Motor porucha, neodkladný servis "i"

DusanMondeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.01.2025 11:03

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od DusanMondeo » 30.01.2025 18:46

Tak aktualizace, Váha vzduchu nová, Ten senzor u EGR na tlak vzduchu taky nový. Chyba vyskakuje pořád k tomu se občas objeví ještě P1103 MAF senzor is range but higher than expected.
Takže to 100% bude něco se vzduchem. Při výměně toho MAF senzoru ( mimochodem je několik druhů, liší se jen mezírkou v konektoru a barvičkou na těle ) sem zjistil, že doslova přirezl do těla EGRU a byl ucpaný mazutem. Celé je to sání dost zasraté. Sundám hadice Z cooleru do EGR a az Cooleru do turba. Vyčistím, sundám EGR vyčistím a uvidíme co dál. Auto asi pozná, že je EGR zaslepený, že ?:D

Koupil sem VRAK :D stálo to hodně dlouho v bahně. min. půl roku. Auto ze začátku po výměně aku a olejů jezdilo v pohodě 2 měsíce. Pak se začalo ozývat přední ložiska na tlumičích, zadní náprava a odešla všechna 4 ložiska na kolech. Asi koroze udělala své :D Už mě to auto stálo skoro tolik, za co sem ho koupil a to nepočítám ten čas v servisech... Ještě sem to nezvrakoval proto, protože mi to je líto :D Už sem měl desítky aut, díky mé lenosti vždycky vraky do 5-10 km od mého bydliště. Nikdy sem neměl takové problémy a to je tento ford nejdražší auto, co sem měl ( když nepočítám druhé auto, se kterým jezdí žena ).

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 142
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Antonín Plhal » 30.01.2025 20:08

Jestli to stálo v bahně, tak zkontroluj kostry. Všude.
Já jsem si vzal i ohmmetr (multimetr přepnutý na ohmy) a proměřil kostry od těch čidel. Stačí najít podle schematu, který pin v konektoru je kostra, tam dát jeden hrot a druhým se dotknout kostra. Třeba bloku motoru. Abych věděl, co to má ukazovat (minimální odpor), vyzkoušíš/nastavíš na hodnotu ohmmetru, když jehly dotkneš vzájemně. Když mi multimetr začal po propojení jehel ukazovat tuším 0,1, věděl jsem, že jen o trochu větší hodnotu mohu tolerovat na proměření kostry na vodičích. V praxi to i na vodičích na autě ukazovalo 0,1. Vlastně to je podobné, jako kdyby sis to prosvítil žárovkou přes plochou baterii.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

DusanMondeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.01.2025 11:03

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od DusanMondeo » 23.02.2025 15:59

Děkuji panu "Antonín Plhal" za snahu pomoct. Problém na 90% vyřešen.
Sundal sem všechny hadice až na tu k turbu, kam se prostě nedostanu. Prostříkal sem egr, který byl po zkušenostech z octavie čistější než sem čekal.
Nic sem nenašel. Nicméně jak sem měl všechno venku, všiml sem si, že filtr na vzduch je zmačkaný a byl v airboxu špatně. Plastový náhubek do něj vytlačil mezeru a tak to sálo na 50% na prázdno z airboxu. Nevím jestli váha vzduchu která je 5 cm od toho pozná jiný odpor vzduchu, nebo jestli to nějak pozná ten MAF senzor. Každopádně najeto za 2 dny 100 km a klid. Uvidíme po týdnu, ale normálně se to každý den rozsvítilo.

Asi za to můžu já, filtry sem měnil už v listopadu a kontrolka nesvítila. Ale v prosinci sem měnil baterii a tohle všechno sem vyndával, abych se k baterii dostal. Tak asi někde nastala chyba :)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od stano. » 23.02.2025 16:09

No ked islo tolko nefiltrovane vzduchu do motora... a samozrejme isiel mensim odporom, takze mimo filtra. Okrem ineho moze byt zaneseny prachom/poskodeny samotny MAF.

DusanMondeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.01.2025 11:03

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od DusanMondeo » 23.02.2025 17:31

Tenhle debilní velký kulatý filtr dvoulitr ani benziny nemají. Asi vím proč 😀 opravdu se tam musí dát přesně

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od stano. » 23.02.2025 17:52

Ale maju. PoFL vsetky motorizacie.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů