Ventilator chlazeni
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Ventilator chlazeni
Pokud mi auto občes zahlásí ve ForScanu tuto chybu s dodatečným příznakem "zkrat obvodu na akumulátor", znamená to chybu modulu ve ventilátoru chlazení, nebo relé v pojistkové skříni?
Ono je to takové zvláštní, protože pokud ve ForScanu provedu kontrolu řídící jednotky, tak vždy ventilátor sepne/vypne a testy jsou vpořádku. Dám načíst DTC a chyba se objeví (P0692:12-68). Smažu jí, není tam. Dám test řídící jednotky, není tam - test OK. Přepnu na DTC a dám načíst znovu chyby a objeví se tam. Ale ne z toho testu. Mně to příjde spíš, jako když auto vyvolá nějakou chybu z minulosti, protože tam je, že jsem jel 7km/h a čas 156s od startu. Jenomže já stojím na místě s vypnutým motorem.
Ono je to takové zvláštní, protože pokud ve ForScanu provedu kontrolu řídící jednotky, tak vždy ventilátor sepne/vypne a testy jsou vpořádku. Dám načíst DTC a chyba se objeví (P0692:12-68). Smažu jí, není tam. Dám test řídící jednotky, není tam - test OK. Přepnu na DTC a dám načíst znovu chyby a objeví se tam. Ale ne z toho testu. Mně to příjde spíš, jako když auto vyvolá nějakou chybu z minulosti, protože tam je, že jsem jel 7km/h a čas 156s od startu. Jenomže já stojím na místě s vypnutým motorem.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: P0692:12-68
je to chyba rele ... muzes zkusit dat jine relatko, ale pokud vse funguje, tak bych to nechal byt
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: P0692:12-68
Rozumím, děkuji.
Myslíš prosím toho relé u ventilátoru? Někde jsem se dočetl, že je ještě relé v pojistkové skříni v motorovém prostoru.
Myslíš prosím toho relé u ventilátoru? Někde jsem se dočetl, že je ještě relé v pojistkové skříni v motorovém prostoru.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: P0692:12-68
tohle je rele v pojistkovnici motoroveho prostoru; na ventilatoru uz rele neni, tam je plynula regulace otacek
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: P0692:12-68
Takže jestli tomu dobře rozumím, relé v pojistkové skříni sepne/vypne ventilátor na chladiči, zatímco řídící jednotka na ventilátoru určuje jeho otáčky podle nutnosti chladit. Je to tak?
Koukal jsem na relé a uvádějí se jako multifunkční, přičemž se rozlišují pouze podle počtu pólů a proudem. Nenašel jsem speciální na ventilátor. Takže pokud si objednám multifunkční relé podle parametrů na něm jsou, bude to jedno jaké?
Koukal jsem na relé a uvádějí se jako multifunkční, přičemž se rozlišují pouze podle počtu pólů a proudem. Nenašel jsem speciální na ventilátor. Takže pokud si objednám multifunkční relé podle parametrů na něm jsou, bude to jedno jaké?
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Ventilator chlazeni
- v obalu batteryboxu je (krome jineho) pojistka F8 50A, ktera pres rele v motorove pojistkovnici napaji ventilator ... je to pres rele, aby to nebylo porad pod napetim
- ventilator ma vlastni ridici jednotku, ktera ma krome siloveho napajeni (pojistka F8) i ridici napajeni z PCM ... tohle ridici napajeni reguluje otacky ventilatoru
- kdyby byla spatna ridici jednotka ventilatoru, tak by bud ventilator nebezel vubec nebo by bezel porad ... proto je silove napajeni ventilatoru pres rele, aby se ventilator odpojil od napajeni, kdyz vypnes zapalovani
--------------------
v motorove pojistkovnici je nekolik relatek, muzes je prohazet - v tomto pripade jde o velke relatko, tak dodrzuj barvu (cerne je tusim do 20A, sedive do 70A)
- ventilator ma vlastni ridici jednotku, ktera ma krome siloveho napajeni (pojistka F8) i ridici napajeni z PCM ... tohle ridici napajeni reguluje otacky ventilatoru
- kdyby byla spatna ridici jednotka ventilatoru, tak by bud ventilator nebezel vubec nebo by bezel porad ... proto je silove napajeni ventilatoru pres rele, aby se ventilator odpojil od napajeni, kdyz vypnes zapalovani
--------------------
v motorove pojistkovnici je nekolik relatek, muzes je prohazet - v tomto pripade jde o velke relatko, tak dodrzuj barvu (cerne je tusim do 20A, sedive do 70A)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Ventilator chlazeni
Děkuji za vysvětlení, teď mi dává logiku i proč to hází tu chybu. Relé v pojistkové skříni má zkratna akumulátor, tudíž ta řídící jednotka je pořád pod proudem. To znamená, že motor se neuvaří na křižovatce (jednotka ventilátoru funguje), ale časem by mohla odejít (je furt pod proudem).
každopádně děkuji za vysvětlení.
každopádně děkuji za vysvětlení.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Ventilator chlazeni
no, tenhle zaver bych si z toho neudelal, ale kdo vi, co je pravda 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ventilator chlazeni
Skor to zvysuje pokojovy odber a moze rychlejsie vybit baterku.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Ventilator chlazeni
Jen pro ujištění:
podle tohoto schématu https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web
jsou to relé R8 a/nebo R12.
Jestliže tam R8 nemám, bude to R12, což je to šedivé vpravo, je to tak?
podle tohoto schématu https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web
jsou to relé R8 a/nebo R12.
Jestliže tam R8 nemám, bude to R12, což je to šedivé vpravo, je to tak?
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Ventilator chlazeni
bingo
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů