Budoucí vývoj automobilismu
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano, kde tak velke mnozstvi vemes jen z obn. zdroju napr. v noci ci za bezvetri, jak vyresis spicky a podobne?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak, ze pomale nabijanie bude mimo spiciek, ako teraz ked sa spina HDO (nizsia tarifa). A na velmi velke spicky sa zas bude dat vyuzit siet baterii ci uz v autach alebo v dome v pivnici ako pomocny zdroj. Technologie na to su davno. Ci ked prides z prace tak potrebujes mat do 2 hodin nabite auto na 100%? Nestaci ti rano? A ked napriklad zena pojde len zaviest deti do skoly a potom nieco vybavit, staci jej povedzme dojazd 20km, plus rezerva povedzme 40km. Nepotrebuje 200.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jenze uz ted, myslim ze o tom psal ZaQik, neni nekdy dostatek energie a to je el. aut minimalne, vem to z celeho pohledu spotreby energie, kde se veme po zavreni vsech "neekologickych" zdroju? Spotreba el. aut pri pr. najezdu je obrovska a tomu i ty dnesni technologie uchovani energie moc nepomuzou. Nebo veris zpravam typu "novy zpusob vyroby el. energie je na spanuti) jak dlouho se slibuje nova konstrukce baterek, kolik bylo takovych zprav za poslednich 20 let a vysledek?
To pomale nabijeni, vynasob to treba 1/3 dnesnich auta a kvalitou el. soustavy a zjistis, ze bez obrovskych investic to nepujde a to jak v soustave prenosu tak vyrobe a na tu nejsou dnes a brzy asi nebudou technologie.

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13412
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A málokdo si pořídí dvě auta- jedno na popojíždění po městě a druhé na delší jízdy za rodinou, dovolené atd.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Vela ludi uz takto 2 auta ma.
Jedna vec je, ze ako by to mohlo ist a co technologie dovoluju. Dalsia vec je, ze kolko penazi to bude stat - aj ked niektore veci sa peniazmi tazko vycisluju. A taktiez treba brat do uvahy vedlajsie efekty vyvoja - niekedy sa casom zisti, ze nieco bola hlupost. No pristupom, ze radsej nerobme nic nove, lebo na vsetko sa najde niekto, kto pinda, by sme este boli na stromoch. Ked sa bavime o autach - pozrite si dobove nazory na prve auta, problemy, atd.
Jedna vec je, ze ako by to mohlo ist a co technologie dovoluju. Dalsia vec je, ze kolko penazi to bude stat - aj ked niektore veci sa peniazmi tazko vycisluju. A taktiez treba brat do uvahy vedlajsie efekty vyvoja - niekedy sa casom zisti, ze nieco bola hlupost. No pristupom, ze radsej nerobme nic nove, lebo na vsetko sa najde niekto, kto pinda, by sme este boli na stromoch. Ked sa bavime o autach - pozrite si dobove nazory na prve auta, problemy, atd.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
- bateriový koncept elektromobility v masovém měřítku je hloupost (+ stovky miliard tun materiálu nad běžný rámec který je potřeba vytěžit + zpracovat)
- vodíkový koncept FCEV se mi taky nepozdává(nejen kvůli vysoké energetické náročnosti ohledně skladování/čerpání), ale i kvůli vysokým tlakům ..
o jiném konceptu xEV, FCEV se moc neuvažuje , takže ICEV je pořád to nejlepší co máme i po stránce ekologie..
a ti co tlačí BEV jsou buď lobbisté, prodejci nebo dobroserové
- vodíkový koncept FCEV se mi taky nepozdává(nejen kvůli vysoké energetické náročnosti ohledně skladování/čerpání), ale i kvůli vysokým tlakům ..
o jiném konceptu xEV, FCEV se moc neuvažuje , takže ICEV je pořád to nejlepší co máme i po stránce ekologie..
a ti co tlačí BEV jsou buď lobbisté, prodejci nebo dobroserové
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To ze sa to tebe nepozdava znamena, ze je to zle? To, ze svojim doterajsim poznanim a usudkom nevies pochopit niektore veci este neznamena, ze su zle. Taktiez ludia, ktori sa tomu venuju, su na to svetove jednotky, to podla teba robia zle, dovolis si ich oznacovat hanlivymi vyrazmi, lebo ty to vies lepsie. Tym davas este viac najavo svoju obmedzenost.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano, ty jsi mistr v uhybani, odpovez konkretne, kde vemem potrebnou energii (spotreba je +- 18 kWh/100km) a je podle tebe dobre zlikvidovat ziskovy prumysl co drzi ekonomiku treba u vas v SK? Jde o rychlost zavadeni a ne o to, ze se nic nedela. Kolik emisi vyprodukuji vsechna auta v evrope v pomeru jedne zaoceanske lodi? Doslo vam, ekoblaznum, ze ty el. auta dojedou jen kde je el. zasuvka, velka zasuvka a tedy jen tady a napr. jinde se uz nedostanes? Mluvite o drancovani prirody a ty kovy co jsou na potreba na el. auta v obrovskem mnozstvi neni drancovani? Nehlede na to, ze tu takove mnozstvi asi nebude? Spadnou vybery dani za PHM a kde je dnesni novodobi komanci vemou, presunou je na elektrinu a podbne, no a co to udela s ekonomikou, to uz zazil Kalousek kdyz zvedl dane. Sorry ze tu pisu zase vic veci, ale pokud neco obhajujes, tak pis konkretne. Nemam nic proti elek. autum, ale pokud me vyznamne omezi, danema atd. tak je to podle mne blbost. Navic v celosvetovem meritku je EU jen vetsi mestecko co se tyka znecisteni emisema.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
když nebudu řešit ekologický aspekt, tak minimálně to nedá energetická soustava .. představ si několika GW jojo, když i bez něj máme v EU výpadky energie (bavíme se o masovém rozšíření ne o pár autech co si lidé dobíjí doma a jezdí +- kolem komína)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Na najblizsie roky sa tiez planuje dostavba a vystavba dalsich elektrarni. Ze to drzi ekonomiku u nas je z regionalneho hladiska fajn, ale nemusi byt z globalneho. Ked sa budu robit ine auta (elektro, vodikove, na penove cukriky, to je jedno), tiez sa mozu vyrabat u nas, mozu sa inde.Karel2 píše: 15.11.2020 14:05 stano, ty jsi mistr v uhybani, odpovez konkretne, kde vemem potrebnou energii (spotreba je +- 18 kWh/100km) a je podle tebe dobre zlikvidovat ziskovy prumysl co drzi ekonomiku treba u vas v SK? Jde o rychlost zavadeni a ne o to, ze se nic nedela. Kolik emisi vyprodukuji vsechna auta v evrope v pomeru jedne zaoceanske lodi? Doslo vam, ekoblaznum, ze ty el. auta dojedou jen kde je el. zasuvka, velka zasuvka a tedy jen tady a napr. jinde se uz nedostanes? Mluvite o drancovani prirody a ty kovy co jsou na potreba na el. auta v obrovskem mnozstvi neni drancovani? Nehlede na to, ze tu takove mnozstvi asi nebude? Spadnou vybery dani za PHM a kde je dnesni novodobi komanci vemou, presunou je na elektrinu a podbne, no a co to udela s ekonomikou, to uz zazil Kalousek kdyz zvedl dane. Sorry ze tu pisu zase vic veci, ale pokud neco obhajujes, tak pis konkretne. Nemam nic proti elek. autum, ale pokud me vyznamne omezi, danema atd. tak je to podle mne blbost. Navic v celosvetovem meritku je EU jen vetsi mestecko co se tyka znecisteni emisema.
K zvysku len v skratke: Sucasny stav elektro aut je len medzistupen k niecomu dalsiemu. Tvojou logikou sa nepohnime nikam, lebo takto je to super. Teda, to bolo pred par rokmi, teraz su uz sucasne auta velmi zle. Z tazby a spracovania ropy lietaju kvetinky. Nebyt prevozu ropy, tak by bolo tych zaoceanskych lodi podstatne menej.
Danami ta obmedzia. Ci za auto, alebo za dom/byt, za jedenie istych potravin. Zvykaj si.
A davas ma do nespravnej skupiny. Lebo zas to vidis len cierno-bielo. Bud su "to ti tvoji", co s tebou suhlasia. Alebo vsetci ostatni su blazni, ekoteroristi, novodobi komanci, Kalousek, atd.
Chod napriklad do kopca za "autom tvojho mladi", takou V3S, a nezapni si vnutorny okruh. Budes mat pocit, ze takto po starom je to spravne, a vtedy boli super casy, vsak? Selektivna pamat a vytesnovanie spomienok velmi skresluju momentalne nazory.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pred 20 rokmi pri povinnych crash testoch, zavadzani airbagov, deformacnych zon, ABS/ESP... stale boli pindy, ake to bude drahe. Ako chcu obmedzit auta a zobrat ich beznym ludom. Ako diktuju ludom co maju kupovat. Lebo majstri nepotrebuju airbagy, oni neburaju, ani ABS, lebo v nohe maju taky cit, ze vedia zabrzdit lepsie, niektori ani ESP nepotrebovali, ved daju take kontra a pod plynom to vyrezu ako Loeb. Zaujimave, ze dnes su to veci, ktore v aute chce kazdy, bez ABS alebo airbagov si nikto auto ani nekupi, ani jazdene. A aut je na cestach nasobne viac ako pred 20 rokmi. Zaujimave. Asi to spiknutie tajnych elit nevyslo.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Stano asi Te zklamu, ale auto meho mladi byla S125L a erko a ted mam ecoburta a tedy nevidim se v minulosti, navic techniku jako takovou mam rad.
Tebe radim jen k ekoblaznum co neumi konkretne odpovedet a prekrucuji co clovek napise, hlavne ze jsou EKOin. Ty proste neodpovis konkretne, jen coby kdyby a vyvoj bude atd. atd. a zamichas do toho ABS, ESP a dalsi veci, jenze je rozdil elektronika auta a pohon auta, znovu pisu, ze tady nejde o to, ze EU tlaci do neceho, co nejde ruku v ruce s vyvojem. A to omezeni bude vsude a nejen u nas i na zapade se elektro kupuje diky dotacim, ktere mm. u nas nejsou tak velke a ktere zaplati hlavne ti co na to nebudou mit. Ovsem i na zapade si spocitaji, ze je to nerealne. Je to jako za komancu, strana a vlada (EU)poruci a lide mlc. Vidim ze je to porad stejne, konkretni odpovedi se nedockam.
mm. cuchni si k dnesnimu ropaku ktery tak nenavidite

mm. cuchni si k dnesnimu ropaku ktery tak nenavidite

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pouzivas zle zaclenenia skupin osob. Mam Euro 6 naftak
Ano, elektro chcu pretlacit, pretoze je treba zadotovat prechod na nieco ine, ako to, co je teraz. Ked dotuju eko kotly, alebo zateplenie budov, to neprskas? Tvojou optikou ved tiez nanucuju ludom nieco, co by si inak nekupili.
Neviem na co este cakas odpoved. A ci ju aj vobec chces pocut, ked to vies najlepsie

Ano, elektro chcu pretlacit, pretoze je treba zadotovat prechod na nieco ine, ako to, co je teraz. Ked dotuju eko kotly, alebo zateplenie budov, to neprskas? Tvojou optikou ved tiez nanucuju ludom nieco, co by si inak nekupili.
Neviem na co este cakas odpoved. A ci ju aj vobec chces pocut, ked to vies najlepsie

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ono čím hlouběji se v tom člověk začne hrabat, tím zajímavější postřehy získá.
El. Energie se u nás vyrobí už dnes dost na to, aby přešla prakticky více-mene veškerá osobní doprava na elektroauta. (Stačí se podívat, kolik se vyvezlo). Problém je samozřejmě distribuce a stabilita sítě.
Další věc je, že baterky prostě budou potřeba, ať to bude čisté elektro, vodík, hybridy třeba se spalovaky fungující na synteticka paliva. Problém je, že ropa je furt moc levna.
Osobně mi dává smysl čisté elektro jen jako varianta do města, kde těží z nulových lokálních emisí, ne pro taková auta typu Tesla S, X, Porsche Taycan a pod - která frčí nejvíc.
Prostě kvůli (většinou jednomu) cestujícímu tahat 700kg baterek v autě vážícím přes dvě tuny mi přijde energetická zhovadilost.
Rovněž ekologicky přínos je v globálním měřítku opravdu směšný. Jenže pak je tu politická otázka a vůle platit za arabskou, ruskou a nebo americkou ropu.
El. Energie se u nás vyrobí už dnes dost na to, aby přešla prakticky více-mene veškerá osobní doprava na elektroauta. (Stačí se podívat, kolik se vyvezlo). Problém je samozřejmě distribuce a stabilita sítě.
Další věc je, že baterky prostě budou potřeba, ať to bude čisté elektro, vodík, hybridy třeba se spalovaky fungující na synteticka paliva. Problém je, že ropa je furt moc levna.
Osobně mi dává smysl čisté elektro jen jako varianta do města, kde těží z nulových lokálních emisí, ne pro taková auta typu Tesla S, X, Porsche Taycan a pod - která frčí nejvíc.
Prostě kvůli (většinou jednomu) cestujícímu tahat 700kg baterek v autě vážícím přes dvě tuny mi přijde energetická zhovadilost.
Rovněž ekologicky přínos je v globálním měřítku opravdu směšný. Jenže pak je tu politická otázka a vůle platit za arabskou, ruskou a nebo americkou ropu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
- Staci se podivat kolik se importovalo a jak nekteri trpi na nedostatek energie diky rozmachu OZE
- zadne auto nema nulove emise =
- zadne auto nema nulove emise =
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 0 hostů