"na hranici si vypnem SDS a zapnem stretavacky"-takhle to měl udělat
Světla pro denní svícení info na 1. strane
-
Wolf2
- robert68
- Nováček

- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-město
SPDS a slovenka policia
To Ferino: ale na Slovensku se musi svitit potkavackama - podle zakona, SPDS v zakone nejsou uvedena, tak jako u nas
, zatim SPDS maji v vnávrhu zakona, ktery prezident SR odmitl podepsat. 
Takze plati toto:
ZÁKON č. 315/1996 Z. z.
z 20. septembra 1996 o premávke na pozemných komunikáciách
Osvetlenie vozidiel
§ 30
(1) Idúce vozidlo musí mať za zníženej viditeľnosti a v čase od 15. októbra do 15. marca počas celého dňa rozsvietené ustanovené osvetlenie. Vodič nesmie jazdiť s obrysovými svetlami, ak nemá súčasne rozsvietené stretávacie svetlá alebo diaľkové svetlá, alebo predné svetlá do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené. Činná plocha svetiel nesmie byť zakrytá alebo nadmerne znečistená s výnimkou svetiel, ktoré nie sú predpísané.
(2) Vodič nesmie použiť diaľkové svetlá, ak je vozovka dostatočne a súvisle osvetlená alebo ak by mohol byť oslnený vodič protiidúceho vozidla, vodič vozidla idúceho pred ním alebo iný účastník cestnej premávky, strojvedúci vlaku alebo vodič iného dráhového vozidla, alebo vodič plavidla. Pri zastavení vozidla pred železničným priecestím vodič nesmie použiť ani stretávacie svetlá, ak by nimi mohol oslniť vodiča vozidla v protismere.
(3) Predné svetlá a zadné svetlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za hustého dažďa.
§ 31
(1) Vodič motorového vozidla alebo jazdnej súpravy, ktorých rozmery alebo rozmery nákladu presahujú ustanovené miery, a vodič motocykla sú povinní aj za nezníženej viditeľnosti jazdiť s rozsvietenými stretávacími svetlami.
(2) Vozidlo stojace za zníženej viditeľnosti v obci na mieste, kde tvorí prekážku cestnej premávky, alebo na ceste mimo obce musí mať aspoň na strane privrátenej k stredu cesty rozsvietené obrysové svetlá alebo parkovacie svetlá, prípadne musí byť osvetlené na strane privrátenej k stredu cesty aspoň jedným svetlom viditeľným spredu i zozadu. Toto svetlo nesmie byť umiestnené ďalej ako 400 mm od bočného obrysu vozidla. To neplatí na účelovej komunikácii a parkovisku.
Je sice fakt ze na zacatku je napsano:
Platnosť od: 14.11.1996
Účinnosť od: 1.5.2004, s výnimkou (§129 ods. 10 nadobúda účinnosť dňom 1.3.1997 a §84 ods. 1 dňom 1.1.1999);
Účinnosť do: 30.6.2006
- ale nic jineho jsem nenasel
[/b][/u]
Takze plati toto:
ZÁKON č. 315/1996 Z. z.
z 20. septembra 1996 o premávke na pozemných komunikáciách
Osvetlenie vozidiel
§ 30
(1) Idúce vozidlo musí mať za zníženej viditeľnosti a v čase od 15. októbra do 15. marca počas celého dňa rozsvietené ustanovené osvetlenie. Vodič nesmie jazdiť s obrysovými svetlami, ak nemá súčasne rozsvietené stretávacie svetlá alebo diaľkové svetlá, alebo predné svetlá do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené. Činná plocha svetiel nesmie byť zakrytá alebo nadmerne znečistená s výnimkou svetiel, ktoré nie sú predpísané.
(2) Vodič nesmie použiť diaľkové svetlá, ak je vozovka dostatočne a súvisle osvetlená alebo ak by mohol byť oslnený vodič protiidúceho vozidla, vodič vozidla idúceho pred ním alebo iný účastník cestnej premávky, strojvedúci vlaku alebo vodič iného dráhového vozidla, alebo vodič plavidla. Pri zastavení vozidla pred železničným priecestím vodič nesmie použiť ani stretávacie svetlá, ak by nimi mohol oslniť vodiča vozidla v protismere.
(3) Predné svetlá a zadné svetlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za hustého dažďa.
§ 31
(1) Vodič motorového vozidla alebo jazdnej súpravy, ktorých rozmery alebo rozmery nákladu presahujú ustanovené miery, a vodič motocykla sú povinní aj za nezníženej viditeľnosti jazdiť s rozsvietenými stretávacími svetlami.
(2) Vozidlo stojace za zníženej viditeľnosti v obci na mieste, kde tvorí prekážku cestnej premávky, alebo na ceste mimo obce musí mať aspoň na strane privrátenej k stredu cesty rozsvietené obrysové svetlá alebo parkovacie svetlá, prípadne musí byť osvetlené na strane privrátenej k stredu cesty aspoň jedným svetlom viditeľným spredu i zozadu. Toto svetlo nesmie byť umiestnené ďalej ako 400 mm od bočného obrysu vozidla. To neplatí na účelovej komunikácii a parkovisku.
Je sice fakt ze na zacatku je napsano:
Platnosť od: 14.11.1996
Účinnosť od: 1.5.2004, s výnimkou (§129 ods. 10 nadobúda účinnosť dňom 1.3.1997 a §84 ods. 1 dňom 1.1.1999);
Účinnosť do: 30.6.2006
- ale nic jineho jsem nenasel
robert.68, ford mondeo combi care trend 2003, 2,0 TDCI, silver


- Ada
- Test driver

- Příspěvky: 2295
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přibram okres Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- robert68
- Nováček

- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-město
SPDS a slovenka policia
Ted ten zakon ctu asi po desate, a koukam , ze SPDS jsou na Slovensku povolené, jestli platí " co neni zakázano, je povoleno " - oni v zakone vlastne pisou, ze ridic musi uzit ustanovene osvetleni - ale uz nepisou jake je ustanovene osvetleni. A nesmis jezdit s obrysovkama, co ja s SPDS nejezdim
. Ale natrefis na blba, a to se clovek "nedohovorí"
.
robert.68, ford mondeo combi care trend 2003, 2,0 TDCI, silver


- hanyz
- Nováček

- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hrádek, okr. F-M
všechny stanovené světlomety musí mít homologační značku, toto kontroluje nejenom STK ale i dopravní policie, která se v tomto narozdíl od klasické pořádkové policie velice dobře orientuje. Záleží čistě jenom na místě a na situaci jak tuto onen cajt vyhodnodí a ohodnotí. Jinač všichni co užívají vozidla na území ČR se řídí platnými zákony pro ČR nezajímá nikoho, že jste cizinec. Pak vjede bratr Slovák do ČR a hle 60 v obci 
Focus combi Ghia 1,6 r.2000, LPG Landi-Renzo
- zetorista
- Nováček

- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Žilina
Caute vsetci, este ma tak napadlo ci by sa nedalo urobit nejake opatrenie, aby povedzme tie stretavacky neodchadzali tak casto. Ja neviem ,ale navrhnut nejake zariadenie ktore by docasne znizilo napatie do nich. Som v tomto kutil, nevidim v tom az taky problem. Znizim napatie (povedzme na 8V), hadam potom vydrzia dlhzie a svietit budu tiez dost.
-
Wolf2
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- zetorista
- Nováček

- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Žilina
No nemyslel som stale, len pocas dna. Prave som sa docital ze niektori co maju focus II, tak pri dennom svieteni (myslim tym, ze svietia stretavacky zapnute automaticky, teda prepinac polohe 0) im poklesne intenzita, pravdepodobne tam maju ten spominany rezitor, i ked to nie je idealne riesenie, odber sa nezsnizi.
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- zetorista
- Nováček

- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Žilina
Dik za opravu, tak som si to trochu prepocital, vazne pri zaradeni takeho odporu aby bolo na ziarovke 10V (ked sa tych 8V zdalo tak malo), bol vykon ziarovky okolo 37W (povodne som ratal s 55W), vykon dodany do odporu a ziarovky sa skutocne znizil na cca 45W. Uz len vediet ako to bude svietit. Ak by sa toto znizenie uskutocnilo elektronicky usetrilo by sa este tych dalsich 8W. Nemoze niekto zmerat tu hodnotu toho odporu? Bude dost maly tak radsej ubytok napati na nom.
- Jiri02
- Pokročilý

- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Martin41
- Pokročilý

- Příspěvky: 673
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-venkov
Světla pro denní svícení
Tak, tak. Přesně toto tvrdil výrobce autožárovek, podpětí snižuje životnost halog. autožárovek. Jen také nevím co pokrok !
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Jiri02, jasne ze mas pravdu. Snizeni by myslim melo byt max na 12 V. Odpor je spolecny pro obe zarovky.
Pri bezicim motoru bude napeti cca 14V. Na odporu by melo byt 14-12=2 V. Proud odporem = 2*55/12 = 9,17 A. Hodnota odporu = 2/9,17 = 0,218 ohm. Nejblizsi hodnota odporu z rady = 0,22 ohm. Ztratovy vykon odporu = 2*2/0,22 = 18,4 W, zvolil bych 25W.
Pri bezicim motoru bude napeti cca 14V. Na odporu by melo byt 14-12=2 V. Proud odporem = 2*55/12 = 9,17 A. Hodnota odporu = 2/9,17 = 0,218 ohm. Nejblizsi hodnota odporu z rady = 0,22 ohm. Ztratovy vykon odporu = 2*2/0,22 = 18,4 W, zvolil bych 25W.
- Martin41
- Pokročilý

- Příspěvky: 673
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-venkov
Světla pro denní svícení
Jaký je tedy praktický význam ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti






