Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.05.2025 14:46
Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
Koupil jsem auto FORD GRAND C-MAX 1,5 motor M8DB/2016 s bezklíčovým přístupem i startováním.
V bazaru přestalo fungovat bezklíčové DO, po výměně startovací baterie 12V, která prý nenastartovala a oni ji vyměnili ale asi to udělali špatným postupem. Tak mi to bylo řečeno. Před výměnou bezklíčové DO prý fungovalo. Auto má startovací tlačítko a startujeme vložením DO do odkládací přihrádky. Tedy auto je funkční a jezdíme. Něco jsem pročetl, ale po oslovení dealerů Ford jsem zjistil, že problém s DO nemusí být následkem výměny baterie, ale že možná je nefunkční přijímač DO 6G9T 15K602 BB pod střechou a prosté překódování klíčů nepomůže.
Co se týká nové startovací baterie tak jsem provedl dobití baterie po odpojení + polu, protože ta nová ukazovala 12.2 V . Za dva dny po nabití a změření napětí v cigaretovém zapalovači měla baterie 12,6V před nastartováním - což je OK. Ale po 1 km kleslo napětí v palubní síti na neuvěřitelných 12,1 V při zastavení a volnoběhu na křižovatce. Po odstavení auta už po asi 2 minutách je měřené napětí zase 12.5 V . Takto nabíjená baterie asi moc nevydrží .
Má někdo zkušenosti s možností zásahu do napěťového plánu nabíjení hlavní startovací baterie a nejlevnější postup jak znovu zprovoznit bezklíčové DO? Děkuji za každou radu
V bazaru přestalo fungovat bezklíčové DO, po výměně startovací baterie 12V, která prý nenastartovala a oni ji vyměnili ale asi to udělali špatným postupem. Tak mi to bylo řečeno. Před výměnou bezklíčové DO prý fungovalo. Auto má startovací tlačítko a startujeme vložením DO do odkládací přihrádky. Tedy auto je funkční a jezdíme. Něco jsem pročetl, ale po oslovení dealerů Ford jsem zjistil, že problém s DO nemusí být následkem výměny baterie, ale že možná je nefunkční přijímač DO 6G9T 15K602 BB pod střechou a prosté překódování klíčů nepomůže.
Co se týká nové startovací baterie tak jsem provedl dobití baterie po odpojení + polu, protože ta nová ukazovala 12.2 V . Za dva dny po nabití a změření napětí v cigaretovém zapalovači měla baterie 12,6V před nastartováním - což je OK. Ale po 1 km kleslo napětí v palubní síti na neuvěřitelných 12,1 V při zastavení a volnoběhu na křižovatce. Po odstavení auta už po asi 2 minutách je měřené napětí zase 12.5 V . Takto nabíjená baterie asi moc nevydrží .
Má někdo zkušenosti s možností zásahu do napěťového plánu nabíjení hlavní startovací baterie a nejlevnější postup jak znovu zprovoznit bezklíčové DO? Děkuji za každou radu
FORD GRAND C-MAX 1.5 motor M8DB/2016
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
Ak tomu spravne chapem, vymen baterku v DO.
Dialkove na odomykanie nefunguje, ze?
Dialkove na odomykanie nefunguje, ze?
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.05.2025 14:46
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
Baterie v DO jsou OK měněny už v bazaru a mnou i změřeny tj. dálkové zcela jistě vysílá.
Počítám, že oprava otevírání dveří bude úspěšná, maximálně se budou měnit přijímací antény - cena okolo 10 000 Kč včetně práce-nabídka Fordservis
Obavy mi však dělá způsob nabíjení hlavní startovací 12V baterie. těch 12.1V po startu je asi problém elektrika v autě jede na proud z baterie a alternátor asi moc nedodává proud

Počítám, že oprava otevírání dveří bude úspěšná, maximálně se budou měnit přijímací antény - cena okolo 10 000 Kč včetně práce-nabídka Fordservis

Obavy mi však dělá způsob nabíjení hlavní startovací 12V baterie. těch 12.1V po startu je asi problém elektrika v autě jede na proud z baterie a alternátor asi moc nedodává proud
FORD GRAND C-MAX 1.5 motor M8DB/2016
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 848
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
No a to dobíjení není to tím, že má auto řízené dobíjení BMS se Start-Stop. Ten systém se tak k baterii chová, že ji udržuje v ciklicky v pod vybitém stavu, auto dobíjí jen když dáš za jízdy nohu z plynu, v ten moment se baterie dobíjí 15 V. Až ji klesne napětí pod 12 V tak teprve pak začne dobíjet do 80 % kapacity baterie
A když baterii menili, udělali reset BMS?!
A když baterii menili, udělali reset BMS?!
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
pokud auto startuje a po nastartoveni nesviti kontrolka dobijeni, neres autobaterii ... ta je v poradku a nema na klic zadny vliv
jak je to se zamykanim/odemykanim auta? funguje pres kliku nebo pres tlacitka na klici? nebo oboje?
jak je to se zamykanim/odemykanim auta? funguje pres kliku nebo pres tlacitka na klici? nebo oboje?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.05.2025 14:46
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
na palubce nesvítí žádná chyba a tak se budu muset s tím nedostatečným nabíjením smířit a občas baterii dobít po odpojení +polu. Jde to celkem jednoduše. A asi mi v bazaru kecali, že DO šlo před výměnou.
Pokud jde o zamykani/odemykani auta nefungují tlačitka na klíčence ani dotyk na kliky. Problém asi bude s modulem-15K602 co je posáno v
viewtopic.php?p=1191529&hilit=15K602#p1191529
Díval jsem se na Alegro tam mají okolo 500 Kč nechám poslat a vyměnit a dám zde výsledek snažení.
Pokud jde o zamykani/odemykani auta nefungují tlačitka na klíčence ani dotyk na kliky. Problém asi bude s modulem-15K602 co je posáno v
viewtopic.php?p=1191529&hilit=15K602#p1191529
Díval jsem se na Alegro tam mají okolo 500 Kč nechám poslat a vyměnit a dám zde výsledek snažení.

FORD GRAND C-MAX 1.5 motor M8DB/2016
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
problem bude jinde, pokud auto nereaguje na dotek na klice, tak antena v klice nevidi autorizovany klic ... je mozne, ze v bazaru vzali klice z jineho auta a priparovali je k Tvemu autu jen jako pasivni klice (takze startuji pri polozeni do loketky) a ne jako aktivni klice
chtelo by to vycist chyby diagnostikou z modulu BCM a RFA (KVM)
chtelo by to vycist chyby diagnostikou z modulu BCM a RFA (KVM)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.05.2025 14:46
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
Takže hotovo dálkové funguje i dotykem jen na kliku pomohla výměna ZESILOVAČ ANTÉNY KEYLESS 6G9T 15K602 BB Staré bylo zoxidované. Nedalo mi to a kouknul jsem i dovnitř protož jsem ještě neviděl tak rozsáhlou bezdůvodnou oxidaci kontaktů- PINů. Uvnitř už to bylo jasné - při pájení konektoru výrobce použil agresivní pájecí kapalinu a spojení PIN s deskou se rozpadlo.
Neví někdo zda jde použít i RF modu s číslem 15K602 ale s jinými kody před i za. Např. 6G9T-15K602-AA Galaxy popř i JAGUAR XF X250 2.2 D AH42-15K602-BC ?
Neví někdo zda jde použít i RF modu s číslem 15K602 ale s jinými kody před i za. Např. 6G9T-15K602-AA Galaxy popř i JAGUAR XF X250 2.2 D AH42-15K602-BC ?
FORD GRAND C-MAX 1.5 motor M8DB/2016
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
obavam se, ze budes muset dodrzet 6G9T-15K602-Bx, kde x je libovolne pismeno
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů