně "vytrhnout" z posilovače)-před tím ale několikrát zašlapej na brzd.pedál, aby si vyšlapal podtlak a hadička, resp.kolínko šlo lépe vyndat. Když to budeš mít vyndané, tak buď si sám nastartuj nebo ať Ti někdo nastartuje a zkus prstem, jak moc ta vývěva "cucá" - přilož na konec hadičky prst a ucítíš, jakou silou se Ti snaží vsát prst - podtlak musí být dosti znatelný. Pokud bude vývěva dobře "sát" a tím pádem ani hadička bude OK, závada bude zřejmě přímo v posilovači. Kolik máš vůbec najeto km?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Nedbik: Mam najazdenych poctivych 130tis. a auto ide vynikajuco, az na tie brzdy. Priznam sa, ze nemam ani ponatie, kde by som tu vyvevu hladal
Toto veru nie je moja parketa a auto som nikdy sam neopravoval - nie som technik ale ekonom
Preto som sa chcel poradit, ci existuje nejaky rychly a ucinny sposob, ako ten problem vyriesit bez toho, aby som musel rozobrat pol auta

-
Nedbik
- Nováček

- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Ten postup, co jsem Ti popsal je právě na to, aby si nemusel nic, nebo téměř nic rozebírat a demontovat. Ale jak tak píšeš, asi bude lepší, aby si se obrátil na někoho zkušenějšího. Zkus pohledat nebo dát dotaz tady fóru, jestli nebydlí nějaký zručnější člen kousek od Tebe. A nebo opravdu nějaký ten servis, ale aby Tě netahali za nos... 
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
-
Tonda-B
- Junior

- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Obvykle na bloku místo rozdělovače...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- richisan
- Zkušený

- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Super, aj na TDCi je teda tam?Tak sa na to pojdem teda mrknut 
- racetiger
- Junior

- Příspěvky: 396
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 252 .. PZ
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Obavam se, ze pri prerusovanem brzdeni co je psano nekde vyse,tohle fordi delaji celkem dost,nestiha se dofouknout,kazdy ford co jsem mel(sierry scorpio a ted focus) to delal.
-
Nedbik
- Nováček

- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Tak mám nový poznatek, bohužel špatný
- zkoušel jsem na místě při nastartovaném motoru pořádně šlápnout na pedál a co se nestalo, pedál se začal propadat až téměř na doraz. Při normálním běžném "jemném" brzdění to není vůbec poznat, protože se na pedál nevyvíjí téměř žádný tlak a vzniklý brzdný účinek stačí pro běžnou situaci. Když ale dojde na krizovou situaci a na pedál se tím pádem "dupne", chilku to brzdí, než se vlastně pedál propadne a přestane vyvíjet tlak. Jenže v krizové situace člověk většinou nesleduje pohyb pedálu, ale snaží se to ubrzdit i očima
. Takže zřejmě celý problém s brzdami je v hlavím brzdovém válci. Máte někdo podobnou zkušenost? Výměna mě asi nemine... 
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
- fplisek
- Zkušený

- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Nedbik a nemůžeš to mít zavzdušněný? To by tomu obpovídalo
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


-
Nedbik
- Nováček

- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Podle mě to nemůže být zavzdušněné a jestli ano, tak právě kvůli tomu válci. Když jsem měnil vzadu "prasátka", tak jsem to samozřejmě kompletně odvzdušňoval, a už při tom se mi zdál ten pedál nějaký divný, ale bubliny už tam žádné nebyly. Navíc už před rokem na STK mi technik říkal, že se mi malinko propadá pedál, ale že mi to ještě dá. Takže asi to bude opravdu ono. Kdyby to bylo zavzdušněné, tak by to za normápních podmínek brzdilo až na více sešlápnutí, ale mě to brzdí hned. Jen při tom krizovém brzdění, kdy na pedál dupeš ze všech sil, se zřejmě kapalina přepouští přes opotřebené gumičky nebo vyběhaný samotný válec. Zkusím ho asi vyměnit a uvidím.
Říká Vám někomu značka brzdové hydrauliky CIFAM
Říká Vám někomu značka brzdové hydrauliky CIFAM
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti





