Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 19:30

Ne, ty automobilky touhle cestou nejdou porad. Euro 3, 4, 5 bylo rozumně delatelne, ale ono nejde snizovat emise donekonecna. A doku.vit to nejen primym vstrikem, ale treba start/stop, inteligentni nabijeni apod. Tohle fakt neni z hlav vyvojaru v automobilkach.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 19:32

Smoula: zni to fakt hodnoverne :Dancer:
A ja ted zavolam znamemu s fokalem 1.0 a napisu, jak jsem mu ujel :) mame to vyzkousene treba cestou na hory, ze je to tak sul nul. S dalnici mas pravdu. Ale to neni chyba motoru.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 19:39

Tak mám to příště natočit na video? Prostě to tak je. Neznám 1.0 ecoboost, ale ty 1.2 TSI silnější nejedou vůbec špatně.

A Rapid je obecně velmi lehké auto, takže pokud započítám cca 90kW oturbených a lehčí auto, 15tky a užší kola(oproti 16tkám) tak ten výsledek musí být takovej, jakej proběhl naživo...


Člověk si řekne, že to vyzkouší v praxi a napíše výsledky a stejně je osočen, že kecá, že to nezní hodnověrně a pod

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 19:54

A ano, u menší oturbených motorů je každé kilo navíc znát, takže plně naložený Focus 1.0 vs. naložené Mondeo 2.0 atmo může jet cca stejně, ale pokud ty auta mají pouze jednoho řidiče a nejsou naložené, tak atmosféra pokud nemá optimální otáčky zůstane vždycky vzadu.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5813
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 05.02.2020 20:02

IvanSt píše:Tady se to mohlo už dávno přejmenovat na "obhaj si svůj starý krám". Vůbec nejde o Atmosféra vs. downsizing motory.
Tady byl zas uderen hřebíček na hlavičku. :wink:

Je to pořád dokola: Buuuuuuuuubuuuuu, posere se to, jen atmosfera je nesmrtelna. Bubuuuuu, drahý servis v autorizaku, v garáži je to levnější. Buuuubuuuuuu, proc velký auto, když mě stačí malý. Buuuuubuuuuu, další technickou už neudela...

:totlsmile:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 20:05

Rapid je lehci..to je fakt. Ale co znamena, ze s 2.0 musis mit aspon 3000ot? Proti kolika v rapidu? Kdyby to bylo 82kw v turbu vs 107kw atmo ve stejnem aute a na stejnych prevodovkach (ja vim, nerealizovatelne), tak to turbo stacit nebude. 82kw bude mit ta atmoska nekde pod 4500. Pri 4500ot a 190Nm je vykon 90kW. Tam litry obvykle konci a 2.0 atmosfera se dostava do tahu.
Rozhodne 1.0t a 2.0 nejsou proti sobe v pozici, ze by jeden z nich druhemi vyrazne ujizdel. Jsou mista, kde ja ujizdim kolegovi s litrem, protoze mi zrovna ta rychlost sedi do spravnych otacek.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 05.02.2020 20:07

A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem? :mrgreen:

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl. :idea:

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo... :!:

Při té příležitosti: nedávno jsem měl možnost si vyzkoušet 1.5TSI s manuální převodovkou na 250km, které dobře znám. Praha, dálnice, okresky, ideální mix. S motorem spokojenost, na takový to rodinný ježdění přiměřené - ale vpravdě jsem nepochopil, co kdo zamýšlel s 6Q převodovkou. Rozsah ne o mnoho větší, než 5Q, takže na dálnici kravál taky a jako bonus může člověk víc řadit - což ve své podstatě popírá výhodu pružného motoru s přeplňováním.
6° rozumně mimo dálnici fakticky nepoužitelný a tak by si přímo říkal o dálniční rychloběh - jenže to by se potom tolik nehodil do normalizovaného jízdního cyklu...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4977
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 05.02.2020 20:13

A teď to hlavní co jsi neřekl.Spotřeba do šesti litrů.Mám pravdu?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 20:17

Nemas pravdu.. tocivy moment sice dava silu, ale v kombinaci s otackami. A vysledkem je vykon. Proto diesel se stejnym vykonem a pritom treba o 50% vyssim toc.momentem ma zhruba stejne zrychleni jako benzin.atmoska se stejnym vykonem. Potrebujes dostat Nm na kola pres prevodovku, ale diesel ma mnohem tezsi prevody, aby jel rychle a tim padem velky tocak na klikovce se pohrbi v prevodovce.
Mohl bys mit klidne funkcni motor s 10Nm, ale musel by tocit treba 120 000 ot/min
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 20:19

Ma.rt - ideálně 3,5tis otáček a na druhý rychlostní stupeň v 2.0i. Rapid nevím, musel bych se s tím svést zase abych věděl. Pokud jsme tam oba dva měli dvojku a já kolem těch 3,5tis tak jsem vždycky ujel. Jinak jsem se buď nechytal nebo měl problém. To je ta použitelnost v širším spektru otáček u oturbeného motoru. Pokud byli otáčky nižší, nedejbože se rozjíždělo z 3ky a cca 3tis otáček, tak sem se vůbec nechytal.


JenikHK: divné, 1.5 TSI při rychlosti 160km/h je rozhodně tišší než 2.0i při 130km/h. A na okresce 90 km/h na 6tku úplně v pohodě. Když chceš výkon podřadíš, jinak se ti vypnou válce a jedeš za super spotřebu :-)

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 20:25

A další věc je, 10 a více let stará atmosféra, které už několik koníků umřelo a mladý a zánovní turbobenzín, který má vždycky více, než je papírové :-)

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 05.02.2020 20:25

No, překvapivě zázrak se nestal, vyšlo to nad 6 (samozřejmě nikoliv dle PP). Nicméně nejel jsem ani na spotřebu, ani na čas a ani podle radilka řazení.
Plus mě dost překvapilo, o kolik proměřuje rychloměr :|
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 20:29

Ale to asi nejsme v rozporu. Mne je jasný, ze atmoska muze ujet jedine v otackach. Nekomu muze vadit, ze se musi podradit..jenze to mnohdy i u toho malyho turba, kde jeste navic muze byt trochu zpozdeni v tahu, atmoska ma odezvu na plyn rychlejsi. Bezne pri jizde 100kW nepotrebuji, ale od 4500 je tam vetsi vykon nez u litroveho turba. Souhlasim ale s tim, ze papirove to vypada lepe nez ve skutecnosti, ono to bude taky hmotnosti fokal vs mondeo a taky pri vyssich otackach jsou vetsi mechanicke ztraty.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 20:35

smoula píše:A další věc je, 10 a více let stará atmosféra, které už několik koníků umřelo a mladý a zánovní turbobenzín, který má vždycky více, než je papírové :-)
Zalezi, kolik km je natočeno. Moje predesla 1.8 i pri 200tkm jela porad velmi dobre. u turba zase mas zase spoustu potencialnich mist majicich vliv na spravny vykon. To si nevyberes.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 05.02.2020 20:36

1.0EB 92kW jede ještě líp než rapid 1.2. A to mám se starou atmoškou 2.0 najezděno dost a ne jen v těžkém mondeu.
Ford Focus ST 2014

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 4 hosti