Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Ahojte,
jak se vám chová ukazatel teploty motoru na Ti-VCT 77kw?
Mě se chová tak, že po nastartování je ručička dole, po ujetí asi 1 km se na 100 ujetých metrech dostane ze spodu do prostřed (což by mělo odpovídat tak 85 °C).
Máte to stejně? Přijde mi to zahřátí tedy strašně moc rychlé.
Díky za info,
jak se vám chová ukazatel teploty motoru na Ti-VCT 77kw?
Mě se chová tak, že po nastartování je ručička dole, po ujetí asi 1 km se na 100 ujetých metrech dostane ze spodu do prostřed (což by mělo odpovídat tak 85 °C).
Máte to stejně? Přijde mi to zahřátí tedy strašně moc rychlé.
Díky za info,
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24543
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
ford uz nekolik let neukazuje skutecnou hodnotu, ale hodnotu vypocitanou
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Díky za info.
v tom případě je to standardní chování a není třeba za tím hledat nějaký problém.

v tom případě je to standardní chování a není třeba za tím hledat nějaký problém.

Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Existuje možnost jak zobrazit reálnou teplotu? Četl jsem na jiném fóru, že na MK 2 to snad šlo diagnostikou změnit - aby se ukazovala reálná teplota. 

Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Ano, u MKII to šlo změnit, ale nikdy jsem si nevšiml žádné rapidní změny. Za mě je to k ničemu, možná u nafty to má nějaký smysl.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
ono zřejmě závisí i na verzi FW budíků.
Měnil jsem tento parametr na našem 1.8i a teplota je přece jen realističtěji zobrazená, alespoň v průběhu ohřívání.
Resp. s původním nastavením mě štvalo, že po studeném startu a 200m jízdy s kopce ukazoval teploměr 90° a topení foukalo studený vzduch.
s "reálnou" teplotou to trvá klidně 5 km, což se dá už považovat za důvěryhodné (a případně ověřit s OBDII diagnostikou a zobrazením teploty chladicí kapaliny).
Můžu srovnávat se sierrou na stejných trasách, kde teplota na teploměru byla skutečná a člověk viděl na ručičce, kdy se otevřel termostat a nebo sepnul ventilátor.
Měnil jsem tento parametr na našem 1.8i a teplota je přece jen realističtěji zobrazená, alespoň v průběhu ohřívání.
Resp. s původním nastavením mě štvalo, že po studeném startu a 200m jízdy s kopce ukazoval teploměr 90° a topení foukalo studený vzduch.
s "reálnou" teplotou to trvá klidně 5 km, což se dá už považovat za důvěryhodné (a případně ověřit s OBDII diagnostikou a zobrazením teploty chladicí kapaliny).
Můžu srovnávat se sierrou na stejných trasách, kde teplota na teploměru byla skutečná a člověk viděl na ručičce, kdy se otevřel termostat a nebo sepnul ventilátor.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Pro motor je nejdůležitější teplota oleje, a ta je dosažena mnohem později než teplota vody v jakémkoliv módu. 

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Tak o tom žádná - jen je smutný, že jediná indikace teploty motoru v továrním nastavení fixluje...


Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT
Ze začátku, když jsem měl svůj FF3, tak jsem se toho taky docela lekl. Jednou jsem to konfrontoval s tím, že jsem si před nastartováním zapnul TEST na budíkách (přes podržení "OK" na volantu při sepnutí klíčku) a ta teplota na budíkách je dost přitažená za vlasy. Ručička teploměru se zvedla na pozici pro 85-90°C ve chvíli, kdy mi to na palubním počítači v režimu TEST ukázalo pod "Engine Temp." hodnotu 45°C. Hold prostě na ručičku nespoléhat, už i z toho důvodu, že jak psal Jemar - důležitější je ohřátý olej. A tomu to stejně trvá déle.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů