btw.. ak by ste mali niekto tip ako na dorabku klimatizacie, bol by som vdacny
Problem s kurenim
-
error
- Nováček

- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.07.2008 16:47
Problem s kurenim
Zdravim. Uz par tyzdnov mam Focus I, bez klimatizacie a zda sa mi, ze z ventilacie mi aj pri vypnutom kureni fuka teply vzduch. Tento isty problem som mal aj na fieste. Neviete niekto o co by mohlo ist, pripadne ako sa dostat k vymenniku tepla?
btw.. ak by ste mali niekto tip ako na dorabku klimatizacie, bol by som vdacny
btw.. ak by ste mali niekto tip ako na dorabku klimatizacie, bol by som vdacny
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS
-
vasa
- Nováček

- Příspěvky: 24
- Registrován: 25.06.2008 11:29
Re: Problem s kurenim
tak tohle presne mel kamos na fieste, bylo to dost peklo - topilo to porad a v aute jako v saune. rikal ze to je jakysi elmag ventil co ridi michani horkeho a studeneho vzduchu a ze se rad zasekava. nouzove jsme to resily uskrcenim hadice privodu vzduchu do kokpitu. jinak ten ventil neni uplne zadarmo 
Focus Turnier Ghia, 2002, 1.6 - 74kW, Pepper red
- vitut
- Člen klubu

- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s kurenim
Nevim, jestli pomuzu, ale podobnou vec jsem resil u Fordu Ka (v podstate totozna technika s Fiestou). Tam to byl trojcestny ventil, ktery uzavira (nebo otevira, podle toho jak je kde ventil zapojen) pritok chladici kapaliny do vymeniku topeni. U Kacka byl ventil pridelany na prepazce mezi motorem a interierem nekde uprostred, vedou do nej dve hadice s chladici kapalinou (z principu to bude u Focuse asi podobne).
Multimetrem jsem zjistil, ze civka neni porusena (pokud bude, je to asi jasne - mohl by ale stacit ventil z vrakace, pripadne mam doma jeste jeden do Kacka, pokud je typove stejny).
Ventil jsem vyndal, rozebral (byl plastovy a kupodivu to slo). Uvnitr jsem zjistil, ze krome obvodoveho tesneni je uvnitr i gumove sedlo, na ktere doseda uzaviraci kuzelka. To gumove sedlo bylo asi vlivem chladici kapaliny dost nafoukle a tim omezovalo pohyb kuzelky ventilu. Cast sedla jsem odrizl, ventil slozil a beha v aute uz 1,5 roku bez problemu (kapalina netece, obvodove tesneni jsem neporusil). Ventil uzavira i otevira v pohode, jen na polovine mezi teplym a studenym vzduchem to uz trochu vic topi.
Vitut
Multimetrem jsem zjistil, ze civka neni porusena (pokud bude, je to asi jasne - mohl by ale stacit ventil z vrakace, pripadne mam doma jeste jeden do Kacka, pokud je typove stejny).
Ventil jsem vyndal, rozebral (byl plastovy a kupodivu to slo). Uvnitr jsem zjistil, ze krome obvodoveho tesneni je uvnitr i gumove sedlo, na ktere doseda uzaviraci kuzelka. To gumove sedlo bylo asi vlivem chladici kapaliny dost nafoukle a tim omezovalo pohyb kuzelky ventilu. Cast sedla jsem odrizl, ventil slozil a beha v aute uz 1,5 roku bez problemu (kapalina netece, obvodove tesneni jsem neporusil). Ventil uzavira i otevira v pohode, jen na polovine mezi teplym a studenym vzduchem to uz trochu vic topi.
Vitut
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
error
- Nováček

- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.07.2008 16:47
Re: Problem s kurenim
Zdravim, na fieste som mal ten ventil rozobrany aj ja, no vyzeral byt funkcny.. Bola tam dajaka rieadiaca jednotka kotra ho otvarala/zatvarala a tym mala riadit teplotu. Len mam pocit, ze focus ventil nema, ale je vo ventilacii dajaky vymennik tepla, ktory sa vysuva a vsuva do priestoru kade prechadza vzduch, pripadne sa otvaraju dajake klapky, ktore riadia prietok vzduchu okolo neho. Mozno je zrada prave tam. Ale netusim kde to hladat.
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

