Tak ony nejsou jen sklady výrobce, ale i dodavatelů, je klidně možné, že auto je "na skladě" po součástkách

Co jsem se bavil s kámošem z firmy, která dělá logistiku (přepravu) pro "automotive" výrobce u nás, tak je to cca 30% objemů dolů, mají fakt zlé časy.
Ještě zajímavost - co se ke mě dostalo tak prý výrobní cena Oktávie a Fábie je velmi podobná; Fábky se pak prodávají de facto za náklady, někdy i ze ztrátou, a zisk se realizuje z Oktávií... To jsou samozřejmě ceny tovární. Možná je to blbost, co já vím, ale fakt je, že na Oktávii o tolik víc materiálu není, vývojové náklady budou podobné a technologicky to taky je nastejno, jen trochu ta velikost...
Jinak je dost dobře možné, že ta ojetá auta za "nižší" ceny v Německu jsou skutečně reexporty.
O začínající recesi / krizi jsem uvažoval, když jsem v říjnu auto kupoval; fakt je, že na prodeje nových aut to dopadne (respektive dopadlo) drsně, protože lidi prostě tuhle velkou investici odloží, protože nikdo neví, jak bude.
Taky fakt je, že na ojetinách se to zlevňování asi o moc víc neprojeví, když se srovnala cena s novými auty; tím, že lidi nebudou tolik kupovat nová, budou si nechávat ta starší, nebo se snažit ušetřit koupí ojetiny. Nijak by mě nepřekvapilo, kdyby ceny zůstaly nebo dokonce šly nahoru, a kurz koruny tomu taky moc nepomůže.
I když kdo ví, co se může stát - ještě v létě bylo málo ropy a mluvilo se o tom, jak cena poroste na dvojnásobek, že
