Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
junior
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1763
Registrován: 27.03.2009 08:08
Bydliště: Beroun - Tlustice
Kontaktovat uživatele:

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od junior » 30.03.2009 14:32

Ahoj Komi,
Tak výsledek hvízdajícího turba : povolený spoj na přívodu vzduchu od turba k váze vzduchu :-) dotaženo -už nehvízdá, další hned po dotažení byl olej pod autem - unikající z přepadu na turbu - dotaženo olej neteče, všechno bylo způsobeno výměnou turba v nedávné době (nevěděl jsem že bylo měněno - příjemné překvapení :-))
Takže ještě jednou dík za konzultaci :-)
Hezký den Mates
JUNIOR

MK3 1.8 DuratecHE 16v/92Kw 02/05 lítám :-)
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od Komi » 30.03.2009 14:45

prima, je to fajn ze to nebolo nic vaznejsie, tak at ti nove turbo dobre sluzi, ja neviem kedy sa dostanem k vymene mojho , pisti ako sanitka ale inac tlaci dobre uz od nizkych otacok takze zatial to riesi radio....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od tomason » 30.03.2009 15:02

tak to je na pokraji ko stavu takhle ho dorazíš a můžeš jít rovnou do nového nebo repas .Ta 1,6 má sítko v oleji asi někde před turbem pokud ho nevyměnili turbo se odporoučí znova .Prý se přicpe a turbo je pak málo mazáno a zadře se vybrousí :wink:
Komi píše:prima, je to fajn ze to nebolo nic vaznejsie, tak at ti nove turbo dobre sluzi, ja neviem kedy sa dostanem k vymene mojho , pisti ako sanitka ale inac tlaci dobre uz od nizkych otacok takze zatial to riesi radio....
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od Komi » 30.03.2009 17:26

2Tomason: tvoje upozornenie na problemy so sitkom su skuor pre Juniora.
Predvcerom som cital na nemeckom fore ze borec tam ma za par dni uz tretie turbo, ale mam dojem ze Junior na tom urobil cez 2000km a pri probleme co ty myslis to odide casto uz po par desiatkach ci stovkach km...takze verim ze to nebude jeho problem.
Preco Juniorovi menili turbo sa asi nedozvieme, ale nemuselo to mat suvis s mazanim - sitkom. Pistanie sanitkozne ako u mojho bezne sposobuje kusok karbonu odlupnuteho - pri otackach akymi sa turbo toci to spolahlivo ocese vrtulu (staci aj 1_2mm aby pistalo), pricom turbo je dalej funkcne akurat pisti...aj v Turboservise mi povedali ze vymena nie je nutna - vuole nema, olej nezere....aj vykonu ma dost....zatial to neriesim, casom sa to nezhorsuje....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od tomason » 30.03.2009 17:38

No právě že to pískání má způsobit nevyváženost rotoru a vibrace .Pak vznikne vůle v ložiscích a střet s dmychadlovou skříní a to je ende.Tak mě zajímá jak to poznali že ho máš stále vyvážené :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od Komi » 30.03.2009 19:25

pravdupovediac o vyvazenosti sme sa nebavili - ja som hlavne pocuval co mi hovorili, nerobia nic ine, tak snad tomu rozumeju, fakt je ten ze som tam bol takto pred rokom cca 15OOOkm odvtedy a z mojho pohladu ziadna zmena - hriadel turba nema vuolu citelnu prstami, a zvuk to ma stale rovnaky, tak nevidim duovod ho menit aj ked nove mam pripravene....mozno pri 120t km by sa to mohlo spojit (vymena) s cistenim filtra ak dovtedy vydrzi....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od tomason » 30.03.2009 19:56

mě právě popískává a dnes poprvé pískalo jak píšťala tak nevim co to jen asi 5 sekund pak zas nič olej sem dolejval asi 0,3 dcl za 16000km
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
junior
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1763
Registrován: 27.03.2009 08:08
Bydliště: Beroun - Tlustice
Kontaktovat uživatele:

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od junior » 31.03.2009 11:03

:cry: :cry: :cry: ahojte páni, tak zase všechno jinak, po veškerém dotažení hadic k turbu to jezdilo jako drak bez sebemenšího zachvění, dnes ráno cestou do práce ve 130 na dálnici v tom cvaklo a přestalo táhnout, takže zbytek cesty max 90 ale v motoru žádné podezřelé zvuky, přijde mi že turbo točí, ale to já asi nepoznám, doufám že je to zase jen nějaká hadice, nebo mě napadlo že jak bylo předtím povolenej spoj mezi turbem a váhou vzduchu, jestli váha nezahlásila řídící jednotce nějakej error a nepřepnulo to na nouzovej režim??? :-( ach jo, asi se zblázním
JUNIOR

MK3 1.8 DuratecHE 16v/92Kw 02/05 lítám :-)
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od BobTDCi » 31.03.2009 11:44

Komi píše:pravdupovediac o vyvazenosti sme sa nebavili - ja som hlavne pocuval co mi hovorili, nerobia nic ine, tak snad tomu rozumeju, fakt je ten ze som tam bol takto pred rokom cca 15OOOkm odvtedy a z mojho pohladu ziadna zmena - hriadel turba nema vuolu citelnu prstami, a zvuk to ma stale rovnaky, tak nevidim duovod ho menit aj ked nove mam pripravene....mozno pri 120t km by sa to mohlo spojit (vymena) s cistenim filtra ak dovtedy vydrzi....
Čo si dal za new? Alebo je to z búračky či repas?
Minule som vyskúšal trochu auto na nových pneu - kolega ma vydráždil na diaľnici - a tak sme sa trocha "prekárali" s jeho Mégane II 1.6 benzín 83kW - tak som šiel pár km 180 inak 140-160 sumár asi 30km /tajne dúfam, že nás nenamerali 8O /a po návrate domov som pri pokojnej jazde po meste som na voľnobehu počul niečo čo tam pred tým nebolo - ani to dnes nedokážem popísať - asi akoby keď nemáš odrušené rádio a robí ti "akustické turbo" v reprákoch/kedysi na mojom prvom dieseli...ale menej. No pri ďaľšej jazde to už nerobilo. Nemal som náhlu zastávku - kým som vypol motor na OMV tak som šiel asi 3km normálnym predpisovým tempom, takže turbo už muselo byť dávno dochladené, kým som vypol motor.
Odvtedy ten malý pazvuk už nie je súčasťou zvukového prejavu motora.
PS: V návode čítam, že občas pri regenerácii DPF môže z výfuku za jazdy vychádzať biely dym - už ste to niekedy postrehli v spätnom zrkadle? Ja ešte nie.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od Komi » 31.03.2009 14:23

2 Junior. pokial nenajdes pod kapotou nieco uvolnene, tak ja by som doporucil nacitat pamet chyb.... ja si to sice urobim doma ale pre teba to asi bude znamenat navstevu znackoveho servisu - neni na co cakat....aj ked mozno niekto nieco vymysli lepsie....

2 Bob: turbo som vydrazil na ebay.de kde byvaju parkrat za rok v slusnej cene - stvormiestna suma v Sk vratane postovneho a bankoveho poplatku (to vyslo zhruba na 1000Sk) doslo pekne zabalene vo fordej krabici bez uctu ,
vlani dal brasko za repas podobneho turba v Cesku na passate asi okolo 6000Kc jemu to zacalo slusne zrat olej a zatial je OK pri repase mal okolo 250t km, dnes okolo 300t km...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
junior
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1763
Registrován: 27.03.2009 08:08
Bydliště: Beroun - Tlustice
Kontaktovat uživatele:

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od junior » 01.04.2009 23:03

:evil: :evil: :evil: vraždit, zabíjet, sekat, krájet.....ten had proklatej mi střelil kukačku!!!
Turbo měněno v origo servise v 149 662KM před rokem, Na tachometru teď 90272KM!!!!!!!!!!!!!
Vyjádření Ford Charouz- výměna motoru nutná!!!nemluvě o zbytku na autě nejde nic poznat, motor krásnej, vnitřek krásnej, brzdy i tlumiče v pohodě!!! Jinak turbo teď KO!!! ale nebejt toho tak bych to nezjistil:-(
to bych se na to vys...al!!!
JUNIOR

MK3 1.8 DuratecHE 16v/92Kw 02/05 lítám :-)
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: hvizdnuti turba

Příspěvek od Komi » 02.04.2009 08:27

tak to neni dobra sprava...
rieseni mas niekolko , jedno z nich je aj zohnat pouzity motor , ked pozeram na polskom aukcnom servri tak ich je tam dost, niektori machruju aj zarukou a ceny su cca 2400-4000zl co je pomaly menej ako cena jedneho noveho turba....ale naisto nevies do coho ides... inde som nepozeral ale mozno aj u vas alebo v nemecku sa da nieco zohnat v rozumnej cene....

v polsku su ponuky napr:
http://www.allegro.pl v kategorii Motoryzacja tam v Czesci samochodowe a tam v Silnik i ospred napisem v vo okne vyhladavacom silnik focus tdci a da 91 ponuk
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

skijac
Příspěvky: 1
Registrován: 11.04.2009 21:05
Bydliště: Gaň

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od skijac » 14.04.2009 16:10

Caute tak s tym turbom je to zaujimava.Ja som kupoval focusa 09/06 noveho 1,6 tdci 90k.K dnesnemu dnu mam najazdene 213400km a zatial problem turba a podobnych zalezitosti som nemal.Jedine co sa na mojom motore menilo bol egr ventil.
Ptredpokladam ze to je bud vadny kus alebo niekto krasne ubral kilometre.

Uživatelský avatar
Maverick_cz
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 26.06.2008 10:03
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Maverick_cz » 14.04.2009 17:09

nekde tady na foru jsem cetl, ze EGR odchazi uz kolem 50-60000km.
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Ahmed » 14.04.2009 18:34

S tím EGRem je to zase všechno o tom, jak se s tím jezdí a dost možná i na co se s tím jezdí :)
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů