Žhavení a start

Odpovědět
Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Gold » 29.11.2007 19:26

Martin1 píše:Vlákno jsem pročetl celé, ale o teplotě, kdy TDDi žhaví ani zmínka. Žhaviče jsem vyměnil a byly všechny dobré. Ještě budu měřit relé.
Mě u bývalého TDDi nežhavilo dokud motor nevychladl.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 29.11.2007 20:20

Tak sem pořád přemýšlel jestli je taky nemám v háji....Jak Pelen psal,že to žhaví před startem a po startu a o pohasínání kontrolek.otočim klíčkem na žhavení(Auto stálo asi tři dny)a žhavím asi 2-3.Nevim jestli to pomáhá když žhavím vícekrát nebo ne....?????Každopádně začnu točit a asi 5 vteřin točim než to chytne a tak vteřinu po nastartování se rozzářej kontrolky.Tak to znamená,že to žhaví a ten delší start je tím ,že je motor studenej a dlouho stál????
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 29.11.2007 20:25

Zhavit ti nemusi. Zatim neni vubec poradny mraz. I kdyz uz bylo -8°C, tak mi to chytlo na 1 nazhaveni a na brnknuti.
Rozzareni kontrolek nekolik vterin po nastartovani muze byt tim, ze zacne pracovat altik. Pri zapnuti klicku se roznou kontrolky a cca za 0,5-1s jejich jas poklesne - to je zpusobeno zhavenim (vetsim odberem proudu z baterky).
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 29.11.2007 20:29

A je to tedy poznat podle kontrolek?Protože mě nepohasnou před startem...Byl -1 st.To už by žhavit měly ne?Jinak těch 5 vteřin startuju vždy,když je motor studenej a delší dobu stál.Tak to asi normální není,co?
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 29.11.2007 21:16

Stál jsem 5 dní a vyjel včera při teplotě -4°C (noc 16°C)....start ihned po zhasnutí kontrolky na žhavení, žhavil jsem jen jednou a chytlo to na první otočku startéru. Soused vedle se až podivyl, má Peugeota HDi a ten mu prej po delšim stání točí cca 5vteřin. No mě to přijde jako strašně dlouhá doba.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 29.11.2007 21:21

Pokles jasu kontrolek jako test zda zhavice zhavi, je jen pomocny. Nejlepe je zmerit odpor zhavicu.
Opet doby zhaveni:
Přílohy
zhavice.jpg
zhavice.jpg (28.32 KiB) Zobrazeno 3350 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 29.11.2007 21:30

A dokáže mě ještě někdo navést kde žhaviče najdu a jak je vyndat na změření?Nemám důvěru v náš servis.Když jim to dám změřit,určitě budou špatné.i když si to myslím.... :(
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
4100
Nováček
Nováček
Příspěvky: 169
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalica SK

Příspěvek od 4100 » 29.11.2007 21:47

Uplne najdokonalejší spôsob kontroly žhav. sviečok je odmontovať prívodný a prepojovací vodič žhav.sviečok, vybrať ich z motora a pripojiť priamo na batériu (doporučujem vodiče priemer 3-4mm a pozor na skrat). Všetky by sa mali nažhaviť celé už od špičky. Niekedy sa pri kontrole skúšačkou chovajú ako dobré, ale žhavia len u telesa, čo nestačí. Všetky by sa mali nažhaviť za rovnaký čas, t.j. max 3-4sek. Jednoduchší spôsob (len informačný!!!) je tento: odmontovať prívodný a prepojovací vodič a potom žiarovkovou skúšačkou prepojiť +pól a kontakt žh.sviečky so závitom (pozor na náhodný dotyk na "kostru" - skrat!!!). ak je sviečka dobrá, žiarovka svieti, akje spálená, nesvieti. Ale pozor - neodhalí to hore spomínané "zadné" žhavenie. Takže doporučujem: najskôr hrubá kontrola druhým spôsobom a potom, ak sa zdá, že je všetko OK, ale problémy pokračujú, aj prvý. Životnosť sviečok sa pohybuje od počtu štartov za rok - bežne 2-3roky. Tiež záleží na kvalite - doporučujem BOSCH a to tie tzv. rýchložhaviace. Typ podľa motoru - dobrý predajca má katalóg, ak ho nemá zdrhaj!!!
Ford Focus 1,8TDCI Ghia 03´ silver Machine
Obrázek

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 29.11.2007 21:52

4100: Chlape naprostý souhlas, přesně takhle to dělám i já a nikdy mne to ještě nezklamalo. Co výc řešit.

Kota: Přesně tak, zajeď do servisu a zjistěj že půlka motoru je KO :roll:
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 29.11.2007 22:39

Hmm,ale kde ty svíčky hledat? :lol: Já to opravdu nevím a dost smíchu....

Obrázek

Z fotky mě to nenapadá,možná kdybych mohl mrknout na motor v reálu,ale nikdy jsem je nescháněl....A pak bych je teda měl vyndat a jednu po druhé propojit nejlépe šestkou drátem(radši)s + baterky a když jsou dobrý měly by se rozžhavit?
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 29.11.2007 22:54

Vydíš ten růžovej kabel vlevo od měrky oleje, pod vstřiky???? Tak to je propojovací kabel mezi svíčkami, ten sundáš a pak vyšroubuješ jednu po druhý! A pak jak jsi psal....jednu po druhý na baterce otestnout.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
ajvn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ajvn » 29.11.2007 22:58

Taky jsem je nemohl najít :D , ale hledal jsem nějaký kabel o větším průřezu, co k ni vede plusku a ejhle!, byly na světě. Takže když se koukneš na tu fotku, cos tu dal, tak za měrkou oleje je přívod na žhaviče červeným silným drátem průřezu cca 6mm. Vede pak od měrky směrem doleva pod vstřikama vždy z jednoho žhaviče na druhý. Na ty žhaviče teda není nic moc přístup, na vyšroubování jsem musel použít trubkový klíč desítku. Jo a u mě byly všechny po smrti :( . Doufám, že jsem ti poradil a už je najdeš
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 30.11.2007 00:23

Az je budes vysroubovavat, tak tam rovnou nasroubuj nove. Je tam opravdu dost blby pristup.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 30.11.2007 09:36

4100 píše: Tiež záleží na kvalite - doporučujem BOSCH a to tie tzv. rýchložhaviace.
Preto odporucujem original Ford, urcite co ide do prvovyroby je odladene. A je to asi tak ako so svieckami v benzinoch. Ina znacka = problemy a kratka vydrz :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
martinsk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 554
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko

Příspěvek od martinsk » 30.11.2007 20:45

Aj ja som mal v poslednej dobe chuť premerať žhaviče, ale po zistení aký blbý je k žhavičom prístum rýchlo ma tá chuť prešla. Zatiaľ mi štartuje dobre, uvidím pri väčších mrazoch. Zatiaľ do -10 bez problémov.
Focus combi, TDCi, 6/2004, 85 kW,Ghia, Machine Silver   Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti