Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ne, ty automobilky touhle cestou nejdou porad. Euro 3, 4, 5 bylo rozumně delatelne, ale ono nejde snizovat emise donekonecna. A doku.vit to nejen primym vstrikem, ale treba start/stop, inteligentni nabijeni apod. Tohle fakt neni z hlav vyvojaru v automobilkach.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Smoula: zni to fakt hodnoverne
A ja ted zavolam znamemu s fokalem 1.0 a napisu, jak jsem mu ujel
mame to vyzkousene treba cestou na hory, ze je to tak sul nul. S dalnici mas pravdu. Ale to neni chyba motoru.

A ja ted zavolam znamemu s fokalem 1.0 a napisu, jak jsem mu ujel

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak mám to příště natočit na video? Prostě to tak je. Neznám 1.0 ecoboost, ale ty 1.2 TSI silnější nejedou vůbec špatně.
A Rapid je obecně velmi lehké auto, takže pokud započítám cca 90kW oturbených a lehčí auto, 15tky a užší kola(oproti 16tkám) tak ten výsledek musí být takovej, jakej proběhl naživo...
Člověk si řekne, že to vyzkouší v praxi a napíše výsledky a stejně je osočen, že kecá, že to nezní hodnověrně a pod
A Rapid je obecně velmi lehké auto, takže pokud započítám cca 90kW oturbených a lehčí auto, 15tky a užší kola(oproti 16tkám) tak ten výsledek musí být takovej, jakej proběhl naživo...
Člověk si řekne, že to vyzkouší v praxi a napíše výsledky a stejně je osočen, že kecá, že to nezní hodnověrně a pod
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A ano, u menší oturbených motorů je každé kilo navíc znát, takže plně naložený Focus 1.0 vs. naložené Mondeo 2.0 atmo může jet cca stejně, ale pokud ty auta mají pouze jednoho řidiče a nejsou naložené, tak atmosféra pokud nemá optimální otáčky zůstane vždycky vzadu.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5813
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tady byl zas uderen hřebíček na hlavičku.IvanSt píše:Tady se to mohlo už dávno přejmenovat na "obhaj si svůj starý krám". Vůbec nejde o Atmosféra vs. downsizing motory.

Je to pořád dokola: Buuuuuuuuubuuuuu, posere se to, jen atmosfera je nesmrtelna. Bubuuuuu, drahý servis v autorizaku, v garáži je to levnější. Buuuubuuuuuu, proc velký auto, když mě stačí malý. Buuuuubuuuuu, další technickou už neudela...

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Rapid je lehci..to je fakt. Ale co znamena, ze s 2.0 musis mit aspon 3000ot? Proti kolika v rapidu? Kdyby to bylo 82kw v turbu vs 107kw atmo ve stejnem aute a na stejnych prevodovkach (ja vim, nerealizovatelne), tak to turbo stacit nebude. 82kw bude mit ta atmoska nekde pod 4500. Pri 4500ot a 190Nm je vykon 90kW. Tam litry obvykle konci a 2.0 atmosfera se dostava do tahu.
Rozhodne 1.0t a 2.0 nejsou proti sobe v pozici, ze by jeden z nich druhemi vyrazne ujizdel. Jsou mista, kde ja ujizdim kolegovi s litrem, protoze mi zrovna ta rychlost sedi do spravnych otacek.
Rozhodne 1.0t a 2.0 nejsou proti sobe v pozici, ze by jeden z nich druhemi vyrazne ujizdel. Jsou mista, kde ja ujizdim kolegovi s litrem, protoze mi zrovna ta rychlost sedi do spravnych otacek.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3126
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem?
Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl.
Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo...
Při té příležitosti: nedávno jsem měl možnost si vyzkoušet 1.5TSI s manuální převodovkou na 250km, které dobře znám. Praha, dálnice, okresky, ideální mix. S motorem spokojenost, na takový to rodinný ježdění přiměřené - ale vpravdě jsem nepochopil, co kdo zamýšlel s 6Q převodovkou. Rozsah ne o mnoho větší, než 5Q, takže na dálnici kravál taky a jako bonus může člověk víc řadit - což ve své podstatě popírá výhodu pružného motoru s přeplňováním.
6° rozumně mimo dálnici fakticky nepoužitelný a tak by si přímo říkal o dálniční rychloběh - jenže to by se potom tolik nehodil do normalizovaného jízdního cyklu...

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl.

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo...

Při té příležitosti: nedávno jsem měl možnost si vyzkoušet 1.5TSI s manuální převodovkou na 250km, které dobře znám. Praha, dálnice, okresky, ideální mix. S motorem spokojenost, na takový to rodinný ježdění přiměřené - ale vpravdě jsem nepochopil, co kdo zamýšlel s 6Q převodovkou. Rozsah ne o mnoho větší, než 5Q, takže na dálnici kravál taky a jako bonus může člověk víc řadit - což ve své podstatě popírá výhodu pružného motoru s přeplňováním.
6° rozumně mimo dálnici fakticky nepoužitelný a tak by si přímo říkal o dálniční rychloběh - jenže to by se potom tolik nehodil do normalizovaného jízdního cyklu...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4977
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A teď to hlavní co jsi neřekl.Spotřeba do šesti litrů.Mám pravdu?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nemas pravdu.. tocivy moment sice dava silu, ale v kombinaci s otackami. A vysledkem je vykon. Proto diesel se stejnym vykonem a pritom treba o 50% vyssim toc.momentem ma zhruba stejne zrychleni jako benzin.atmoska se stejnym vykonem. Potrebujes dostat Nm na kola pres prevodovku, ale diesel ma mnohem tezsi prevody, aby jel rychle a tim padem velky tocak na klikovce se pohrbi v prevodovce.
Mohl bys mit klidne funkcni motor s 10Nm, ale musel by tocit treba 120 000 ot/min
Mohl bys mit klidne funkcni motor s 10Nm, ale musel by tocit treba 120 000 ot/min
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ma.rt - ideálně 3,5tis otáček a na druhý rychlostní stupeň v 2.0i. Rapid nevím, musel bych se s tím svést zase abych věděl. Pokud jsme tam oba dva měli dvojku a já kolem těch 3,5tis tak jsem vždycky ujel. Jinak jsem se buď nechytal nebo měl problém. To je ta použitelnost v širším spektru otáček u oturbeného motoru. Pokud byli otáčky nižší, nedejbože se rozjíždělo z 3ky a cca 3tis otáček, tak sem se vůbec nechytal.
JenikHK: divné, 1.5 TSI při rychlosti 160km/h je rozhodně tišší než 2.0i při 130km/h. A na okresce 90 km/h na 6tku úplně v pohodě. Když chceš výkon podřadíš, jinak se ti vypnou válce a jedeš za super spotřebu
JenikHK: divné, 1.5 TSI při rychlosti 160km/h je rozhodně tišší než 2.0i při 130km/h. A na okresce 90 km/h na 6tku úplně v pohodě. Když chceš výkon podřadíš, jinak se ti vypnou válce a jedeš za super spotřebu

- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A další věc je, 10 a více let stará atmosféra, které už několik koníků umřelo a mladý a zánovní turbobenzín, který má vždycky více, než je papírové 

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3126
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No, překvapivě zázrak se nestal, vyšlo to nad 6 (samozřejmě nikoliv dle PP). Nicméně nejel jsem ani na spotřebu, ani na čas a ani podle radilka řazení.
Plus mě dost překvapilo, o kolik proměřuje rychloměr
Plus mě dost překvapilo, o kolik proměřuje rychloměr

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale to asi nejsme v rozporu. Mne je jasný, ze atmoska muze ujet jedine v otackach. Nekomu muze vadit, ze se musi podradit..jenze to mnohdy i u toho malyho turba, kde jeste navic muze byt trochu zpozdeni v tahu, atmoska ma odezvu na plyn rychlejsi. Bezne pri jizde 100kW nepotrebuji, ale od 4500 je tam vetsi vykon nez u litroveho turba. Souhlasim ale s tim, ze papirove to vypada lepe nez ve skutecnosti, ono to bude taky hmotnosti fokal vs mondeo a taky pri vyssich otackach jsou vetsi mechanicke ztraty.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zalezi, kolik km je natočeno. Moje predesla 1.8 i pri 200tkm jela porad velmi dobre. u turba zase mas zase spoustu potencialnich mist majicich vliv na spravny vykon. To si nevyberes.smoula píše:A další věc je, 10 a více let stará atmosféra, které už několik koníků umřelo a mladý a zánovní turbobenzín, který má vždycky více, než je papírové
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
1.0EB 92kW jede ještě líp než rapid 1.2. A to mám se starou atmoškou 2.0 najezděno dost a ne jen v těžkém mondeu.
Ford Focus ST 2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti