Zrovna dnes jsem totiž řešil úplně stejný problém. Taky jsem prodlužoval přívod, tak jsem myslel, jestli to na měření nemůže mít vliv ( vím, že teoreticky by nemělo, ale znáš to...). Ale ty jsi to trefil - ráno ukazuje dobře, pak o cca 5 - 6 stupňů víc. Jenže mi nedošlo, že stačí nastartovat a je to v háji! Přemisťoval jsem čidlo jak blbec, taktéž lepil silikonem
venkovni teplomer
- ajvn
- Nováček

- Příspěvky: 69
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
To Kota: nemáš náhodou tento teploměr? http://shop.emos.cz/zbozi/2604003000-au ... utobaterie
Zrovna dnes jsem totiž řešil úplně stejný problém. Taky jsem prodlužoval přívod, tak jsem myslel, jestli to na měření nemůže mít vliv ( vím, že teoreticky by nemělo, ale znáš to...). Ale ty jsi to trefil - ráno ukazuje dobře, pak o cca 5 - 6 stupňů víc. Jenže mi nedošlo, že stačí nastartovat a je to v háji! Přemisťoval jsem čidlo jak blbec, taktéž lepil silikonem
. Takže teď můžeme bádat společně. Člověka tak nějak potěší, že v tom není sám... 
Zrovna dnes jsem totiž řešil úplně stejný problém. Taky jsem prodlužoval přívod, tak jsem myslel, jestli to na měření nemůže mít vliv ( vím, že teoreticky by nemělo, ale znáš to...). Ale ty jsi to trefil - ráno ukazuje dobře, pak o cca 5 - 6 stupňů víc. Jenže mi nedošlo, že stačí nastartovat a je to v háji! Přemisťoval jsem čidlo jak blbec, taktéž lepil silikonem
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver
- mmm
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Ahoj. Sleduji Vaše potíže s teploměry a tak přidám svoje zkušenosti. Já jsem koupil tenhle
http://www.hadex.cz/finalni-vyrobky--vl ... nice--T160
a ejhle...ačkoli není nejlevnější, tak po zapojení do zásuvky 12V píská. Zapojení je ovšem nutné, neboť na baterie je pouze datum, hodiny a paměť. Navíc jsem před natažením čidla nechal teploměr nejprve ležet na sedadle a vedle něj vnější čidlo. Kabel jsem rozmotal, aby netvořil něco jako cívku. Naměřené teploty se výrazně lišily a to zhruba o 3 - 4 st.C. Potom jsem totéž udělal mimo vozidlo, kdy jsem teploměr i venkovní čidlo pověsil přes zrcátko, snažil jsem se tím eliminovat ovlivnění sedadlem, na kterém leží atd. Výsledek byl velmi podobný. Čas na "změření" jsem ponechal cca 5 min. Výrobek budu reklamovat, ale nevím, jestli budu úspěšný. Pokud ne, mrknu po jiném a za tím účelem budu sledovat vaše názory a zkušenosti. Zkuste např. stejný pokus s měřením. Čus, M.
http://www.hadex.cz/finalni-vyrobky--vl ... nice--T160
a ejhle...ačkoli není nejlevnější, tak po zapojení do zásuvky 12V píská. Zapojení je ovšem nutné, neboť na baterie je pouze datum, hodiny a paměť. Navíc jsem před natažením čidla nechal teploměr nejprve ležet na sedadle a vedle něj vnější čidlo. Kabel jsem rozmotal, aby netvořil něco jako cívku. Naměřené teploty se výrazně lišily a to zhruba o 3 - 4 st.C. Potom jsem totéž udělal mimo vozidlo, kdy jsem teploměr i venkovní čidlo pověsil přes zrcátko, snažil jsem se tím eliminovat ovlivnění sedadlem, na kterém leží atd. Výsledek byl velmi podobný. Čas na "změření" jsem ponechal cca 5 min. Výrobek budu reklamovat, ale nevím, jestli budu úspěšný. Pokud ne, mrknu po jiném a za tím účelem budu sledovat vaše názory a zkušenosti. Zkuste např. stejný pokus s měřením. Čus, M.
- ajvn
- Nováček

- Příspěvky: 69
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
Stejný nápad s porovnáním teplot mě napadl dnes ráno ještě než jsem si přečetl tvůj příspěvek. Auto stálo celou noc venku a venkovní teplota byla o 3,5 stupně vyšší než v autě, což je pěkná blbost. Jak budu mít čas, tak kuchnu ten teploměr ( reklamovat už nemůžu, prodlužoval jsem čidlo ), jestli není vevnitř nějaký nastavovací trimr. Ale silně o tom pochybuji. Ale z toho plyne dobrá rada pro ty, co budou teploměry ( jakéhokoliv typu ) ještě kupovat: zapojte si teploměr po koupi doma na stole a porovnejte udávanou vnitřní a venkovní teplotu. Měly by být stejné, pokud ne, něco je špatně a radši teploměr reklamujte .
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver
- HJD
- Nováček

- Příspěvky: 47
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Nejsem si tim uplne jisty, ale nemela by se zenerova dioda pripojovat paralelne?Tad píše:prostě v nějaký prodejně se součástkama řekni že bys potřeboval Zenerovu diodu na 12V a tu zapojíš do serie na drát pro napájení toho teplomněru. nemáš co zkazit, kdybys ji otočil tak to jenom bude bez napětí![]()
FoFo combi 1.8 benzín, r.v1999, GHIA, modrá tmavá


- Tad
- Zkušený

- Příspěvky: 1062
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 3D u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Ty jo.Dlouho jsem tu nebyl...
Tak postupně.Nejprve k diodě.Docela mně překvapilo,že pán se víc než o těch 12V ptal a zajímal na watáž.Tak mi dal 1,2W.Tak nevím.No.Tak vzhledem k tomu,že na přívodu k teploměru mám ještě vypínač,dám to na jeden kontakt pod šroubek a uvidím...Snad to pude.Protože jak říkám,pokud tam není podsvícení zapnuté,měří přesně.To jsem si ověřoval svou domácí meteostanicí.Byla ponechána vedle čidel na pár minut a obě teploty byly shodné.Teploměr mám tento....
http://www.aukro.cz/item281640355_vv_00 ... :? [/img]
Tak postupně.Nejprve k diodě.Docela mně překvapilo,že pán se víc než o těch 12V ptal a zajímal na watáž.Tak mi dal 1,2W.Tak nevím.No.Tak vzhledem k tomu,že na přívodu k teploměru mám ještě vypínač,dám to na jeden kontakt pod šroubek a uvidím...Snad to pude.Protože jak říkám,pokud tam není podsvícení zapnuté,měří přesně.To jsem si ověřoval svou domácí meteostanicí.Byla ponechána vedle čidel na pár minut a obě teploty byly shodné.Teploměr mám tento....
http://www.aukro.cz/item281640355_vv_00 ... :? [/img]
- Beri
- Junior

- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
S tou zenerkou máte pravdu, musí být paralelně, ale musí před ní být v sérii předřadný odpor, jinak Ti ta zenerka shoří jakmile nastartuješ, protože palubní napětí Ti stoupne na 13,5V +- a zenerka shoří jelikož se bude snažit ztáhnout na zenerovo napětí(12V). Pokud to svítí dost jak píšeš, tak bych si změřil odběr toho podsvícení a vrazil tam 9V/100mA stabilizator v pouzdře TO92 (ale záleží na odběru), když tak by musel být větší. Jde o to, že s tou zenerkou to není až tak dobrý jelikož se budeš dost pohybovat v "koleni" VA-charakteristiky.
Toť moje připomínka a návrh jak bych to řešil asi já.
Toť moje připomínka a návrh jak bych to řešil asi já.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- Beri
- Junior

- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
nejprve je potřeba si změřit jaký proud poteče do teploměru. Uvedu příklad:
teploměr žere 50mA
pro zenerku aby teklo alespoň 20mA (záleží podle typu, nejlépe podle datasheetu)
takže před předřadný odpor musí téct 70mA. Jelikož napětí síte muže být až 14V. takže 14-12=3 R=U/I, 3/0,070=42Ohm, takže bych zvolil 39Ohm. Výkonová ztráta na odporu je cca 0,21W, taže bych pro rezervu zvolil 1Wodpor s hodnotou 39Ohmu. Ale záleží na VA-char. zenerky.
Takhle nějak se dá vypočítat daný odpor.
Nevýhoda těchto parelelních stabilizátoru je ta, že vždy vyzařují určitý ztrátový výkon a to nepočítám, když odpojíš teploměr od napájení a necháš veškerý proud protékat zenerkou (že není odebírán do zátěže), tak pak začne "topit", ale i tak to přežije. To jen tak na okraj.
Ale chce to si zjistil tu VA-charakteristiku.
teploměr žere 50mA
pro zenerku aby teklo alespoň 20mA (záleží podle typu, nejlépe podle datasheetu)
takže před předřadný odpor musí téct 70mA. Jelikož napětí síte muže být až 14V. takže 14-12=3 R=U/I, 3/0,070=42Ohm, takže bych zvolil 39Ohm. Výkonová ztráta na odporu je cca 0,21W, taže bych pro rezervu zvolil 1Wodpor s hodnotou 39Ohmu. Ale záleží na VA-char. zenerky.
Takhle nějak se dá vypočítat daný odpor.
Nevýhoda těchto parelelních stabilizátoru je ta, že vždy vyzařují určitý ztrátový výkon a to nepočítám, když odpojíš teploměr od napájení a necháš veškerý proud protékat zenerkou (že není odebírán do zátěže), tak pak začne "topit", ale i tak to přežije. To jen tak na okraj.
Ale chce to si zjistil tu VA-charakteristiku.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- HJD
- Nováček

- Příspěvky: 47
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Beri
- Junior

- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
12-ti voltový stabilizátor není moc dobrý, jelikož i ten potřebuje alespoň 1,5V mít na vstupu víc než jm. napětí, takže by to bylo dost na hranici a stabilizace by mohla být nic moc.
Jak uváděl že to dost svítí, tak bych tam dal 9V stabilizátor a kdyby to svítilo málo, tak bych ho přizdvil třeba o volt (pokud za těchto podmínek bude teploměr správně měřit teplotu).
Ale na druhou stranu je mi divný že to takhle "kecá", jeliko jsem si myslel že těch 12V tam je jenom na podsvícení displeje a samotná elektronika je krmena z vložených baterií. Nebo se pletu?
Takže já bych postupoval, že bych si to ověřil v klidu doma na zdroji jak se to chová v závislosti na napájecím napětí a podle toho bych usoudil co bude lepší. Taky se mi u staréo auta stávalo že mi lezlo rušení ze zapalování do elektroniky a musel jsem to různě odrušovat, tak aby tohle nebyl ten samý případ. Ber to tak, že čidlo teploty táhneš "kilometr" do předu a na těchto kabelech se může něco naindukovat a elektronika to může špatně vyhodnotit.
Já zatím žádný teploměr nemám (ale plánuju), ale popsal jsem, jak bych asi postupoval v hledání problému.
Jak uváděl že to dost svítí, tak bych tam dal 9V stabilizátor a kdyby to svítilo málo, tak bych ho přizdvil třeba o volt (pokud za těchto podmínek bude teploměr správně měřit teplotu).
Ale na druhou stranu je mi divný že to takhle "kecá", jeliko jsem si myslel že těch 12V tam je jenom na podsvícení displeje a samotná elektronika je krmena z vložených baterií. Nebo se pletu?
Takže já bych postupoval, že bych si to ověřil v klidu doma na zdroji jak se to chová v závislosti na napájecím napětí a podle toho bych usoudil co bude lepší. Taky se mi u staréo auta stávalo že mi lezlo rušení ze zapalování do elektroniky a musel jsem to různě odrušovat, tak aby tohle nebyl ten samý případ. Ber to tak, že čidlo teploty táhneš "kilometr" do předu a na těchto kabelech se může něco naindukovat a elektronika to může špatně vyhodnotit.
Já zatím žádný teploměr nemám (ale plánuju), ale popsal jsem, jak bych asi postupoval v hledání problému.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- Tad
- Zkušený

- Příspěvky: 1062
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 3D u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


