Plniaci tlak pneumatik
- Quickie
- Moderátor

- Příspěvky: 7240
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Plniaci tlak pneumatik
chlapi ja mam teraz taku dilemu. nahodil som zimne pneu 195/65/15 na plechacoch, dal som ich všetky štyri nahustiť na 2,2 kPa... a tie predne sa mi zdaju na pohlad mäkke
na štitku pri prednych dverach mam tlaky napísane v takej tabulke že podla poctu osôb a batožiny a viem že som v norme. ale aj tak by som ich asi radšej prifukol trochu

-
chmelko
- Test driver

- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Plniaci tlak pneumatik
nič neprifukuj
ja ich mam sice na 2,5 ale jazdim pravidelne dialky..
zaleží od každej pneu aku ma silnu tzv bočnu kostru a preto ta to vizualne matie...ak tam máš predpísany tlak, nieje čo riešit
ja ich mam sice na 2,5 ale jazdim pravidelne dialky..
zaleží od každej pneu aku ma silnu tzv bočnu kostru a preto ta to vizualne matie...ak tam máš predpísany tlak, nieje čo riešit
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Plniaci tlak pneumatik
predpis vyrobcu a viac neriesit
- Quickie
- Moderátor

- Příspěvky: 7240
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
- Redmann
- Junior

- Příspěvky: 491
- Registrován: 18.03.2008 23:58
- Bydliště: Bratislava
Re: Plniaci tlak pneumatik
Skus ci stlacis palcom.
Ak nie, tak je to ok.
- Dzefer
- Zkušený

- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
- Quickie
- Moderátor

- Příspěvky: 7240
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Plniaci tlak pneumatik
Sak prave to, ze stlacim. Zajtra to premeram a uvidim.
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plniaci tlak pneumatik
Zimni pneu ma mit tlak o nejakou desetinku vyssi nez predpis na letni.
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Plniaci tlak pneumatik
chuapci o tomtok tusim pojednava 1. veta termodynamicka...
tlak objem a teplota pred dejom a po deji tvoria urcitu konstantu, a potom sa to vyuziva tak, ze ak jedna z tychto velicin je pevna tak sa musia menit zvysne dve..
v nasom pripade je pevny objem pneumatiky takze s meniacou sa teplotou sa bude menit tlak... a tu plati to ze ak klesa teplota tlak musi stupat a naopak...
jednoduchy test na to je ak prazdnu PET flasu necham v izbe pri teplote 25 stupnov zastuplujem a dam von na mráz a flasa sa scucne cize aby som vyrovnal jej objem musim zvysit tlak...
Takze naozaj plati ze v zime by mal byt tlak o 1, 2 ci 3 desatinky vyssi ako predpisany... a naopak v lete mozno o 1, 2 desatinku menej nakolko predpokladam ze predpisany tlak je stanoveny pri standardnych 20 °C
tlak objem a teplota pred dejom a po deji tvoria urcitu konstantu, a potom sa to vyuziva tak, ze ak jedna z tychto velicin je pevna tak sa musia menit zvysne dve..
v nasom pripade je pevny objem pneumatiky takze s meniacou sa teplotou sa bude menit tlak... a tu plati to ze ak klesa teplota tlak musi stupat a naopak...
jednoduchy test na to je ak prazdnu PET flasu necham v izbe pri teplote 25 stupnov zastuplujem a dam von na mráz a flasa sa scucne cize aby som vyrovnal jej objem musim zvysit tlak...
Takze naozaj plati ze v zime by mal byt tlak o 1, 2 ci 3 desatinky vyssi ako predpisany... a naopak v lete mozno o 1, 2 desatinku menej nakolko predpokladam ze predpisany tlak je stanoveny pri standardnych 20 °C
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plniaci tlak pneumatik
Myslim, ze to neni pravda:
Objem pneu je konstanta.
Vzduch v pneu ma tepelnou roztaznost - teplejsi ma vetsi objem (pri zahrati pneu se tlak zvysuje), studenejsi ma mensi objem (pri zchladnuti pneu se tlak snizuje).
Kdyz se snizi teplota, tak pro dosazeni puvodniho tlaku musim prifoukat. Abych dosahl o nejakou desetinku vyssi tlak, tak musim prifoukat jeste vice.
Mensi teplenou roztaznost ma dusik, proto si ho nekteri nechavaji do pneu foukat. Dusiku je ale ve vzduchu dost hodne procent.
Objem pneu je konstanta.
Vzduch v pneu ma tepelnou roztaznost - teplejsi ma vetsi objem (pri zahrati pneu se tlak zvysuje), studenejsi ma mensi objem (pri zchladnuti pneu se tlak snizuje).
Kdyz se snizi teplota, tak pro dosazeni puvodniho tlaku musim prifoukat. Abych dosahl o nejakou desetinku vyssi tlak, tak musim prifoukat jeste vice.
Mensi teplenou roztaznost ma dusik, proto si ho nekteri nechavaji do pneu foukat. Dusiku je ale ve vzduchu dost hodne procent.
- PedroH
- Zkušený

- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plniaci tlak pneumatik
Má pravdu, předsedapelen píše:Myslim, ze to neni pravda:
Objem pneu je konstanta.
Vzduch v pneu ma tepelnou roztaznost - teplejsi ma vetsi objem (pri zahrati pneu se tlak zvysuje), studenejsi ma mensi objem (pri zchladnuti pneu se tlak snizuje).
Kdyz se snizi teplota, tak pro dosazeni puvodniho tlaku musim prifoukat. Abych dosahl o nejakou desetinku vyssi tlak, tak musim prifoukat jeste vice.
Mensi teplenou roztaznost ma dusik, proto si ho nekteri nechavaji do pneu foukat. Dusiku je ale ve vzduchu dost hodne procent.
Je to přesně tak - vzduch je složen: 21% kyslík, 78% dusík a 1% vzácné plyny a vodní pára.
V našem případě se jedná o jev, kdy objem zůstane stejný a tedy při zvýšení teploty se zvýší i tlak díky tepelné roztažnosti plynu. Když začnete vypouštět vzduch z pneumatiky, dochází při relativně rychlém poklesu tlaku k jeho ochlazování - proto je vzduch studený.
Když se u nás foukají vzduchové tlakové lahve k dýchacím přístroji, tak se foukají ve vodní lázni - 2 důvody: za prvé kdyby došlo k prasknutí lahve, bude omezen tlakový ráz a zabrání se zranění člověka a taky se tím lahve chladí - při stlačování vzduchu do konstatního objemu dochází k ohřívání vzduchu a tedy i lahve...
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Plniaci tlak pneumatik
ok,ale co ked hustim pneu plynom do pneu PNEUSECUR
Dodrziavat predpis vyrobcu/ja ho dodrziavam aj pri vzduchu/,alebo ho tiez menit podla nejakych vasich teorii a vypoctov 
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Plniaci tlak pneumatik
tak teraz neviem ci sme sa pochopili...
ono najlepsie by bolo plnit gumy inertnými plynmi ako su Neon, Argon, Krypton, Xenon ale tie su drahe...
my označujeme aj Dusík za inertný plyn aj ked... no to je jedno, ale urcite ma lepsie vlastnosti ako vzduch, ale nie zas o moc... (samozrejme co sa debaty o plneni pneumatik tyka) ako Pedro poziarnik spravne poznamenal o zlozeni vzduchu...
pelen co nie je pravda?
ze objem pneumatiky nie je konstata? (samozrejme pri zanedbani par drobnosti...) myslim ze aj na pohlad ak by som vedla seba postavil dve nezaťažené pneumatiky a jednu s tlakom 1 bar a druhu s tlakom 2,8 baru tak rozdiel nepoznáš (ine je ked je nahodena na aute posobi na nu vaha a je tym padom stlačena)
no a ten zakon termodynamiky je mysleny presne tak ako popisuješ len trochu inymi slovami, alebo som to ja zle podal....
proste ak mam zaťaženú pneumatiku ktoru chcem aby mala ronvnaky tvar (objem) pri 20°C natlačenu na 2,2 baru, tak potom ta ista pneumatika aby si zachovala svoj tvar (objem) pri -5°C musím natlačiť tlakom vyšším na 2,4 baru
rozmyšlam že jednoduchy test by to za nás raz dva vyriešil vezmime si jednu prednú pneumatiku:
1. demontujem pneumatiku, necham ju doma zohriať na 20°C, natlakujem ju na predpísaných 2,3 a zmeriam od oceloveho rafku po zem aka je vysoka dajme tomu 120 mm
2. pneumatiku namontujem na auto, ktore ju zaťaží cca 300 kg a zase zmeriam samozrejme pri 20°C vonku (alebo teraz nahrada vnutri v garáži) stlačenie pri zaťažení bude dajmetomu 95 mm
3. demontujem pneumatiku s auta pri -5°C natlakujem na 2,3 baru ako predpisuje vyrobca a zmeriam nezataženú výšku - mala by mať 120 mm
4. nahodim nazad na auto necham zaťažiť a zmeriam stlačenie - a toto bude pre nás podstatný údaj ak sa stlačí rovnako (95 mm) tak nemusíme nič riešiť a je to všetko OK,
ale ak to stlačenie bude väčšie tak treba dofúkať a tým pádom zvýšiť tlak aby sa tvar pneumatiky fyzikálne vyrovnal tomu v lete alebo v opačnom prípade upustiť (samozrejme bude treba prejsť s autom par metrov lebo po zdvyhaku je to cele rozhasene...
ale z aplikácie tej termodynamiky mi proste vychádza, že ak je objem nezaťaženej pneumatiky rovnaký, aj tlak je rovnaký ale zmenila sa teplota o 25 stupnov smerom dole tak aj niektorá z predošlých veličín sa musí logicky zmeniť logicky bude menší objem vzduchu čiže sa zmení objem pneumatiky a to my predsa nechceme my chceme aby bol objem t.j. tvar gumy rovnaký ako v lete... čiže musíme zvýšiť tlak
kua a uz si ani sam nerozumiem...
tusim budem cez vikend šaškovať s gumami... 
ono najlepsie by bolo plnit gumy inertnými plynmi ako su Neon, Argon, Krypton, Xenon ale tie su drahe...
my označujeme aj Dusík za inertný plyn aj ked... no to je jedno, ale urcite ma lepsie vlastnosti ako vzduch, ale nie zas o moc... (samozrejme co sa debaty o plneni pneumatik tyka) ako Pedro poziarnik spravne poznamenal o zlozeni vzduchu...
pelen co nie je pravda?
ze objem pneumatiky nie je konstata? (samozrejme pri zanedbani par drobnosti...) myslim ze aj na pohlad ak by som vedla seba postavil dve nezaťažené pneumatiky a jednu s tlakom 1 bar a druhu s tlakom 2,8 baru tak rozdiel nepoznáš (ine je ked je nahodena na aute posobi na nu vaha a je tym padom stlačena)
no a ten zakon termodynamiky je mysleny presne tak ako popisuješ len trochu inymi slovami, alebo som to ja zle podal....
proste ak mam zaťaženú pneumatiku ktoru chcem aby mala ronvnaky tvar (objem) pri 20°C natlačenu na 2,2 baru, tak potom ta ista pneumatika aby si zachovala svoj tvar (objem) pri -5°C musím natlačiť tlakom vyšším na 2,4 baru
rozmyšlam že jednoduchy test by to za nás raz dva vyriešil vezmime si jednu prednú pneumatiku:
1. demontujem pneumatiku, necham ju doma zohriať na 20°C, natlakujem ju na predpísaných 2,3 a zmeriam od oceloveho rafku po zem aka je vysoka dajme tomu 120 mm
2. pneumatiku namontujem na auto, ktore ju zaťaží cca 300 kg a zase zmeriam samozrejme pri 20°C vonku (alebo teraz nahrada vnutri v garáži) stlačenie pri zaťažení bude dajmetomu 95 mm
3. demontujem pneumatiku s auta pri -5°C natlakujem na 2,3 baru ako predpisuje vyrobca a zmeriam nezataženú výšku - mala by mať 120 mm
4. nahodim nazad na auto necham zaťažiť a zmeriam stlačenie - a toto bude pre nás podstatný údaj ak sa stlačí rovnako (95 mm) tak nemusíme nič riešiť a je to všetko OK,
ale ak to stlačenie bude väčšie tak treba dofúkať a tým pádom zvýšiť tlak aby sa tvar pneumatiky fyzikálne vyrovnal tomu v lete alebo v opačnom prípade upustiť (samozrejme bude treba prejsť s autom par metrov lebo po zdvyhaku je to cele rozhasene...
ale z aplikácie tej termodynamiky mi proste vychádza, že ak je objem nezaťaženej pneumatiky rovnaký, aj tlak je rovnaký ale zmenila sa teplota o 25 stupnov smerom dole tak aj niektorá z predošlých veličín sa musí logicky zmeniť logicky bude menší objem vzduchu čiže sa zmení objem pneumatiky a to my predsa nechceme my chceme aby bol objem t.j. tvar gumy rovnaký ako v lete... čiže musíme zvýšiť tlak
kua a uz si ani sam nerozumiem...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- silverwolf
- Test driver

- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plniaci tlak pneumatik
ajajaj, to zase bude diskuze nadlouho

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

-
chmelko
- Test driver

- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Plniaci tlak pneumatik
ono len, prečo na tie vaše teorie nemyslel aj výrobca,alebo prečo nieje velkým napísane na zimnej pneu,že je potreba vačší plniaci tlak? niesu tie standarty tlakov uvadzane vyrobcom, určitou standartizovanou hodnotou, kedy neškodí žiadne poškodenie jak samotnej pneu ,tak jazdných vlastností auta?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti







