Mě u bývalého TDDi nežhavilo dokud motor nevychladl.Martin1 píše:Vlákno jsem pročetl celé, ale o teplotě, kdy TDDi žhaví ani zmínka. Žhaviče jsem vyměnil a byly všechny dobré. Ještě budu měřit relé.
Žhavení a start
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Tak sem pořád přemýšlel jestli je taky nemám v háji....Jak Pelen psal,že to žhaví před startem a po startu a o pohasínání kontrolek.otočim klíčkem na žhavení(Auto stálo asi tři dny)a žhavím asi 2-3.Nevim jestli to pomáhá když žhavím vícekrát nebo ne....?????Každopádně začnu točit a asi 5 vteřin točim než to chytne a tak vteřinu po nastartování se rozzářej kontrolky.Tak to znamená,že to žhaví a ten delší start je tím ,že je motor studenej a dlouho stál????
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Zhavit ti nemusi. Zatim neni vubec poradny mraz. I kdyz uz bylo -8°C, tak mi to chytlo na 1 nazhaveni a na brnknuti.
Rozzareni kontrolek nekolik vterin po nastartovani muze byt tim, ze zacne pracovat altik. Pri zapnuti klicku se roznou kontrolky a cca za 0,5-1s jejich jas poklesne - to je zpusobeno zhavenim (vetsim odberem proudu z baterky).
Rozzareni kontrolek nekolik vterin po nastartovani muze byt tim, ze zacne pracovat altik. Pri zapnuti klicku se roznou kontrolky a cca za 0,5-1s jejich jas poklesne - to je zpusobeno zhavenim (vetsim odberem proudu z baterky).
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Stál jsem 5 dní a vyjel včera při teplotě -4°C (noc 16°C)....start ihned po zhasnutí kontrolky na žhavení, žhavil jsem jen jednou a chytlo to na první otočku startéru. Soused vedle se až podivyl, má Peugeota HDi a ten mu prej po delšim stání točí cca 5vteřin. No mě to přijde jako strašně dlouhá doba.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- 4100
- Nováček
- Příspěvky: 169
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Skalica SK
Uplne najdokonalejší spôsob kontroly žhav. sviečok je odmontovať prívodný a prepojovací vodič žhav.sviečok, vybrať ich z motora a pripojiť priamo na batériu (doporučujem vodiče priemer 3-4mm a pozor na skrat). Všetky by sa mali nažhaviť celé už od špičky. Niekedy sa pri kontrole skúšačkou chovajú ako dobré, ale žhavia len u telesa, čo nestačí. Všetky by sa mali nažhaviť za rovnaký čas, t.j. max 3-4sek. Jednoduchší spôsob (len informačný!!!) je tento: odmontovať prívodný a prepojovací vodič a potom žiarovkovou skúšačkou prepojiť +pól a kontakt žh.sviečky so závitom (pozor na náhodný dotyk na "kostru" - skrat!!!). ak je sviečka dobrá, žiarovka svieti, akje spálená, nesvieti. Ale pozor - neodhalí to hore spomínané "zadné" žhavenie. Takže doporučujem: najskôr hrubá kontrola druhým spôsobom a potom, ak sa zdá, že je všetko OK, ale problémy pokračujú, aj prvý. Životnosť sviečok sa pohybuje od počtu štartov za rok - bežne 2-3roky. Tiež záleží na kvalite - doporučujem BOSCH a to tie tzv. rýchložhaviace. Typ podľa motoru - dobrý predajca má katalóg, ak ho nemá zdrhaj!!!
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
4100: Chlape naprostý souhlas, přesně takhle to dělám i já a nikdy mne to ještě nezklamalo. Co výc řešit.
Kota: Přesně tak, zajeď do servisu a zjistěj že půlka motoru je KO
Kota: Přesně tak, zajeď do servisu a zjistěj že půlka motoru je KO

Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Hmm,ale kde ty svíčky hledat?
Já to opravdu nevím a dost smíchu....

Z fotky mě to nenapadá,možná kdybych mohl mrknout na motor v reálu,ale nikdy jsem je nescháněl....A pak bych je teda měl vyndat a jednu po druhé propojit nejlépe šestkou drátem(radši)s + baterky a když jsou dobrý měly by se rozžhavit?


Z fotky mě to nenapadá,možná kdybych mohl mrknout na motor v reálu,ale nikdy jsem je nescháněl....A pak bych je teda měl vyndat a jednu po druhé propojit nejlépe šestkou drátem(radši)s + baterky a když jsou dobrý měly by se rozžhavit?
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Vydíš ten růžovej kabel vlevo od měrky oleje, pod vstřiky???? Tak to je propojovací kabel mezi svíčkami, ten sundáš a pak vyšroubuješ jednu po druhý! A pak jak jsi psal....jednu po druhý na baterce otestnout.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- ajvn
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
Taky jsem je nemohl najít
, ale hledal jsem nějaký kabel o větším průřezu, co k ni vede plusku a ejhle!, byly na světě. Takže když se koukneš na tu fotku, cos tu dal, tak za měrkou oleje je přívod na žhaviče červeným silným drátem průřezu cca 6mm. Vede pak od měrky směrem doleva pod vstřikama vždy z jednoho žhaviče na druhý. Na ty žhaviče teda není nic moc přístup, na vyšroubování jsem musel použít trubkový klíč desítku. Jo a u mě byly všechny po smrti
. Doufám, že jsem ti poradil a už je najdeš


Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Preto odporucujem original Ford, urcite co ide do prvovyroby je odladene. A je to asi tak ako so svieckami v benzinoch. Ina znacka = problemy a kratka vydrz4100 píše: Tiež záleží na kvalite - doporučujem BOSCH a to tie tzv. rýchložhaviace.

3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- martinsk
- Pokročilý
- Příspěvky: 554
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti