Jestli se to vyplatí, si stejně budeš muset rozhodnout sám. Nemáme ani žádné podstatné informace, dle kterých by se to dalo rozhodnout, ale předpokládám, že oprava už může stát možná polovinu současné kupní ceny. Tyhle motory (1,8 a 2.0) na zvýšenou spotřebu oleje trpí a je to z velké míry zapříčiněno tím, že jednak výrobce svého času natahoval intervaly mezi výměnami oleje (Ford to ještě vylepšil tím, že nechal do manuálu napsat, že regulérní spotřeba oleje může být až 1l/1000km), aby srovnal krok s konkurencí, dále tím, že se stejně intervaly nedodržovaly a za poslední, že majitelé aut do intervalu nepromítli četnost studených startů, krátkých jízd se studeným motorem, typických pro městský provoz. Hlavní příčinou velké spotřeby oleje jsou zapečené pístní kroužky, tím ztrácejí svou pružnost a schopnost dobře těsnit a do spalovacího prostoru se tak dostává víc oleje než je nutné. Oprava se bez rozebrání motoru provést nedá. Prevence, která zatím u mě funguje, je snížit interval výměny oleje na polovinu (cca 10t km) a zatím nemám problém s nadměrným úbytkem oleje. Bez dolití oleje motor zvládne 10t km, a to při celkovém momentálním nájezdu kolem 224t km. Auto k nám přijelo přes Krušné hory, takže se dá předpokládat, že nájezd bude ve skutečnosti vyšší, než je ten současný. Olej používám běžný Ford Motorcraft 5W30 (dříve Formula E; F).
Ještě bych doporučil před rozhodnutím jít nebo nejít do opravy, důkladně otestovat katalyzátor, protože spalování oleje mu určitě nesvědčí. To může být další poměrně velká položka v rozpočtu opravy. Slušný katalyzátor s výměnou může stát od 10-15t Kč.
Ford Focus Mk2 1.8 92kW
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW
Ja mam otestovane, ze pokym sa to zachyti vcas, moze pomoct pouzitie Valvoline Synpower 5W-30 A3/B4.
https://www.motorove-oleje.sk/valvoline ... -5w-30-4l/
Menit kazdych 5000km. Ak sa to po 4 vymenach vyrazne nezlepsi, potom asi uz len GO alebo sa s tym zmierit.
Pri vyssej spotrebe oleja znici lambdy a katalyzator.
https://www.motorove-oleje.sk/valvoline ... -5w-30-4l/
Menit kazdych 5000km. Ak sa to po 4 vymenach vyrazne nezlepsi, potom asi uz len GO alebo sa s tym zmierit.
Pri vyssej spotrebe oleja znici lambdy a katalyzator.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17.12.2024 22:33
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW
No teď mi jěště začala svítit kontrolka katalizátoru.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW
A je to kat, nebo nějaká lambda? Kód chyby víš? Lambdy (a asi i kat) mají papírově životnost 160 000 km, takže jestli máš takový nějaký najezd, tak to není neobvyklé. Samozřejmě spalující se olej tomu moc neprospívá. Jestli je zbytek auta cajk, tak 35 tis. za opravu není až tak hrozný. Podívej se, kolik stojí opravy novějších motorů a bývá to i s docela malým nájezdem. Koupíš blbě diesel a 35 papírů vyletí za pár věcí a na motor se skoro nesáhne 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17.12.2024 22:33
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW
Děkuji vám za všechny rady.Příští rok v lednu jsem domluvený do servisu a tam se tam poradím co dál.Diagnostiku nemám a tak to sám nezjistím co je za problém.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů