Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Kamarádův C-MAX 1,6 TDCI 80 kW (r.v. 2010, až na drobnosti stejný motor jako mám já) neustále pouští větráky. To je obvykle znak regenerace. Tak jsem nahrál živá data a nejsem z toho vůbec moudrý. Moje auto regeneruje při cca 360 °C, po cca pěti minutách je po všem.
Jeho auto má DPF s přídaváním aditiva (já mám CDPF, takže bez aditiva a to je zásadní rozdíl). Jeho auto má dvakrát čištěný filtr (garážník), předloni doplněné aditivum (značkový servis ford), co se mělo resetovat to se resetovalo. Po nějaké době mu začaly jet větráky prakticky při každém zastavení.
Naměřené hodnoty přikádám. Je tam postupně teplota filtru, rozdíl tlaků na filtru, poloha pedálu, otáčky, rychlost a další. Na druhém snímku jsou ještě otáčky (v procentech) sahary.
Podle mě je tlak ještě OK (volnoběh pod 1kPa, maximálně tak 1,1 kPa).
Dvě chyby na grafu jsou frekvence regenerace DPF a trvání regenerace DPF.
Teplota (v tabulce jsem viděl maximálně 609 °C !!!) je podle mě šílená...
Vzdálenost do zaplnění DPF se zvyšuje.
edit: prý se mírně zvedla spotřeba na cca 5,8 l/100km a trošku to bere olej (1l na 10k km), což nebývalo
Já to vidím tak, že auto přikazuje regenerovat bez nějakého zjevného důvodu. A přestože má teplotu filtru kolem 600 °C, tak regeneraci nikdy nedokončí, byť na to má podmínky (čas, výkon).
Netušíte prosím co s tím?
Jeho auto má DPF s přídaváním aditiva (já mám CDPF, takže bez aditiva a to je zásadní rozdíl). Jeho auto má dvakrát čištěný filtr (garážník), předloni doplněné aditivum (značkový servis ford), co se mělo resetovat to se resetovalo. Po nějaké době mu začaly jet větráky prakticky při každém zastavení.
Naměřené hodnoty přikádám. Je tam postupně teplota filtru, rozdíl tlaků na filtru, poloha pedálu, otáčky, rychlost a další. Na druhém snímku jsou ještě otáčky (v procentech) sahary.
Podle mě je tlak ještě OK (volnoběh pod 1kPa, maximálně tak 1,1 kPa).
Dvě chyby na grafu jsou frekvence regenerace DPF a trvání regenerace DPF.
Teplota (v tabulce jsem viděl maximálně 609 °C !!!) je podle mě šílená...
Vzdálenost do zaplnění DPF se zvyšuje.
edit: prý se mírně zvedla spotřeba na cca 5,8 l/100km a trošku to bere olej (1l na 10k km), což nebývalo
Já to vidím tak, že auto přikazuje regenerovat bez nějakého zjevného důvodu. A přestože má teplotu filtru kolem 600 °C, tak regeneraci nikdy nedokončí, byť na to má podmínky (čas, výkon).
Netušíte prosím co s tím?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Nikdo nic?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
jakou chybu vrati PCM pri pokusu o statickou regeneraci?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Podla mna je KO. dpf (garaznicke cistenie je jemne povedane malo ucinne)
Na diagnostike nastav len:tlak filtra,teplotu filtra,vzdialenost od poslednej regeneracie a hlavne polohu ERG.
Podla ERG zistis ci bola regeneracia ukoncena.Na zaciatku regeneracie sa ERG uzavrie a ked regeneracia konci ERG
sa otvori.
volnoběh 1kPa je na hrane,normalne je to do 0,5kp.
550-600 C je normalna teplota.
(P242F)
Na diagnostike nastav len:tlak filtra,teplotu filtra,vzdialenost od poslednej regeneracie a hlavne polohu ERG.
Podla ERG zistis ci bola regeneracia ukoncena.Na zaciatku regeneracie sa ERG uzavrie a ked regeneracia konci ERG
sa otvori.
volnoběh 1kPa je na hrane,normalne je to do 0,5kp.
550-600 C je normalna teplota.
(P242F)
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Díky za reakce.
Statickou regeneraci jsem nevyvolával. Zatím se mi do toho nechce, protože jsem to pár let zpátky dělal za naprosto odlišných hodnot tlaků. A navíc je to fakt hukot.
Poloha egru? Ok, naměřím.
Ujetá vzdálenost od posledního pokusu regenerace se nastaví po vypnutí větráku na nulu. Ve 100% případů. To auto prostě nemá pocit, že dodělalo regeneraci, i když k tomu má podmínky....
Hodnota dif. tlaku je k jedné jen velmi výjimečně. Stejně tak tam vidím 0,1-0,4kPa
Opravdu je 600°C normální? Mám sice jiný systém (bez eolysu), ale rozdíl 360 °C x 600 °C se mi zdá hodně.
Statickou regeneraci jsem nevyvolával. Zatím se mi do toho nechce, protože jsem to pár let zpátky dělal za naprosto odlišných hodnot tlaků. A navíc je to fakt hukot.
Poloha egru? Ok, naměřím.
Ujetá vzdálenost od posledního pokusu regenerace se nastaví po vypnutí větráku na nulu. Ve 100% případů. To auto prostě nemá pocit, že dodělalo regeneraci, i když k tomu má podmínky....
Hodnota dif. tlaku je k jedné jen velmi výjimečně. Stejně tak tam vidím 0,1-0,4kPa
Opravdu je 600°C normální? Mám sice jiný systém (bez eolysu), ale rozdíl 360 °C x 600 °C se mi zdá hodně.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 550
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Mam sice iny motor,ine DPF, ale teploty podla mna musia byt podobne aby ten sajrajt zhorel

Odoslané z LM-G710

Odoslané z LM-G710
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW
-
- Junior
- Příspěvky: 382
- Registrován: 23.01.2020 22:47
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Neni ten dif. tlak strasne maly? Ja mam dvoulitr s eolysem a tlak pri plne zatezi leze do desitek kPa, kdyz je filtr vic zaneseny i k 70 (skoro hranice rozsahu cidla, kdyz to podrzim, zacne hned regenerovat), pravda, filtr uz nebude v nejlepsi forme ale po regeneraci je to tak do 20 pri plnem vykonu a na volnobeh jednotky (za tepla). Jestli ten filtr neni spis deravy a ridici jednotce se to nelibi. Nebo vadne cidlo atp.
Bez EOLYSu by mela byt teplota regenerace jeste vyssi, tusim pres 700 stupnu, to aditivum snizuje teplotu pro zapaleni sazi nekam k 600st.
Bez EOLYSu by mela byt teplota regenerace jeste vyssi, tusim pres 700 stupnu, to aditivum snizuje teplotu pro zapaleni sazi nekam k 600st.
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
HODNOTY VZOROVÝCH TLAKŮ V DPF (PAUŠÁLNÍ HODNOTY):
1. Prázdný filtr nebo zaplněný do ca 15 %
- zapnuté zapalování: 0 - 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar)
- volnoběh (teplý, AGR otevřen): 0 - 10 mbar (někdy tlak měřen jen před DPF, někdy diferenciální)
- 1500/min.: 5 - 20 mbar
- 2000/min.: 15 - 35 mbar
Poznámka: Hodnoty jsou zde uvedeny paušálně průměrné pro oba typy snímačů tlaku (diferenciální - tedy rozdíl tlaků před a za DPF; a relativní tlak jen před DPF - tedy tlak vyvinutý celým zbytkem výfuku až po koncovku vůči atmosféře). Z tohoto důvodu jsou hodnoty v tak velké toleranci.
2. Zaplněný filtr okolo 40 - 60 % (potřebná regenerace, pokud "saze", nebo vyčištění/výměna, pokud "popílek")
zapnuté zapalování: 0 - 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar)
volnoběh (teplý, AGR otevřen): nad 10 - 20 mbar (někdy tlak měřen jen před DPF, někdy diferenciální)
1500/min.: výše než ca 50 - 80 mbar
2000/min.: výše než ca 150 mbar
1. Prázdný filtr nebo zaplněný do ca 15 %
- zapnuté zapalování: 0 - 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar)
- volnoběh (teplý, AGR otevřen): 0 - 10 mbar (někdy tlak měřen jen před DPF, někdy diferenciální)
- 1500/min.: 5 - 20 mbar
- 2000/min.: 15 - 35 mbar
Poznámka: Hodnoty jsou zde uvedeny paušálně průměrné pro oba typy snímačů tlaku (diferenciální - tedy rozdíl tlaků před a za DPF; a relativní tlak jen před DPF - tedy tlak vyvinutý celým zbytkem výfuku až po koncovku vůči atmosféře). Z tohoto důvodu jsou hodnoty v tak velké toleranci.
2. Zaplněný filtr okolo 40 - 60 % (potřebná regenerace, pokud "saze", nebo vyčištění/výměna, pokud "popílek")
zapnuté zapalování: 0 - 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar)
volnoběh (teplý, AGR otevřen): nad 10 - 20 mbar (někdy tlak měřen jen před DPF, někdy diferenciální)
1500/min.: výše než ca 50 - 80 mbar
2000/min.: výše než ca 150 mbar
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Takjsem dnes u kamarádova C-Maxe postupně smazal chyby, udělal regeneraci a resetoval filtr. Jsem zvědav, jestli se frekvence regenerací změní.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Výsledek je ten, že si auto vesele točí saharou dál... Tak si pohraji s hadičkami k čidlům tlaku, jak se to bude chovat...
.
Jaké všechny netriviální příčiny mohou být spouštěčem zapnutí sahary?

Jaké všechny netriviální příčiny mohou být spouštěčem zapnutí sahary?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
zapla klima?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Děkuji, na to jsem málem zapomněl. Zatím ale mohu předpokládat, že to tím není, protože není splněná žádná podmínka pro její spuštění (ani maximální ofuk předního skla). Zatím to při měření vždycky ukazovalo teplotu DPF kolem těch 600°C. Ale dneska jsem to v danou chvíli neměřil.
Dnes jsem viděl na trubce video,kde příčinou byla neodborná výměna teplotních senzorů, které měly opačnou teplotní charakteristiku. To mohu v kamarádově konkrétním případě vyloučit.
Prošel jsem hadice k dpf - jsou v pohodě. Hodnoty na nenastartovaném autě jsou imho OK - tlak dpf 0,0 kPa, teplota filtru 103°C (to mě trošku překvapilo, ale pak jsem zjistil, že je to asi minimální měřitelná hodnota). Po nastartování tlak kolísal od 0,0 do 0,1 kPa. Takže podle mě má i ŘJ správné hodnoty.
A teď otázka: Co bude dělat Focus, když si myslí, že neproběhla "kilometrová" regenerace a současně si myslí, že ji za každou cenu chce rychle zapnout? Co brání auto poznat, že je to všechno OK? Tohle se podle mě děje. A jediné, co ukáže diagnostika je dlouhé trvání vypalování filtru, které z bezpečnostních důvodů zruší, protože parametry se k vypálení nedostane. Jo a průměrná spotřeba pořád 6,0-6,1. Prostě vypaluje a vypaluje a vypaluje..
.
Dnes jsem viděl na trubce video,kde příčinou byla neodborná výměna teplotních senzorů, které měly opačnou teplotní charakteristiku. To mohu v kamarádově konkrétním případě vyloučit.
Prošel jsem hadice k dpf - jsou v pohodě. Hodnoty na nenastartovaném autě jsou imho OK - tlak dpf 0,0 kPa, teplota filtru 103°C (to mě trošku překvapilo, ale pak jsem zjistil, že je to asi minimální měřitelná hodnota). Po nastartování tlak kolísal od 0,0 do 0,1 kPa. Takže podle mě má i ŘJ správné hodnoty.
A teď otázka: Co bude dělat Focus, když si myslí, že neproběhla "kilometrová" regenerace a současně si myslí, že ji za každou cenu chce rychle zapnout? Co brání auto poznat, že je to všechno OK? Tohle se podle mě děje. A jediné, co ukáže diagnostika je dlouhé trvání vypalování filtru, které z bezpečnostních důvodů zruší, protože parametry se k vypálení nedostane. Jo a průměrná spotřeba pořád 6,0-6,1. Prostě vypaluje a vypaluje a vypaluje..

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Chyba je jediná - trvání regenerace (číslo si z hlavy nepamatuji). Mně prostě vychází, že špatně je chování, ale podmínky tomu neodpovídají. Nějaký názor?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???
Riesim podobny problem s 1.6. Vyzera to tak, ze filter je prasknuty a tak hodnoty pred a po regeneracii nespadaju do predpokladaneho rozsahu a auto to chce neustale regenerovat.
PCM nema chybu o dlzke trvania regeneracie?
PCM nema chybu o dlzke trvania regeneracie?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů