Motor porucha, neodkladný servis "i"

DusanMondeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.01.2025 11:03

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od DusanMondeo » 30.01.2025 18:46

Tak aktualizace, Váha vzduchu nová, Ten senzor u EGR na tlak vzduchu taky nový. Chyba vyskakuje pořád k tomu se občas objeví ještě P1103 MAF senzor is range but higher than expected.
Takže to 100% bude něco se vzduchem. Při výměně toho MAF senzoru ( mimochodem je několik druhů, liší se jen mezírkou v konektoru a barvičkou na těle ) sem zjistil, že doslova přirezl do těla EGRU a byl ucpaný mazutem. Celé je to sání dost zasraté. Sundám hadice Z cooleru do EGR a az Cooleru do turba. Vyčistím, sundám EGR vyčistím a uvidíme co dál. Auto asi pozná, že je EGR zaslepený, že ?:D

Koupil sem VRAK :D stálo to hodně dlouho v bahně. min. půl roku. Auto ze začátku po výměně aku a olejů jezdilo v pohodě 2 měsíce. Pak se začalo ozývat přední ložiska na tlumičích, zadní náprava a odešla všechna 4 ložiska na kolech. Asi koroze udělala své :D Už mě to auto stálo skoro tolik, za co sem ho koupil a to nepočítám ten čas v servisech... Ještě sem to nezvrakoval proto, protože mi to je líto :D Už sem měl desítky aut, díky mé lenosti vždycky vraky do 5-10 km od mého bydliště. Nikdy sem neměl takové problémy a to je tento ford nejdražší auto, co sem měl ( když nepočítám druhé auto, se kterým jezdí žena ).

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Antonín Plhal » 30.01.2025 20:08

Jestli to stálo v bahně, tak zkontroluj kostry. Všude.
Já jsem si vzal i ohmmetr (multimetr přepnutý na ohmy) a proměřil kostry od těch čidel. Stačí najít podle schematu, který pin v konektoru je kostra, tam dát jeden hrot a druhým se dotknout kostra. Třeba bloku motoru. Abych věděl, co to má ukazovat (minimální odpor), vyzkoušíš/nastavíš na hodnotu ohmmetru, když jehly dotkneš vzájemně. Když mi multimetr začal po propojení jehel ukazovat tuším 0,1, věděl jsem, že jen o trochu větší hodnotu mohu tolerovat na proměření kostry na vodičích. V praxi to i na vodičích na autě ukazovalo 0,1. Vlastně to je podobné, jako kdyby sis to prosvítil žárovkou přes plochou baterii.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz

DusanMondeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.01.2025 11:03

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od DusanMondeo » 23.02.2025 15:59

Děkuji panu "Antonín Plhal" za snahu pomoct. Problém na 90% vyřešen.
Sundal sem všechny hadice až na tu k turbu, kam se prostě nedostanu. Prostříkal sem egr, který byl po zkušenostech z octavie čistější než sem čekal.
Nic sem nenašel. Nicméně jak sem měl všechno venku, všiml sem si, že filtr na vzduch je zmačkaný a byl v airboxu špatně. Plastový náhubek do něj vytlačil mezeru a tak to sálo na 50% na prázdno z airboxu. Nevím jestli váha vzduchu která je 5 cm od toho pozná jiný odpor vzduchu, nebo jestli to nějak pozná ten MAF senzor. Každopádně najeto za 2 dny 100 km a klid. Uvidíme po týdnu, ale normálně se to každý den rozsvítilo.

Asi za to můžu já, filtry sem měnil už v listopadu a kontrolka nesvítila. Ale v prosinci sem měnil baterii a tohle všechno sem vyndával, abych se k baterii dostal. Tak asi někde nastala chyba :)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od stano. » 23.02.2025 16:09

No ked islo tolko nefiltrovane vzduchu do motora... a samozrejme isiel mensim odporom, takze mimo filtra. Okrem ineho moze byt zaneseny prachom/poskodeny samotny MAF.

DusanMondeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.01.2025 11:03

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od DusanMondeo » 23.02.2025 17:31

Tenhle debilní velký kulatý filtr dvoulitr ani benziny nemají. Asi vím proč 😀 opravdu se tam musí dát přesně

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od stano. » 23.02.2025 17:52

Ale maju. PoFL vsetky motorizacie.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti