Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
hudyss77
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 23.01.2018 19:06
Bydliště: Liberec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od hudyss77 » 21.12.2019 14:41

3x STK v ČR (0 závad), 2x svolávací (spojka a čidlo chlad. kapaliny) a jinak jen pravidelný servis. 2x výměna žárovky v potkávacím světle. Jinak jen výměna kapalin. Každých 10k km výměna oleje, filtrů – olejový, vzduchový a kabinový. A samozřejmě pravidelná údržba AC. Výměna brzdových destiček, holt EB moc neumí brzdit motorem. A nový zadní tlumič výfuku, paní ho lehce drbnula při couvání, tak byl načatej a prorezavěl a udělala se zvenku trhlina. Ale nic na motoru či podvozku, vše origo. Olej nežere (nic nedolévám mezi výměnami), chladící kapalina nikde nemizí. Aktuálně najeto cca 99600.
Naposledy upravil(a) hudyss77 dne 22.12.2019 07:30, celkem upraveno 2 x.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 21.12.2019 17:13

1.6EB 134kW, stari 8 let, 3x STK (0 zavad). Do 1. technicke servis navstiven neplanovane jednou cca po 3,5 letech stari kvuli chybe sani vzduchu - chybu nejspise zapricinil mnou instalovany KN filtr, na jinou pricinu se neprislo (resilo se to i tu na foru) - po vymene za original papirovy uz se problem nikdy neopakoval. Nasledne servis navstiven podruhe, cca 4-5 letech stari, kvuli nefunkcnimu s/s, spatna baterie. Jinak jen bezny servis. Az tento rok pred par mesici jsem byl v servise kvuli 2 svolavacim akcim (dodelani cidla hladiny chladici kapaliny a software ohledne spojky). A abych byl fer, tak vlastne letos praskla jedna predni pruzina - u puvodni se zrejme narusil ochranny povrch a proste v tom miste uhnila, takze jeste vymena prednich pruzin. Jo a myslim ze mi taky jednou menili zadni logo Ford a taky minus pol do kufroveho vika se zlomil (slaba stranka sedanu FF3, vyreseno doma). Krome 3 zarovek jsou dokonce vsechny ostatni puvodni :) Tedy z meho pohledu kvuli motoru jako takovemu auto v servise nebylo.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2979
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Konik » 21.12.2019 18:13

Kolik máš aktuálně najeto?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 21.12.2019 18:25

Asi 107 tisic. Posledni 3 roky jezdim velmi velmi malo (max. 9-10k/rok), kdyz tak couracky po meste nebo dalnice.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 22.12.2019 07:06

Jsem zvedav, zda sem taky napisou clenove dosud intenzivne diskutujici ze sekce Motor, benzin s tematy Motor KO, zadreny motor, ztrata vykonu, prasķly pist. Docela me překvapilo, kolik tam toho je :-D
To nemyslim zlomyslne, ale je to realita. I na Facebooku pry ma Ecoboost dost širokou komunitu nestastnych vlastniku. Trochu mi to pripomina dobu motoru SCi (primy vstrik), kdy většině lidi samozrejme jezdil a beda kdyz ne, tak ceske servisy si s tim ani moc nevěděli rady. A slibovana uspora paliva se taky moc nekonala.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 22.12.2019 10:51

V UK mají na fb skupinu ecoboom. Tam jde jim hlavně o 1.0 a vypořádání s Fordem za KO motor. 1.6 tam ale moc neřeší. Řeší zda jim to Ford zaplatí. Po svolavacce je to asi vyřešeno. Hadičky za turbem už nepraskaji.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9507
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 22.12.2019 12:23

Řeknu to asi takhle, koukněte se na jiná fora jaký mají problémy ostatní automobilky :wink:
Ve zkratce to řeknu asi takhle, je jedno jestli si člověk koupí ecoboost, nebo tsi :roll:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 22.12.2019 12:26

To je pravda. Protoze obecně turbo s primym vstrikem poruchove jsou. Ford je jeste jeden z tech lepších, bych rekl.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4977
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 22.12.2019 12:31

I atmosféry 2,0 a 1,8 Ford jsou poruchový a mají svoje vrtochy.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 22.12.2019 13:03

phofy píše:Řeknu to asi takhle, koukněte se na jiná fora jaký mají problémy ostatní automobilky :wink:
Ve zkratce to řeknu asi takhle, je jedno jestli si člověk koupí ecoboost, nebo tsi :roll:
Ano, Fordy jsou na tom ze všech těchto aut nejlépe. Mají minimum problémů oproti ostatním.
Psal jsem zde o problémech jiných značek, nějak bezvýsledně.
Okamžitě jsem byl zařazen do škatulky " jedna paní povídala".
Jednoduše napsáno, na výmysly ekoteroristů z Bruselu, nejsou bez pořádného technického zvládnutí motoru, konstruktěři reagovat.
Tím pádem každý, kdo si toto auto koupí, je vlastně testovacím jezdcem automobilky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 22.12.2019 13:05

To ma jiste kazdy motor. Ale atmo s neprimym vstřikem je jednoznacne spolehlivejsi a prumerna cena pripadne opravy vyrazne nizsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Renek18
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 09.12.2017 16:36
Bydliště: okr.Karviná

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Renek18 » 22.12.2019 15:11

Aktuálně po STK 0 chyb najeto 55kkm.Vše původní,olej výměna po necelých 15kkm,můj roční nájezd.
Mimo roční servisní prohlídky návštěva servisu jen na svolávačku spojka. Spokojenost. Spotřeba 6,8
Ford Kuga Active-X 2.5 FHEV AWD


Ford Grand C-MAX titanium 1.0 ecoboost 92kw 11/2015 hnědá caribou

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 23.12.2019 20:47

Že automobilky problémy tají, tady je odkaz.

https://m.autorevue.cz/motor-15-tsi-pro ... avaci-akce

A když jsem tyto podobné informace získal od kámoše ze servisu , kdy ještě pisálci držely hubu, to bylo pindů o hospodských řečích.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9507
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 23.12.2019 21:58

Tohle dela i 1.0 tsi a kdysi i na 1.2tsi byla "tajna" svolavaci akce, kdy menili komponenty u turba :roll: a to me na skodovce hodne stve a pak ford udela ofiko svolavacku a hned je spatnej, ze jde s kuzi na trh. Ale ze skodovka a spol po garancce vymeni komponenty a ty pak cumis, ze mas pod kapotou jiny komponety je v poradku a proto si skodovku nikdy neporidim

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host