Atmosféra vs. downsizing motory
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zase někdo má dpf a dělá to samý každou chvíli.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1693
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Samozřejmě, že i v atmosférách se usazuje karbon. Je to ale podstatně méně, protože u nepřímého vstřiku se směs dokáze lépe promísit a ve spalovacím prostoru se tak moc neusazuje. Díky absenci turba chybí i vysoká teplota, kterou by se mohl již usazený karbon vznítit a poškodit mechaniku motoru.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
U EB není potřeba vypalovat žádný karbon. Tam se vyhazují rovnou celé motory.
Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.
A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.
Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.
A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak to je jasny, akorat u toho neprimovstriku staci aditivovane palivo a včasna vymena oleje a pak by to nemělo dojit do stavu, kdy karbon motor pošle do kytek.vita_k píše: 09.08.2020 12:16 Zase někdo má dpf a dělá to samý každou chvíli.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jestli spis vrakace nejsou plny aut s ko motoryballu píše: 09.08.2020 14:47 Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jemar, tak to máte blbý, že už ten karbon od tama nedostanete.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1693
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jen popisuji technické rozdílnosti konstrukce motorů. Pokud si myslíš, že se navážím do tvého motoru nebo jiných turbomotorů, jsi na omylu. U jakéhokoliv motoru nejvíce záleží na tom, jak se s ním zachází. U atmosfér karbon vadí pístním kroužkům, jinde nezpůsobuje žádné fatální problémy. Je to dané intervalem výměny oleje, nic víc, nic méně. Dál bych to nerozváděl, protože bychom se stále opakovali.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jasny, bylo to ode mě zbytečné. Pardon.
Já v 5 ti lidech na dálnici s kolama na střeše na 4. stupeň docela zátěž mám
někdy to protahuju.
Já v 5 ti lidech na dálnici s kolama na střeše na 4. stupeň docela zátěž mám

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5813
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A jak k tradičně jsi to zase nepochopil. Tak zpátky ke strojům.ballu píše: 09.08.2020 14:47 U EB není potřeba vypalovat žádný karbon. Tam se vyhazují rovnou celé motory.
A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.![]()

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak tak..zpatky ke strojum a vyrábět náhradní ecoboosty
v sekci motor se nam rozmohl takovy nesvar 


Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Podle mě stačí tomu jednou za týden naložit, jet dýku, vytáčet do do omezovače, plný plyn prakticky neustále a tím se to hezky vyčistíjenikHK píše: 05.08.2020 10:28 Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.

- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6884
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No to bych chtel videt i s Tvou 1,5 TSI, treba 5km pod plnym plynem.
Edit: nejen, ze se mne to prici, trapit motor a zvlaste turbo, ale ohleduplnejsi a priklanim se k nazoru, je drzet chvilku na dalnici 4000ot(nee 200km), tyhle motory dost tahnou a to i bez proslapnuti podlahy. Co jsem si vsim, tak pokud jedu pilu a rychle proslapnu plyn, tak je naraznik od sazi. To jsem zkousel jednou, mne styl brzda plyn moc nesedi, radsi zatacku s "2G".

Edit: nejen, ze se mne to prici, trapit motor a zvlaste turbo, ale ohleduplnejsi a priklanim se k nazoru, je drzet chvilku na dalnici 4000ot(nee 200km), tyhle motory dost tahnou a to i bez proslapnuti podlahy. Co jsem si vsim, tak pokud jedu pilu a rychle proslapnu plyn, tak je naraznik od sazi. To jsem zkousel jednou, mne styl brzda plyn moc nesedi, radsi zatacku s "2G".

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Doporučuji shlédnout. https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4BcYew
Lehké shrnutí videa: z válců se karbonové usazeniny teoreticky vypálí jen při extrémní zátěži, na výfukových ventilech se netvoří, protože mají stále vysokou teplotu a na nasávacích se tvoří právě při větší zátěži, kdy se zahřejí na teplotu, při které se karbon usazuje.
Lehké shrnutí videa: z válců se karbonové usazeniny teoreticky vypálí jen při extrémní zátěži, na výfukových ventilech se netvoří, protože mají stále vysokou teplotu a na nasávacích se tvoří právě při větší zátěži, kdy se zahřejí na teplotu, při které se karbon usazuje.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6884
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak jsem na to kouk a nejsen z toho moc chytrej
, ty teploty dosahnout, takze v podstate to moc neovlivnim, snad jen nepodtacenim motoru trochu. Auto uz bohuzel neni sluha, ale pan
. Mozna pomuze carbon cleaner kazdych 50k km. 



Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Výborné palivo (kvalitní základ (bez řepky) + aditivum) zabraňuje sazím. Kdo NELÍTÁ po silnicích jako kurýr či obchodní cestující potřebuje buď nepřímí vstřik nebo peníze na servis nebo šikovné ruce na samo-domo (dekarbonizace sundavam sání, vanu, proplachuju pal. systém čističem vše 1xR/15k km! karbon neznám). Pak si můžu jezdit třeba eco rallye.
Je to logika... jezdím normálně tu a tam rychle většinou s provozem? Tak přece netrapim 2.0TSI ale vezmu něco s duál vstřikem nebo atmosku, hybrida (Toyota) a mám klid - tohle platí hlavně pro kupce ojetin
Ale pak by zde nebylo co číst kdyby všichni měli aspoň selské počty natož pět pohromadě
Je to logika... jezdím normálně tu a tam rychle většinou s provozem? Tak přece netrapim 2.0TSI ale vezmu něco s duál vstřikem nebo atmosku, hybrida (Toyota) a mám klid - tohle platí hlavně pro kupce ojetin

Ale pak by zde nebylo co číst kdyby všichni měli aspoň selské počty natož pět pohromadě

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti