Již delší dobu uvažuji nad tím, jak staré auto a s kolika najeto koupit, aby to byl "sweetspot" tedy nejlepší poměr cena a co za to dostanete.
Z obecných statistik je zřejmé, že cena nejrychleji klesá v prvních pěti letech a potom už klesá mnohem pomaleji. Tedy pravděpodobně je ideální zvolit nákup po pěti / šesti letech.
Zatím jsem v minulosti kupoval vždy auto staré cca 8 let a jezdil jsem ho cca 10 let a následně prodal.
Aktuálně řeším, zda je výhodnější koupit třeba 3 - 4 roky staré auto s nájezdem třeba 180 tkm nebo něco staršího třeba 5 - 7 let s nájezdem 150 tkm. (uvádím jako příklad).
Dostal jsem se k tomu, že výhodnější by mohlo být mladší auto s velkým nájezdem, znám dost lidí co za rok najedou třeba 60 - 80 tkm, potom tříletý auto může mít těch 180 tkm.
Moje hlavní myšlenka je v tom, že takové auto jezdí hlavně dlouhé trasy a především na nejvyšší rychlostní stupeň, třeba po dálnicích.
Když to pak srovnám s autem, které má sice málo najeto, ale vše odjezdilo ve městě tak mi mnohem lépe vychází to první, protože co se týče motohodin, tak je na tom mnohem lépe (nemluvě o stáří kabelů, hadic apod.).
Dělám někde v té úvaze chybu ? Co byste doporučili ?
Díky za Vaše názory a rady.
Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
- rdkhvl
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 24.05.2017 22:18
- Bydliště: Vysočina
Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi
- rdkhvl
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 24.05.2017 22:18
- Bydliště: Vysočina
Re: Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
Zeptal jsem se moc blbě ? 

FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
To proto, že může to být prašť jako uhoď, nakonec stejně záleží na konkrétním autě (a případně skrytých závadách + jestli parkovalo v garáži nebo v zimě na posolené silnici, v létě denně na přímém slunci...). Obecně máš pravdu, na autě stárne všechno gumové a plastové (silentbloky, těsnění, manžety, lepidla, izolace, řemeny...), kapaliny, baterie, klima i bez ježdění.
Ale ty koukáš na tak zánovní auta, že to stárnutí materiálu se snad ještě brzo neprojeví
.
Ale ty koukáš na tak zánovní auta, že to stárnutí materiálu se snad ještě brzo neprojeví

- warflyer
- Junior
- Příspěvky: 407
- Registrován: 17.09.2009 11:03
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
No... když to srovnám:
Mondeo MK4 Tit Sport/ 2008 / kupováno 6 let staré / 270.000km / velmi levně z CZ 130.000 CZK - najel jsem s ním skoro +100.000 km a motoricky je super ale zbytek už odchází. Zámky, parkováky, výhřev, sedačky, duplex výfuk, spodek od zadní nápravy jak liška, už to začíná hnít. Bylo služební. Jezdilo dálky. Investice jen do rozvodů a kladek, brzdy. To je vše. Původní je spojka, dvouhmota, DPF, výfuk. Cena v bazaru by tehdy byla cca 250.000 CZK. Ale musim říct, že je to pořád tank. Lítá to jak blázen. Dojezdim. Už je to děda. Řekl bych že dobrý kup za ty peníze.
Ale... máme tu jinou verzi:
Mondeo MK5 ST LINE/ 2017 / kupováno 5 let staré / 150.000 km / bylo drahé z DE 4xx.xxx CZK / najeto momentálně +20.000 a je absolutně netknuté a úžasné. Nové auto. Můj servisman uznal, že fakt jo. Těch peněz nelituji.
Co z toho vychází? Já ti nevim, nebo vim? Novější je prostě méně olítané a je to znát. Dělal jsem to nicméně vždy jako ty. Ale měl jsem ty auta trochu déle. MK4 teď vede výdrží, je vidět kvalita auta. To bezesporu. Uvidíme co MK5.
Mondeo MK4 Tit Sport/ 2008 / kupováno 6 let staré / 270.000km / velmi levně z CZ 130.000 CZK - najel jsem s ním skoro +100.000 km a motoricky je super ale zbytek už odchází. Zámky, parkováky, výhřev, sedačky, duplex výfuk, spodek od zadní nápravy jak liška, už to začíná hnít. Bylo služební. Jezdilo dálky. Investice jen do rozvodů a kladek, brzdy. To je vše. Původní je spojka, dvouhmota, DPF, výfuk. Cena v bazaru by tehdy byla cca 250.000 CZK. Ale musim říct, že je to pořád tank. Lítá to jak blázen. Dojezdim. Už je to děda. Řekl bych že dobrý kup za ty peníze.
Ale... máme tu jinou verzi:
Mondeo MK5 ST LINE/ 2017 / kupováno 5 let staré / 150.000 km / bylo drahé z DE 4xx.xxx CZK / najeto momentálně +20.000 a je absolutně netknuté a úžasné. Nové auto. Můj servisman uznal, že fakt jo. Těch peněz nelituji.
Co z toho vychází? Já ti nevim, nebo vim? Novější je prostě méně olítané a je to znát. Dělal jsem to nicméně vždy jako ty. Ale měl jsem ty auta trochu déle. MK4 teď vede výdrží, je vidět kvalita auta. To bezesporu. Uvidíme co MK5.
Mondeo/2017/2.0TDCi/ST LINE/180PS/Magnetic Gray
Mondeo/2008/2.2TDCi/TITANIUM X SPORT/175PS/Black Pearl
BYLO:
Mondeo/2002/2.0TDCi/130PS/Diamond white/ZETEC-Spacket
Escort/1998/1.6Zetec/16V/90PS/Diamond white
Escort XR3i/1982/1.8Zetec/16V/130 PS/Pearl Black
Mondeo/2008/2.2TDCi/TITANIUM X SPORT/175PS/Black Pearl
BYLO:
Mondeo/2002/2.0TDCi/130PS/Diamond white/ZETEC-Spacket
Escort/1998/1.6Zetec/16V/90PS/Diamond white
Escort XR3i/1982/1.8Zetec/16V/130 PS/Pearl Black
- rdkhvl
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 24.05.2017 22:18
- Bydliště: Vysočina
Re: Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
Super, díky za vaše připomínky. 

FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.01.2024 09:50
Re: Mladší / více najeto nebo starší / méně najeto
ještě mladší a rozhodně míň najeto , za méně peněz 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů