
Nějak už sem si zvyk, že není a moc to neřeším, spíš jsem právě uvažoval o tom pípáku

To má snad každej v přístrojovce osazený žárovičky ,ale ta kontrolka co svítí u "Jindrich"a to je kontrolka tempomatu a předpokládám,že žádný tempomat nemáš ,tak vytáhneš stávající žárovku a dáš tam třeba ledku,která nemá patici a kterou tam třeba přilepíš a kabeláž natáhneš ,jak popisuje "Jindrich" a máš vyřešenou kontrolku zap.světel.Chobby píše:Hmmm... tak pro mě nerealizovatelné, mám v přístrojovce v kontrolkách LED a jsou všechny zapojeny, i když tu funkci auto nemá (zjištěno testem). Tak to asi budu řešit pípákem...
Rekl bych ze pouziti relatka rozpinaciho by to melo byt ono - to co bzuci kdyz nechas svitit svetla po vypnuti motoru, tak to same zapojeni jen opacne rele(prijde do neho proud a rozpoji)silva píše: ještě připadám jednu věcOtec má clio a jeden pán u něj v práci mu udělal do toho clia pípák který ho upozorní že má rozvítit světla. Nevím přesně jak mu to zapojil, ale v podstatě to funguje tak že jakmile otočí klíč v zapalování do polohy II tak ten pípák začné pípat a přestane pípat až když otočí knoflik světel do polohy I (parkovačky)
Ja bych to principialne resil takto: pipak za cca 50 Kc bych zapojil mezi napeti, ktere se objevi na drate po zapnuti zapalovani (rozsviti se kontrolky) a drat, co vede ke svetlum. Tedy: pokud nejsou zapnuta svetla, tak proud pujde do nich pres pipak (ten ma malou spotrebu - velky odpor, takze bzuci, ale svetla nesviti, mozna by ani rele neseplo). Pokud se rozsviti svetla, tak se pipak premosti a oba jeho konce maji stejne napeti, takze nebzuci. Aby pipak nebzucel pri zapnutych svetlech a vypnutem zapalovani (na to je jiny pipak), tak do serie s pipakem dat diodu, ktera zavre ve smeru od svetel.silva píše:...pípák který ho upozorní že má rozvítit světla.
Pohledej na zdejsim foru. Jiste najdes.alf- píše:Kde berete ty manuály?
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti