Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 09.08.2020 12:16

Zase někdo má dpf a dělá to samý každou chvíli.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1693
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 09.08.2020 14:02

Samozřejmě, že i v atmosférách se usazuje karbon. Je to ale podstatně méně, protože u nepřímého vstřiku se směs dokáze lépe promísit a ve spalovacím prostoru se tak moc neusazuje. Díky absenci turba chybí i vysoká teplota, kterou by se mohl již usazený karbon vznítit a poškodit mechaniku motoru.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 09.08.2020 14:47

U EB není potřeba vypalovat žádný karbon. Tam se vyhazují rovnou celé motory.
Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.
A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.👍🏻
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.08.2020 14:53

vita_k píše: 09.08.2020 12:16 Zase někdo má dpf a dělá to samý každou chvíli.
Ve tvém motoru se karbon usazovat může taky. Vypalování karbonu by se hodilo i tobě.
Tak to je jasny, akorat u toho neprimovstriku staci aditivovane palivo a včasna vymena oleje a pak by to nemělo dojit do stavu, kdy karbon motor pošle do kytek.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.08.2020 14:55

ballu píše: 09.08.2020 14:47 Napřed klid po pěšině a najednou se zde dozvídám, jak jsou plné vrakáče těchto motorů.
Jestli spis vrakace nejsou plny aut s ko motory :-)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 09.08.2020 15:15

Jemar, tak to máte blbý, že už ten karbon od tama nedostanete.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1693
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 09.08.2020 15:26

Jen popisuji technické rozdílnosti konstrukce motorů. Pokud si myslíš, že se navážím do tvého motoru nebo jiných turbomotorů, jsi na omylu. U jakéhokoliv motoru nejvíce záleží na tom, jak se s ním zachází. U atmosfér karbon vadí pístním kroužkům, jinde nezpůsobuje žádné fatální problémy. Je to dané intervalem výměny oleje, nic víc, nic méně. Dál bych to nerozváděl, protože bychom se stále opakovali.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 09.08.2020 20:10

Jasny, bylo to ode mě zbytečné. Pardon.

Já v 5 ti lidech na dálnici s kolama na střeše na 4. stupeň docela zátěž mám :) někdy to protahuju.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5813
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 09.08.2020 21:34

ballu píše: 09.08.2020 14:47 U EB není potřeba vypalovat žádný karbon. Tam se vyhazují rovnou celé motory.

A žádné hospodské řeči a JPP, jen jsem citoval napsané v jiné větvi tohoto fora.👍🏻
A jak k tradičně jsi to zase nepochopil. Tak zpátky ke strojům. :beer:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.08.2020 22:08

Tak tak..zpatky ke strojum a vyrábět náhradní ecoboosty :-) v sekci motor se nam rozmohl takovy nesvar :Dancer:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 11.08.2020 08:47

jenikHK píše: 05.08.2020 10:28 Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.
Podle mě stačí tomu jednou za týden naložit, jet dýku, vytáčet do do omezovače, plný plyn prakticky neustále a tím se to hezky vyčistí :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6884
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 11.08.2020 09:40

No to bych chtel videt i s Tvou 1,5 TSI, treba 5km pod plnym plynem. :lol:
Edit: nejen, ze se mne to prici, trapit motor a zvlaste turbo, ale ohleduplnejsi a priklanim se k nazoru, je drzet chvilku na dalnici 4000ot(nee 200km), tyhle motory dost tahnou a to i bez proslapnuti podlahy. Co jsem si vsim, tak pokud jedu pilu a rychle proslapnu plyn, tak je naraznik od sazi. To jsem zkousel jednou, mne styl brzda plyn moc nesedi, radsi zatacku s "2G". :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 11.08.2020 12:51

Doporučuji shlédnout. https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4BcYew
Lehké shrnutí videa: z válců se karbonové usazeniny teoreticky vypálí jen při extrémní zátěži, na výfukových ventilech se netvoří, protože mají stále vysokou teplotu a na nasávacích se tvoří právě při větší zátěži, kdy se zahřejí na teplotu, při které se karbon usazuje.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6884
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 12.08.2020 06:06

Tak jsem na to kouk a nejsen z toho moc chytrej :roll: , ty teploty dosahnout, takze v podstate to moc neovlivnim, snad jen nepodtacenim motoru trochu. Auto uz bohuzel neni sluha, ale pan :dih: . Mozna pomuze carbon cleaner kazdych 50k km. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 12.08.2020 06:40

Výborné palivo (kvalitní základ (bez řepky) + aditivum) zabraňuje sazím. Kdo NELÍTÁ po silnicích jako kurýr či obchodní cestující potřebuje buď nepřímí vstřik nebo peníze na servis nebo šikovné ruce na samo-domo (dekarbonizace sundavam sání, vanu, proplachuju pal. systém čističem vše 1xR/15k km! karbon neznám). Pak si můžu jezdit třeba eco rallye.
Je to logika... jezdím normálně tu a tam rychle většinou s provozem? Tak přece netrapim 2.0TSI ale vezmu něco s duál vstřikem nebo atmosku, hybrida (Toyota) a mám klid - tohle platí hlavně pro kupce ojetin 8)
Ale pak by zde nebylo co číst kdyby všichni měli aspoň selské počty natož pět pohromadě :nazdravi:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti