cukání volantu

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
chaluha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 02.02.2008 03:18

cukání volantu

Příspěvek od chaluha » 02.10.2006 16:59

Chci se zeptat , při jízdě mi lehce cuká volant,gumy ani disky to nejsou,mohli by to bejt klouby na poloose??díky vám :lol:

Uživatelský avatar
no_ap
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no_ap » 02.10.2006 17:14

neporadím ti, jen dodám, že mi to dělá taky..
ted aspon oba víme že to není nic výjmečnýho :lol:

Uživatelský avatar
Zanoh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Zanoh » 02.10.2006 17:34

ahoj, mě se zase při točení volantem občas ozívá takový zvláštní lupání :(

Uživatelský avatar
ihrdlick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2046
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ihrdlick » 02.10.2006 18:00

Zanoh píše:ahoj, mě se zase při točení volantem občas ozívá takový zvláštní lupání :(
JJ, já jsem to tu řešil a nic moc jsem se nedozvěděl. Jeden týpek mi říkal, že prý jsou někde nějaké "jehličky" či co a pokud jsou zanesené prachem, tak se to přenáší až do volantu. Je to takové jemné lupání, skoro nepravidelné.
Obrázek
1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 02.10.2006 18:10

Jehličky ? Tak to jsou asi ložiska v homokynetickým kloubu, dost drahá záležitost, ale to necuká s volantem. Jenom to lupe při zatáčení. Pak se to může časem rozpanout a může vyletět poloosa.

Uživatelský avatar
no_ap
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no_ap » 02.10.2006 19:32

Zanoh píše:ahoj, mě se zase při točení volantem občas ozívá takový zvláštní lupání :(
to je podle mně blinkrama..dělá to každýmu autu...má to efekt že když narovnáš volant samy se ti vrátí do normál polohy

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 02.10.2006 19:55

hide píše:Jehličky ? Tak to jsou asi ložiska v homokynetickým kloubu, dost drahá záležitost, ale to necuká s volantem. Jenom to lupe při zatáčení. Pak se to může časem rozpanout a může vyletět poloosa.
Svatá pravda. Na nissanu jsem měnil. Když jsem stočil volant, loupalo to, když jsem u toho ještě sešlápnul plyn, tak to loupalo dvakrát víc. Pravda je, že jsem se slušně plácl přez kapsu. Zkus se mrknout, zdali nemáš na kloubu prasklou manžetu. Když se pod ní dostane maras z cesty, udělá to paseku :wink:
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 02.10.2006 20:43

Nekdo rikal, ze to odchazi servo, ale to bych nechal bez odezvy... Mi pri nizsich rychlostech (do 50km/h) taky skubal volant, kdyz jsem pomalicku otacel, celkem me to zacinalo stvat a pozdeji jsem si vsiml, ze mam volant trosicku nakrivo, kdyz jedu rovne. Nechal jsem udelat geometrii a je to lepsi, skube to o hodne mene, skoro vubec a lip to zabira do zatacky, ale zase kdyz chci vice, tak to jde ztezka a zda se mi, ze ted je volant o stejny kousek posunuty na opacnou stranu, tak nevim, jestli to ten chlapec nepriposral. Ale skubani se zlepsilo. Pri prvnim mereni jsem mel predni osu vsechny hodnoty -0,xx, po geometrii bylo vsechno +0,xx, coz je snad dobre, ne? :roll: :?
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
ihrdlick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2046
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ihrdlick » 02.10.2006 22:23

hide píše:Jehličky ? Tak to jsou asi ložiska v homokynetickým kloubu, dost drahá záležitost, ale to necuká s volantem. Jenom to lupe při zatáčení. Pak se to může časem rozpanout a může vyletět poloosa.
Nestraš mě :? Na kolik to asi vyjde, kdybych to chtěl nějak opravit ?
Obrázek
1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA

Uživatelský avatar
chaluha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 02.02.2008 03:18

xxx

Příspěvek od chaluha » 03.10.2006 07:21

no taky mi to lupe když zatočim.Jo a tuhle sem si všimnul že kolem manžet poloos mám celkem hafo vazelíny ,ale neni tam nikde díra!!Už sem pár věcí vyměnil a tim to nebylo ,tak nechci dopadnout ještě hůř,ale co by mohlo cukat s volantem-servo,klouby,pneu a disky ,protože nápravu mám bez vůlí!! :cry:

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: xxx

Příspěvek od zirafak » 03.10.2006 07:24

chaluha píše:no taky mi to lupe když zatočim.Jo a tuhle sem si všimnul že kolem manžet poloos mám celkem hafo vazelíny ,ale neni tam nikde díra!!Už sem pár věcí vyměnil a tim to nebylo ,tak nechci dopadnout ještě hůř,ale co by mohlo cukat s volantem-servo,klouby,pneu a disky ,protože nápravu mám bez vůlí!! :cry:
Jednemu znamemu robilo presne to iste a boli to homokineticke klby.....

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 03.10.2006 08:14

No jestli tam máš vazelinu, tak ta by mohla bejt vytekla z tech kloubu. Co si pamatuju, tak jeden kloub stal na Kadetta 3 tisice. Ale teď se koukám na Auto Kelly a tam je na 1.6 P/L homokinetický kloub Poznámky:

počet vnějších drážek 25
počet vnitřních drážek 23
průměr homokinetického kloubu do těhlice 53,2 mm
průměr homokinetického kloubu 82 mm
počet zubů ABS:
typ podle umístění zajišťovací podložky uvnitř homokinetického kloubu
od r.v.:10/98

CENA 1725,- s DPH

Uživatelský avatar
ondora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice

Příspěvek od ondora » 03.10.2006 15:16

Dělám ve firmě, kde právě vyrábíme jehličková ložiska do tripoidních kloubů(kloub u převodovky), homokinetický kloub(klou u kola) má kuličková ložiska. Ložiska v tripoidním kloubu se moc neotáčí, otáčí se celý kloub i s protikusem, ložiska se pouze pootáčí při otočení volantu(umožňují vyosení poloosy). Ložiska se kontrolují na jakýsi "točivý moment". Pokud není úplně zaseklé, a i když se ztuha otáčí, je možné ho namontovat do tripoidu-těleso se třemi čepy, na kterých jsou nalisována jehličková ložiska, tak, aby se ložisko na čepu vychylovalo do všech směrů. Ložiska nevypadnou, na vnitřním průměru vnitřního kroužku je malá "vlnka", která zabrání vypadnutí ložiska z čepu. Poloosa nemůže vyletět, drží jí převodovka a na druhé straně je uložena poloosa v náboji kola(náboj je v těhlici a ta nemá kam "uhnout"). Pokud se to lupání ozývá v plném rejdu a při rozjezdu, může to být kloub kola. Cukání volantu na geometrii nepoznáš, zkusil bych pneu(výměna), převážení kol, potom to může bývají klouby kola(homokinetický kloub-kuličková ložiska, ne jehličková).
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal

Uživatelský avatar
Zanoh
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Zanoh » 03.10.2006 17:04

homokinetické klouby stojej u ACI ( druhovýroba )cca 1800,-Kč jeden, takže to zase neni taková katastrofa a u Autokelly 1722,- :wink:
2.0 16V 5dv

Uživatelský avatar
chaluha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 02.02.2008 03:18

xxx

Příspěvek od chaluha » 03.10.2006 19:03

Já vam děkuji takhle do podrobna sem to nečekal 8O
Hele gumy mám nový takže ty sem vyloučil.No vono to lupe když zatočim do prava a síla se přenese na levé kolo a tam někde se to ozve a nebo i při přejezdu malé nerovnosti.Myslim si že to cukání a to lupání je jeden problém!! :?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů