Příspěvek
od Bullitt » 27.09.2008 20:20
noXo: otáčky při volnoběhu mám taky cca 750, to bych neviděl jako problém, vždyť i v manuálu uvádí 700+/-30 ot./min.
Mně spíš vadí pomalé padání otáček při přeřazování - chvíli(0,5-1sec.) drží poslední otáčky, pak to teprve padá. Zdá se mi, jako by to bylo tak udělaný schválně, chová se to poměrně "předpisově" - různé otáčky, teplota motoru. Ale volnoběh je v pohodě a stabilní, i po nastartování studeného i teplého motoru. Někde je tu o tom delší vlákno a jako hlavní příčiny(ne jediné) děravá hadička odvětrání klikovky/víka ventilů a volnoběžný ventil(vyčistit/vyměnit). Auto mám krátce a zatím jsem to neřešil. Ono i na Escortech byl problém s otáčkami(vysoké/nízké, pomalé/rychlé padání) v diskuzích na denním pořádku, je to asi specialita Fordu.
btw: jel jsem párkrát se starší služební Octavii I, 2.0 benzín(nějakej starší motor, myslím 8V, 85kW) a chovala se úplně stejně - při přeřazování se držely otáčky a až za chvíli začaly padat.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004