Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 15.03.2021 07:10

enjoy píše: 14.03.2021 22:06 Marte, dávej si bacha, mě už maxik taky balil :D
Taky ti psal SZ, "ze by rad zakopal valecnou sekyru s ze prece nebudeme zli kluci a ze muze poslat i fotecku?"
:hhura: :irre:
Ja se fakt po... :totlsmile:
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kW, 2013

Dříve:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 15.03.2021 07:56

Ale no tak Ma.rt , co nám to tady podsouváš :lol: já tobě SZ ?? :totlsmile: Koukám stejná konspirace jako všechno zde od vás napsáno :wink:
A když se na vás dva " hošany" :lol: :lol: kouknu a porovnám: stejné bydliště, stejné auta, stejné přiteplené názory, tak mi z toho jednoznačně vychází to co píšeš: teplý bratři v 2,0 Mondeu :totlsmile: tak už jen pro to bych si stejné auto nikdy nekoupil, když vidím kdo v tom jezdí :totlsmile:

A jen tak pro pobavení ostatních, můžeš udělat printscreen obrazovky s údajnou SZ ?? :wink:
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4075
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 15.03.2021 08:41

Kaspik píše: 14.03.2021 11:46 .......
Tak jsem si počet fajn část o PHEV řešení v pořádným autě ... no a pak to šlo zas do hajzlu :mrgreen:

Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/ tam někde 15 stranek vzadu psal, že nechápe, jak se můžem radovat nad podobným řešením,
Hmm, já to pořád vidím jako fajn kompromis jehož jedinou nevýhodou je jeho složitost a případná servisní náročnost....
Ale ta je mi nakonec vlastně ukradená :roll:

Ale pravidelný denní ježdění (což je pro většinu lidí stejně do 50km) odjezdit na elektro a k tomu mít normální motor, proč ne.
Kaspik píše: 14.03.2021 13:12 Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT :puke_r: ), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Tady jen za sebe dodám... Já mam podobnej pocit pokaždý, když jedu s čímkoliv co má CVT. To je jak projíždka v mixéru... :oops:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 15.03.2021 10:31

Sentik píše: 15.03.2021 08:41 Hmm, já to pořád vidím jako fajn kompromis jehož jedinou nevýhodou je jeho složitost a případná servisní náročnost....
Ale ta je mi nakonec vlastně ukradená :roll:
Za mě je pořád ještě nevýhoda i pořizovací cena (jako u většiny novejch věcí, viz elektrokola - mají momentálně raketovej boom a vývoj rychlej jako telefony pár let zpět, ale to se usadí), a pak ta hmotnost pokud bys PHEV uvažoval do menšího auta na tyhle potřeby - mít 1.5EcoBoost + 15kWh baterku ve Fiestě nebo Focusu (aby manželka mohla dojíždět těch 30km na elektro) je u auta týhle velikosti mnohem větší nárust než třeba u Exe... Zase se ti ale líp rekuperuje tou hmotností. :ble2: Takže možná jen ta cena teď. :mrgreen:
Sentik píše: 15.03.2021 08:41
Kaspik píše: 14.03.2021 13:12 Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT :puke_r: ), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Tady jen za sebe dodám... Já mam podobnej pocit pokaždý, když jedu s čímkoliv co má CVT. To je jak projíždka v mixéru... :oops:
Já jinak moc zkušeností s CVT nemám, ale tahle mě dost odrazuje od toho je získávat. :nixw:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4075
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 15.03.2021 10:40

No jo, váha a náročnost na umístění - to je fakt.
Třeba u Kugy se s tím tuším moc nemazlili a prostě tu baterku "připlácli" zespodu, zadeklovali a nazdar :oops:
V další generaci už to asi poladí líp.

To je těžký, přitom zrovna u aut velikosti Fiesty/Pumy/Focuse by to asi mělo největší smysl, protože jejich využití kolem města je asi jinde než u těch velkých aut. Ale i tohle se počítám bude vyvíjet a to rychle - automobilkám nic jinýno nezbejvá - když to jde "befelem"

Otázka je, jestli se půjde touhle cestou - PHEV i do menších aut a nebo se půjde cestou mHEV a pak rovnou prostě elektrický auta a hotovo. Netuším.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24946
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 15.03.2021 10:46

netusite nekdo, proc ford pro duratec pouziva prevodovku CVT ... jine motory ji nemaji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5096
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 15.03.2021 10:55

eCVT pouzita v hybridech neni to samo co CVT. Vlastne to nema spolu nic spolecneho, neni to variator, ale planetova prevodovka.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 15.03.2021 11:03

A na otázku "proč" - jak asi víš, CVT obecně je trochu úspornější (a pomalejší), lehčí, levnější... Kugu si nekupujou žádný sportovci, takže většině lidí CVT bude vyhovovat, a Ford tím může dál tvrdit jak má nižší spotřebu, lepší emise, ..., ...

O eCVT nemám nejmenší tušení, takže k tomu nemůžu nic říct.

Ale asi se to Fordu očividně vyplácí: https://www.sandicliffe.co.uk/blog/ford ... -distances
Naposledy upravil(a) Kaspik dne 15.03.2021 11:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6899
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 15.03.2021 11:04

tady je j Powershift a taky podle recenzenta nic moc https://www.youtube.com/watch?v=GsVamocK1sM to je v podstate duvod proc automat nemusim, nekde je "vybornej", ale nekde ho spatne naladi a je to za trest s tim jezdit
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5096
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 15.03.2021 11:14

eCvt neni jen nejake prevodovka, je to cely system toho hybridu (tedy planetova prevodovka a na ni napojene 2 elektromotory, ktere funguji take jako generatory a starter benzinoveho motoru). Ve vysledku to sice zni jako bezny variator, ale neni. System nema klasickou spojku a pomoci rizeni tech elektromotoru umoznuje ruzne vyuziti jednotlivych komponent v ruznych rezimech. Benzinovy motor pak muze bezet v idealnich otackach, coz je u eko vozidla dulezite :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 15.03.2021 11:20

Sentik píše: 15.03.2021 08:41

Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare 8) nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kW, 2013

Dříve:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13623
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 15.03.2021 11:22

e-CVT nema s CVT konstrukcne nic spolocneho. Len vysledny dojem - otacky motora nesuvisia s rychlostou auta.
Ako pise Anduril, je to planetova prevodovka, kombinovana s 2 eletromotormi/jeden je aj generator.
Aj to je dovod, preco napriklad Yarisa v automate radsej eCVT hybrid ako CVT spalovak. Na tej eCVT sa v podstate nema velmi co pokazit, ziadne (klasicke) spojky, ziadne remene.
Dnes pri kupe maleho auta s automatom su na vyber 4 moznosti: robotizovany automat (manual so solenoidmi) napr Hyundai i10, potom sucha dvojspojka napr Ibiza, Fabia, i20, potom CVT napr Swift, Sandero, Yaris, Space Star, Clio, a nakoniec hybrid napr Yaris, Jazz.
Fiesta u nas s automatom uz nie je.

S powershiftom a hejtom nesuhlasim. Ale tak kazdy ma ine predstavy a ocakavania.

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 15.03.2021 11:38

Ma.rt píše: 15.03.2021 11:20
Sentik píše: 15.03.2021 08:41

Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare 8) nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Tak už stačilo, ne? ... vlastně stačilo nereagovat a nepokračovat v tom :nazdravi:
stano. píše: 15.03.2021 11:22 e-CVT nema s CVT konstrukcne nic spolocneho. Len vysledny dojem - otacky motora nesuvisia s rychlostou auta.
Ako pise Anduril, je to planetova prevodovka, kombinovana s 2 eletromotormi/jeden je aj generator.
Aj to je dovod, preco napriklad Yarisa v automate radsej eCVT hybrid ako CVT spalovak. Na tej eCVT sa v podstate nema velmi co pokazit, ziadne (klasicke) spojky, ziadne remene.
Dnes pri kupe maleho auta s automatom su na vyber 4 moznosti: robotizovany automat (manual so solenoidmi) napr Hyundai i10, potom sucha dvojspojka napr Ibiza, Fabia, i20, potom CVT napr Swift, Sandero, Yaris, Space Star, Clio, a nakoniec hybrid napr Yaris, Jazz.
Fiesta u nas s automatom uz nie je.

S powershiftom a hejtom nesuhlasim. Ale tak kazdy ma ine predstavy a ocakavania.
za mě PowerShift v naftě taky super. A fiesta pořád je v automatu, 7st. automatická DCT == dvouspojka. Nebo se mýlím?

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4075
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 15.03.2021 11:51

Jj, Fiesta s DCT je normálně v nabídce ... naopak očekávám, že bude tlačená víc a víc, stejně jako u Focusu, kde 1.5 bez automatu není možný objednat pěkných pár měsíců....

DCT mi přijde z automatů nejpříjemnější, při porovnání třeba s některou konkurenční DSG mi přijde, že mín škube. Ale to je jen subjektivní dojem, kterej raději nikomu nevnucuju.

No a ta Kuga PHEV, to je stejně zvlášní slepenec, relativně velká 2,5ka, slabá na dnešní dobu, k tomu tedy eCVT a PHEV.
Takže je to drahý, moc to nejede, je to složitý, při předjíždění se to točí někam nevim kam a že by to žralo nějak o moc mín, to taky ne :nixw:
Je to prostě o způsobu využití, pro klidnýho řidiče, příměstskej provoz a semtam vytáhnout o vejkendu na vejlet .. OK. Ale žadný sportování, prosím.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13623
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 15.03.2021 11:56

Pozeral som teraz cennik, ano uz je. Koncom minuleho roka u nas nebola. Takisto napr. Focus s 1.5 ecoboost bol iba v automate, ina moznost nebola.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 5 hostů