Kouř
- bodoo
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 07.04.2008 12:21
- Bydliště: Brno
Kouř
Ahojte lidi, mám problémek. Mám FF 1,8 TDCi. Při rozjezdu kouří jak blázen, jak se otáčky dostanou kolem 1500 a výš je vše OK. Turbo sepne při 1800 a za autem je čisto. Byl jsem na diagnostice a nehlásí jim to žádnou chybu. Ještě tam jdu za týden, aby to napíchnul a projel. Říkal že to může být tím že podfukuje EGR ventil. Neměl někdo zvás podobný problém? Brouzdal jsem dlouho po tomto fóru a kouřivost byla spojená s poklesem výkonu což u mě není. Díky za rady, mám tohle auto 2 měsíce. Jinak Tankuji pouze Shell a jednou jsem do toho nalil aditivum od STP, ale žádná změna. Díky za rady. Milan
Ford Focus 1,8 TDCi rv 2003


- bodoo
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 07.04.2008 12:21
- Bydliště: Brno
Kouř
Tak jsem byl na diagnostice a diagnostika nehlásila žádné chyby. EGR ventil se prý ani nepohne a plnící tlak turba je pry 250 KPa a má být na 200 KPa. Auto je asi chipnuté. Ve Fordu mi řekly, že přehrát data zpět nejde, že prý si mám koupit novou řídící jednotku
Nevíte jestli se to dá vrátit zpět? A jestli se dá chipováním vyřadit z provozu EGR ventil?

Ford Focus 1,8 TDCi rv 2003


- racetiger
- Junior
- Příspěvky: 396
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 252 .. PZ
Re: Kouř
Hm tak to je presno to proc jsem nekde psal ze nejsem pritelem chipovani,elektronika je svinstvo a pokud bylo chipnuty nekde buh vi kde, tak to koureni muze byt vazne kvuli tomu - jde tam vic nafty a prave az pri sepnutym turbu je smes ok a proto pak nekouri - jedna z castych zavad chipnutych aut u "expetu" - viz www stranky mr.cimbu z mb. Jsem pro upravy motoru ale ne chipem - pro par lidi kteri to oceni, stavel jsem kdysi pro znamyho motor pro T601 na rally a dosahli jsme 52 koni na brzde a to jenom za pomoci kanalu, vylestenim, snizenim hlav a karburatorem a samozrejme vyfukem a hodiny a hodiny prace a pak ladenim vykonu(casovani zapalovani,nataceni karburatoru...)bodoo píše: Auto je asi chipnuté. Ve Fordu mi řekli, že přehrát data zpět nejde, že prý si mám koupit novou řídící jednotku![]()
- listicka12
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- mirec1000
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08.08.2008 19:44
Re: Kouř
mal som to iste, zatial mi mechnik zaslepil hadicku, co vedie k ERG ventilu. Presiel som cca 10km- trocha som ho prevetral a je to viditelne zlepsenie. Dohodol som sa s nim na uplnom zaslepeni. precitaj si v sekcii motor 55-66kW jak zaslepit ventil ERG je to tam podrobnejsie.
Aj ked sa jedna hlavne o TDDi-cka, myslim ze fyzika nepusti a plati to aj pre nase TDCi.
P.S. daj vediet ako si dopadol
Aj ked sa jedna hlavne o TDDi-cka, myslim ze fyzika nepusti a plati to aj pre nase TDCi.
P.S. daj vediet ako si dopadol

- Homer
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: blízko Jablonce nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kouř
Tak jsem byl v servisu kvůli stejný závadě. Vyřešeno. Zaslepili mi EGR ventil a auto nezačoudí a jede normálně. Jenom je otázka, jak douho. Zatím jsem s tím najel cca 700 km.
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kouř
Jak už jsem zmínil jinde, ale patří to spíš sem, tak to nebudu rozpitvávat jako OT, začalo mi auto kouřit. Patrně EGR. Když na to dupnu víc, černě kouří. Když ho táhnu plynule, kouř nevidím. Hlavně při předjíždění v kopci je to celkem hustý. Nevím, jak dlouho jsem si toho nevšímal, ale teď mě to prudí
. Zkusil jsem místo Shellu nalít Vervu a přijde mi, že je kouř jaksi "řidší". Ale zase jsem si všimnul, že když pomalu zrychluju do kopce (při výjezdu z vesnice), tak mi to fouká světlejší kouř pořád. Asi bych to neviděl, nebýt neklubovýho HB, který se mi včera lepil na zadek a rozrážel to maskou, proti které to bylo vidět. Nevím, jestli to jsou jen řídké saze nebo něco jiného. BTW, oleje jsem dolil 3 dl po asi 6000km od výměny a chladící kapalina neubyla snad ani trochu.

Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kouř
Tak jsem si zajel do Fordu v Plačicích a koukli na to s tím, že kouří o něco víc, ale kouřit bude vždycky. Technik povídal, že nejspíš jde vážně o EGR, ale není moc snadný je čistit (prý jsou u tohohle motoru na tvrdo s kusem sání) a nový je +/- zbytečná investice. Hlavně když to jede dobře, žere cca. 6,2 l / 100 km a olej to taky nepapá naveliko. Na dlažbě za autem taky po odzkoušení nějaký zasazený flek nezůstal. Ať si prý zajedu na emise, to že vyjde levněji (kontrolně to udělají i "za pivko") a může to ukázat problém, který by mělo jedině cenu řešit. Dg. mám před měsícem a v pohodě. Tak uvidím. Trochu mě kouř prudí, ale docela jsem se s tím naučil jezdit a zakouří v podstatě jen občas při rozjezdu a předjíždění.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
- Ivo
- Junior
- Příspěvky: 425
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sprostě
TDCi 85kw porad tahne ale kouří (černě)
Ahoj muj focus 1.8 TDCi 85kw má najetejch skoro 170tisíc km ,a vcera kdyz jsme jeli do Brna tak mi syn říkal že kouřim černe jak nejakej starej dízl. Na výkonu to neni znát jen kouři jako prase při podřazování a plným plnynu vyletí takovej černej oblak dýmu. Tak čím to je nevím rady prosim?
edit:dekuju za presunutí a konecne jsem v obraze
kde se ten EGR u TDCička nachazi
edit2: EGR ventil nalezen
brrzo se nato kouknu zkusit vyčistit??
edit:dekuju za presunutí a konecne jsem v obraze

edit2: EGR ventil nalezen

Teďka: VW BORA 1.9 TDI 74kW
EX: Ford Focus 1.8 TDCi 85kw
EX: Ford Focus 1.8 TDCi 85kw
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kouř
Tak jsem byl na těch emisích. Hodnoty celkem v pohodě. Blbý bylo, že tím, že jsem byl "pivkař", tak jsem musel hoďku počkat. Navíc to nemám daleko. Kdybych věděl, co mě čeká za frontu, trochu bych to pohonil a ohřál pořádně. Na zkoušku to udělal 5x. Hodnoty v intervalu 0,72 - 1,02 (průměr 0,88), takže jsem se nevešel do rozptylu, ale to by se prý po víc měření srovnalo. Důležitý je, že do 1,6 (resp. 2,1 se započtením nejistoty) jsem se v poho vešel. A trápit dál motor jsem neměl srdce (chlapík tvrdil, že tohle na tý práci nemá rád - je mu těch motorů líto
). Jen volnoběh mě zaujal - přístrojovka ukazuje cca. 750 rpm a jemu to ukázalo 890 - 900. Pořád v limitech, ale celkem rozdíl. Nemáte s tím někdo zkušenost? Říkal, že poslechově mu to přijde taky spíš k těm 900, ale to je jen pocit. Díky.

Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů